경찰은 국민의 생명·신체 및 재산의 보호와 범죄의 예방 등 기타 공공의 안녕과 질서유지를 위하여 법이 규정하는 범위 내에서 필요하고 정당한 힘 또는 무력을 사용하여 범인을 체포·연행하는 업무를 수행하여야 하며, 이에 따른 제 역량 중 경찰무도와 체포호신술의 연마는 범죄현장에서 범인을 제압하는데 가장 중요한 능력 중 하나로, 체력 단련과 자기방어 능력제고, 정신 수양을 통한 올바른 가치관 확립 등 무도수련이 경찰 업무 발전에 있어 미치는 영향은 매우 크다고 하겠다. 신임경찰교육을 담당하는 교육기관으로는 중앙경찰학교, 경찰대학, 경찰종합학교 등이 있으며, 이들 교육기관들은 경찰 기초실무능력을 배양하고 체험교육을 통해 기본실무의 이해를 위한 무도교육을 실시하고 있으나, 여러 가지 제반사항 등의 문제로 만족할 만한 효과를 거두지 못하고 있는 실정으로, 신임경찰 교육기관의 무도교육에 대한 개선이 요구된다. 신임경찰의 무도교육은 3개 교육기관에서 실시하고 있으며, 이에 대한 교육시스템현황을 조직, 교육과정의 편성, 교수 및 교육생의 선발, ...
경찰은 국민의 생명·신체 및 재산의 보호와 범죄의 예방 등 기타 공공의 안녕과 질서유지를 위하여 법이 규정하는 범위 내에서 필요하고 정당한 힘 또는 무력을 사용하여 범인을 체포·연행하는 업무를 수행하여야 하며, 이에 따른 제 역량 중 경찰무도와 체포호신술의 연마는 범죄현장에서 범인을 제압하는데 가장 중요한 능력 중 하나로, 체력 단련과 자기방어 능력제고, 정신 수양을 통한 올바른 가치관 확립 등 무도수련이 경찰 업무 발전에 있어 미치는 영향은 매우 크다고 하겠다. 신임경찰교육을 담당하는 교육기관으로는 중앙경찰학교, 경찰대학, 경찰종합학교 등이 있으며, 이들 교육기관들은 경찰 기초실무능력을 배양하고 체험교육을 통해 기본실무의 이해를 위한 무도교육을 실시하고 있으나, 여러 가지 제반사항 등의 문제로 만족할 만한 효과를 거두지 못하고 있는 실정으로, 신임경찰 교육기관의 무도교육에 대한 개선이 요구된다. 신임경찰의 무도교육은 3개 교육기관에서 실시하고 있으며, 이에 대한 교육시스템현황을 조직, 교육과정의 편성, 교수 및 교육생의 선발, 교육시설 및 평가 등으로 나누어 살펴보았다. 이와 같은 무도교육현황별 비교를 통해 신임순경교육기관인 중앙경찰학교의 교육시스템에 대한 개선방안을 제시하면 다음과 같다. 첫째, 무도교육 시간이 효율적 운영을 위해 교육시간의 고정배정과 무도교육을 동일 시간대에 실시하여 수업진도 및 실력에 대한 차별화를 줄여야 할 것이다. 둘째, 교육에 대한 열의 및 이론과 실기를 겸비한 실력 있는 지도자를 선발, 강인한 정신력과 체력, 전문기술을 습득케 하여 범인체포 능력의 극대화를 이루기 위해 교수선발기준의 강화가 요구된다. 셋째, 우수한 인력을 확보하기 위하여 일정한 모집인원 및 모집시기를 정기적으로 실시하며, 필기시험 보다는 체격·체력적인 면에 비중을 두어 채용하여야 할 것이다. 넷째, 과정별 채용인원에 대한 수급예측을 통한 선발로 적정교육인원을 유지하고, 대처 교육시설에 대한 확보방안이 마련되어져야 하며, 기상변화나 우발적 교육환경의 변화에 대응할 수 있도록 사전 실무차원의 교육편성이 고려되어져야 한다. 다섯째, 교육평가에 있어 승단 및 평가가 졸업목적이 아닌 경찰무도 유단자로서의 자신이 취득한 단에 맞는 실력을 갖추도록 해야 할 것이다. 이를 통해 채용과정부터 직업에 대한 올바른 가치관과 국민에게 신뢰감을 줄 수 있는 체격 및 기초체력을 갖춘 인재를 선발하여, 강인한 정신력 및 체력배양, 전문기술 등을 습득함으로써 졸업 후 업무의 능동적 수행과 각종 사건사고에 적극적으로 대처할 수 있는 직무기능을 갖출 수 있을 것이다.
