음악사에서 가장 흥미 있고 다양하게 발전한 분야는 바로 ‘Opera’(오페라)이다.
오페라는 성악, 기악(오케스트라), 발레등의 예술적인 부분부터 무대장치, 음향 등과 같이 기술적인 부분까지 두루 포함하는 종합예술이. 18세기에서부터 각 나라의 정서를 담은 오페라가 나타나는데 이탈리아의 스카를랏티, 독일의 카이저, 영국의 헨델 그리고 프랑스의 라모를 중심으로 발전한다. 이들의 오페라는 한 결 같이 심각한 내용의 줄거리 와 현란한 무대를 공통의 요소로 갖고 있다. 그리고 등장한 것이 모차르트의 오페라부파(Opera buffa...
음악사에서 가장 흥미 있고 다양하게 발전한 분야는 바로 ‘Opera’(오페라)이다.
오페라는 성악, 기악(오케스트라), 발레등의 예술적인 부분부터 무대장치, 음향 등과 같이 기술적인 부분까지 두루 포함하는 종합예술이. 18세기에서부터 각 나라의 정서를 담은 오페라가 나타나는데 이탈리아의 스카를랏티, 독일의 카이저, 영국의 헨델 그리고 프랑스의 라모를 중심으로 발전한다. 이들의 오페라는 한 결 같이 심각한 내용의 줄거리 와 현란한 무대를 공통의 요소로 갖고 있다. 그리고 등장한 것이 모차르트의 오페라부파(Opera buffa), 프랑스의 오페라 코미크(Opera comique), 독일의 징슈필(singspiel), 이탈리아의 오페라 세리아(opera seria) 그리고 글룩의 오페라 개혁이었다. 성악가들의 기교적인 오페라에서 19세기로 넘어가며 이탈리아, 독일, 프랑스 각국의 오페라 발전은 각기 다른 길을 가게 되는데, 그 중에서도 이탈리아의 오페라가 가장 크게 발전하게 된다. 그중에서도 로시니 (Gioacchino Rossini)세대-(1813~1830), 노래오페라(Gesangsoper,1830~1850) - 도니제티(Gaeteano Donizetti), 베르디(Giuseppe (Fortunino Francesco) Verdi)세대-(1842~1893) 라인으로 발전하는데 베르디는 이탈리아 오페라를 정점에 올려놓은 작곡가이다. 이러한 오페라의 부흥을 기반으로 19세기말에 등장한‘사실주의 또는 현실주의’-벨리시모(Verisimo)운동이다. 사실주의 운동은 예술작품을 만듦에 있어 무엇이든 미화시키거나 과장되게 낭만적으로 표현하는 것을 지양하고 보다 진실 되게, 그리고 현실 그대로 반영한다는 것이다. Giamocco Puccini는 사실주의라는 문화사조에 가장영향을 많이 받은 작곡가로서 지극히 현실적인 오페라를 쓴 사람이다.
푸치니의 오페라에서는 화려한 관현악 기법을 보여주는데 낭만적인 선율, 풍부한 감정처리, 이국적인 선율들을 자주 사용하였다. 생생한 현실과 멜로드라마의 긴장된 열정과 감정을 독창의 성악선율과 낭송 그리고 병행5도등의 파격적 화성을 통해서 직접적으로 전달한다. 푸치니의 작품들이 이탈리아 오페라의 전통에 뿌리를 두고 있으나 다른 나라 음악의 영향을 받아
오페라의 소재나 음악적 양식은 국제적인 것으로 볼 수 있다. 그 시대에 제3국으로 불리던 동양을 중심으로 일본, 중국, 터키 그리고 미국을 예를 들 수 있다.
푸치니의 사실주의를 기반으로 한 이국적인 선율을 통한 오페라4편 속 주요아리아의 반항적인 기질과 강한진실을 느끼고자한다. 베르디 이후 이탈리아의 대표적인 오페라 작곡가로 지금까지 사랑받고 있는 푸치니를 만나고자 한다. 푸치니는 자기시대의 한계 앞에서 개성적이면서도 무한한 가능성을 이끌어내는 작곡가이다. 이탈리아의 대표적인 오페라 작곡가라는 측면에서 푸치니를 살펴본다.
