최근 자동차 문화 확산과 더불어 심각해져가는 교통 체증 해소를 위하여 자동차 중심의 교통체제로부터 다중이 이용하는 공공 교통 중심의 교통체제의 변환이 필요하게 되었다. 따라서 대도시의 교통난 해결을 위해서 지하철과 같은 대량의 수송시설을 도입하여 급증하는 교통수요에 대처하고 있으며, 중소도시의 지하철과 같은 중량(中量)전철의 경우 대규모 재정 수요, 만성적인 운영적자 등의 문제를 안고 있다. 또한 연계수송에 따른 1호선 활성화 및 적자감소를 위하여 자구책이 추진 중에 있으며, 이러한 배경으로 친환경 교통수단인 전기철도의 동력원인 ...
최근 자동차 문화 확산과 더불어 심각해져가는 교통 체증 해소를 위하여 자동차 중심의 교통체제로부터 다중이 이용하는 공공 교통 중심의 교통체제의 변환이 필요하게 되었다. 따라서 대도시의 교통난 해결을 위해서 지하철과 같은 대량의 수송시설을 도입하여 급증하는 교통수요에 대처하고 있으며, 중소도시의 지하철과 같은 중량(中量)전철의 경우 대규모 재정 수요, 만성적인 운영적자 등의 문제를 안고 있다. 또한 연계수송에 따른 1호선 활성화 및 적자감소를 위하여 자구책이 추진 중에 있으며, 이러한 배경으로 친환경 교통수단인 전기철도의 동력원인 전기에너지의 절감책을 마련코자 회생전력분석 및 회생인버터 적용검토에 관한 연구를 하게 되었으며, 정부의 공공기관 에너지 절약지침에 따라 전동차의 전기에너지의 소비 증가를 줄이고 에너지 이용 효율증대를 위하여 원가절감방안으로 전동차에 소비되는 전력량 분석 및 회생전력 활용방안을 검토하였다. 이에 따라 광주도시철도 전동차내부 열차종합제어장치(TCMS)에서의 회생전력량 측정과 양동변전소에서의 전동차 회생전력량을 실측 분석하였으며, 그 결과로 회생인버터설비 도입하였을 경우 경제성 분석 및 기대효과 등을 기술 하였다. 추후 본 논문을 활용하여 광주도시철도 2~3호선 경전철 또는 자기부상열차 도입 설계시에 회생인버터설비를 반영코자 이 논문을 제시하였다.
최근 자동차 문화 확산과 더불어 심각해져가는 교통 체증 해소를 위하여 자동차 중심의 교통체제로부터 다중이 이용하는 공공 교통 중심의 교통체제의 변환이 필요하게 되었다. 따라서 대도시의 교통난 해결을 위해서 지하철과 같은 대량의 수송시설을 도입하여 급증하는 교통수요에 대처하고 있으며, 중소도시의 지하철과 같은 중량(中量)전철의 경우 대규모 재정 수요, 만성적인 운영적자 등의 문제를 안고 있다. 또한 연계수송에 따른 1호선 활성화 및 적자감소를 위하여 자구책이 추진 중에 있으며, 이러한 배경으로 친환경 교통수단인 전기철도의 동력원인 전기에너지의 절감책을 마련코자 회생전력분석 및 회생인버터 적용검토에 관한 연구를 하게 되었으며, 정부의 공공기관 에너지 절약지침에 따라 전동차의 전기에너지의 소비 증가를 줄이고 에너지 이용 효율증대를 위하여 원가절감방안으로 전동차에 소비되는 전력량 분석 및 회생전력 활용방안을 검토하였다. 이에 따라 광주도시철도 전동차내부 열차종합제어장치(TCMS)에서의 회생전력량 측정과 양동변전소에서의 전동차 회생전력량을 실측 분석하였으며, 그 결과로 회생인버터설비 도입하였을 경우 경제성 분석 및 기대효과 등을 기술 하였다. 추후 본 논문을 활용하여 광주도시철도 2~3호선 경전철 또는 자기부상열차 도입 설계시에 회생인버터설비를 반영코자 이 논문을 제시하였다.
In a modern popularization of cars, A matter of concern and problem are the trafic-jam. So the transportation-system is needed to convert individual transportation system to massive transportation system. Metropolitan's this solution is introduction of massive transportation system, subway. But the ...
In a modern popularization of cars, A matter of concern and problem are the trafic-jam. So the transportation-system is needed to convert individual transportation system to massive transportation system. Metropolitan's this solution is introduction of massive transportation system, subway. But the problem of subway's introduction is city's chronical financial deficit. To revitalize line no.1 and decrease financial deficit, the city tries to find the solution of this problems. For this reasons, This paper presents a Study on the application of power regenerative braking method of GMRT and electrical energy saving of the subway. By the goverment 's guide of energy savings of public institution, a study is needed to save the electrical energy, enhance the efficiency and reduce the cost. I analyzed the regenerative power by the TCMS, which is installed in Subway of GMRT and the regenerative power by the measuring instrument in the Yang-dong Substation. This analysis is able to evaluate the economical efficiency and expectation by the introduction of regenerative power inverter system. In the future, this study will be used to make a plan for a introduction of regenerative power inverter system of GMRT's line no.2, no.3 or a magnetic levitation propulsion train.
In a modern popularization of cars, A matter of concern and problem are the trafic-jam. So the transportation-system is needed to convert individual transportation system to massive transportation system. Metropolitan's this solution is introduction of massive transportation system, subway. But the problem of subway's introduction is city's chronical financial deficit. To revitalize line no.1 and decrease financial deficit, the city tries to find the solution of this problems. For this reasons, This paper presents a Study on the application of power regenerative braking method of GMRT and electrical energy saving of the subway. By the goverment 's guide of energy savings of public institution, a study is needed to save the electrical energy, enhance the efficiency and reduce the cost. I analyzed the regenerative power by the TCMS, which is installed in Subway of GMRT and the regenerative power by the measuring instrument in the Yang-dong Substation. This analysis is able to evaluate the economical efficiency and expectation by the introduction of regenerative power inverter system. In the future, this study will be used to make a plan for a introduction of regenerative power inverter system of GMRT's line no.2, no.3 or a magnetic levitation propulsion train.
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