경찰은 국민의 생명·신체 및 재산의 보호와 범죄의 예방 등 기타 공공의 안녕과 질서유지를 위하여 법이 규정하는 범위 내에서 필요하고 정당한 힘 또는 무력을 사용하여 범인을 체포·연행하는 업무를 수행하여야 하며, 이에 따른 제 역량 중 경찰무도와 체포호신술의 연마는 범죄현장에서 범인을 제압하는데 가장 중요한 능력 중 하나로, 체력 단련과 자기방어 능력제고, 정신 수양을 통한 올바른 가치관 확립 등 무도수련이 경찰 업무 발전에 있어 미치는 영향은 매우 크다고 하겠다. 신임경찰교육을 담당하는 교육기관으로는 중앙경찰학교, 경찰대학, 경찰종합학교 등이 있으며, 이들 교육기관들은 경찰 기초실무능력을 배양하고 체험교육을 통해 기본실무의 이해를 위한 무도교육을 실시하고 있으나, 여러 가지 제반사항 등의 문제로 만족할 만한 효과를 거두지 못하고 있는 실정으로, 신임경찰 교육기관의 무도교육에 대한 개선이 요구된다. 신임경찰의 무도교육은 3개 교육기관에서 실시하고 있으며, 이에 대한 교육시스템현황을 조직, 교육과정의 편성, 교수 및 교육생의 선발, 교육시설 및 평가 등으로 나누어 살펴보았다. 이와 같은 무도교육현황별 비교를 통해 신임순경교육기관인 중앙경찰학교의 교육시스템에 대한 개선방안을 제시하면 다음과 같다. 첫째, 무도교육 시간이 효율적 운영을 위해 교육시간의 고정배정과 무도교육을 동일 시간대에 실시하여 수업진도 및 실력에 대한 차별화를 줄여야 할 것이다. 둘째, 교육에 대한 열의 및 이론과 실기를 겸비한 실력 있는 지도자를 선발, 강인한 정신력과 체력, 전문기술을 습득케 하여 범인체포 능력의 극대화를 이루기 위해 교수선발기준의 강화가 요구된다. 셋째, 우수한 인력을 확보하기 위하여 일정한 모집인원 및 모집시기를 정기적으로 실시하며, 필기시험 보다는 체격·체력적인 면에 비중을 두어 채용하여야 할 것이다. 넷째, 과정별 채용인원에 대한 수급예측을 통한 선발로 적정교육인원을 유지하고, 대처 교육시설에 대한 확보방안이 마련되어져야 하며, 기상변화나 우발적 교육환경의 변화에 대응할 수 있도록 사전 실무차원의 교육편성이 고려되어져야 한다. 다섯째, 교육평가에 있어 승단 및 평가가 졸업목적이 아닌 경찰무도 유단자로서의 자신이 취득한 단에 맞는 실력을 갖추도록 해야 할 것이다. 이를 통해 채용과정부터 직업에 대한 올바른 가치관과 국민에게 신뢰감을 줄 수 있는 체격 및 기초체력을 갖춘 인재를 선발하여, 강인한 정신력 및 체력배양, 전문기술 등을 습득함으로써 졸업 후 업무의 능동적 수행과 각종 사건사고에 적극적으로 대처할 수 있는 직무기능을 갖출 수 있을 것이다.
The police must perform its duty to arrest criminals using necessary and reasonable physical power within the scope of the law, in order to serve the publics interests such as protecting the life, health, and property of the people or preventing crimes and to preserve public order. The training on p...
