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Kafe 바로가기주관연구기관 | 한국철도기술연구원 Korea Railroad Research Institute |
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연구책임자 | 강동훈 |
참여연구자 | 김진환 , 전현규 , 이동형 , 서정원 , 권석진 , 최진유 , 함영삼 , 김용석 , 최경후 , 장세기 , 이태형 , 윤성철 , 김순희 , 윤혁진 , 최상원 , 방춘석 , 안성권 |
보고서유형 | 최종보고서 |
발행국가 | 대한민국 |
언어 | 한국어 |
발행년월 | 2017-12 |
과제시작연도 | 2017 |
주관부처 | 과학기술정보통신부 Ministry of Science and ICT |
등록번호 | TRKO201800002560 |
과제고유번호 | 1711061724 |
사업명 | 한국철도기술연구원연구운영비지원 |
DB 구축일자 | 2018-04-14 |
키워드 | 구름접촉.피로.하이브리드 계측기.원격점검.ICT기반 위치측위기술.Rolling contact.Fatigue.Hybrid interrogator.Remote inspection.Location determination technology based on ICT. |
DOI | https://doi.org/10.23000/TRKO201800002560 |
◦ 차륜/레일손상 조기검지 및 저감 핵심기술 개발
- 차륜/레일 마모맵 및 손상예측 시스템 개발
- 고체윤활제 적용 및 차륜/레일 시험기를 통한 성능 평가
- 차륜 손상검지 조기검지기술 개발 및 시스템 제작
◦ IoT기반 하이브리드 계측 및 모니터링 시스템 기술개발
- IoT.기반 하이브리드 계측시스템 안정화 및 상업용 시제품 개발
- 스마트 원격 모니터링 및 구조건전성 분석솔루션 개발
◦ 철도교량 원격점검 및 유지관리시스템 기술개발
- 스마트 원격 센싱 시스템 세부모듈 개발
- 측정
◦ 차륜/레일손상 조기검지 및 저감 핵심기술 개발
- 차륜/레일 마모맵 및 손상예측 시스템 개발
- 고체윤활제 적용 및 차륜/레일 시험기를 통한 성능 평가
- 차륜 손상검지 조기검지기술 개발 및 시스템 제작
◦ IoT기반 하이브리드 계측 및 모니터링 시스템 기술개발
- IoT.기반 하이브리드 계측시스템 안정화 및 상업용 시제품 개발
- 스마트 원격 모니터링 및 구조건전성 분석솔루션 개발
◦ 철도교량 원격점검 및 유지관리시스템 기술개발
- 스마트 원격 센싱 시스템 세부모듈 개발
- 측정위치 정확도 확보를 위한 ICT기반 위치측위 단말 개발
- 장거리 원격 무인이동체 시스템 구축
(출처 : 보고서 요약서 8p)
Ⅳ. Results
1. Development for reduction technology of wheel/rail rolling contact fatigue
◦Development of a wear map for the urban railway wheel material
◦Development of a software to predict railway wheel and rail damage based on critical plane approach
◦Application of solid stick ty
Ⅳ. Results
1. Development for reduction technology of wheel/rail rolling contact fatigue
◦Development of a wear map for the urban railway wheel material
◦Development of a software to predict railway wheel and rail damage based on critical plane approach
◦Application of solid stick type lubricant and its performance test
◦Three dimensional web shape optimization for minimizing thermal damage on the wheel thread
◦Development of a technology for early detection of thermal damage on the railway wheel
2. Development of hybrid measurement and monitoring system for railway sites using IoT technology
◦Construction of testbed on railway sites and stabilization of hybrid measurement system
◦Manufacturing and industrialization of commercial goods on hybrid measurement system
◦Development an alternate technique in order to substitute optical sensors for conventional sensors
◦Development of solution for remote monitoring technology based on application program and web site
◦Development of analysis mudule based on data-driven system for structural health monitoring
3. Development of remote monitoring and management technology
◦Development of the external damage recognition and measurement algorithm for the bridge top and bottom structures
◦Development of smart remote sensing payload module
◦Positioning algorithm optimization for on / off and hybrid network
◦Development of terminal type (HW) and verification of function / performance
◦Development of unmanned vehicle system
◦Development of sensors for unmanned vehicle and real-time communication module
(출처 : SUMMARY 14p)
과제명(ProjectTitle) : | - |
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연구책임자(Manager) : | - |
과제기간(DetailSeriesProject) : | - |
총연구비 (DetailSeriesProject) : | - |
키워드(keyword) : | - |
과제수행기간(LeadAgency) : | - |
연구목표(Goal) : | - |
연구내용(Abstract) : | - |
기대효과(Effect) : | - |
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