신호교차로에서 통과 교통량을 최대화 할 수 있도록 적정한 주기 값은 도심 교통흐름에 크게 영향을 미친다. 이에 본 논문의 목적은 신호교차로에서 지체 시간을 최소화 하는 신호주기 산정 모형식을 규명하고자 하는 것이다. 신호주기 산정 모형식은 Webster방식을 비롯하여 신호주기당 손실시간 이용방법(Failure Rate Method), Pignataro 방법, 임계이동류 분석에 의한 방식의 모델로 한정하고, 지체시간을 평가 기준으로 삼는다. 지체 시간을 비교하기 위한 모형식은 TRANSYT-7F을 선정하였고, 평가를 위하여 가상의 ...
신호교차로에서 통과 교통량을 최대화 할 수 있도록 적정한 주기 값은 도심 교통흐름에 크게 영향을 미친다. 이에 본 논문의 목적은 신호교차로에서 지체 시간을 최소화 하는 신호주기 산정 모형식을 규명하고자 하는 것이다. 신호주기 산정 모형식은 Webster방식을 비롯하여 신호주기당 손실시간 이용방법(Failure Rate Method), Pignataro 방법, 임계이동류 분석에 의한 방식의 모델로 한정하고, 지체시간을 평가 기준으로 삼는다. 지체 시간을 비교하기 위한 모형식은 TRANSYT-7F을 선정하였고, 평가를 위하여 가상의 이상적인 기하구조를 가진 +자형 교차로를 설정하여 전형적인 3현시 신호 현시체계 2종류와 4현시 신호 현시체계 3종류를 설정하였다. 연구의 결과는 3현시 신호체계에서는 Webster방식과 Failure Rate Method방식에서 산정된 주기 값의 지체시간이 적게 산출되었고, 4현시 신호체계의 경우는 Webster방식으로 산출된 주기 값의 지체 시간이 가장 적게 나타났다.$$a$$a
신호교차로에서 통과 교통량을 최대화 할 수 있도록 적정한 주기 값은 도심 교통흐름에 크게 영향을 미친다. 이에 본 논문의 목적은 신호교차로에서 지체 시간을 최소화 하는 신호주기 산정 모형식을 규명하고자 하는 것이다. 신호주기 산정 모형식은 Webster방식을 비롯하여 신호주기당 손실시간 이용방법(Failure Rate Method), Pignataro 방법, 임계이동류 분석에 의한 방식의 모델로 한정하고, 지체시간을 평가 기준으로 삼는다. 지체 시간을 비교하기 위한 모형식은 TRANSYT-7F을 선정하였고, 평가를 위하여 가상의 이상적인 기하구조를 가진 +자형 교차로를 설정하여 전형적인 3현시 신호 현시체계 2종류와 4현시 신호 현시체계 3종류를 설정하였다. 연구의 결과는 3현시 신호체계에서는 Webster방식과 Failure Rate Method방식에서 산정된 주기 값의 지체시간이 적게 산출되었고, 4현시 신호체계의 경우는 Webster방식으로 산출된 주기 값의 지체 시간이 가장 적게 나타났다.$$a$$a
Optimal cycle length values produced to maximize the traffic passages at signalized intersection would conduce greatly to smooth traffic flows in downtown. The purpose of this study was to determine a cycle length estimation model minimizing the delay time at signalized intersection. The models test...
Optimal cycle length values produced to maximize the traffic passages at signalized intersection would conduce greatly to smooth traffic flows in downtown. The purpose of this study was to determine a cycle length estimation model minimizing the delay time at signalized intersection. The models tested by this study were Webster Method, Failure Rate Method, Pignataro Method and Critical Traffic Flow Analysis Model, while delay time was set as criterion for assessment. To compare the delay time, TRANSYT-7F formula was used. Then, ''+'' shape intersection with a virtual but ideal geometry was conceived for 2 typical tri-color signal systems and 3 quad-color ones. As a result, it was found that the delay time was shorter at the cycle length values estimated in case of tri-color system when Webster and Failure Rate Methods were used, and shortest in case of quad-color system when Webster Method was used.$$a$$a
Optimal cycle length values produced to maximize the traffic passages at signalized intersection would conduce greatly to smooth traffic flows in downtown. The purpose of this study was to determine a cycle length estimation model minimizing the delay time at signalized intersection. The models tested by this study were Webster Method, Failure Rate Method, Pignataro Method and Critical Traffic Flow Analysis Model, while delay time was set as criterion for assessment. To compare the delay time, TRANSYT-7F formula was used. Then, ''+'' shape intersection with a virtual but ideal geometry was conceived for 2 typical tri-color signal systems and 3 quad-color ones. As a result, it was found that the delay time was shorter at the cycle length values estimated in case of tri-color system when Webster and Failure Rate Methods were used, and shortest in case of quad-color system when Webster Method was used.$$a$$a
주제어
#신호주기
#지체시간
#Webster방식
#임계이동류 분석에 의한 방식
#pignataro 방법
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