유통의 대변혁 시대가 열리고 있다. 경제, 문화, 사회, 과학의 발전에 따른 유통산업의 변화로 기존의 재래시장에서 고급화 형태의 백화점으로 여기에 가격파괴 형식의 할인점으로 그리고 가히 유통산업의 혁명이라 할 수 있는 무점포 형태의 Online유통으로 급격만 변화가 진행되고 있다. 즉 기존 Offline유통에 추가로 Online유통의 대표적인 형태인 인터넷쇼핑몰, TV홈쇼핑과 같은 신 유통업태들이 점차 확산되어 가고 있는 추세이다. 기존 Offline유통의 한계성과 인터넷, 통신 및 미디어의 발달과 함께 Online쇼핑몰이 점차 새로운 유통분야로써 자리잡아 가고 있는데 그 중 대표적인 E/M/T-Commerce의 현황을 알아보고 상호 연계를 가장 이상적으로 구현 할 수 있는곳이 이동통신 회사인데 자신의 회사가 보유하고 있는 Mobile Network과 가입자를 최대한 활용하여 M-Commerce를 할 수 있고 E-Commerce는 진입장벽이 거의없는 관계로 수많은 회사들이 난무하고 있는 현실이다. 여기에 소수업체만 참여하고 있는 T-Commerce 즉 TV홈쇼핑 업체로의 진입이 큰 과제라 할 수 있는데 상호 연계했을 때 발생하는 Synergy Effect,문제점 및 해결대책을 알아보고자 한다. Synergy Effect로는 기존의 E-Commerce 업체의 경우 Call Center, 물류, 배송등과 같은 필수 Infra를 공유하고 Buying Power를 활용한 구매원가 절감, 공동 마케팅비용 지불과 TV를 통한 Brand인지도를 가지고 이를 인터넷을 통해 매출증대에 기여할수 있다. 또한 TV Program을 ...
유통의 대변혁 시대가 열리고 있다. 경제, 문화, 사회, 과학의 발전에 따른 유통산업의 변화로 기존의 재래시장에서 고급화 형태의 백화점으로 여기에 가격파괴 형식의 할인점으로 그리고 가히 유통산업의 혁명이라 할 수 있는 무점포 형태의 Online유통으로 급격만 변화가 진행되고 있다. 즉 기존 Offline유통에 추가로 Online유통의 대표적인 형태인 인터넷쇼핑몰, TV홈쇼핑과 같은 신 유통업태들이 점차 확산되어 가고 있는 추세이다. 기존 Offline유통의 한계성과 인터넷, 통신 및 미디어의 발달과 함께 Online쇼핑몰이 점차 새로운 유통분야로써 자리잡아 가고 있는데 그 중 대표적인 E/M/T-Commerce의 현황을 알아보고 상호 연계를 가장 이상적으로 구현 할 수 있는곳이 이동통신 회사인데 자신의 회사가 보유하고 있는 Mobile Network과 가입자를 최대한 활용하여 M-Commerce를 할 수 있고 E-Commerce는 진입장벽이 거의없는 관계로 수많은 회사들이 난무하고 있는 현실이다. 여기에 소수업체만 참여하고 있는 T-Commerce 즉 TV홈쇼핑 업체로의 진입이 큰 과제라 할 수 있는데 상호 연계했을 때 발생하는 Synergy Effect,문제점 및 해결대책을 알아보고자 한다. Synergy Effect로는 기존의 E-Commerce 업체의 경우 Call Center, 물류, 배송등과 같은 필수 Infra를 공유하고 Buying Power를 활용한 구매원가 절감, 공동 마케팅비용 지불과 TV를 통한 Brand인지도를 가지고 이를 인터넷을 통해 매출증대에 기여할수 있다. 또한 TV Program을 디지털화 한 풍부한 Contents와 TV가 갖는 시간적 제약성을 인터넷의 저장성으로 극복해서 상호 보완할수 있으리라 본다. 이렇듯T-Commerce는 E-Commerce와 Synergy효과가 크며 방송/통신의 융합과 함께 경계영역도 무너지리라 예상된다. M-Commerce의 경우 결제시 Mobile Payment로 보안과 인증절차를 간편히 할수 있고 공동구매, 경매등의 정보를 Mobile로 제공(CMS)받을수 있으며 Mobile예약, 선물주고받기, 상품주문 및 배송관련 정보제공등 간편하게 이용할수 있다. 이러한것들이 전부 해결되고 구현될 때 E/M/T-Commerce는 진정한 Ubiquitous의 U-Commerce의 모습으로 나타날 것이다.
