신연극 백년사에서 사실주의 연극이 퇴조하면서 등장한 반사실주의 연극의 중심에 오태석, 이강백, 이현화가 있다. 그중에서도 이현화의 등장은 1970년대를 전후한 정치상황이 배경이 되고 있다. 작품자체가 작품이 자리한 시 공간적 현실을 배재한 채로 존재할 수 없느니만큼 이에 대한 해석 역시 대상이 되는 희곡의 시 공간적 현실을 배제한 채로 진행될 수 없는 행위일 것이다. 그러기에 희곡이 반영하고 있는 시 공간적 현실로서의 정치, 사회, 문화적 배경에 대한 통찰이라는 일차적 과제를 요청받게 된다. 또한 이 과제와 함께 진행된 해석작업은 희곡이 공연되는 시․공간적 배경의 상이함에 따라 해석의 상이함이 가능케 된다. 극작가 이현화는 중앙일보 신춘문예에 <요한을 찾습니다>로 극문단에 데뷔하여 장막극 <누구세요?>를 민중극장에 의하여 1978년에 연극회관 쎄실극장에서 공연한 바 있으며 이보다 앞선 <쉬-쉬-쉬-잇>을 극단 「자유」에 의해 공연을 가지면서 본격적 극작활동에 나섰다. 이어진 <카덴자> <불가불가> <산씻김>으로 문제작가로 주목된 바 있는 「이현화 희곡에 나타나는 형식적 특성과 현실반영성 연구」이다. 이현화의 희곡이 탈고한 순서대로 한다면 <요한을 찾습니다>가 1969년 5월 탈고하여 1970년 중앙일보 신춘문예 당선작이 된 것으로 시작된다. 이어서 1969년 6월 탈고한 <라마 사박다니> 1974년 8월 <누구세요?>(1977.12 문학사상 신인 문학상 수상작, 1978년 제4회 영희 연극상 수상작, 1978 제4회 한국연극영화예술상 수상작) 1976년 4월 <쉬-쉬-쉬-잇>(1976 중앙일보 창간 10주년 기념 천만원 고료 문예공모 당선작)이다. 1978년 10월 탈고한 <우리들끼리만의 한번>(1978년 12월호 월간 세대 발표, 1979년 제24회 현대문학상 수상작) 1978년 6월 탈고 <카덴자> (1978년 제1회 서울극평가그룹상, 한국연극영화예술상 수상작) 1979년 1월 탈고 <오스트라키스모스> 1980년 12월 탈고<0.917>(1981년 문학사상 4월호 발표 1984년 대한민국 문학상 희곡부문 수상작) 1981년 6월 탈고 <산씻김> (1981년 현대문학 9월호 발표작 1998년 스위스 취리히 세계연극제 초청작). 1982년 5월 탈고 <불가불가> 1987년 제11회 대한민국연극제 희곡상, 서울극평가그룹상 수상작. 1988년 제24회 동아연극상 작품상. 백상예술대상 대상 작품상․희곡상 수상작. <넋씨> 1991년 ‘연극 영화의 해’의 첫 번째 국립극장 초청작 1994년 7월 탈고한 <키리에> (1995년 예술세계 4,5,6월호 발표 1998년 제11회 기독교문화대상 수상작) 2000년 1월 24일 탈고한 <협종망치>를 발표하였다. 첫째는 형식적 특성으로, 부조리극이라 출발한 이현화의 데뷔작인 <요한을 찾습니다>에서는 사무엘 베케트의 <고도를 기다리며> 에서의 ...
