셰익스피어 작품 중 『오셀로』는 르네상스시대의 만연했던 인종주의와 가부장주의를 보여준다. 흑인 무어인 오셀로는 베니스 사회의 상류 계급인 백인 데스데모나와 결혼한다. 그러나 베니스 사회에서 오셀로는 베니스에 고용된 용병으로서 한 흑인에 지나지 않는다. 그들은 단지 적들로부터 자신들을 방어해줄 군인이 필요할 뿐이다. 데스데모나가 그녀의 남편으로 오셀로를 선택할 때 그는 베니스의 엄격한 현실을 망각하고 있다. 결혼이 알려지는 순간, 오셀로는 베니스...
셰익스피어 작품 중 『오셀로』는 르네상스시대의 만연했던 인종주의와 가부장주의를 보여준다. 흑인 무어인 오셀로는 베니스 사회의 상류 계급인 백인 데스데모나와 결혼한다. 그러나 베니스 사회에서 오셀로는 베니스에 고용된 용병으로서 한 흑인에 지나지 않는다. 그들은 단지 적들로부터 자신들을 방어해줄 군인이 필요할 뿐이다. 데스데모나가 그녀의 남편으로 오셀로를 선택할 때 그는 베니스의 엄격한 현실을 망각하고 있다. 결혼이 알려지는 순간, 오셀로는 베니스 사회에서 인종주의의 깊이를 발견한다. 처음부터, 오셀로라는 인물 속에는 야만스런 미개인과 고상한 영웅이 공존한다. 오셀로를 베니스의 인종적 편견에 의해 세워진 야만스런 이미지로 여기지만 데스데모나는 처음에는 그의 모험적인 이야기 속에서 나중에는 성품에 의해서 오셀로를 고상한 영웅으로 받아들인다. 그의 다른 인물들과의 대화들은 그가 그의 업적과 도덕성과 미덕에 충분한 자신감을 가지고 있음을 보여준다. 그는 자신을 백인과 동일시 여기고 있으며 또한 베니스인들 모두가 그를 백인으로 받아들이고 있다고 믿고 있다. 이러한 오셀로의 자신에 대한 이미지를 파괴하는 인물이 바로 이아고인 것이다. 더불어 데스데모나의 선택은 베니스 사회의 인종주의와 가부장주의에 도전하는 것이다. 브러밴쇼는 오셀로가 그의 딸 데스데모나를 마법이나, 주문 또는 약물로 매수하여 호렸다고 의원들에게 항변한다. 데스데모나는 당당하게 실제적인 주인으로 오셀로를 선택했음을 의원들 앞에서 인정함으로써 오셀로의 마력에 의한 범죄였다는 혐의를 벗겨준다. 베니스 사회에서 베니스인인 데스데모나가 오셀로를 향하여 느끼는 매력은 자연의 법칙에 어긋나는 것이며 용납되지 않는 행위이다. 베니스 사회의 공동체에 잠입한 이방인과 데스데모나의 결합은 극심한 반발을 불러일으키는 것이다. 오셀로와 데스데모나의 결혼은 사실 관례적인 관점에 금기시되는 결혼인 것이다. 게다가, 데스데모나의 손수건에 대한 오셀로의 편집증적인 태도를 고려해 볼 때, 오셀로가 외양과 실제 사이의 차이를 인식하지 못함을 보여준다. 그는 캐시오의 손에서 발견된 손수건 때문에 데스데모나가 부정할 것이라고 믿는다. 불행하게도, 데스데모나는 그녀의 죽음 앞에서 충분한 용기와 힘을 보여주지 못한다. 죽음 앞에서 그녀의 연약한 행위들은 그녀가 의원들 앞에서 보여주었던 오셀로와의 결혼에 대해 담대하게 설명하였던 것과 대조된다. 이아고의 계략이 성공하면서 가부장주의에 흡수된 오셀로가 베니스인들 세계에서 널리 행해지고 있는 인종차별주의의 희생자인 만큼 데스데모나 또한 가부장주의의 희생자인 것이다.