유통의 대변혁 시대가 열리고 있다. 경제, 문화, 사회, 과학의 발전에 따른 유통산업의 변화로 기존의 재래시장에서 고급화 형태의 백화점으로 여기에 가격파괴 형식의 할인점으로 그리고 가히 유통산업의 혁명이라 할 수 있는 무점포 형태의 Online유통으로 급격만 변화가 진행되고 있다. 즉 기존 Offline유통에 추가로 Online유통의 대표적인 형태인 인터넷쇼핑몰, TV홈쇼핑과 같은 신 유통업태들이 점차 확산되어 가고 있는 추세이다. 기존 Offline유통의 한계성과 인터넷, 통신 및 미디어의 발달과 함께 Online쇼핑몰이 점차 새로운 유통분야로써 자리잡아 가고 있는데 그 중 대표적인 E/M/T-Commerce의 현황을 알아보고 상호 연계를 가장 이상적으로 구현 할 수 있는곳이 이동통신 회사인데 자신의 회사가 보유하고 있는 Mobile Network과 가입자를 최대한 활용하여 M-Commerce를 할 수 있고 E-Commerce는 진입장벽이 거의없는 관계로 수많은 회사들이 난무하고 있는 현실이다. 여기에 소수업체만 참여하고 있는 T-Commerce 즉 TV홈쇼핑 업체로의 진입이 큰 과제라 할 수 있는데 상호 연계했을 때 발생하는 Synergy Effect,문제점 및 해결대책을 알아보고자 한다. Synergy Effect로는 기존의 E-Commerce 업체의 경우 Call Center, 물류, 배송등과 같은 필수 Infra를 공유하고 Buying Power를 활용한 구매원가 절감, 공동 마케팅비용 지불과 TV를 통한 Brand인지도를 가지고 이를 인터넷을 통해 매출증대에 기여할수 있다. 또한 TV Program을 디지털화 한 풍부한 Contents와 TV가 갖는 시간적 제약성을 인터넷의 저장성으로 극복해서 상호 보완할수 있으리라 본다. 이렇듯T-Commerce는 E-Commerce와 Synergy효과가 크며 방송/통신의 융합과 함께 경계영역도 무너지리라 예상된다. M-Commerce의 경우 결제시 Mobile Payment로 보안과 인증절차를 간편히 할수 있고 공동구매, 경매등의 정보를 Mobile로 제공(CMS)받을수 있으며 Mobile예약, 선물주고받기, 상품주문 및 배송관련 정보제공등 간편하게 이용할수 있다. 이러한것들이 전부 해결되고 구현될 때 E/M/T-Commerce는 진정한 Ubiquitous의 U-Commerce의 모습으로 나타날 것이다.
An era of tremendous revolution in the distribution industry is taking place. As a result of reforms in the distribution market due to economical, cultural, social, scientific developments, rapid changes from the conventional village markets to the luxurious department stores to the economical disco...
An era of tremendous revolution in the distribution industry is taking place. As a result of reforms in the distribution market due to economical, cultural, social, scientific developments, rapid changes from the conventional village markets to the luxurious department stores to the economical discount stores as well as revolutionary store-less online distribution networks have transformed the industry. More specially, the trend is headed towards the addition of online fronts such internet shopping malls and TV home shopping on top of the existing offline distribution channels. Along with limitations of the offline and improvements in internet as well as communication and media sectors, online shopping channels are increasingly marking their marks as the new distribution network. Among these, we have case studied the representative E/M/T-commerce industry and have come to conclude that mobile operators are most suitable to properly connect all of the related mediums. Therefore, our company's mobile network can be most optimally utilized to engage customers for M-commerce while numerous companies are boisterously competing in the E-commerce arena owing to its relative low barriers to entry. Although only a few players are involved in T-commerce, or namely the TV home shopping market, due to its high barriers to entry, its synergy effect, risks and resolutions arising from related industry connections remains to be seen. The ability to share common infrastructures such as call centers and distribution networks in addition to decreased acquisition costs, combined marketing costs and improved brand recognition through TV exposure on top of contribution to increased sales through the internet can be sighted as examples of the synergy effect for E-commerce companies. Moreover, we believe the industry can protect its interests due to the abundant contents capability through digitalized TV programming and the ability to overcome time limitations of TV through the internet's storage capacity. As evidenced, T-commerce's synergy effect with E-commerce is substantial and its scope of range along with broadcast/communication convergence is expected to disappear. In the case of M-commerce, the mobile payment can simplify security and verification process at the point of settlement and receive group purchase and auction information via mobile (CMS) while making use of mobile reservation, gift sending/receiving, product purchasing and delivery information checking services. When all of these shortcomings are resolved, E/M/T-commerce will be able to achieve its true Ubiquitous U-commerce identity.
An era of tremendous revolution in the distribution industry is taking place. As a result of reforms in the distribution market due to economical, cultural, social, scientific developments, rapid changes from the conventional village markets to the luxurious department stores to the economical discount stores as well as revolutionary store-less online distribution networks have transformed the industry. More specially, the trend is headed towards the addition of online fronts such internet shopping malls and TV home shopping on top of the existing offline distribution channels. Along with limitations of the offline and improvements in internet as well as communication and media sectors, online shopping channels are increasingly marking their marks as the new distribution network. Among these, we have case studied the representative E/M/T-commerce industry and have come to conclude that mobile operators are most suitable to properly connect all of the related mediums. Therefore, our company's mobile network can be most optimally utilized to engage customers for M-commerce while numerous companies are boisterously competing in the E-commerce arena owing to its relative low barriers to entry. Although only a few players are involved in T-commerce, or namely the TV home shopping market, due to its high barriers to entry, its synergy effect, risks and resolutions arising from related industry connections remains to be seen. The ability to share common infrastructures such as call centers and distribution networks in addition to decreased acquisition costs, combined marketing costs and improved brand recognition through TV exposure on top of contribution to increased sales through the internet can be sighted as examples of the synergy effect for E-commerce companies. Moreover, we believe the industry can protect its interests due to the abundant contents capability through digitalized TV programming and the ability to overcome time limitations of TV through the internet's storage capacity. As evidenced, T-commerce's synergy effect with E-commerce is substantial and its scope of range along with broadcast/communication convergence is expected to disappear. In the case of M-commerce, the mobile payment can simplify security and verification process at the point of settlement and receive group purchase and auction information via mobile (CMS) while making use of mobile reservation, gift sending/receiving, product purchasing and delivery information checking services. When all of these shortcomings are resolved, E/M/T-commerce will be able to achieve its true Ubiquitous U-commerce identity.
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