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Kafe 바로가기주관연구기관 | 한국철도기술연구원 Korea Railroad Research Institute |
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연구책임자 | 강부병 |
참여연구자 | 박현준 , 김동현 , 남성원 , 이병송 , 장용준 , 한영재 , 장승엽 , 이창영 , 권혁빈 , 이형우 , 조정민 , 박찬배 |
보고서유형 | 최종보고서 |
발행국가 | 대한민국 |
언어 | 한국어 |
발행년월 | 2009-12 |
과제시작연도 | 2009 |
주관부처 | 지식경제부 Ministry of Knowledge Economy |
등록번호 | TRKO202200001202 |
과제고유번호 | 1415104381 |
사업명 | 한국철도기술연구원 |
DB 구축일자 | 2022-06-04 |
키워드 | 초고속.튜브철도.리니어 추진.자기부상.공력.Ultra High-Speed.Tube Train.Linear Propulsion.Maglev.Aerodynamics. |
초고속 튜브 철도 차량 핵심요소기술을 확보하기 위하여 추진, 부상, 동역학 해석 기술, 공력 설계 기술 등의 연구를 통하여 핵심 요소기술을 확보하고자 하였다. 1차적으로 시스템 모델 도출을 위한 기초 데이터 및 시스템 설계기술을 확보 할 수 있는 기반을 구축하였고 추진/부상 시스템의 기초설계 및 튜브 트레인 공기역학 설계 기술을 활용한 공기저항 특성을 분석하였다.
(출처 : 서지정보 - 초록 907p)
Core technologies such as Linear propusion system design, Magnetic levitation system design, Aerodynamics are developed for the design of the ultra high-speed tube train. Basic studies are conducted to obtain basic data for the system model and design technologies. This report presents the design pr
Core technologies such as Linear propusion system design, Magnetic levitation system design, Aerodynamics are developed for the design of the ultra high-speed tube train. Basic studies are conducted to obtain basic data for the system model and design technologies. This report presents the design procedure and basic design results of the linear propulsion system and magnetic levitation system and the aerodynamic resistance of the tube train system obtained by the aerodynamic design technology.
(source: 서지정보 -초록 907p)
과제명(ProjectTitle) : | - |
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연구책임자(Manager) : | - |
과제기간(DetailSeriesProject) : | - |
총연구비 (DetailSeriesProject) : | - |
키워드(keyword) : | - |
과제수행기간(LeadAgency) : | - |
연구목표(Goal) : | - |
연구내용(Abstract) : | - |
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