본 연구는 통합적 사고활동을 가능하게 해주는 문학적 접근에 창의성 개발에 영향을 주는 동화를 이용한 활동, 창의적 사고기법 등을 접목하여 문학적 접근 통합적 사고활동 프로그램을 개발하고, 이 프로그램이 유아들의 창의성 발달에 미치는 효과를 분석하는 것을 목적으로 하고 있다. 이 목적을 분석하기 위하여 만 5세 유아 60명을 대상으로 하여 문학적 접근 통합적 사고활동을 하는 실험집단과 일상적 유치원 생활을 하는 통제집단으로 구분하여 실험하였다. 본 연구에서 나타난 연구결과와 논의를 바탕으로 다음과 같은 결론을 도출할 수 있다. 첫째, 문학적 접근 통합적 사고활동은 유아의 창의성 개발에 효과적이다. 둘째, 문학적 접근 통합적 사고활동은 유아의 창의성의 하위요인 중 유창성 개발에 효과적이다. 셋째, 문학적 접근 통합적 사고활동은 유아의 창의성의 하위요인 중 융통성 개발에 효과적이다. 넷째, 문학적 접근 통합적 사고활동은 유아의 창의성의 하위요인 중 독창성 개발에 효과적이다. 다섯째, 문학적 접근 통합적 사고활동은 유아의 창의성의 하위요인 중 정교성 개발에 효과적이다. 여섯째, 문학적 접근 통합적 사고활동은 성차와 관계없이 유아의 창의성 개발에 효과적이다. 일곱째, 문학적 접근 통합적 사고활동은 성차와 관계없이 유아의 창의성의 하위요인 중 유창성 개발에 효과적이다. 여덟째, 문학적 접근 통합적 사고활동은 성차와 관계없이 유아의 창의성의 하위요인 중 융통성 개발에 효과적이다 아홉째, 문학적 접근 통합적 사고활동은 성차와 관계없이 유아의 창의성의 하위요인 중 독창성 개발에 효과적이다. 열째, 문학적 접근 통합적 사고활동은 성차와 관계없이 유아의 창의성의 하위요인 중 ...
본 연구는 통합적 사고활동을 가능하게 해주는 문학적 접근에 창의성 개발에 영향을 주는 동화를 이용한 활동, 창의적 사고기법 등을 접목하여 문학적 접근 통합적 사고활동 프로그램을 개발하고, 이 프로그램이 유아들의 창의성 발달에 미치는 효과를 분석하는 것을 목적으로 하고 있다. 이 목적을 분석하기 위하여 만 5세 유아 60명을 대상으로 하여 문학적 접근 통합적 사고활동을 하는 실험집단과 일상적 유치원 생활을 하는 통제집단으로 구분하여 실험하였다. 본 연구에서 나타난 연구결과와 논의를 바탕으로 다음과 같은 결론을 도출할 수 있다. 첫째, 문학적 접근 통합적 사고활동은 유아의 창의성 개발에 효과적이다. 둘째, 문학적 접근 통합적 사고활동은 유아의 창의성의 하위요인 중 유창성 개발에 효과적이다. 셋째, 문학적 접근 통합적 사고활동은 유아의 창의성의 하위요인 중 융통성 개발에 효과적이다. 넷째, 문학적 접근 통합적 사고활동은 유아의 창의성의 하위요인 중 독창성 개발에 효과적이다. 다섯째, 문학적 접근 통합적 사고활동은 유아의 창의성의 하위요인 중 정교성 개발에 효과적이다. 여섯째, 문학적 접근 통합적 사고활동은 성차와 관계없이 유아의 창의성 개발에 효과적이다. 일곱째, 문학적 접근 통합적 사고활동은 성차와 관계없이 유아의 창의성의 하위요인 중 유창성 개발에 효과적이다. 여덟째, 문학적 접근 통합적 사고활동은 성차와 관계없이 유아의 창의성의 하위요인 중 융통성 개발에 효과적이다 아홉째, 문학적 접근 통합적 사고활동은 성차와 관계없이 유아의 창의성의 하위요인 중 독창성 개발에 효과적이다. 열째, 문학적 접근 통합적 사고활동은 성차와 관계없이 유아의 창의성의 하위요인 중 정교성 개발에 효과적이다 열한번째, 문학적 접근 통합적 사고활동은 유아의 어휘력과 문장표현력을 증대시키고, 사고활동에 보다 적극적이게 하며, 나아가 창의적으로 사고하도록 스스로 동기화시켜주는 것으로 보여진다.