음악사에서 가장 흥미 있고 다양하게 발전한 분야는 바로 ‘Opera’(오페라)이다.
오페라는 성악, 기악(오케스트라), 발레등의 예술적인 부분부터 무대장치, 음향 등과 같이 기술적인 부분까지 두루 포함하는 종합예술이. 18세기에서부터 각 나라의 정서를 담은 오페라가 나타나는데 이탈리아의 스카를랏티, 독일의 카이저, 영국의 헨델 그리고 프랑스의 라모를 중심으로 발전한다. 이들의 오페라는 한 결 같이 심각한 내용의 줄거리 와 현란한 무대를 공통의 요소로 갖고 있다. 그리고 등장한 것이 모차르트의 오페라부파(Opera buffa), 프랑스의 오페라 코미크(Opera comique), 독일의 징슈필(singspiel), 이탈리아의 오페라 세리아(opera seria) 그리고 글룩의 오페라 개혁이었다. 성악가들의 기교적인 오페라에서 19세기로 넘어가며 이탈리아, 독일, 프랑스 각국의 오페라 발전은 각기 다른 길을 가게 되는데, 그 중에서도 이탈리아의 오페라가 가장 크게 발전하게 된다. 그중에서도 로시니 (Gioacchino Rossini)세대-(1813~1830), 노래오페라(Gesangsoper,1830~1850) - 도니제티(Gaeteano Donizetti), 베르디(Giuseppe (Fortunino Francesco) Verdi)세대-(1842~1893) 라인으로 발전하는데 베르디는 이탈리아 오페라를 정점에 올려놓은 작곡가이다. 이러한 오페라의 부흥을 기반으로 19세기말에 등장한‘사실주의 또는 현실주의’-벨리시모(Verisimo)운동이다. 사실주의 운동은 예술작품을 만듦에 있어 무엇이든 미화시키거나 과장되게 낭만적으로 표현하는 것을 지양하고 보다 진실 되게, 그리고 현실 그대로 반영한다는 것이다. Giamocco Puccini는 사실주의라는 문화사조에 가장영향을 많이 받은 작곡가로서 지극히 현실적인 오페라를 쓴 사람이다.
푸치니의 오페라에서는 화려한 관현악 기법을 보여주는데 낭만적인 선율, 풍부한 감정처리, 이국적인 선율들을 자주 사용하였다. 생생한 현실과 멜로드라마의 긴장된 열정과 감정을 독창의 성악선율과 낭송 그리고 병행5도등의 파격적 화성을 통해서 직접적으로 전달한다. 푸치니의 작품들이 이탈리아 오페라의 전통에 뿌리를 두고 있으나 다른 나라 음악의 영향을 받아
오페라의 소재나 음악적 양식은 국제적인 것으로 볼 수 있다. 그 시대에 제3국으로 불리던 동양을 중심으로 일본, 중국, 터키 그리고 미국을 예를 들 수 있다.
푸치니의 사실주의를 기반으로 한 이국적인 선율을 통한 오페라4편 속 주요아리아의 반항적인 기질과 강한진실을 느끼고자한다. 베르디 이후 이탈리아의 대표적인 오페라 작곡가로 지금까지 사랑받고 있는 푸치니를 만나고자 한다. 푸치니는 자기시대의 한계 앞에서 개성적이면서도 무한한 가능성을 이끌어내는 작곡가이다. 이탈리아의 대표적인 오페라 작곡가라는 측면에서 푸치니를 살펴본다.
Music genre that has developed most interestingly and in diverse ways in music history is ‘opera’. Opera is a product of general arts including all of vocal music, instrumental music (orchestra), stage installment, ballet, sound, and even technologic parts. Since 18thcentury, many operas expressing ...