셰익스피어 작품 중 『오셀로』는 르네상스시대의 만연했던 인종주의와 가부장주의를 보여준다. 흑인 무어인 오셀로는 베니스 사회의 상류 계급인 백인 데스데모나와 결혼한다. 그러나 베니스 사회에서 오셀로는 베니스에 고용된 용병으로서 한 흑인에 지나지 않는다. 그들은 단지 적들로부터 자신들을 방어해줄 군인이 필요할 뿐이다. 데스데모나가 그녀의 남편으로 오셀로를 선택할 때 그는 베니스의 엄격한 현실을 망각하고 있다. 결혼이 알려지는 순간, 오셀로는 베니스 사회에서 인종주의의 깊이를 발견한다. 처음부터, 오셀로라는 인물 속에는 야만스런 미개인과 고상한 영웅이 공존한다. 오셀로를 베니스의 인종적 편견에 의해 세워진 야만스런 이미지로 여기지만 데스데모나는 처음에는 그의 모험적인 이야기 속에서 나중에는 성품에 의해서 오셀로를 고상한 영웅으로 받아들인다. 그의 다른 인물들과의 대화들은 그가 그의 업적과 도덕성과 미덕에 충분한 자신감을 가지고 있음을 보여준다. 그는 자신을 백인과 동일시 여기고 있으며 또한 베니스인들 모두가 그를 백인으로 받아들이고 있다고 믿고 있다. 이러한 오셀로의 자신에 대한 이미지를 파괴하는 인물이 바로 이아고인 것이다. 더불어 데스데모나의 선택은 베니스 사회의 인종주의와 가부장주의에 도전하는 것이다. 브러밴쇼는 오셀로가 그의 딸 데스데모나를 마법이나, 주문 또는 약물로 매수하여 호렸다고 의원들에게 항변한다. 데스데모나는 당당하게 실제적인 주인으로 오셀로를 선택했음을 의원들 앞에서 인정함으로써 오셀로의 마력에 의한 범죄였다는 혐의를 벗겨준다. 베니스 사회에서 베니스인인 데스데모나가 오셀로를 향하여 느끼는 매력은 자연의 법칙에 어긋나는 것이며 용납되지 않는 행위이다. 베니스 사회의 공동체에 잠입한 이방인과 데스데모나의 결합은 극심한 반발을 불러일으키는 것이다. 오셀로와 데스데모나의 결혼은 사실 관례적인 관점에 금기시되는 결혼인 것이다. 게다가, 데스데모나의 손수건에 대한 오셀로의 편집증적인 태도를 고려해 볼 때, 오셀로가 외양과 실제 사이의 차이를 인식하지 못함을 보여준다. 그는 캐시오의 손에서 발견된 손수건 때문에 데스데모나가 부정할 것이라고 믿는다. 불행하게도, 데스데모나는 그녀의 죽음 앞에서 충분한 용기와 힘을 보여주지 못한다. 죽음 앞에서 그녀의 연약한 행위들은 그녀가 의원들 앞에서 보여주었던 오셀로와의 결혼에 대해 담대하게 설명하였던 것과 대조된다. 이아고의 계략이 성공하면서 가부장주의에 흡수된 오셀로가 베니스인들 세계에서 널리 행해지고 있는 인종차별주의의 희생자인 만큼 데스데모나 또한 가부장주의의 희생자인 것이다.
Shakespeare's Othello reveals racism and patriarchism which were rampant during the Renaissance. A black moor, Othello marries the white Desdemona who is a member of the upper class in Venetian society. But Othello in Venetian society is nothing but a black as an officer hired in Venice. They only n...
