[학위논문]剛體電車線方式(AL T-BAR)에서의 伸縮이음裝置 및 給電區分裝置 設備 改良方案 硏究 (A) Study on Improvement Methods of Expansion Joint and Air Section in Rigid Trolley Bar System(AL T-BAR)원문보기
대도시 교통수단으로서의 전기철도 역할이 안전성 및 환경 친화성, 정시성 등의 우수성이 확인 되면서 대량 수송 방안으로 지하철 건설이 지속되어 왔다. 이결과 현재 우리 서울의 지하철은 1호선에서 8호선 까지 약 290[km]가 건설운용 되고 있으며 최근에 건설된 지하철에서는 사용자재 및 일부 설비들의 성능 개선이 이루어져 왔다. 본 연구에서는 지하철 강체전차선방식에서의 ...
대도시 교통수단으로서의 전기철도 역할이 안전성 및 환경 친화성, 정시성 등의 우수성이 확인 되면서 대량 수송 방안으로 지하철 건설이 지속되어 왔다. 이결과 현재 우리 서울의 지하철은 1호선에서 8호선 까지 약 290[km]가 건설운용 되고 있으며 최근에 건설된 지하철에서는 사용자재 및 일부 설비들의 성능 개선이 이루어져 왔다. 본 연구에서는 지하철 강체전차선방식에서의 신축이음장치(Expansion Joint) 및 급전구분장치(Air Section) 에서의 매입전 설치로 시공방안을 개선하여 현 시설물에서 발생되는 문제점 등을 동일 시설물을 이용한 설비로 구성하여 시공의 정밀성 확보 방안을 제시하였고 전차선 마모로 인한 교체시 보수시간 단축 및 설치비용의 절감효과 및 전차선로에 대한 대지로의 누설전류 억제효과 및 토목 구조물 내에 전차선 설비 시공의 단순화를 기할 수 있도록 하였다. 향후 건설되는 강체전차선 방식의 역행 구간에서의 신축이음장치(Expansion Joint) 설비나 급전구분장치(Air Section) 설비 설치 방안에 대한 적용 검토가 지속적으로 필요 할 것으로 사료된다.
대도시 교통수단으로서의 전기철도 역할이 안전성 및 환경 친화성, 정시성 등의 우수성이 확인 되면서 대량 수송 방안으로 지하철 건설이 지속되어 왔다. 이결과 현재 우리 서울의 지하철은 1호선에서 8호선 까지 약 290[km]가 건설운용 되고 있으며 최근에 건설된 지하철에서는 사용자재 및 일부 설비들의 성능 개선이 이루어져 왔다. 본 연구에서는 지하철 강체전차선방식에서의 신축이음장치(Expansion Joint) 및 급전구분장치(Air Section) 에서의 매입전 설치로 시공방안을 개선하여 현 시설물에서 발생되는 문제점 등을 동일 시설물을 이용한 설비로 구성하여 시공의 정밀성 확보 방안을 제시하였고 전차선 마모로 인한 교체시 보수시간 단축 및 설치비용의 절감효과 및 전차선로에 대한 대지로의 누설전류 억제효과 및 토목 구조물 내에 전차선 설비 시공의 단순화를 기할 수 있도록 하였다. 향후 건설되는 강체전차선 방식의 역행 구간에서의 신축이음장치(Expansion Joint) 설비나 급전구분장치(Air Section) 설비 설치 방안에 대한 적용 검토가 지속적으로 필요 할 것으로 사료된다.
As city traffic means, the electric railway of role is overwhelming with recognizing good merits of safely, little environment disruption and accurate destination time. Currently, Korea subway are running about 290[km] through eight subway lines. The latest constructed subway had been made by improv...
As city traffic means, the electric railway of role is overwhelming with recognizing good merits of safely, little environment disruption and accurate destination time. Currently, Korea subway are running about 290[km] through eight subway lines. The latest constructed subway had been made by improved materials which is going on improving. Therefore, we researched this project to keep up facilities easily, repress a leakage current and reduce install cost and repair time, in changing facility at Overhead Contact wire System because of arc by reforming construction plan about Expansion Joint and Air Section which is regarded as weak points when facilities are fixed and maintained of Rigid Trolley bar System. As above, we can contribute various part to making useful O.C.S(over head contact wire system) besides, reverse part of rigid trolley bar which is constructing hereafter, Expansion Joint equipment or Air Section equipment, have need of considering examination of installing plan continuously.
As city traffic means, the electric railway of role is overwhelming with recognizing good merits of safely, little environment disruption and accurate destination time. Currently, Korea subway are running about 290[km] through eight subway lines. The latest constructed subway had been made by improved materials which is going on improving. Therefore, we researched this project to keep up facilities easily, repress a leakage current and reduce install cost and repair time, in changing facility at Overhead Contact wire System because of arc by reforming construction plan about Expansion Joint and Air Section which is regarded as weak points when facilities are fixed and maintained of Rigid Trolley bar System. As above, we can contribute various part to making useful O.C.S(over head contact wire system) besides, reverse part of rigid trolley bar which is constructing hereafter, Expansion Joint equipment or Air Section equipment, have need of considering examination of installing plan continuously.
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#신축이음장치 급전구분장치 AL T-BAR Expansion Joint 철도 강체전차선방식
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