$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

[미국특허] System and method of rendering controller information 원문보기

IPC분류정보
국가/구분 United States(US) Patent 등록
국제특허분류(IPC7판)
  • A63F-013/10
출원번호 US-0986356 (2007-11-21)
등록번호 US-8771071 (2014-07-08)
발명자 / 주소
  • Zalewski, Gary
출원인 / 주소
  • Sony Computer Entertainment America LLC
대리인 / 주소
    Lerner, David, Littenberg, Krumholz & Mentlik, LLP
인용정보 피인용 횟수 : 3  인용 특허 : 24

초록

A system and method relating to, in one aspect, detecting the position or orientation of a device, in the physical domain, during a processor-implemented game, and displaying the game substantially simultaneously with displaying a graphic representing the position or orientation of the device.

대표청구항

1. A method of displaying data comprising: detecting a three-dimensional position, orientation, and manipulation of a device operated by a human guide, in the physical domain, during a processor-implemented game at a first location on a network;receiving the detected three-dimensional position, orie

이 특허에 인용된 특허 (24) 인용/피인용 타임라인 분석

  1. Touma, Pierre; Murr, Hadi; Bachaalany, Elias; Maalouf, Imad, 3D mouse and game controller based on spherical coordinates system and system for use.
  2. Liberty,Matthew G.; Simpkins,Daniel S.; Gritton,Charles W. K.; Turner,Mark; Hunleth,Frank A., 3D pointing devices and methods.
  3. Marks, Richard L.; Mao, Xiadong; Zalewski, Gary M., Computer image and audio processing of intensity and input devices for interfacing with a computer program.
  4. Spanton, Brian; Babale, Bachir; Coliz, James, Dynamic spectator mode.
  5. Okano Tetsu,JPX ; Kagawa Tadashi,JPX, Game device for displaying game input operations on the display.
  6. Okano, Tetsu; Kagawa, Tadashi, Game device for displaying game input operations on the display.
  7. Nakatsuka,Akito; Ozaki,Yuichi, Game system capable of evaluating the correlation of user operation on a game machine with displayed operational information and user operation on another game machine.
  8. Cunningham,Richard L.; Cohen,Robert F.; Dumas,Russell H.; Merril,Gregory L.; Feldman,Philip G.; Tasto,Joseph L., Haptic interface for palpation simulation.
  9. Suzuki,Yuu; Miyagushi,Hideaki, Image processing device, electronic playing device, and storage medium for tv game machine.
  10. Knapp,R. Benjamin; Hebert,J. Daniell; Miller,Robert L.; McFarland,Kevin A., Method and apparatus for sensing and displaying tablature associated with a stringed musical instrument.
  11. Knapp,R. Benjamin; Miller,Robert L.; McFarland,Kevin A., Method and apparatus for sensing and displaying tablature associated with a stringed musical instrument.
  12. Macri, Vincent J.; Zilber, Paul, Method and apparatus for tutorial, self and assisted instruction directed to simulated preparation, training and competitive play and entertainment.
  13. Marks, Richard L.; Deshpande, Hrishikesh R., Methods and systems for enabling direction detection when interfacing with a computer program.
  14. Sato,Kenta, Motion determining apparatus and storage medium having motion determining program stored thereon.
  15. Uehara,Haruki, Music station for producing visual images synchronously with music data codes.
  16. Yoshida Hiroyuki,JPX, On-screen displaying apparatus.
  17. Bouton Frank M. (Beaverton OR) Carter Robert L. (Vancouver WA) Hoffman Clarence A. (Beaverton OR) Juve Eric K. (Aloha OR) Kimmel Rodney W. (Beaverton OR), Reconfigurable video game controller with graphical reconfiguration display.
  18. Spanton, Brian; Babale, Bachir, Spectator mode for a game.
  19. DeNicola Cosmo T. ; Handzlik Mark E. ; Kelliher John D. ; Fantini William M. ; Weber Gary, System and method for live interactive distance learning.
  20. French, Barry J.; Ferguson, Kevin R., System and method for tracking and assessing movement skills in multidimensional space.
  21. Bizzi Emilio ; Mussa-Ivaldi Ferdinando A. ; Shadmehr Reza, System for human trajectory learning in virtual environments.
  22. Best Robert M. (777 108th Ave. NE. ; Ste. 2460 Bellevue WA 98004), Talking video games.
  23. Yamashita,Akihisa; Nagatomi,Masato; Yamamoto,Kenichi; Kotani,Hideki, Video game device, video game method, video game program, and video game system.
  24. Haseltine, Eric C.; Poor, Kyle W.; Sogge, John W., Virtual tug of war.

이 특허를 인용한 특허 (3) 인용/피인용 타임라인 분석

  1. Hinckley, Kenneth P.; Marquardt, Nicolai, Cooperative federation of digital devices via proxemics and device micro-mobility.
  2. Hinckley, Kenneth P.; Marquardt, Nicolai, Cooperative federation of digital devices via proxemics and device micro-mobility.
  3. Zalewski, Gary; Gillo, Tomas, Systems for using three-dimensional object as controller in an interactive game.

활용도 분석정보

상세보기
다운로드
내보내기

활용도 Top5 특허

해당 특허가 속한 카테고리에서 활용도가 높은 상위 5개 콘텐츠를 보여줍니다.
더보기 버튼을 클릭하시면 더 많은 관련자료를 살펴볼 수 있습니다.

섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로