미술사에 있어서 인상주의는 빛과 색의 문제를 회화의 본질적 문제로 도입하였고 색채의 혁명이라고 할만큼 큰 충격을 유발하였다. 이후 19세기 미술은 인상주의를 정점으로 의식의 전환점을 확보하였다. 인상주의에서 한 걸음 더 나아간 후기 인상주의자들은 근대 회화사상 최초의 의식적인 개혁의 의지를 가진 뛰어난 존재들이었다. 그들은 각자의 조형의지에 끈질기게 매달렸고, 나름대로의 회화세계를 이루어 놓았으며, 현대 미술에 지대한 영향을 미쳤다. 세잔느는 하나의 정물화와 초상화를 완성하기 위해 수많은 습작을 거듭하였고, 끊임없는 실험정신으로 대상을 구현하기 위해 평생을 바친 대가였다. 그는 인상파 화가로 출발하였으나 변화하는 자연 속에서 변하지 않는 견고한 실체를 찾으려 노력하였다. 따라서, 그의 표현 방법은 구체적으로 형태의 단순화, 기본적인 기하학적 형태로 자연의 모양을 형상 환원시켰고, 색채를 통한 공간 관계의 한정과 원근법의 파괴 등으로 나타났다. 고갱은 원색을 사용해서 대담하고 장식적인 넓은 면으로 사물의 내면을 꿈과 사상과 상징적으로 표현함으로써 종합주의, 상징주의, 원시주의를 거쳐 현대미술에 영향을 주었다. 또한 반 고흐는 자신의 내면 세계를 표현하기 위해 격렬한 터치와 색채의 주관적 사용으로 자신의 심상 및 영혼을 표현했다. 본 논문은 세잔느의 작품이 초기 큐비즘(...
미술사에 있어서 인상주의는 빛과 색의 문제를 회화의 본질적 문제로 도입하였고 색채의 혁명이라고 할만큼 큰 충격을 유발하였다. 이후 19세기 미술은 인상주의를 정점으로 의식의 전환점을 확보하였다. 인상주의에서 한 걸음 더 나아간 후기 인상주의자들은 근대 회화사상 최초의 의식적인 개혁의 의지를 가진 뛰어난 존재들이었다. 그들은 각자의 조형의지에 끈질기게 매달렸고, 나름대로의 회화세계를 이루어 놓았으며, 현대 미술에 지대한 영향을 미쳤다. 세잔느는 하나의 정물화와 초상화를 완성하기 위해 수많은 습작을 거듭하였고, 끊임없는 실험정신으로 대상을 구현하기 위해 평생을 바친 대가였다. 그는 인상파 화가로 출발하였으나 변화하는 자연 속에서 변하지 않는 견고한 실체를 찾으려 노력하였다. 따라서, 그의 표현 방법은 구체적으로 형태의 단순화, 기본적인 기하학적 형태로 자연의 모양을 형상 환원시켰고, 색채를 통한 공간 관계의 한정과 원근법의 파괴 등으로 나타났다. 고갱은 원색을 사용해서 대담하고 장식적인 넓은 면으로 사물의 내면을 꿈과 사상과 상징적으로 표현함으로써 종합주의, 상징주의, 원시주의를 거쳐 현대미술에 영향을 주었다. 또한 반 고흐는 자신의 내면 세계를 표현하기 위해 격렬한 터치와 색채의 주관적 사용으로 자신의 심상 및 영혼을 표현했다. 본 논문은 세잔느의 작품이 초기 큐비즘(Cubism) 회화에 끼친 영향과 고갱의 회화가 야수파 및 독일의 표현주의에 미친 영향에 관한 연구이다. 야수파나 표현주의가 감성을 앞세운 예술 양식이라고 한다면 입체주의는 이성을 바탕으로 한 예술 양식이라고 할 수 있다. 입체주의는 세잔느와 아프리카 흑인조각에서 직접적인 영향을 받았다고 할 수 있다. 자연을 원통, 원추, 구형으로 보아야 한다고 한 세잔느는 자신의 작품 속에 이미 입체적인 자연의 해석을 가하고 있음을 발견할 수 있다. 세잔느에 기초하여 큐비즘을 발전시킨 피카소와 브라크는 원근법, 명암법, 다양한 색채를 사용한 현실묘사를 지양하고, 시점을 복수화하였다. 프랑스를 중심 무대로 일어났던 야수주의는 마티스를 중심으로 데카당(decadent)의 시대에서 성장한 화가들이 강렬한 색채, 대담한 데포르마숑(deformation)등의 새로운 양식을 발전시킨 그룹으로서 그들의 주된 관심은 색채였으며, 그들은 체험을 그리기를 원했다. 한편 독일에서도 역시 그들 나름대로 강렬한 근대성 의식, 반자연주의 미학, 대담한 데포르마숑과 색채를 사용하여 표현하였는데 그것은 야수파와 고갱에 힘입은 바가 크다. 이와 같은 두 사조는 현실에 대한 정서적 표출과 실험정신의 표현을 회화적 양식으로 과감히 나타냈다. 20세기 초의 모든 미술운동의 각 유파는 각기 그 나름의 방식으로 추상화 정신을 그 속에 지니고 있다. 추상미술의 근대적 원천은 세잔느와 고갱에게 찾을 수 있으며, 그 직접적인 영향은 야수파와 입체파이다. 야수파는 자연의 원초적 느낌과 감동을 추구한 칸딘스키에게 커다란 영향을 주었고, 입체파는 절대적, 보편적, 내적 리얼리티를 추구한 몬드리안의 예술형성에 결정적인 역할을 했다. 후기 인상주의는 입체주의, 야수파와 표현주의 운동에서 추상미술로 이어지는 커다란 물결 속에 흡수되면서 현대 미술의 한 전환기를 맞이하게 된다.
