고속 열차가 지나가는 동안 상당한 음압 수준(Significant Acoustic Pressure Level)이 유발된다. 특히 고가 정차장의 위로 고속 열차가 통과 및 정차 할 경우, 하부층에 있는 상가 및 역무시설에서는 소음과 진동 때문에 재기능을 발휘하지 못하는 경우가 발생할 수 있다. 이에 본 논문에서는 유발되는 음압의 정도를 예측하고 필요시 적절한 해법을 제시하여 상가와 역무시설로서의 기능을 수행할 수 있도록 하는데 목적이 있다. 유한요소해석을 통하여 대상 구조물의 구조안정성을 검토하였으며, 소음 및 진동 효과를 줄이기 위해 ...
고속 열차가 지나가는 동안 상당한 음압 수준(Significant Acoustic Pressure Level)이 유발된다. 특히 고가 정차장의 위로 고속 열차가 통과 및 정차 할 경우, 하부층에 있는 상가 및 역무시설에서는 소음과 진동 때문에 재기능을 발휘하지 못하는 경우가 발생할 수 있다. 이에 본 논문에서는 유발되는 음압의 정도를 예측하고 필요시 적절한 해법을 제시하여 상가와 역무시설로서의 기능을 수행할 수 있도록 하는데 목적이 있다. 유한요소해석을 통하여 대상 구조물의 구조안정성을 검토하였으며, 소음 및 진동 효과를 줄이기 위해 필터링 시스템(Filtering System), 즉, 스프링박스(Spring Box), 방진매트(Ballast Mat), 소음절연재(Acoustic Shield)의 설치를 통한 효과를 알아보고자 하였다. Filtering System을 이용한 소음 및 진동 감소 효과의 유효성을 입증하고자 현장 실물 실험과 3차원 모델링을 통한 유한요소해석의 결과를 비교 분석하였다. 현장 실물 실험 및 유한요소해석의 결과를 비교 분석한 결과 필터링 시스템(Filtering System)을 설치하므로써 소음 및 진동의 저감 효과를 확인할 수 있었으며, 정차장의 하부 시설물들에 대해 안정성 및 유용성을 확보됨을 알 수 있었다. 따라서, 필터링 시스템(Filtering System)을 설치하므로써 소음 및 진동에 대한 문제를 해결 할 수 있을 것으로 판단된다.
고속 열차가 지나가는 동안 상당한 음압 수준(Significant Acoustic Pressure Level)이 유발된다. 특히 고가 정차장의 위로 고속 열차가 통과 및 정차 할 경우, 하부층에 있는 상가 및 역무시설에서는 소음과 진동 때문에 재기능을 발휘하지 못하는 경우가 발생할 수 있다. 이에 본 논문에서는 유발되는 음압의 정도를 예측하고 필요시 적절한 해법을 제시하여 상가와 역무시설로서의 기능을 수행할 수 있도록 하는데 목적이 있다. 유한요소해석을 통하여 대상 구조물의 구조안정성을 검토하였으며, 소음 및 진동 효과를 줄이기 위해 필터링 시스템(Filtering System), 즉, 스프링박스(Spring Box), 방진매트(Ballast Mat), 소음절연재(Acoustic Shield)의 설치를 통한 효과를 알아보고자 하였다. Filtering System을 이용한 소음 및 진동 감소 효과의 유효성을 입증하고자 현장 실물 실험과 3차원 모델링을 통한 유한요소해석의 결과를 비교 분석하였다. 현장 실물 실험 및 유한요소해석의 결과를 비교 분석한 결과 필터링 시스템(Filtering System)을 설치하므로써 소음 및 진동의 저감 효과를 확인할 수 있었으며, 정차장의 하부 시설물들에 대해 안정성 및 유용성을 확보됨을 알 수 있었다. 따라서, 필터링 시스템(Filtering System)을 설치하므로써 소음 및 진동에 대한 문제를 해결 할 수 있을 것으로 판단된다.
The objective of this paper is to address to the providing an adequate noise and vibration solution, required for High Speed Rail while maintaining the stability criteria of the ChonAn station structure, the first constructed in Korean High Speed Railway. The significant acoustic pressure level will...
The objective of this paper is to address to the providing an adequate noise and vibration solution, required for High Speed Rail while maintaining the stability criteria of the ChonAn station structure, the first constructed in Korean High Speed Railway. The significant acoustic pressure level will be induced by the high speed train passing-by. Therefore, the high level study of this case is necessary. The previously conducted, experimental program similar to ChonAn station was carefully examined in order to observe the compatibility and adaptation, and the finite elements methods was performed by elaborating a model of the station. The acoustic pressure level of 85 dB(A) inside the ChonAn station was expected, and the result from the analysis indicates that the spaces below concrete slab are not suitable for commercial purpose, thus installation of filtering systems (spring boxes containing viscous dampers, ballast mats and acoustic shield) are provided to reduce the effect of the noise and vibration to acceptable level of 55 dB(A). But, a major drawback of application of the previously conducted experimental results was that the actual effect of installation of filtering system was never been validated. Therefore, the acquisition of noise and vibration on the present structure were obtained and compared to the computer simulations. These predicted the behavior of the station reasonably well. Also, the installation of filtering systems gave the superior reduction on noise and vibration. This application is successfully adapted without scarifying stability criteria related to the structural stability including excessive deformations or displacements. Three traffic operation safety limits: deck vertical acceleration, deflection of the structure, and longitudinal displacement of the slab were satisfactory. Any possible negative effects due to the installation of such instrumentations are carefully considered to obtain the high level of performance and passenger comfort.
The objective of this paper is to address to the providing an adequate noise and vibration solution, required for High Speed Rail while maintaining the stability criteria of the ChonAn station structure, the first constructed in Korean High Speed Railway. The significant acoustic pressure level will be induced by the high speed train passing-by. Therefore, the high level study of this case is necessary. The previously conducted, experimental program similar to ChonAn station was carefully examined in order to observe the compatibility and adaptation, and the finite elements methods was performed by elaborating a model of the station. The acoustic pressure level of 85 dB(A) inside the ChonAn station was expected, and the result from the analysis indicates that the spaces below concrete slab are not suitable for commercial purpose, thus installation of filtering systems (spring boxes containing viscous dampers, ballast mats and acoustic shield) are provided to reduce the effect of the noise and vibration to acceptable level of 55 dB(A). But, a major drawback of application of the previously conducted experimental results was that the actual effect of installation of filtering system was never been validated. Therefore, the acquisition of noise and vibration on the present structure were obtained and compared to the computer simulations. These predicted the behavior of the station reasonably well. Also, the installation of filtering systems gave the superior reduction on noise and vibration. This application is successfully adapted without scarifying stability criteria related to the structural stability including excessive deformations or displacements. Three traffic operation safety limits: deck vertical acceleration, deflection of the structure, and longitudinal displacement of the slab were satisfactory. Any possible negative effects due to the installation of such instrumentations are carefully considered to obtain the high level of performance and passenger comfort.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.