본 논문에서는 공기 스프링과 점성유체를 이용한 dashplot을 결합한 복합 기능 진동 절연기의 감쇠 성능을 향상 시키기 위해 점성유체의 종류를 60만cst, 30만cst, 10만cst, 6만cst 등 4가지 다른 종류의 점성유체를 사용하여 감쇠 성능을 실험하였다. 감쇠기의 실험은 ...
본 논문에서는 공기 스프링과 점성유체를 이용한 dashplot을 결합한 복합 기능 진동 절연기의 감쇠 성능을 향상 시키기 위해 점성유체의 종류를 60만cst, 30만cst, 10만cst, 6만cst 등 4가지 다른 종류의 점성유체를 사용하여 감쇠 성능을 실험하였다. 감쇠기의 실험은 MTS피로 시험 장비를 사용하여 10 사이클 이상 반복 하여 감쇠기 성능 실험을 하였다.감쇠가 이력곡선을 그리는 비선형으로 나타났다. 이것을 선형으로 유도하여 등가 점성 감쇠를 구하였다. 구해진 등가 점성 감쇠를 선행 연구에서 구해진 강성과 질량을 이용하여 테이블 시스템의 정상상태로 도달 하는 셋틀링 타임을 MATLAB을 사용하여 시뮬레이션 하였다. 최적의 점성 유체를 구하였다.
본 논문에서는 공기 스프링과 점성유체를 이용한 dashplot을 결합한 복합 기능 진동 절연기의 감쇠 성능을 향상 시키기 위해 점성유체의 종류를 60만cst, 30만cst, 10만cst, 6만cst 등 4가지 다른 종류의 점성유체를 사용하여 감쇠 성능을 실험하였다. 감쇠기의 실험은 MTS 피로 시험 장비를 사용하여 10 사이클 이상 반복 하여 감쇠기 성능 실험을 하였다.감쇠가 이력곡선을 그리는 비선형으로 나타났다. 이것을 선형으로 유도하여 등가 점성 감쇠를 구하였다. 구해진 등가 점성 감쇠를 선행 연구에서 구해진 강성과 질량을 이용하여 테이블 시스템의 정상상태로 도달 하는 셋틀링 타임을 MATLAB을 사용하여 시뮬레이션 하였다. 최적의 점성 유체를 구하였다.
In this thesis, the hybrid vibration isolator that included dashpotviscous fluid and air spring was designed by mathematical analysis.And it improve viscous damping efficiency which fluid 600,000cst,300,000cst, 100,000cst, 60,000cst 4 branches viscous fluids beexperimented to find their viscous damp...
In this thesis, the hybrid vibration isolator that included dashpotviscous fluid and air spring was designed by mathematical analysis.And it improve viscous damping efficiency which fluid 600,000cst,300,000cst, 100,000cst, 60,000cst 4 branches viscous fluids beexperimented to find their viscous damping efficiency. MTS fatigue test equipment did use to-and-fro of 10 cycles theviscous damping test. It appeared in the shape where the viscousdamping draws a hysteresis loop. Its nonlinear viscous damping shapeinduced linear viscous damping shape. It come-up with a stationarystate that was settling time optimized. It bought viscous fluid ofoptimum.
In this thesis, the hybrid vibration isolator that included dashpotviscous fluid and air spring was designed by mathematical analysis.And it improve viscous damping efficiency which fluid 600,000cst,300,000cst, 100,000cst, 60,000cst 4 branches viscous fluids beexperimented to find their viscous damping efficiency. MTS fatigue test equipment did use to-and-fro of 10 cycles theviscous damping test. It appeared in the shape where the viscousdamping draws a hysteresis loop. Its nonlinear viscous damping shapeinduced linear viscous damping shape. It come-up with a stationarystate that was settling time optimized. It bought viscous fluid ofoptimum.
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