본 논문은 Wolfgang Amadeus Mozart(1756-1791)의 Opera 중에서 대표작이라 할 수 있는 에 대한 연구이다. 18세기는 이성과 인간을 강조하는 계몽주의시대였으며 인간 개인의 자유가 확장, 발전하게 되었다. 이로 인해 인간의 감정은 감정 자체로 높은 평가를 받게 되었고 예술에서도 개성의 자유로운 전개가 펼쳐지게 되었다. 이 시기에 Mozart는 Orchestra와 성악, 연극적 요소와 등장인물에 따른 다양한 음악을 다 표현할 수 있는 Opera를 작곡하면서 그의 천재성을...
본 논문은 Wolfgang Amadeus Mozart(1756-1791)의 Opera 중에서 대표작이라 할 수 있는 에 대한 연구이다. 18세기는 이성과 인간을 강조하는 계몽주의시대였으며 인간 개인의 자유가 확장, 발전하게 되었다. 이로 인해 인간의 감정은 감정 자체로 높은 평가를 받게 되었고 예술에서도 개성의 자유로운 전개가 펼쳐지게 되었다. 이 시기에 Mozart는 Orchestra와 성악, 연극적 요소와 등장인물에 따른 다양한 음악을 다 표현할 수 있는 Opera를 작곡하면서 그의 천재성을 보여주었다. Opera seria, Singspiel과 다른 장르의 Opera도 많이 작곡하였으나 특히 Opera buffa에서는 Buffa의 사실적인 면이 극과 음악의 조화로 이루어 졌다. 그의 Buffa 작품 중 는 프랑스의 극작가인 Pierre Augustin Caron de Beaumarchais(1732-1799)의 희극을 Lorenzo da Ponte(1749-1838)가 대본 화하여 1786년 작곡한 작품으로, 18세기 Opera를 대표하는 Opera buffa이며 오늘날까지 많은 무대에 올려지고 있으며 많은 연구가 되고 있는 유명한 작품이다. 본 논문에서는 Opera buffa의 기원과 특징을 간략히 알아보았으며 다음으로의 작품배경을 알아보았다. 특히 기존의 음악형식 안에서 Opera buffa의 특징들을 표현함과 동시에 어떻게 발전시켜나갔는지 두 여성, 백작부인과 Susanna의 Aria의 분석을 통해 나타내었다.
본 논문은 Wolfgang Amadeus Mozart(1756-1791)의 Opera 중에서 대표작이라 할 수 있는 에 대한 연구이다. 18세기는 이성과 인간을 강조하는 계몽주의시대였으며 인간 개인의 자유가 확장, 발전하게 되었다. 이로 인해 인간의 감정은 감정 자체로 높은 평가를 받게 되었고 예술에서도 개성의 자유로운 전개가 펼쳐지게 되었다. 이 시기에 Mozart는 Orchestra와 성악, 연극적 요소와 등장인물에 따른 다양한 음악을 다 표현할 수 있는 Opera를 작곡하면서 그의 천재성을 보여주었다. Opera seria, Singspiel과 다른 장르의 Opera도 많이 작곡하였으나 특히 Opera buffa에서는 Buffa의 사실적인 면이 극과 음악의 조화로 이루어 졌다. 그의 Buffa 작품 중 는 프랑스의 극작가인 Pierre Augustin Caron de Beaumarchais(1732-1799)의 희극을 Lorenzo da Ponte(1749-1838)가 대본 화하여 1786년 작곡한 작품으로, 18세기 Opera를 대표하는 Opera buffa이며 오늘날까지 많은 무대에 올려지고 있으며 많은 연구가 되고 있는 유명한 작품이다. 본 논문에서는 Opera buffa의 기원과 특징을 간략히 알아보았으며 다음으로의 작품배경을 알아보았다. 특히 기존의 음악형식 안에서 Opera buffa의 특징들을 표현함과 동시에 어떻게 발전시켜나갔는지 두 여성, 백작부인과 Susanna의 Aria의 분석을 통해 나타내었다.
This thesis is an analysis study of the music from , one of the most representative operas composed by Mozart. The eighteenth century was the period of the Enlightenment, when humanity and reason received the great consequence and therefore more freedom of individuals was given. Human emotion became...
This thesis is an analysis study of the music from , one of the most representative operas composed by Mozart. The eighteenth century was the period of the Enlightenment, when humanity and reason received the great consequence and therefore more freedom of individuals was given. Human emotion became highly respected, especially in arts; therefore, human individuality could be incredibly developed in the creation of arts. In this period, Mozart showed his genius in his composition of operas, in which he could comprise various musical expressions for characterization and drama in both vocal and instrumental parts. He also composed the other genres of opera such as opera seria and singspiel however, his opera buffa has received the highest rank among these genres, since he created the perfect harmony between drama and music in this genre. Among Mozart's operas, is one of the most representative opera buffasin the eighteenth century and one of the most frequently performed and commonly studied operas in the world throughout the centuries. , the play written by Pierre Augustin Caron de Beaumarchais, was revised as a libretto for this opera by Lorenzo de Ponte and then composed by Mozart in 1786. In this thesis, I succinctly discussed the origin and the characteristics of opera buffa and the compositional background of . I especially focused on how Mozart represented the characteristics of opera buffa within the Classical style, particularly in the arias and duet of the two main female characters, the Countess and Susanna.
This thesis is an analysis study of the music from , one of the most representative operas composed by Mozart. The eighteenth century was the period of the Enlightenment, when humanity and reason received the great consequence and therefore more freedom of individuals was given. Human emotion became highly respected, especially in arts; therefore, human individuality could be incredibly developed in the creation of arts. In this period, Mozart showed his genius in his composition of operas, in which he could comprise various musical expressions for characterization and drama in both vocal and instrumental parts. He also composed the other genres of opera such as opera seria and singspiel however, his opera buffa has received the highest rank among these genres, since he created the perfect harmony between drama and music in this genre. Among Mozart's operas, is one of the most representative opera buffasin the eighteenth century and one of the most frequently performed and commonly studied operas in the world throughout the centuries. , the play written by Pierre Augustin Caron de Beaumarchais, was revised as a libretto for this opera by Lorenzo de Ponte and then composed by Mozart in 1786. In this thesis, I succinctly discussed the origin and the characteristics of opera buffa and the compositional background of . I especially focused on how Mozart represented the characteristics of opera buffa within the Classical style, particularly in the arias and duet of the two main female characters, the Countess and Susanna.
주제어
#Mozart, Wolfgang Amadeus 모차르트의 오페라 피가로의 결혼 오페라 부파 Mozart's opera Le Nozze di Figaro Opera buffa
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.