이 연구는 옥외광고의 한 형태인 LED 전광판 매체에 대한 시장현황 분석과 실태조사를 통한 효율적 운영방안에 대해서 논의하였다. 우리나라의 경우 옥외광고의 형태가 매우 다양하고, 범위가 넓은 가운데 특히 LED 전광판이 최근들어 광고주 및 각 기관에 관심을 끌고 있다. LED 전광판 광고의 특징으로 높은 빈도, 설치비용의 저렴, 수명이 비교적 길고, 뛰어난 회상력 등으로 기존 매체가 갖고 있지 않은 장점으로 인해 틈새에서 성장할 가능성이 높아 보였다. 아울러 LED 전광판 광고는 타매체와의 결합을 통해서 ...
이 연구는 옥외광고의 한 형태인 LED 전광판 매체에 대한 시장현황 분석과 실태조사를 통한 효율적 운영방안에 대해서 논의하였다. 우리나라의 경우 옥외광고의 형태가 매우 다양하고, 범위가 넓은 가운데 특히 LED 전광판이 최근들어 광고주 및 각 기관에 관심을 끌고 있다. LED 전광판 광고의 특징으로 높은 빈도, 설치비용의 저렴, 수명이 비교적 길고, 뛰어난 회상력 등으로 기존 매체가 갖고 있지 않은 장점으로 인해 틈새에서 성장할 가능성이 높아 보였다. 아울러 LED 전광판 광고는 타매체와의 결합을 통해서 시너지 효과를 발휘할 수 있다. 하지만 시야에 따른 시청불가능한 지역의 발생, 설치상의 문제, 지역적 위치 등에 대한 단점이 있다. 아울러 우리나라의 LED 전광판의 경우 아직 중요한 매체로 인식되지 않고 있으며, 다면 광고나 이벤트를 위해서 사용하는 경향이 있다. 아울러 현장조사를 통한 LED 전광판 운영체계나 운영시스템, 송출과정상에 효율성을 제고하고, 제작업체의 관리, 뉴스송출업체의 선정방식, 시스템 유지 및 영업대행업체의 선정방식 등이 개선되어야 할 것이다. 옥외광고를 비롯한 LED 전광판이 발전하기 위해서는 법률적 뒷받침이 마련되어야 한다. 아울러 도시별, 지역별로 법규를 달리해 LED 전광판에 원할한 설치 및 관리가 이루어져야 할 것이다. 아울러 시장의 원활한 성장을 위해서 사업자 관리가 보다 엄격히 이루어진다면 2008년을 계기로 다시 한번 성장하는 계기를 갖게 될 것이다.
이 연구는 옥외광고의 한 형태인 LED 전광판 매체에 대한 시장현황 분석과 실태조사를 통한 효율적 운영방안에 대해서 논의하였다. 우리나라의 경우 옥외광고의 형태가 매우 다양하고, 범위가 넓은 가운데 특히 LED 전광판이 최근들어 광고주 및 각 기관에 관심을 끌고 있다. LED 전광판 광고의 특징으로 높은 빈도, 설치비용의 저렴, 수명이 비교적 길고, 뛰어난 회상력 등으로 기존 매체가 갖고 있지 않은 장점으로 인해 틈새에서 성장할 가능성이 높아 보였다. 아울러 LED 전광판 광고는 타매체와의 결합을 통해서 시너지 효과를 발휘할 수 있다. 하지만 시야에 따른 시청불가능한 지역의 발생, 설치상의 문제, 지역적 위치 등에 대한 단점이 있다. 아울러 우리나라의 LED 전광판의 경우 아직 중요한 매체로 인식되지 않고 있으며, 다면 광고나 이벤트를 위해서 사용하는 경향이 있다. 아울러 현장조사를 통한 LED 전광판 운영체계나 운영시스템, 송출과정상에 효율성을 제고하고, 제작업체의 관리, 뉴스송출업체의 선정방식, 시스템 유지 및 영업대행업체의 선정방식 등이 개선되어야 할 것이다. 옥외광고를 비롯한 LED 전광판이 발전하기 위해서는 법률적 뒷받침이 마련되어야 한다. 아울러 도시별, 지역별로 법규를 달리해 LED 전광판에 원할한 설치 및 관리가 이루어져야 할 것이다. 아울러 시장의 원활한 성장을 위해서 사업자 관리가 보다 엄격히 이루어진다면 2008년을 계기로 다시 한번 성장하는 계기를 갖게 될 것이다.
This study analyzes the current market status of LED billboard medium, one of outdoor advertisement media, and discusses how to operate it efficiently. There are many types of outdoor advertisements and their scope is very wide in Korea. Especially, LED billboard advertisements are recently drawing ...
This study analyzes the current market status of LED billboard medium, one of outdoor advertisement media, and discusses how to operate it efficiently. There are many types of outdoor advertisements and their scope is very wide in Korea. Especially, LED billboard advertisements are recently drawing attention from many advertisers and organizations. Since LED billboard advertisements are characterized by high frequency, low installation costs, relatively long life, excellent recall and other many advantages that other media do not have, they have a high possibility to grow in a niche market. In addition, LED billboard advertisements will create synergy effects if they are combined with other media. However, they also have severalres- trictions such as limited visible distance, installation problems and complicate positioning. Furthermore, they are not highly considered as a material medium in Korea and most of them are used for advertisement or event use only. Therefore, it is essential to reinforce their operation system and the efficiency of their message sending process and improve the control over production companies, the methods to select news sending and receiving com- panies and marketing agencies as well as system maintenance. Establishing legal grounds is also inevitable to support the development of LED billboard advertisements along with other types of outdoor advertisements. In addition, different legal standards shall be established and applied to each city or region for a smooth installation and operation. If the business is more strictly controlled for a significant growth in this market, LED billboard adver- tisements will have another opportunity to leap up along with a chance in 2008.
This study analyzes the current market status of LED billboard medium, one of outdoor advertisement media, and discusses how to operate it efficiently. There are many types of outdoor advertisements and their scope is very wide in Korea. Especially, LED billboard advertisements are recently drawing attention from many advertisers and organizations. Since LED billboard advertisements are characterized by high frequency, low installation costs, relatively long life, excellent recall and other many advantages that other media do not have, they have a high possibility to grow in a niche market. In addition, LED billboard advertisements will create synergy effects if they are combined with other media. However, they also have severalres- trictions such as limited visible distance, installation problems and complicate positioning. Furthermore, they are not highly considered as a material medium in Korea and most of them are used for advertisement or event use only. Therefore, it is essential to reinforce their operation system and the efficiency of their message sending process and improve the control over production companies, the methods to select news sending and receiving com- panies and marketing agencies as well as system maintenance. Establishing legal grounds is also inevitable to support the development of LED billboard advertisements along with other types of outdoor advertisements. In addition, different legal standards shall be established and applied to each city or region for a smooth installation and operation. If the business is more strictly controlled for a significant growth in this market, LED billboard adver- tisements will have another opportunity to leap up along with a chance in 2008.
주제어
#전광판 광고 효율화 LED Billboard Advertisements 옥외광고 현장조사
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