본 연구는 통합적 사고활동을 가능하게 해주는 문학적 접근에 창의성 개발에 영향을 주는 동화를 이용한 활동, 창의적 사고기법 등을 접목하여 문학적 접근 통합적 사고활동 프로그램을 개발하고, 이 프로그램이 유아들의 창의성 발달에 미치는 효과를 분석하는 것을 목적으로 하고 있다. 이 목적을 분석하기 위하여 만 5세 유아 60명을 대상으로 하여 문학적 접근 통합적 사고활동을 하는 실험집단과 일상적 유치원 생활을 하는 통제집단으로 구분하여 실험하였다. 본 연구에서 나타난 연구결과와 논의를 바탕으로 다음과 같은 결론을 도출할 수 있다. 첫째, 문학적 접근 통합적 사고활동은 유아의 창의성 개발에 효과적이다. 둘째, 문학적 접근 통합적 사고활동은 유아의 창의성의 하위요인 중 유창성 개발에 효과적이다. 셋째, 문학적 접근 통합적 사고활동은 유아의 창의성의 하위요인 중 융통성 개발에 효과적이다. 넷째, 문학적 접근 통합적 사고활동은 유아의 창의성의 하위요인 중 독창성 개발에 효과적이다. 다섯째, 문학적 접근 통합적 사고활동은 유아의 창의성의 하위요인 중 정교성 개발에 효과적이다. 여섯째, 문학적 접근 통합적 사고활동은 성차와 관계없이 유아의 창의성 개발에 효과적이다. 일곱째, 문학적 접근 통합적 사고활동은 성차와 관계없이 유아의 창의성의 하위요인 중 유창성 개발에 효과적이다. 여덟째, 문학적 접근 통합적 사고활동은 성차와 관계없이 유아의 창의성의 하위요인 중 융통성 개발에 효과적이다 아홉째, 문학적 접근 통합적 사고활동은 성차와 관계없이 유아의 창의성의 하위요인 중 독창성 개발에 효과적이다. 열째, 문학적 접근 통합적 사고활동은 성차와 관계없이 유아의 창의성의 하위요인 중 정교성 개발에 효과적이다 열한번째, 문학적 접근 통합적 사고활동은 유아의 어휘력과 문장표현력을 증대시키고, 사고활동에 보다 적극적이게 하며, 나아가 창의적으로 사고하도록 스스로 동기화시켜주는 것으로 보여진다.
The purpose of this study is to develop a literal approach-integrated thinking activity program by integrating creative thinking techniques and fairy tales-based activities for creativity development into literal approaches that make possible integrated thinking activities, and to determine effects ...
The purpose of this study is to develop a literal approach-integrated thinking activity program by integrating creative thinking techniques and fairy tales-based activities for creativity development into literal approaches that make possible integrated thinking activities, and to determine effects of the program on children's creativity development. For the purpose, this researcher sampled 60 children fully aged 5 and divided them into the experimental group who engaged in literal approach-integrated thinking activities and the control group who lived a routine kindergarten life. Based on the results and discussion of the study, the researcher would make the following conclusions. First, literal approach-integrated thinking activities are effective in developing children's creativity. Second, literal approach-integrated thinking activities are effective in developing fluency as one of the sub-factors of children's creativity. Third, literal approach-integrated thinking activities effectively promote children's flexibility as one of the sub-factors of their creativity. Fourth, literal approach-integrated thinking activities are effective in facilitating children's uniqueness as one of the sub-factors of their creativity. Fifth, literal approach-integrated thinking activities are effective in enhancing children's elaborateness as one of the sub-factors of their creativity. Sixth, literal approach-integrated thinking activities are effective in children's creativity development, irrespective of their gender. Seventh, literal approach-integrated thinking activities effectively develop children's fluency as one of the sub-factors of their creativity, regardless of their gender. Eighth, literal approach-integrated thinking activities are effective in promoting children's flexibility as one of the sub-factors of their creativity, irrespective of their gender. Ninth, literal approach-integrated thinking activities effectively facilitate children's uniqueness as one of the sub-factors of their creativity. Tenth, literal approach-integrated thinking activities are effective in developing children's elaborateness as one of the sub-factors of their creativity, without regarding to their gender. Eleventh, literal approach-integrated thinking activities improve children's ability of vocabulary use and sentence expression skills, help children make thinking activities and further motivate them to think creatively.
The purpose of this study is to develop a literal approach-integrated thinking activity program by integrating creative thinking techniques and fairy tales-based activities for creativity development into literal approaches that make possible integrated thinking activities, and to determine effects of the program on children's creativity development. For the purpose, this researcher sampled 60 children fully aged 5 and divided them into the experimental group who engaged in literal approach-integrated thinking activities and the control group who lived a routine kindergarten life. Based on the results and discussion of the study, the researcher would make the following conclusions. First, literal approach-integrated thinking activities are effective in developing children's creativity. Second, literal approach-integrated thinking activities are effective in developing fluency as one of the sub-factors of children's creativity. Third, literal approach-integrated thinking activities effectively promote children's flexibility as one of the sub-factors of their creativity. Fourth, literal approach-integrated thinking activities are effective in facilitating children's uniqueness as one of the sub-factors of their creativity. Fifth, literal approach-integrated thinking activities are effective in enhancing children's elaborateness as one of the sub-factors of their creativity. Sixth, literal approach-integrated thinking activities are effective in children's creativity development, irrespective of their gender. Seventh, literal approach-integrated thinking activities effectively develop children's fluency as one of the sub-factors of their creativity, regardless of their gender. Eighth, literal approach-integrated thinking activities are effective in promoting children's flexibility as one of the sub-factors of their creativity, irrespective of their gender. Ninth, literal approach-integrated thinking activities effectively facilitate children's uniqueness as one of the sub-factors of their creativity. Tenth, literal approach-integrated thinking activities are effective in developing children's elaborateness as one of the sub-factors of their creativity, without regarding to their gender. Eleventh, literal approach-integrated thinking activities improve children's ability of vocabulary use and sentence expression skills, help children make thinking activities and further motivate them to think creatively.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.