지금은 대다수의 학교가 훌륭한 컴퓨터 네트워크 환경이 구축되어 있고, 학생들도 컴퓨터에 많은 관심과 흥미를 갖고 있고, 상당한 수준의 컴퓨터 조작능력을 갖고 있다. 그러므로, 컴퓨터를 통한 학습방법의 하나로 Mathematica 소트프웨어를 사용하여 물리수업에서의 수치계산에 사용하는 학습방법을 제시하였다. 포물선 운동을 위한 수치계산 방법으로 Mathematica를 사용하면, 빠르게 계산할 수 있고, 다양한 그래픽을 동시에 학생들에게 보여줌으로써 학습 이해에 도움이 될 것으로 생각된다. 이 논문에서는 Mathematica의 Solve, Show, Plot, Module, List, Table 등등의 명령어를 사용하여 2차원 및 ...
지금은 대다수의 학교가 훌륭한 컴퓨터 네트워크 환경이 구축되어 있고, 학생들도 컴퓨터에 많은 관심과 흥미를 갖고 있고, 상당한 수준의 컴퓨터 조작능력을 갖고 있다. 그러므로, 컴퓨터를 통한 학습방법의 하나로 Mathematica 소트프웨어를 사용하여 물리수업에서의 수치계산에 사용하는 학습방법을 제시하였다. 포물선 운동을 위한 수치계산 방법으로 Mathematica를 사용하면, 빠르게 계산할 수 있고, 다양한 그래픽을 동시에 학생들에게 보여줌으로써 학습 이해에 도움이 될 것으로 생각된다. 이 논문에서는 Mathematica의 Solve, Show, Plot, Module, List, Table 등등의 명령어를 사용하여 2차원 및 3차원 포물선 운동을 수평속도, 수직속도, 수평거리, 수직거리를 시간의 변화에 따라 계산하였으며, 물체의 운동경로와 물체의 위치를 가시화 하였다.
지금은 대다수의 학교가 훌륭한 컴퓨터 네트워크 환경이 구축되어 있고, 학생들도 컴퓨터에 많은 관심과 흥미를 갖고 있고, 상당한 수준의 컴퓨터 조작능력을 갖고 있다. 그러므로, 컴퓨터를 통한 학습방법의 하나로 Mathematica 소트프웨어를 사용하여 물리수업에서의 수치계산에 사용하는 학습방법을 제시하였다. 포물선 운동을 위한 수치계산 방법으로 Mathematica를 사용하면, 빠르게 계산할 수 있고, 다양한 그래픽을 동시에 학생들에게 보여줌으로써 학습 이해에 도움이 될 것으로 생각된다. 이 논문에서는 Mathematica의 Solve, Show, Plot, Module, List, Table 등등의 명령어를 사용하여 2차원 및 3차원 포물선 운동을 수평속도, 수직속도, 수평거리, 수직거리를 시간의 변화에 따라 계산하였으며, 물체의 운동경로와 물체의 위치를 가시화 하였다.
Computer network systems are established in most of schools these days, and students are also very interested in computers and are able to operate them quite skillfully. Therefore, in this study, a learning method is suggested to do numerical calculation by using Mathematica software via computers f...
Computer network systems are established in most of schools these days, and students are also very interested in computers and are able to operate them quite skillfully. Therefore, in this study, a learning method is suggested to do numerical calculation by using Mathematica software via computers for physics classes. It is expected that calculation would be faster if Mathenatica is used as a method to measure a projectile motion, and it's going to help students understand what they are learning by showing various graphics. In this study, 2 and 3 dimensional projectile movements were calculated in the order of time change and the moving process and location of a material were visualized, using Mathematica's commands such as Solve, Show, Polt, Module, List, Table, etc.
Computer network systems are established in most of schools these days, and students are also very interested in computers and are able to operate them quite skillfully. Therefore, in this study, a learning method is suggested to do numerical calculation by using Mathematica software via computers for physics classes. It is expected that calculation would be faster if Mathenatica is used as a method to measure a projectile motion, and it's going to help students understand what they are learning by showing various graphics. In this study, 2 and 3 dimensional projectile movements were calculated in the order of time change and the moving process and location of a material were visualized, using Mathematica's commands such as Solve, Show, Polt, Module, List, Table, etc.
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