본 연구의 목적은 써키트 트레이닝 중의 휴식 시간 및 방법에 따른 심박수의 차이를 규명하고자 시도되었다. 건강한 남자 대학생 14명을 피험자로 하여 써키트 트레이닝 중의 휴식시간(15초, 30초)및 방법(완전, 불완전)을 달리하는 운동을 실시하였다. 써키트 트레이닝의 종목은 10개로 하였으며 각 종목의 강도는 1 RM의 30%로 하였고, 운동시간은 30초로하여 3회 순환하는 것으로 하였다. 운동 중 심박수는 POLAR System을 이용하여 가...
본 연구의 목적은 써키트 트레이닝 중의 휴식 시간 및 방법에 따른 심박수의 차이를 규명하고자 시도되었다. 건강한 남자 대학생 14명을 피험자로 하여 써키트 트레이닝 중의 휴식시간(15초, 30초)및 방법(완전, 불완전)을 달리하는 운동을 실시하였다. 써키트 트레이닝의 종목은 10개로 하였으며 각 종목의 강도는 1 RM의 30%로 하였고, 운동시간은 30초로하여 3회 순환하는 것으로 하였다. 운동 중 심박수는 POLAR System을 이용하여 가슴에 전극을 붙인 후 심박수원격송신기를 손목에 부착시켜 실험 순서에 따라 운동하도록 하였으며 그때 심박수원격송신기를 이용하여 5초 간격으로 심박수를 기록하였다. 실험의 결과 다음과 같은 결론을 얻었다. 첫째, 써키트 트레이닝 중의 심박수는 15초간의 휴식과 30초간의 휴식시간 사이에 차이가 없었다. 둘째, 써키트 트레이닝 중의 심박수는 완전휴식과 불완전휴식방법 사이에 따른 심박수 변화에 유의한 차이를 보였다(P<0.01).
본 연구의 목적은 써키트 트레이닝 중의 휴식 시간 및 방법에 따른 심박수의 차이를 규명하고자 시도되었다. 건강한 남자 대학생 14명을 피험자로 하여 써키트 트레이닝 중의 휴식시간(15초, 30초)및 방법(완전, 불완전)을 달리하는 운동을 실시하였다. 써키트 트레이닝의 종목은 10개로 하였으며 각 종목의 강도는 1 RM의 30%로 하였고, 운동시간은 30초로하여 3회 순환하는 것으로 하였다. 운동 중 심박수는 POLAR System을 이용하여 가슴에 전극을 붙인 후 심박수원격송신기를 손목에 부착시켜 실험 순서에 따라 운동하도록 하였으며 그때 심박수원격송신기를 이용하여 5초 간격으로 심박수를 기록하였다. 실험의 결과 다음과 같은 결론을 얻었다. 첫째, 써키트 트레이닝 중의 심박수는 15초간의 휴식과 30초간의 휴식시간 사이에 차이가 없었다. 둘째, 써키트 트레이닝 중의 심박수는 완전휴식과 불완전휴식방법 사이에 따른 심박수 변화에 유의한 차이를 보였다(P<0.01).
The purpose of this study was to determine the differences in the heart rate according to the period and method of rest. during circuit training. The exercise was performed by fourteen male students enrolled in physical education undergraduate course, for a period of 30 seconds under circuit trainin...
The purpose of this study was to determine the differences in the heart rate according to the period and method of rest. during circuit training. The exercise was performed by fourteen male students enrolled in physical education undergraduate course, for a period of 30 seconds under circuit training in each attempt. The intensity of each event was 1 repetition at 30% of the maximal resistance, the heart rate was taken after a fifteen second-period of complete rest. In the second attempt, the heart rate was taken after a period of fifteen seconds still exercising. Then, the heart rate was taken after a thirty second-period of complete rest. Finally, the heart rate was taken after a thirty second-period still exercising. Measurement of the heart rate during exercise was taken by using the POLAR System. The results of this study were summarized as follows. First, between the measurements taken after a fifteen second-period and those taken after a thirty second-period no significant differences were found. Second, between the measurements taken after a complete rest period and those taken while exercising, significant differences were found(p<0.01).
The purpose of this study was to determine the differences in the heart rate according to the period and method of rest. during circuit training. The exercise was performed by fourteen male students enrolled in physical education undergraduate course, for a period of 30 seconds under circuit training in each attempt. The intensity of each event was 1 repetition at 30% of the maximal resistance, the heart rate was taken after a fifteen second-period of complete rest. In the second attempt, the heart rate was taken after a period of fifteen seconds still exercising. Then, the heart rate was taken after a thirty second-period of complete rest. Finally, the heart rate was taken after a thirty second-period still exercising. Measurement of the heart rate during exercise was taken by using the POLAR System. The results of this study were summarized as follows. First, between the measurements taken after a fifteen second-period and those taken after a thirty second-period no significant differences were found. Second, between the measurements taken after a complete rest period and those taken while exercising, significant differences were found(p<0.01).
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.