신연극 백년사에서 사실주의 연극이 퇴조하면서 등장한 반사실주의 연극의 중심에 오태석, 이강백, 이현화가 있다. 그중에서도 이현화의 등장은 1970년대를 전후한 정치상황이 배경이 되고 있다. 작품자체가 작품이 자리한 시 공간적 현실을 배재한 채로 존재할 수 없느니만큼 이에 대한 해석 역시 대상이 되는 희곡의 시 공간적 현실을 배제한 채로 진행될 수 없는 행위일 것이다. 그러기에 희곡이 반영하고 있는 시 공간적 현실로서의 정치, 사회, 문화적 배경에 대한 통찰이라는 일차적 과제를 요청받게 된다. 또한 이 과제와 함께 진행된 해석작업은 희곡이 공연되는 시․공간적 배경의 상이함에 따라 해석의 상이함이 가능케 된다. 극작가 이현화는 중앙일보 신춘문예에 <요한을 찾습니다>로 극문단에 데뷔하여 장막극 <누구세요?>를 민중극장에 의하여 1978년에 연극회관 쎄실극장에서 공연한 바 있으며 이보다 앞선 <쉬-쉬-쉬-잇>을 극단 「자유」에 의해 공연을 가지면서 본격적 극작활동에 나섰다. 이어진 <카덴자> <불가불가> <산씻김>으로 문제작가로 주목된 바 있는 「이현화 희곡에 나타나는 형식적 특성과 현실반영성 연구」이다. 이현화의 희곡이 탈고한 순서대로 한다면 <요한을 찾습니다>가 1969년 5월 탈고하여 1970년 중앙일보 신춘문예 당선작이 된 것으로 시작된다. 이어서 1969년 6월 탈고한 <라마 사박다니> 1974년 8월 <누구세요?>(1977.12 문학사상 신인 문학상 수상작, 1978년 제4회 영희 연극상 수상작, 1978 제4회 한국연극영화예술상 수상작) 1976년 4월 <쉬-쉬-쉬-잇>(1976 중앙일보 창간 10주년 기념 천만원 고료 문예공모 당선작)이다. 1978년 10월 탈고한 <우리들끼리만의 한번>(1978년 12월호 월간 세대 발표, 1979년 제24회 현대문학상 수상작) 1978년 6월 탈고 <카덴자> (1978년 제1회 서울극평가그룹상, 한국연극영화예술상 수상작) 1979년 1월 탈고 <오스트라키스모스> 1980년 12월 탈고<0.917>(1981년 문학사상 4월호 발표 1984년 대한민국 문학상 희곡부문 수상작) 1981년 6월 탈고 <산씻김> (1981년 현대문학 9월호 발표작 1998년 스위스 취리히 세계연극제 초청작). 1982년 5월 탈고 <불가불가> 1987년 제11회 대한민국연극제 희곡상, 서울극평가그룹상 수상작. 1988년 제24회 동아연극상 작품상. 백상예술대상 대상 작품상․희곡상 수상작. <넋씨> 1991년 ‘연극 영화의 해’의 첫 번째 국립극장 초청작 1994년 7월 탈고한 <키리에> (1995년 예술세계 4,5,6월호 발표 1998년 제11회 기독교문화대상 수상작) 2000년 1월 24일 탈고한 <협종망치>를 발표하였다. 첫째는 형식적 특성으로, 부조리극이라 출발한 이현화의 데뷔작인 <요한을 찾습니다>에서는 사무엘 베케트의 <고도를 기다리며> 에서의 부동화현상을 볼 수 있었다. 자신이 탈출하려던 정신병원과 자아에서 벗어나지 못하는 요한의 의식속에 내재되어 있는 정체성을 분석하였다. 소품에 나타나는 오브제와 데페이즈망은 <라마 사박다니> <누구세요?> <쉬-쉬-쉬-잇>에서 잘 드러났다. <오스트라키스모스><불가불가>에서는 메타극적 특성을 찾았다. <불가불가>는 해체극적 특성까지 겹쳤다. 제의의 교감이 원시적으로 분출된 <산씻김>은 제의극으로 원형을 갖추었다. 이현화의 희곡에 나타나는 현실반영성은 거의 모든 작품에서 유추되고 있으나 폭력의 환기를 자아내는 <카덴자>가 대표적이다. <우리들끼리의 한번>은 연극상연작의 제명이 된 <안개>가 극의 내용을 쉽게 전달한 것처럼 개인을 억압하는 폭력구조의 안개로 인한 불투명성을 논하였다. <0.917>은 몸과 공간의 정치 이미지를 드러냈다. <넋씨>는 역사의 주체는 민초임을 드러내주었고 역사에서 진실을 회복해야됨의 당위성을 보여준 <키리에>와 역사의 아이러니를 담아낸 <협종망치>는 한국사의 이면을 다룬 현실반영성을 지녔다. 작가 이현화의 희곡 탈고순으로 편집된 「이현화의 희곡 ․ 시나리오 전집」의 13편의 희곡을 텍스트로 형식적 특성과 현실반영성을 연구하였다. 각 희곡이 자리했던 정치사회적 배경 하에서 희곡에 나타난 형식적 특성과 각 작품의 상이한 공연시점에 따른 현실반영성을 고찰하였다.
