$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

Spark-ignition direct-injection engine 원문보기

IPC분류정보
국가/구분 United States(US) Patent 등록
국제특허분류(IPC7판)
  • F02B-011/02
  • F02B-023/10
  • F02B-029/04
  • F02D-021/08
  • F02D-013/02
  • F02D-041/00
  • F02D-037/02
  • F02D-041/30
  • F02D-041/40
  • F02P-005/15
  • F02P-015/08
  • F02M-026/25
  • F02M-026/33
출원번호 US-0395902 (2013-08-26)
등록번호 US-9932883 (2018-04-03)
우선권정보 JP-2012-188738 (2012-08-29)
국제출원번호 PCT/JP2013/005033 (2013-08-26)
국제공개번호 WO2014/034087 (2014-03-06)
발명자 / 주소
  • Iwai, Kouhei
  • Yamakawa, Masahisa
  • Nagatsu, Kazuhiro
  • Youso, Takashi
  • Araki, Keiji
출원인 / 주소
  • MAZDA MOTOR CORPORATION
대리인 / 주소
    Studebaker & Brackett PC
인용정보 피인용 횟수 : 6  인용 특허 : 6

초록

A controller injects fuel into a cylinder at a high fuel pressure of 30 MPa or higher, at least in a period between a terminal stage of a compression stroke and an initial stage of an expansion stroke when an operating mode of an engine body is at least in a first specified sub-range of a low load r

대표청구항

1. A spark-ignition direct-injection engine comprising: an engine body including a cylinder with a geometrical compression ratio of 15 or higher;a fuel injection valve configured to inject fuel into the cylinder;a fuel pressure setting mechanism configured to set a pressure of the fuel injected by t

이 특허에 인용된 특허 (6)

  1. Yang Jialin, Air-fuel charge controller for a homogeneous-charge, compression-ignition engine.
  2. Yanagihara Hiromichi,JPX, Compression-ignition type engine.
  3. Nagatsu, Kazuhiro; Yamakawa, Masahisa; Iwai, Kouhei; Nou, Yoshihisa; Ota, Noriyuki; Watanabe, Kazutoyo; Watanabe, Naoya; Kurita, Hiroyuki; Oba, Shuji; Koga, Tatsuya, Control device of spark-ignition gasoline engine.
  4. Hitomi Mitsuo (Hiroshima JPX) Masuda Shunji (Hiroshima JPX) Hattori Toshihiko (Hiroshima JPX) Kashiyama Kenji (Hiroshima JPX) Sasaki Junsou (Hiroshima JPX), Engine of a spark ignition type.
  5. Pontoppidan,Micha?l, Fuel injector for an internal combustion engine.
  6. Kaneko Katsunori,JPX ; Ando Hiromitsu,JPX ; Miyamoto Katsuhiko,JPX ; Watanabe Mikiji,JPX ; Tanaka Hiroyuki,JPX ; Oda Hideyuki,JPX ; Goto Kenji,JPX ; Tashima Kazuchika,JPX ; Tamura Hiroki,JPX ; Kamura, Spark ignition type in-cylinder injection internal combustion engine.

이 특허를 인용한 특허 (6)

  1. Ryu, In Sang; Ha, Kyoung Pyo; Son, You Sang; Kwon, Kiyoung, Method for controlling of valve timing of continuous variable valve duration engine.
  2. Ryu, In Sang; Ha, Kyoung Pyo; Son, You Sang; Kwon, Kiyoung, Method for controlling of valve timing of continuous variable valve duration engine.
  3. Ryu, In Sang; Ha, Kyoung Pyo; Son, You Sang; Kwon, Kiyoung, System and method for controlling valve timing of continuous variable valve duration engine.
  4. Ryu, In Sang; Ha, Kyoung Pyo; Son, You Sang; Kwon, Kiyoung, System and method for controlling valve timing of continuous variable valve duration engine.
  5. Ryu, In Sang; Ha, Kyoung Pyo; Son, You Sang; Kwon, Kiyoung, System and method for controlling valve timing of continuous variable valve duration engine.
  6. Ryu, In Sang; Ha, Kyoung Pyo; Son, You Sang; Kwon, Kiyoung, System and method for controlling valve timing of continuous variable valve duration engine.
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로