The police must perform its duty to arrest criminals using necessary and reasonable physical power within the scope of the law, in order to serve the publics interests such as protecting the life, health, and property of the people or preventing crimes and to preserve public order. The training on police martial arts and techniques for arresting and self-defense is one of the most important requirements in gaining control over the criminal in a crime scene. Therefore, martial arts training has an immense impact on the development of the police since it trains personnel physically, enhances his/her self-defense skills, and establishes a wholesome viewpoint through spiritual cultivation. Educational institutes taking charge of new pupils include the Central Police School, the Police Academy, and the Police General School. Although they provide new students with martial arts training in order to cultivate the ability for basic police duty and enable them to understand their duty by experiencing training, results are far from satisfactory for many reasons and a variety of problems exist that requires improvement in training methods. Martial arts education for new pupils is performed at three educational institutes. As such, the study examined the current educational system according to its structure, organization of the curriculum, selection of teachers and pupils, facilities of the institutes, and evaluation. Based on the examination, an improvement plan was proposed for the educational system of the Central Police School as one of the institutes for newly appointed police personnel. First of all, said improvement plan calls for the effective management of the time allotted for martial arts education and minimization of the difference in the progress and capability among students by fixing the allotment of training time and carrying out martial arts education at the same time. The second, teachers who possess enthusiasm in teaching, combine theory and technique, and nurture students who can develop strong spiritual and physical strength and specialized techniques that will enable them to arrest criminals better should be appointed. This requires the upgrading of the standard in the selection of teachers. In addition, a fixed number of new pupils should be recruited regularly in order to secure excellent students. During recruitment, the criteria should focus on physical capacity rather than written examinations. The third, new students should be recruited according to the expected adjustment of demand and supply of students in each course in order to maintain an appropriate number of students. Similarly, plans to obtain alternative educational facilities should be provided and an organization of education at a practical level considered to cope with accidental changes in weather or educational environments. Finally, promotion to a higher grade should not be the purpose for graduation when evaluating the result of the training; rather, the evaluation should focus on the students capability. Given these five proposals, the educational system is expected to recruit new students who have a wholesome view of the occupation and physical fitness and strength that can gain the publics confidence in the police. The system will teach them to achieve strong spiritual and physical strength and specialized techniques and enable them to perform their duties actively and tackle each case and accident positively after graduation.
The police must perform its duty to arrest criminals using necessary and reasonable physical power within the scope of the law, in order to serve the publics interests such as protecting the life, health, and property of the people or preventing crimes and to preserve public order. The training on police martial arts and techniques for arresting and self-defense is one of the most important requirements in gaining control over the criminal in a crime scene. Therefore, martial arts training has an immense impact on the development of the police since it trains personnel physically, enhances his/her self-defense skills, and establishes a wholesome viewpoint through spiritual cultivation. Educational institutes taking charge of new pupils include the Central Police School, the Police Academy, and the Police General School. Although they provide new students with martial arts training in order to cultivate the ability for basic police duty and enable them to understand their duty by experiencing training, results are far from satisfactory for many reasons and a variety of problems exist that requires improvement in training methods. Martial arts education for new pupils is performed at three educational institutes. As such, the study examined the current educational system according to its structure, organization of the curriculum, selection of teachers and pupils, facilities of the institutes, and evaluation. Based on the examination, an improvement plan was proposed for the educational system of the Central Police School as one of the institutes for newly appointed police personnel. First of all, said improvement plan calls for the effective management of the time allotted for martial arts education and minimization of the difference in the progress and capability among students by fixing the allotment of training time and carrying out martial arts education at the same time. The second, teachers who possess enthusiasm in teaching, combine theory and technique, and nurture students who can develop strong spiritual and physical strength and specialized techniques that will enable them to arrest criminals better should be appointed. This requires the upgrading of the standard in the selection of teachers. In addition, a fixed number of new pupils should be recruited regularly in order to secure excellent students. During recruitment, the criteria should focus on physical capacity rather than written examinations. The third, new students should be recruited according to the expected adjustment of demand and supply of students in each course in order to maintain an appropriate number of students. Similarly, plans to obtain alternative educational facilities should be provided and an organization of education at a practical level considered to cope with accidental changes in weather or educational environments. Finally, promotion to a higher grade should not be the purpose for graduation when evaluating the result of the training; rather, the evaluation should focus on the students capability. Given these five proposals, the educational system is expected to recruit new students who have a wholesome view of the occupation and physical fitness and strength that can gain the publics confidence in the police. The system will teach them to achieve strong spiritual and physical strength and specialized techniques and enable them to perform their duties actively and tackle each case and accident positively after graduation.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.