신연극 백년사에서 사실주의 연극이 퇴조하면서 등장한 반사실주의 연극의 중심에 오태석, 이강백, 이현화가 있다. 그중에서도 이현화의 등장은 1970년대를 전후한 정치상황이 배경이 되고 있다. 작품자체가 작품이 자리한 시 공간적 현실을 배재한 채로 존재할 수 없느니만큼 이에 대한 해석 역시 대상이 되는 희곡의 시 공간적 현실을 배제한 채로 진행될 수 없는 행위일 것이다. 그러기에 희곡이 반영하고 있는 시 공간적 현실로서의 정치, 사회, 문화적 배경에 대한 통찰이라는 일차적 과제를 요청받게 된다. 또한 이 과제와 함께 진행된 해석작업은 희곡이 공연되는 시․공간적 배경의 상이함에 따라 해석의 상이함이 가능케 된다. 극작가 이현화는 중앙일보 신춘문예에 <요한을 찾습니다>로 극문단에 데뷔하여 장막극 <누구세요?>를 민중극장에 의하여 1978년에 연극회관 쎄실극장에서 공연한 바 있으며 이보다 앞선 <쉬-쉬-쉬-잇>을 극단 「자유」에 의해 공연을 가지면서 본격적 극작활동에 나섰다. 이어진 <카덴자> <불가불가> <산씻김>으로 문제작가로 주목된 바 있는 「이현화 희곡에 나타나는 형식적 특성과 현실반영성 연구」이다. 이현화의 희곡이 탈고한 순서대로 한다면 <요한을 찾습니다>가 1969년 5월 탈고하여 1970년 중앙일보 신춘문예 당선작이 된 것으로 시작된다. 이어서 1969년 6월 탈고한 <라마 사박다니> 1974년 8월 <누구세요?>(1977.12 문학사상 신인 문학상 수상작, 1978년 제4회 영희 연극상 수상작, 1978 제4회 한국연극영화예술상 수상작) 1976년 4월 <쉬-쉬-쉬-잇>(1976 중앙일보 창간 10주년 기념 천만원 고료 문예공모 당선작)이다. 1978년 10월 탈고한 <우리들끼리만의 한번>(1978년 12월호 월간 세대 발표, 1979년 제24회 현대문학상 수상작) 1978년 6월 탈고 <카덴자> (1978년 제1회 서울극평가그룹상, 한국연극영화예술상 수상작) 1979년 1월 탈고 <오스트라키스모스> 1980년 12월 탈고<0.917>(1981년 문학사상 4월호 발표 1984년 대한민국 문학상 희곡부문 수상작) 1981년 6월 탈고 <산씻김> (1981년 현대문학 9월호 발표작 1998년 스위스 취리히 세계연극제 초청작). 1982년 5월 탈고 <불가불가> 1987년 제11회 대한민국연극제 희곡상, 서울극평가그룹상 수상작. 1988년 제24회 동아연극상 작품상. 백상예술대상 대상 작품상․희곡상 수상작. <넋씨> 1991년 ‘연극 영화의 해’의 첫 번째 국립극장 초청작 1994년 7월 탈고한 <키리에> (1995년 예술세계 4,5,6월호 발표 1998년 제11회 기독교문화대상 수상작) 2000년 1월 24일 탈고한 <협종망치>를 발표하였다. 첫째는 형식적 특성으로, 부조리극이라 출발한 이현화의 데뷔작인 <요한을 찾습니다>에서는 사무엘 베케트의 <고도를 기다리며> 에서의 부동화현상을 볼 수 있었다. 자신이 탈출하려던 정신병원과 자아에서 벗어나지 못하는 요한의 의식속에 내재되어 있는 정체성을 분석하였다. 소품에 나타나는 오브제와 데페이즈망은 <라마 사박다니> <누구세요?> <쉬-쉬-쉬-잇>에서 잘 드러났다. <오스트라키스모스><불가불가>에서는 메타극적 특성을 찾았다. <불가불가>는 해체극적 특성까지 겹쳤다. 제의의 교감이 원시적으로 분출된 <산씻김>은 제의극으로 원형을 갖추었다. 이현화의 희곡에 나타나는 현실반영성은 거의 모든 작품에서 유추되고 있으나 폭력의 환기를 자아내는 <카덴자>가 대표적이다. <우리들끼리의 한번>은 연극상연작의 제명이 된 <안개>가 극의 내용을 쉽게 전달한 것처럼 개인을 억압하는 폭력구조의 안개로 인한 불투명성을 논하였다. <0.917>은 몸과 공간의 정치 이미지를 드러냈다. <넋씨>는 역사의 주체는 민초임을 드러내주었고 역사에서 진실을 회복해야됨의 당위성을 보여준 <키리에>와 역사의 아이러니를 담아낸 <협종망치>는 한국사의 이면을 다룬 현실반영성을 지녔다. 작가 이현화의 희곡 탈고순으로 편집된 「이현화의 희곡 ․ 시나리오 전집」의 13편의 희곡을 텍스트로 형식적 특성과 현실반영성을 연구하였다. 각 희곡이 자리했던 정치사회적 배경 하에서 희곡에 나타난 형식적 특성과 각 작품의 상이한 공연시점에 따른 현실반영성을 고찰하였다.