Music genre that has developed most interestingly and in diverse ways in music history is ‘opera’. Opera is a product of general arts including all of vocal music, instrumental music (orchestra), stage installment, ballet, sound, and even technologic parts. Since 18thcentury, many operas expressing emotions from each country appear from Scarlatti of Italy, Kaiser from Germany, Hendel from Great Britain, and Rameau from France. Their operas all have common factors of serious plot and brilliant stage, and so appeared Opera Buffa of Mozart, Opera Comique from France, Singspiel from Germany, Opera Seria from Italy, and opera revolution by Gluck. Past the excessively tricky opera by vocalists onto the 19th century, opera begins to develop in different ways for Italy, Germany, and France, and among them, Italian opera develops the farthest. The grand route is lead by the generation of Gioacchino Rossini(1810~1830) to the generation of Gaeteano Donizetti and Giuseppe Fortunino Franceso Verdi(1842~1893), and Verdi is the one compose who developed Italian opera to the zenith. Verisimo Movement, also know as "realism or naturalism" appeared in 19thcentury based on such revival of opera, which pursues idealizing everything or expressing them excessively romantic, and reflects reality as it is not if more honestly in terms of creating art. Giamocco Puccini is the composer most influenced by the cultural trend of realism, who composed very realistic operas.
Operas written by Puccini shows brilliant orchestra techniques, and romantic and exotic melodies and rich emotions are frequently used. They deliver strained passion and emotions of vivid reality and melodrama with exceptional harmony such as melodies of vocal solo, recitation, and parallel chord 5 degree. It is true that Puccini’s pieces have roots down to the traditional Italian opera, but their opera materials or musical styles are international and it is also a truth that they were influenced by music from other countries.
This dissertation aims on feeling the strong truth and rebellious disposition of major arias within 4 operas using exotic melodies reflecting Puccini’s realism as a motive, and meet the best and most loved opera composer of Italy since Verdi. Puccini is certainly the best opera composer of Italy using mature and individual diction showing his infinite possibility in time and his limits.
Music genre that has developed most interestingly and in diverse ways in music history is ‘opera’. Opera is a product of general arts including all of vocal music, instrumental music (orchestra), stage installment, ballet, sound, and even technologic parts. Since 18thcentury, many operas expressing emotions from each country appear from Scarlatti of Italy, Kaiser from Germany, Hendel from Great Britain, and Rameau from France. Their operas all have common factors of serious plot and brilliant stage, and so appeared Opera Buffa of Mozart, Opera Comique from France, Singspiel from Germany, Opera Seria from Italy, and opera revolution by Gluck. Past the excessively tricky opera by vocalists onto the 19th century, opera begins to develop in different ways for Italy, Germany, and France, and among them, Italian opera develops the farthest. The grand route is lead by the generation of Gioacchino Rossini(1810~1830) to the generation of Gaeteano Donizetti and Giuseppe Fortunino Franceso Verdi(1842~1893), and Verdi is the one compose who developed Italian opera to the zenith. Verisimo Movement, also know as "realism or naturalism" appeared in 19thcentury based on such revival of opera, which pursues idealizing everything or expressing them excessively romantic, and reflects reality as it is not if more honestly in terms of creating art. Giamocco Puccini is the composer most influenced by the cultural trend of realism, who composed very realistic operas.
Operas written by Puccini shows brilliant orchestra techniques, and romantic and exotic melodies and rich emotions are frequently used. They deliver strained passion and emotions of vivid reality and melodrama with exceptional harmony such as melodies of vocal solo, recitation, and parallel chord 5 degree. It is true that Puccini’s pieces have roots down to the traditional Italian opera, but their opera materials or musical styles are international and it is also a truth that they were influenced by music from other countries.
This dissertation aims on feeling the strong truth and rebellious disposition of major arias within 4 operas using exotic melodies reflecting Puccini’s realism as a motive, and meet the best and most loved opera composer of Italy since Verdi. Puccini is certainly the best opera composer of Italy using mature and individual diction showing his infinite possibility in time and his limits.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.