미술사에 있어서 인상주의는 빛과 색의 문제를 회화의 본질적 문제로 도입하였고 색채의 혁명이라고 할만큼 큰 충격을 유발하였다. 이후 19세기 미술은 인상주의를 정점으로 의식의 전환점을 확보하였다. 인상주의에서 한 걸음 더 나아간 후기 인상주의자들은 근대 회화사상 최초의 의식적인 개혁의 의지를 가진 뛰어난 존재들이었다. 그들은 각자의 조형의지에 끈질기게 매달렸고, 나름대로의 회화세계를 이루어 놓았으며, 현대 미술에 지대한 영향을 미쳤다. 세잔느는 하나의 정물화와 초상화를 완성하기 위해 수많은 습작을 거듭하였고, 끊임없는 실험정신으로 대상을 구현하기 위해 평생을 바친 대가였다. 그는 인상파 화가로 출발하였으나 변화하는 자연 속에서 변하지 않는 견고한 실체를 찾으려 노력하였다. 따라서, 그의 표현 방법은 구체적으로 형태의 단순화, 기본적인 기하학적 형태로 자연의 모양을 형상 환원시켰고, 색채를 통한 공간 관계의 한정과 원근법의 파괴 등으로 나타났다. 고갱은 원색을 사용해서 대담하고 장식적인 넓은 면으로 사물의 내면을 꿈과 사상과 상징적으로 표현함으로써 종합주의, 상징주의, 원시주의를 거쳐 현대미술에 영향을 주었다. 또한 반 고흐는 자신의 내면 세계를 표현하기 위해 격렬한 터치와 색채의 주관적 사용으로 자신의 심상 및 영혼을 표현했다. 본 논문은 세잔느의 작품이 초기 큐비즘(Cubism) 회화에 끼친 영향과 고갱의 회화가 야수파 및 독일의 표현주의에 미친 영향에 관한 연구이다. 야수파나 표현주의가 감성을 앞세운 예술 양식이라고 한다면 입체주의는 이성을 바탕으로 한 예술 양식이라고 할 수 있다. 입체주의는 세잔느와 아프리카 흑인조각에서 직접적인 영향을 받았다고 할 수 있다. 자연을 원통, 원추, 구형으로 보아야 한다고 한 세잔느는 자신의 작품 속에 이미 입체적인 자연의 해석을 가하고 있음을 발견할 수 있다. 세잔느에 기초하여 큐비즘을 발전시킨 피카소와 브라크는 원근법, 명암법, 다양한 색채를 사용한 현실묘사를 지양하고, 시점을 복수화하였다. 프랑스를 중심 무대로 일어났던 야수주의는 마티스를 중심으로 데카당(decadent)의 시대에서 성장한 화가들이 강렬한 색채, 대담한 데포르마숑(deformation)등의 새로운 양식을 발전시킨 그룹으로서 그들의 주된 관심은 색채였으며, 그들은 체험을 그리기를 원했다. 한편 독일에서도 역시 그들 나름대로 강렬한 근대성 의식, 반자연주의 미학, 대담한 데포르마숑과 색채를 사용하여 표현하였는데 그것은 야수파와 고갱에 힘입은 바가 크다. 이와 같은 두 사조는 현실에 대한 정서적 표출과 실험정신의 표현을 회화적 양식으로 과감히 나타냈다. 20세기 초의 모든 미술운동의 각 유파는 각기 그 나름의 방식으로 추상화 정신을 그 속에 지니고 있다. 추상미술의 근대적 원천은 세잔느와 고갱에게 찾을 수 있으며, 그 직접적인 영향은 야수파와 입체파이다. 야수파는 자연의 원초적 느낌과 감동을 추구한 칸딘스키에게 커다란 영향을 주었고, 입체파는 절대적, 보편적, 내적 리얼리티를 추구한 몬드리안의 예술형성에 결정적인 역할을 했다. 후기 인상주의는 입체주의, 야수파와 표현주의 운동에서 추상미술로 이어지는 커다란 물결 속에 흡수되면서 현대 미술의 한 전환기를 맞이하게 된다.
In the history of art, Impressionism introduced the light and colour to the painting as a fundamental issues and evoked colour revolution, the magnificent impact to the art. Impressionism found its turning point in the nineteenth century in its way to the history of art. Post-Impressionists, who wen...
