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Kafe 바로가기주관연구기관 | 한국철도기술연구원 Korea Railroad Research Institute |
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연구책임자 | 이준 |
참여연구자 | 문대섭 , 양근율 , 김정현 , 김경태 , 민재홍 , 이재영 , 오동규 , 유소영 , 이인묵 , 정은비 , 고상필 , 배준현 , 이상근 , 강성민 , 박서현 , 김현명 |
보고서유형 | 연차보고서 |
발행국가 | 대한민국 |
언어 | 한국어 |
발행년월 | 2019-12 |
과제시작연도 | 2019 |
주관부처 | 과학기술정보통신부 Ministry of Science and ICT |
등록번호 | TRKO202100000391 |
과제고유번호 | 1711100528 |
사업명 | 한국철도기술연구원연구운영비지원(R&D)(주요사업비) |
DB 구축일자 | 2021-05-22 |
키워드 | 철도정책.대중교통정책.배차기술.복합환승센터.통합 모빌리티.Railway Policy.Public Transport Policy.Dispatch Technology.Intermodal Transfer Center.Integrated Mobility. |
◦ Impact Analysis 고도화 기술 개발
- Impact Analysis 고도화 기술 개발
- 글로벌 교통인프라 투자 사업
- 철도산업 산업연관효과 및 지역경제 파급효과 분석
- 교통분야 환경·사회 영향에 관한 지표 및 기준 수립
◦ 대중교통 배차 시뮬레이션 기술개발
- 대중교통 스마트 배차시스템 소개
- 화면 구성 및 현황 카드데이터 입력
- 배차시뮬레이션 및 현황분석
◦ 복합환승역사 통합 모빌리티 분석 시스템 고도화
- 보행동선 추적 시스템 조사 개요
- 보행동
◦ Impact Analysis 고도화 기술 개발
- Impact Analysis 고도화 기술 개발
- 글로벌 교통인프라 투자 사업
- 철도산업 산업연관효과 및 지역경제 파급효과 분석
- 교통분야 환경·사회 영향에 관한 지표 및 기준 수립
◦ 대중교통 배차 시뮬레이션 기술개발
- 대중교통 스마트 배차시스템 소개
- 화면 구성 및 현황 카드데이터 입력
- 배차시뮬레이션 및 현황분석
◦ 복합환승역사 통합 모빌리티 분석 시스템 고도화
- 보행동선 추적 시스템 조사 개요
- 보행동선 추적 시스템 설치 최소 기준 및 사양 정의
- 보행동선 추적 시스템 현장 실험 시나리오 및 현장 실험
- 객체 정보의 보행동선 추적 결과 시각화
(출처 : 요약서 7p)
Ⅳ. Results
1. Development of Impact Analysis Technology for Decision Making of Investment in Transportation Business
For the case analysis, the public DB was collected through the public data portal under Ministry of the Interior and Safety and the Korea Informatization Promotion Agency. The m
Ⅳ. Results
1. Development of Impact Analysis Technology for Decision Making of Investment in Transportation Business
For the case analysis, the public DB was collected through the public data portal under Ministry of the Interior and Safety and the Korea Informatization Promotion Agency. The main analysis contents are contents of land price and real transporter and public transportation access.
As a result, public transportation projects, such as railways, have been exploited around the history and directly affect the surrounding land prices and realtransactions. It also significantly improves public transportation access to majorPOIs.
On the other hand, in order to collect user-focused information related to the transportation business, we also developed a personal DB construction technology through the Wearable Device to build a pilot DB. Through this, we havedeveloped a DB and an analysis platform that can perform physical activitychanges and traffic plan performance analysis.
The platform developed for IA utilized the QGIS engine and maps such as Google and OSM (Open Street Map).
2. Efficiency plan of national railway network
An industry association analysis was conducted to propose the efficiency of the third national railway network plan.
For the analysis, the national statistical data was used as the basis for the subdivision adjustment by examining the preliminary results of each subdivision type of civil engineering construction for the past 10 years. For the related data, we used the data of 2007-2016 from the construction statistics of the national statistical portal.
Through this process, the adjustment of the basic items of the detailed construction type and the production inducement coefficient and the value-addedinduced coefficient of employment were calculated.
Based on this, the effects of industrial associations by project of the National Railroad Network were analyzed and presented
Based on such data, the effect of economic disadvantage on the entire national economy in case a particular project was delayed or canceled was quantitatively presented and provided as a policy basis to the Ministry of Land, Infrastructureand the National Assembly.
3. Development of public transportation dispatch simulation technology
Introduced the public transportation smart dispatch system, screen composition and status card data input screen, and through this, dispatch simulation and status analysis wereconducted.
4. Advancement of Integrated Transit Station Integrated Mobility Analysis System
An overview of the pedestrian tracking system survey and the minimum standards and specifications for the installation of the pedestrian tracking system were defined.
(출처 : SUMMARY 14p)
과제명(ProjectTitle) : | - |
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연구책임자(Manager) : | - |
과제기간(DetailSeriesProject) : | - |
총연구비 (DetailSeriesProject) : | - |
키워드(keyword) : | - |
과제수행기간(LeadAgency) : | - |
연구목표(Goal) : | - |
연구내용(Abstract) : | - |
기대효과(Effect) : | - |
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