A Research on the Formal Characteristics and Reflection of Reality in the Dramas of Lee Hyeon-Wha" Ahn, Jun-Bae The Department of Creative Writing The Graduate School of Culture and Art's Myoungji University In an era of new dramas, works of realism were in a period of decline; whilst this time, how...
A Research on the Formal Characteristics and Reflection of Reality in the Dramas of Lee Hyeon-Wha" Ahn, Jun-Bae The Department of Creative Writing The Graduate School of Culture and Art's Myoungji University In an era of new dramas, works of realism were in a period of decline; whilst this time, however, the emergence of dramas of anti-realism emerged, and the center of this rise included dramatists Oh Tae-Suk, Lee Gang-Baek, and Lee Hyeon-Wha. Of these artists, the rise of Lee Hyeon-Wha was of particular note, and he began his work in the 1970s, amidst a highly politicized environment. The process of dramatic criticism is a type of interpretation, and that of a particular subject within a work. As the work as such comprises the form of a drama includes the time and place of the work, and should a recognized existence and reality be eliminated, such a process of interpretationis not possible; thus, this interpretation takes note of the certainty of the object which, in effect, itself becomes the drama, and the object’s existence of time and place, when eliminated, results in the process of interpretation being not possible. Therefore, the criticism of the interpretation of a dramatic work reflects and considers the actuality of time and place, noting also the background of politics, society, and culture of the object, including its time and place; consequently, the evaluation and interpretation of the prominent, or most significant, subject is required. Furthermore, the process of interpretation involved with the subject, coupled with the consideration of its public performance of time and place, effects an environment whereinfault or discrepancy correspondingly results, and thus an interpretation may be faulted. Dramatist Lee Hyeon-Wha, through her research, concerns the critical acclaim and afforded the stream of consciousness, through her works, that of "Looking for John", featured by Joong Ang Il Bo, and the play "Who are you?", which debuted at the People’s Central Theater, and also was performed in 1978 at Theatrical Center Ssaeshil Theater, as well as "Shw – Shw – Shw – Idt", and, pursuant to that, "Freedom", which proffered Lee critical acclaim as a playwright, and ceded his stream of consciousness widespread attention. In reference to the order of appearance of works by Lee HW, "Looking for John"appeared in May 1969, and in 1970 received an award in the Central Times Literary Contest. Thereafter, June 1969 saw the completion of "Lama Sabacthani" thereafter followed "Who are you?"August 1974, which received First Prize, New Playwright Award at The Arts Awards in December 1977, and First Prize at The Fourth Younghee Playwright Awards in 1978, and First Prize at The Fourth Korea Theater Film Arts Awards, also in 1978; "Shw – Shw – Shw - Idt" was selected as The Korea Central Times 10th Anniversary 10,000 Dollar Arts Prize in April 1976. "A Time of Ours Alone" was completed in October 1978, and was chosen as a Korea Monthly Household piece in December of that year; the work garnered First Prize at the 24thHyundai Arts Award First Prize in 1979; "Cadenza" was finished in June 1978, and received The First Annual Seoul Theater Group Evaluation Award, and The Korea Theater Film Award First Prize; "Ostrakismos" was completed in January 1979, and "0.917"was finished in December 1980; this work was released in the April 1981 issue of Arts Abstract Journal, and in 1984 received the Drama Prize at the Korea Arts Awards; in June 1981 marked the completion of "Sanshidtgim", which was announced in the September 1981 issue of The Hyundai Arts Journal, and in 1998 received an invitation to perform at the Zurich Festival. "Bulga Bulga" was finished in May 1982, and received the Drama Prize at The 11th Korea Theater Awards in 1987, as well as The Seoul Theater Group Evaluation Award, and the Award for Best Literary Work at The 24th East Asia Theater Awards in 1988, and The Baeksang Arts Award, for Best Literary Work and Best Drama. 