Shakespeare's Othello reveals racism and patriarchism which were rampant during the Renaissance. A black moor, Othello marries the white Desdemona who is a member of the upper class in Venetian society. But Othello in Venetian society is nothing but a black as an officer hired in Venice. They only need such a warrior to protect themselves from their enemies. Othello is oblivious to the stark reality of venice when Desdemona chooses him as her husband. Once the marriage is announced, he discovers the depth of the racism in Venice. From the start, the bestial savage and the noble hero coexist in the character of Othello. Othello is regarded as a bestial image which is constructed by racial prejudice of Venice, but Desdemona apprehends the noble hero, first in his story of adventure and later in his character itself. His conversation with other characters shows that he has much confidence in his achievement, morality and virtue. He identifies himself with white people, and believes that other white people all regard him as a white being. It is Iago who deconstructs Othello's self image. Furthermore, Desdemona's choice is a challenge to the patriarchy and racism of Venetian society. Even though Brabantio pleads to the Senate that Othello has bewitched his daughter corrupting her by his witchcraft, spells, and drugs, Desdemona proudly admits that she herself has made the choice as an active subject and thus exonerates Othello from the crime of bewitchment. The attraction that this Venetian girl feels towards Othello is aberrant, contrary to all the laws of nature. Desdemona's union with the being from afar, the outsider who has infiltrated the organic community of Venice, provokes a brutal reaction. The marriage between Othello and Desdemona is truly an illicit one from the conventional point of view in Venice. However, considering Othello's paranoid attitude toward Desdemona's handkerchief, Othello does not recognize the difference between appearance and reality. He believes Desdemona to be unfaithful solely on the ground that the handkerchief is found in Cassio's hands. Unfortunately, Desdemona does not show enough courage and strength before her death. Her weak behaviour before death stands in stark contrast to the bold explanation of her union with Othello that she gave before the Senate. Desdemona is victimized by racism prevalent in the Venetian world as well as by Othello, who has absorbed the patriarchism as the artifice of Iago succeeds.
Shakespeare's Othello reveals racism and patriarchism which were rampant during the Renaissance. A black moor, Othello marries the white Desdemona who is a member of the upper class in Venetian society. But Othello in Venetian society is nothing but a black as an officer hired in Venice. They only need such a warrior to protect themselves from their enemies. Othello is oblivious to the stark reality of venice when Desdemona chooses him as her husband. Once the marriage is announced, he discovers the depth of the racism in Venice. From the start, the bestial savage and the noble hero coexist in the character of Othello. Othello is regarded as a bestial image which is constructed by racial prejudice of Venice, but Desdemona apprehends the noble hero, first in his story of adventure and later in his character itself. His conversation with other characters shows that he has much confidence in his achievement, morality and virtue. He identifies himself with white people, and believes that other white people all regard him as a white being. It is Iago who deconstructs Othello's self image. Furthermore, Desdemona's choice is a challenge to the patriarchy and racism of Venetian society. Even though Brabantio pleads to the Senate that Othello has bewitched his daughter corrupting her by his witchcraft, spells, and drugs, Desdemona proudly admits that she herself has made the choice as an active subject and thus exonerates Othello from the crime of bewitchment. The attraction that this Venetian girl feels towards Othello is aberrant, contrary to all the laws of nature. Desdemona's union with the being from afar, the outsider who has infiltrated the organic community of Venice, provokes a brutal reaction. The marriage between Othello and Desdemona is truly an illicit one from the conventional point of view in Venice. However, considering Othello's paranoid attitude toward Desdemona's handkerchief, Othello does not recognize the difference between appearance and reality. He believes Desdemona to be unfaithful solely on the ground that the handkerchief is found in Cassio's hands. Unfortunately, Desdemona does not show enough courage and strength before her death. Her weak behaviour before death stands in stark contrast to the bold explanation of her union with Othello that she gave before the Senate. Desdemona is victimized by racism prevalent in the Venetian world as well as by Othello, who has absorbed the patriarchism as the artifice of Iago succeeds.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.