In the history of art, Impressionism introduced the light and colour to the painting as a fundamental issues and evoked colour revolution, the magnificent impact to the art. Impressionism found its turning point in the nineteenth century in its way to the history of art. Post-Impressionists, who went further from the Impressionism, were the first men having revolutionary will in their mind. They sticked to their way of painting consistantly and finally achieved their own world in the history of art, affecting great influence to the Modern Art. Ce´zanne was the great artist who devoted his whole life to the painting. His greatness could be found in his painting, great effort and experimental mind as a painter for drawing one masterpiece Usually he used to paint over hundred times to complete one picture of still life or one portrait. He started as a impressionist but tried to find the essence in the nature which is changing. Accordingly, he expressed to reduce to fundamental geometric forms the disorder of nature. And his paintings were expressed with space distinguished by colour and with destruction of perspective. Gauguin used original colour to draw the inner nature of objects with decorated broad space. By representing dream, thoughts and symbol with bold and broad space, he influenced on Synthetism, Symbolism, Primitivism and eventually on the Modern Art. Additionally, Van Gogh used a dynamic touch and a subjective colour for expressing his own spirit and inner mind. This paper is about 1) the effect from Ce´zanne to Early Cubism and about 2) the effect from Van Gogh to the Fauvism and to the Expressionism of Germany. If the Fauvism and Expressionism are the emotional art style, Cubism is the rational art style. Cubism was directly influenced by the Cezanne and by the Negro sculpture. Cezanne said nature could possibly be drawn in the shape of the cylinder, the cone, the sphere, and he interpreted the nature in his own cubic style in his works. On the one hand, Fauvism, raised in France-base, was newly developed by the group of artists who used loud colour and bold deformation of Decadent Age. Their major focus was the colour. And they liked to draw the real experience. Matisse was the main artist in the Fauvism. On the other hand, Germany also used their own strong modernism style, anti-naturalism arts, bold deformation and the colour. They were influenced by the Fauvism and Gauguin. Likewise, two major artistic trends expressed positively the mental mind and the experimental mind in the form of painting. In the early twentieth century each branch of all painting movements included abstract mind in its own way in itself. Abstract Art was originated from Ce´zanne and Gauguin in modern times and influenced directly from Fauvism and Cubism. Fauvism had on influence on Kandinsky, who tried to persue the instinctive emotion and impression for nature. Cubism took the definite role in the formation of Mondrian's Art who had sought absolute, universal, inner reality. Post-Impressionism faced the turning point of the Modern Painting having been absorbed in a big flow that Cubism, Fauvism and Expressionism was succeeded to the Abstract Art.
In the history of art, Impressionism introduced the light and colour to the painting as a fundamental issues and evoked colour revolution, the magnificent impact to the art. Impressionism found its turning point in the nineteenth century in its way to the history of art. Post-Impressionists, who went further from the Impressionism, were the first men having revolutionary will in their mind. They sticked to their way of painting consistantly and finally achieved their own world in the history of art, affecting great influence to the Modern Art. Ce´zanne was the great artist who devoted his whole life to the painting. His greatness could be found in his painting, great effort and experimental mind as a painter for drawing one masterpiece Usually he used to paint over hundred times to complete one picture of still life or one portrait. He started as a impressionist but tried to find the essence in the nature which is changing. Accordingly, he expressed to reduce to fundamental geometric forms the disorder of nature. And his paintings were expressed with space distinguished by colour and with destruction of perspective. Gauguin used original colour to draw the inner nature of objects with decorated broad space. By representing dream, thoughts and symbol with bold and broad space, he influenced on Synthetism, Symbolism, Primitivism and eventually on the Modern Art. Additionally, Van Gogh used a dynamic touch and a subjective colour for expressing his own spirit and inner mind. This paper is about 1) the effect from Ce´zanne to Early Cubism and about 2) the effect from Van Gogh to the Fauvism and to the Expressionism of Germany. If the Fauvism and Expressionism are the emotional art style, Cubism is the rational art style. Cubism was directly influenced by the Cezanne and by the Negro sculpture. Cezanne said nature could possibly be drawn in the shape of the cylinder, the cone, the sphere, and he interpreted the nature in his own cubic style in his works. On the one hand, Fauvism, raised in France-base, was newly developed by the group of artists who used loud colour and bold deformation of Decadent Age. Their major focus was the colour. And they liked to draw the real experience. Matisse was the main artist in the Fauvism. On the other hand, Germany also used their own strong modernism style, anti-naturalism arts, bold deformation and the colour. They were influenced by the Fauvism and Gauguin. Likewise, two major artistic trends expressed positively the mental mind and the experimental mind in the form of painting. In the early twentieth century each branch of all painting movements included abstract mind in its own way in itself. Abstract Art was originated from Ce´zanne and Gauguin in modern times and influenced directly from Fauvism and Cubism. Fauvism had on influence on Kandinsky, who tried to persue the instinctive emotion and impression for nature. Cubism took the definite role in the formation of Mondrian's Art who had sought absolute, universal, inner reality. Post-Impressionism faced the turning point of the Modern Painting having been absorbed in a big flow that Cubism, Fauvism and Expressionism was succeeded to the Abstract Art.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.