BLDC 모터는 선형적인 토크 대 전류, 속도 대 전압특성을 갖고 있으며 기계적, 전기적인 잡음이 없고, 가감속 제어가 용이하며, 토크 대 관성의 비가 매우 높아 소형으로 높은 출력을 낼 수 있다는 장점을 가지고 있다. 그러나 상 전환 시 고정자권선의 저항 및 인덕턴스 성분과 ...
BLDC 모터는 선형적인 토크 대 전류, 속도 대 전압특성을 갖고 있으며 기계적, 전기적인 잡음이 없고, 가감속 제어가 용이하며, 토크 대 관성의 비가 매우 높아 소형으로 높은 출력을 낼 수 있다는 장점을 가지고 있다. 그러나 상 전환 시 고정자권선의 저항 및 인덕턴스 성분과 역기전력으로 인해 발생되는 전류 리플은 BLDC 모터의 구동시 발생되는 토크 리플의 중요한 원인이 되어, 고정밀 서보계통에 대한 응용에 큰 장애가 되고 있다, 본 논문에서는 상 저항 값을 사용하여 새로운 토크리플 저감 방법을 개발하여 상 전환시 발생되는 전류 리플을 최소함으로서 토크 리플을 현저히 감소 시켰으며, 시뮬레이션을 통하여 새로운 방법의 효용성을 입증하였다.
BLDC 모터는 선형적인 토크 대 전류, 속도 대 전압특성을 갖고 있으며 기계적, 전기적인 잡음이 없고, 가감속 제어가 용이하며, 토크 대 관성의 비가 매우 높아 소형으로 높은 출력을 낼 수 있다는 장점을 가지고 있다. 그러나 상 전환 시 고정자 권선의 저항 및 인덕턴스 성분과 역기전력으로 인해 발생되는 전류 리플은 BLDC 모터의 구동시 발생되는 토크 리플의 중요한 원인이 되어, 고정밀 서보계통에 대한 응용에 큰 장애가 되고 있다, 본 논문에서는 상 저항 값을 사용하여 새로운 토크리플 저감 방법을 개발하여 상 전환시 발생되는 전류 리플을 최소함으로서 토크 리플을 현저히 감소 시켰으며, 시뮬레이션을 통하여 새로운 방법의 효용성을 입증하였다.
The BLDC Motor is characterized by linear torque to current and speed to voltage. It has low acoustic noise and fast dynamic response. Moreover, it has high power density with high proportion of torque to inertia in spite of small size drive. However, when current is commutated, the current ripple i...
The BLDC Motor is characterized by linear torque to current and speed to voltage. It has low acoustic noise and fast dynamic response. Moreover, it has high power density with high proportion of torque to inertia in spite of small size drive. However, when current is commutated, the current ripple is generated by the motor resistance and inductance components in stator windings and Back-EMF. This current ripple caused to torque ripple. Therefore, it is difficult to apply the BLDC Motor to a precision servo drive system. In this paper, a new commutation torque ripple reduction algorithm using motor resistance is proposed. This proposed algorithm can minimize torque ripple due to the phase current commutation of BLDC Motor. Simulation result prove the effectiveness at the propose algorithm.
The BLDC Motor is characterized by linear torque to current and speed to voltage. It has low acoustic noise and fast dynamic response. Moreover, it has high power density with high proportion of torque to inertia in spite of small size drive. However, when current is commutated, the current ripple is generated by the motor resistance and inductance components in stator windings and Back-EMF. This current ripple caused to torque ripple. Therefore, it is difficult to apply the BLDC Motor to a precision servo drive system. In this paper, a new commutation torque ripple reduction algorithm using motor resistance is proposed. This proposed algorithm can minimize torque ripple due to the phase current commutation of BLDC Motor. Simulation result prove the effectiveness at the propose algorithm.
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