1991 marked the Year of the Play and Film, and "The Seed of the Soul" was invited as the first work to appear at the National Theater of Korea; "Kirie" was completed in July 1994, and appeared in the April, Mayand June issues of International Journal of the Arts, and in 1998 received First Prize at the 11thKorea Christian Arts Awards; on January 24, 2000 the completion of "Hyubjong Mangchi" was announced. First, in the defined formal characteristics of irrational drama , the debut work of Lee Hyeon-Wha, portrays the immovable phenomena contained also in Samuel Beckett’s . The mind of the character John, whose attempts in escaping a psychiatric institution determine themselves futile, are analyzed. The Objet and Depaysement evidencedin composite and literary sketches are appropriately revealed in "Lama Sabacthani", "Who are you?", and "Shw - Shw - Shw - Idt". Second, the distinct traits of a meta-play are studied in "Ostrakismos", "Bulga Bulga", and "The Seed of the Soul". Also, therewith a dissectory analysis of "Bulga Bulga" is applied. Third, the proposed consensus described in an archetypal manner within "Sanshidtgim"claims its originality through proposal dramas. The reflection of reality in the dramas arising in the works of Lee Hyeon-Wha are inferred, whether through a manner sub rosa or not, in nearly all of his works, and these are most prominent in "Cadenza", which spins both of and within a frenetic and violent setting. "A Time of Ours Alone" presentation, through the dismissal of "Fog", evincing a climax of substance in delivery, and thus an individual restraint of violence, in which indeed a fog seemingly obscures discussion. "0.917" involves the political image of both body and space within a continuum of societal observance. The restoration of truth in history the characteristics of ‘supposed to to’ displays "Kirie", and the irony of history revealed In "Hyubjong Mangchi", demonstrate the handling of a juxtaposed profile of The reflection of reality. The formal characteristics and reflection of reality are studied in the 13 volumes of "The Dramas of Lee Hyeon-Wha: The Scenarios", arranged in order of their completion chronologically. Each work’s substrative meaning of political and societal significance, latent in the author’s stream of consciousness, and the era of drama thus faulted, followed by such assessment wherein the significance and issue of work within acquisition conveys, is considered.
A Research on the Formal Characteristics and Reflection of Reality in the Dramas of Lee Hyeon-Wha" Ahn, Jun-Bae The Department of Creative Writing The Graduate School of Culture and Art's Myoungji University In an era of new dramas, works of realism were in a period of decline; whilst this time, however, the emergence of dramas of anti-realism emerged, and the center of this rise included dramatists Oh Tae-Suk, Lee Gang-Baek, and Lee Hyeon-Wha. Of these artists, the rise of Lee Hyeon-Wha was of particular note, and he began his work in the 1970s, amidst a highly politicized environment. The process of dramatic criticism is a type of interpretation, and that of a particular subject within a work. As the work as such comprises the form of a drama includes the time and place of the work, and should a recognized existence and reality be eliminated, such a process of interpretationis not possible; thus, this interpretation takes note of the certainty of the object which, in effect, itself becomes the drama, and the object’s existence of time and place, when eliminated, results in the process of interpretation being not possible. Therefore, the criticism of the interpretation of a dramatic work reflects and considers the actuality of time and place, noting also the background of politics, society, and culture of the object, including its time and place; consequently, the evaluation and interpretation of the prominent, or most significant, subject is required. Furthermore, the process of interpretation involved with the subject, coupled with the consideration of its public performance of time and place, effects an environment whereinfault or discrepancy correspondingly results, and thus an interpretation may be faulted. Dramatist Lee Hyeon-Wha, through her research, concerns the critical acclaim and afforded the stream of consciousness, through her works, that of "Looking for John", featured by Joong Ang Il Bo, and the play "Who are you?", which debuted at the People’s Central Theater, and also was performed in 1978 at Theatrical Center Ssaeshil Theater, as