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Kafe 바로가기주관연구기관 | 서울대학교 Seoul National University |
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연구책임자 | 최영찬 |
참여연구자 | 문정훈 , 남국현 , 안경아 , 김진형 , 유영글 , 이동민 , 강충한 , 황서영 , 주하연 , 정구현 , 강형구 , 강지수 , 최경덕 , 강순민 , 이준영 , 이진희 , 임슬기 , 전명희 , 이진홍 , 김태경 , 김연진 , 전혜영 |
보고서유형 | 최종보고서 |
발행국가 | 대한민국 |
언어 | 한국어 |
발행년월 | 2017-02 |
과제시작연도 | 2016 |
주관부처 | 농촌진흥청 Rural Development Administration(RDA) |
등록번호 | TRKO201700006518 |
과제고유번호 | 1395044697 |
사업명 | 농업기술경영연구 |
DB 구축일자 | 2017-09-20 |
키워드 | 농식품.농식품소비자.소비트렌드.소비자패널.데이터분석.Agri-food.Agri-food consumer.Consumption trends.Consumer panel.Data analysis. |
DOI | https://doi.org/10.23000/TRKO201700006518 |
요약
○ 본 연구는 급변하는 농산물 시장환경 변화에 소비자의 농식품 소비패턴의 변화를 분석하기 위함
○ 효과적인 농식품 마케팅 전략수립과 소비자패널 데이터의 데이터베이스 관리시스템 적용 방안을 도출함
○ 관련 연구진 및 데이터 관리 기관의 편의를 높이는 것을 하위목표로 선정하였음
(출처 : 보고서 요약서 p.3)
Results
This study divides the changes of agri-food trend into five categories such as item, function, time, place of purchase, brand effect, and Agricultural Specialization Items. Consumer panel purchasing data, Big Data, etc., are used to accurately identify trends and causes of consumption beh
Results
This study divides the changes of agri-food trend into five categories such as item, function, time, place of purchase, brand effect, and Agricultural Specialization Items. Consumer panel purchasing data, Big Data, etc., are used to accurately identify trends and causes of consumption behavior by various econometrics methods and data mining analysis.
(출처 : Summary p.4)
과제명(ProjectTitle) : | - |
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연구책임자(Manager) : | - |
과제기간(DetailSeriesProject) : | - |
총연구비 (DetailSeriesProject) : | - |
키워드(keyword) : | - |
과제수행기간(LeadAgency) : | - |
연구목표(Goal) : | - |
연구내용(Abstract) : | - |
기대효과(Effect) : | - |
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