본 연구는 음악교육의 중요성, 아동중심교육과 아동중심 교육사상 형성의 배경을 이해하고, 아동중심 교육사상가들의 이론을 알아보았으며, 피아제의 생애와 기본원리, 인지발달 이론에 대하여 살펴보았다. 다음으로는 피아제의 교육을 바탕으로 피아제 이론이 교육에 미친 영향을 알아보고 인지발달 단계에 따른 음악적 특징을 토대로 구체적 조작기 아이들에게 필요한 현악합주의 ...
본 연구는 음악교육의 중요성, 아동중심교육과 아동중심 교육사상 형성의 배경을 이해하고, 아동중심 교육사상가들의 이론을 알아보았으며, 피아제의 생애와 기본원리, 인지발달 이론에 대하여 살펴보았다. 다음으로는 피아제의 교육을 바탕으로 피아제 이론이 교육에 미친 영향을 알아보고 인지발달 단계에 따른 음악적 특징을 토대로 구체적 조작기 아이들에게 필요한 현악합주의 효율적인 지도방법을 모색하였으며 마지막으로 연구의 한계점, 향후 과제를 제시하고자 하였다. 기악 교육은 넓은 음역의 음악을 표현할 수 있을 뿐만 아니라 다시 음악시간의 즐거움을 선사할 수 있고, 나아가서 창의적인 표현도 가능하게 해주었다. 음악을 구성하는 많은 개념들을 악기로써 구체적인 경험을 통하여 쉽게 배울 수 있었고 그 중 현악기는 음정관계에 관한 자리이동과 그 현의 길이에 따르는 음정의 변화를 쉽게 확인할 수 있으며 이러한 음악적 경험은 가창 교육을 통해서보다는 기악 연주를 통하여서 좀 더 분명하게 파악 할 수 있게 된다. 끝으로 현악합주에 관한 연구가 앞으로도 지속적으로 이루어져 아이들에게 맞는 좋은 현악합주의 지도가 계승 발전시키므로 우리나라 현악합주 교육과 더불어 음악교육이 발전하기를 바라는 마음이다.
본 연구는 음악교육의 중요성, 아동중심교육과 아동중심 교육사상 형성의 배경을 이해하고, 아동중심 교육사상가들의 이론을 알아보았으며, 피아제의 생애와 기본원리, 인지발달 이론에 대하여 살펴보았다. 다음으로는 피아제의 교육을 바탕으로 피아제 이론이 교육에 미친 영향을 알아보고 인지발달 단계에 따른 음악적 특징을 토대로 구체적 조작기 아이들에게 필요한 현악합주의 효율적인 지도방법을 모색하였으며 마지막으로 연구의 한계점, 향후 과제를 제시하고자 하였다. 기악 교육은 넓은 음역의 음악을 표현할 수 있을 뿐만 아니라 다시 음악시간의 즐거움을 선사할 수 있고, 나아가서 창의적인 표현도 가능하게 해주었다. 음악을 구성하는 많은 개념들을 악기로써 구체적인 경험을 통하여 쉽게 배울 수 있었고 그 중 현악기는 음정관계에 관한 자리이동과 그 현의 길이에 따르는 음정의 변화를 쉽게 확인할 수 있으며 이러한 음악적 경험은 가창 교육을 통해서보다는 기악 연주를 통하여서 좀 더 분명하게 파악 할 수 있게 된다. 끝으로 현악합주에 관한 연구가 앞으로도 지속적으로 이루어져 아이들에게 맞는 좋은 현악합주의 지도가 계승 발전시키므로 우리나라 현악합주 교육과 더불어 음악교육이 발전하기를 바라는 마음이다.
Through this study, we can have a chance to understand the importance of musical education, Piaget's life and concepts, and the advancement of human knowledge and can get access to definitions, the background of building up, and philosophers' theories related to juvenile-centered schooling. The purp...
Through this study, we can have a chance to understand the importance of musical education, Piaget's life and concepts, and the advancement of human knowledge and can get access to definitions, the background of building up, and philosophers' theories related to juvenile-centered schooling. The purpose of this study is to know how Piaget's concepts influenced education, how to teach a string orchestra efficiently to children who are in concrete operational period based on musical characteristics by stages of the advancement of human knowledge, and the uppermost limit of the study, finally to set a task to be solved hereafter. Education of instrumental music offers; expression of great compass, the pleasure of taking lessons in music, initiative manifestation, and achieving various musical concepts by actual experience. Musical experience by strings rather than singing can be easily seized in respect of interval relation and modulation that occurs by turning position onto the strings. Education of instrumental music offers; expression of great compass, the pleasure of taking lessons in music, initiative manifestation, and achieving various musical concepts by actual experience. Musical experience by strings rather than singing can be easily seized in respect of interval relation and modulation that occurs by turning position onto the strings. I hope plenty of further researches on string orchestra fit for juveniles be linked to growth and enlargement of string orchestra schooling and music education in Korea.
Through this study, we can have a chance to understand the importance of musical education, Piaget's life and concepts, and the advancement of human knowledge and can get access to definitions, the background of building up, and philosophers' theories related to juvenile-centered schooling. The purpose of this study is to know how Piaget's concepts influenced education, how to teach a string orchestra efficiently to children who are in concrete operational period based on musical characteristics by stages of the advancement of human knowledge, and the uppermost limit of the study, finally to set a task to be solved hereafter. Education of instrumental music offers; expression of great compass, the pleasure of taking lessons in music, initiative manifestation, and achieving various musical concepts by actual experience. Musical experience by strings rather than singing can be easily seized in respect of interval relation and modulation that occurs by turning position onto the strings. Education of instrumental music offers; expression of great compass, the pleasure of taking lessons in music, initiative manifestation, and achieving various musical concepts by actual experience. Musical experience by strings rather than singing can be easily seized in respect of interval relation and modulation that occurs by turning position onto the strings. I hope plenty of further researches on string orchestra fit for juveniles be linked to growth and enlargement of string orchestra schooling and music education in Korea.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.