well as "Shw – Shw – Shw – Idt", and, pursuant to that, "Freedom", which proffered Lee critical acclaim as a playwright, and ceded his stream of consciousness widespread attention. In reference to the order of appearance of works by Lee HW, "Looking for John"appeared in May 1969, and in 1970 received an award in the Central Times Literary Contest. Thereafter, June 1969 saw the completion of "Lama Sabacthani" thereafter followed "Who are you?"August 1974, which received First Prize, New Playwright Award at The Arts Awards in December 1977, and First Prize at The Fourth Younghee Playwright Awards in 1978, and First Prize at The Fourth Korea Theater Film Arts Awards, also in 1978; "Shw – Shw – Shw - Idt" was selected as The Korea Central Times 10th Anniversary 10,000 Dollar Arts Prize in April 1976. "A Time of Ours Alone" was completed in October 1978, and was chosen as a Korea Monthly Household piece in December of that year; the work garnered First Prize at the 24thHyundai Arts Award First Prize in 1979; "Cadenza" was finished in June 1978, and received The First Annual Seoul Theater Group Evaluation Award, and The Korea Theater Film Award First Prize; "Ostrakismos" was completed in January 1979, and "0.917"was finished in December 1980; this work was released in the April 1981 issue of Arts Abstract Journal, and in 1984 received the Drama Prize at the Korea Arts Awards; in June 1981 marked the completion of "Sanshidtgim", which was announced in the September 1981 issue of The Hyundai Arts Journal, and in 1998 received an invitation to perform at the Zurich Festival. "Bulga Bulga" was finished in May 1982, and received the Drama Prize at The 11th Korea Theater Awards in 1987, as well as The Seoul Theater Group Evaluation Award, and the Award for Best Literary Work at The 24th East Asia Theater Awards in 1988, and The Baeksang Arts Award, for Best Literary Work and Best Drama. 1991 marked the Year of the Play and Film, and "The Seed of the Soul" was invited as the first work to appear at the National Theater of Korea; "Kirie" was completed in July 1994, and appeared in the April, Mayand June issues of International Journal of the Arts, and in 1998 received First Prize at the 11thKorea Christian Arts Awards; on January 24, 2000 the completion of "Hyubjong Mangchi" was announced. First, in the defined formal characteristics of irrational drama , the debut work of Lee Hyeon-Wha, portrays the immovable phenomena contained also in Samuel Beckett’s . The mind of the character John, whose attempts in escaping a psychiatric institution determine themselves futile, are analyzed. The Objet and Depaysement evidencedin composite and literary sketches are appropriately revealed in "Lama Sabacthani", "Who are you?", and "Shw - Shw - Shw - Idt". Second, the distinct traits of a meta-play are studied in "Ostrakismos", "Bulga Bulga", and "The Seed of the Soul". Also, therewith a dissectory analysis of "Bulga Bulga" is applied. Third, the proposed consensus described in an archetypal manner within "Sanshidtgim"claims its originality through proposal dramas. The reflection of reality in the dramas arising in the works of Lee Hyeon-Wha are inferred, whether through a manner sub rosa or not, in nearly all of his works, and these are most prominent in "Cadenza", which spins both of and within a frenetic and violent setting. "A Time of Ours Alone" presentation, through the dismissal of "Fog", evincing a climax of substance in delivery, and thus an individual restraint of violence, in which indeed a fog seemingly obscures discussion. "0.917" involves the political image of both body and space within a continuum of societal observance. The restoration of truth in history the characteristics of ‘supposed to to’ displays "Kirie", and the irony of history revealed In "Hyubjong Mangchi", demonstrate the handling of a juxtaposed profile of The reflection of reality. The formal characteristics and reflection of reality are studied in the 13 volumes of "The Dramas of Lee Hyeon-Wha: The Scenarios", arranged in order of their completion chronologically. Each work’s substrative meaning of political and societal significance, latent in the author’s stream of consciousness, and the era of drama thus faulted, followed by such assessment wherein the significance and issue of work within acquisition conveys, is considered.
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