철도역사는 도시민에게 있어 생활의 장소이자 일상의 주요한 매개체 역할을 하고 있다. 커뮤니티의 장소이자 지역생활의 거점장소이며 핵으로서 철도역사의 내?외부 공간은 운송수단의 역할 이상을 요구하고 있다. 철도역세권의 복합역사 건립은 늘어나는 철도 여객수요 및 양질의 서비스 욕구 충족을 위하여 역사건물을 현대식으로 건립하여 각종 편의시설을 구비할 필요성에 의해 추진되고 있다. 그러나 소요재원 확보를 위한 민간자본을 유치하는 관계로 민간사업자의 수익성을 보장해야 하는 구조적인 문제점을 내포하고 있다. 역세권 및 복합역사 개발은 공공성과 사업성의 조화와 균형이 무엇보다 필요하다고 생각된다. 복합민자역사 계획 및 건설시 기획단계에서부터 공공성 확보방안을 적극 검토하는 것이 필요하며 여러 가지 공공성 확보를 위한 계획요소를 충분히 고려하여 합리적인 공간계획이 되도록 하는 것이 요구되고 있다. 이에 본 연구에서는 기존에 운영중이거나 현재 설계 및 시공 중에 있는 복합역사의 사례를 통하여 이용에 있어 문제점을 파악하고, 이용객 및 지역주민의 특성을 분석하였다. 역사건립을 위한 계획단계에서 그 지역의 특성요인을 분석하였다. ...
철도역사는 도시민에게 있어 생활의 장소이자 일상의 주요한 매개체 역할을 하고 있다. 커뮤니티의 장소이자 지역생활의 거점장소이며 핵으로서 철도역사의 내?외부 공간은 운송수단의 역할 이상을 요구하고 있다. 철도역세권의 복합역사 건립은 늘어나는 철도 여객수요 및 양질의 서비스 욕구 충족을 위하여 역사건물을 현대식으로 건립하여 각종 편의시설을 구비할 필요성에 의해 추진되고 있다. 그러나 소요재원 확보를 위한 민간자본을 유치하는 관계로 민간사업자의 수익성을 보장해야 하는 구조적인 문제점을 내포하고 있다. 역세권 및 복합역사 개발은 공공성과 사업성의 조화와 균형이 무엇보다 필요하다고 생각된다. 복합민자역사 계획 및 건설시 기획단계에서부터 공공성 확보방안을 적극 검토하는 것이 필요하며 여러 가지 공공성 확보를 위한 계획요소를 충분히 고려하여 합리적인 공간계획이 되도록 하는 것이 요구되고 있다. 이에 본 연구에서는 기존에 운영중이거나 현재 설계 및 시공 중에 있는 복합역사의 사례를 통하여 이용에 있어 문제점을 파악하고, 이용객 및 지역주민의 특성을 분석하였다. 역사건립을 위한 계획단계에서 그 지역의 특성요인을 분석하였다. 공공공간의 상징성 및 영역성 확보를 어렵게 하는 기존 복합민자역사 개발계획의 메커니즘을 규명하고 기존의 개발사례를 평가하며, 이를 토대로 여객의 편의성과 공공성을 우선으로 하고 지역의 관문이자 커뮤니티의 장소이며 지역발전에 기여할 수 있는 장소가 되도록 하기 위한 계획 지침을 도출하고자 하였다. 본 연구는 국내 철도역사 복합용도 개발사례를 중심으로 조사?분석하여 건축 계획적 특성을 다음과 같이 분석하였다. 첫째, 복합역사의 개발방식 분석으로 사업개발방식은 대부분 제2섹타방식이다. 이것은 용도구성이 다양화 하지 못한 이유가 되기도 한 것으로 밝혀졌다. 즉 민간(사회 및 단체)으로 구성된 독립 섹터의 주도하에 사업이 진행하다보니 수익성 위주의 복합용도로 즉 상업시설 위주의 시설구성이 이루어진 것으로 나타났다. 둘째, 복합역사의 시설용도 구성을 보면 상업시설위주로 개발되고 있는데 이것은 민간사업자의 수익성을 우선 고려해야 하는 사업방식인 민간투자사업의 형태로만 사업이 추진되어오고 있기 때문이다. 이 방식은 민간투자의 활성화는 이루어 지나 사업성에 따라 용도설정이 이루어지는 단점이 있으므로 다양한 사업추진방식으로 용도의 다양성을 확보해야 할 것이다. 셋째, 복합역사의 공공공간은 역무시설과 복합용도시설과의 완충역할과 지역의 관문적 Landmark 역할을 할 수 있는 다기능 공공 공간 즉 Open Space는 현재까지는 소극적으로만 나타나며, 최근에 계획되고 있는 복합용도의 역사에서 개방형 보행통로의 형태로 조금씩 나타나고 있다. 그러나 이것은 대규모 철도역사 복합시설의 공공공간의 목적이라기보다는 철도로 단절된 두 지역을 연결하기위해 설치된 보행통로의 성격이 더 강하기 때문에 도시의 공공공간으로서 역할을 기대하기는 어려운 것으로 보인다. 넷째, 복합역사의 디자인과 관련하여 건축물 형태의 상징성 표현을 살펴보면 도심 랜드마크요소로서 공공시설인 철도역사는 주변 상업지역의 건물과는 차별성 있는 독창적이고 상징적인 형태의 디자인이 필요한 것으로 보인다. 광고를 감안한 입면의 형태디자인도 필요하나 건축물 Mass 그 자체로 조형성과 아름다움이 확보된 디자인이 필요한 것으로 생각된다. 건축물 디자인 자체가 하나의 오브제로 상품화되는 전략의 수립으로 공공성과 민간투자사업자의 수익성이 보장될 수 있는 방안을 모색해야 할 것으로 판단된다. 다섯째, 복합역사의 도시와의 연계성과 관련하여 지역단절해소 방안으로 자유연결통로는 차단된 두 지역을 연결하여 지역단절을 해소하며 아울러 지역주민의 소통의 장소가 되기 위하여 설치되었으나 여러 가지 이유로 그 역할을 제대로 못한 것으로 파악되었다. 기존 도시조직과의 연계방안으로 철도역 및 주변역세권 지역 문제의 핵심은 철도부지로 인한 도시기능의 단절을 극복하고, 편리한 접근성을 확보하는 것이 관건이며, 주변지역과의 연계 및 접근성을 확보하고 단절된 두 지역을 연결하여 상호 조화로운 도시발전을 도모해야 할것이다. 그러나 철도로 인한 지역단절은 급속한 도시화로 인해 지역불균형을 더욱더 심화 시켰으며 복합역사의 콘코스나 상업시설 등으로 지역과 지역이 연결되는 효과는 있으나 적극적 연결이 아닌 개발로 인한 부수적인 연결이거나 형식적인 연계방안으로 계획 및 설치되고 있는 실정이다. 지금까지 설치된 보행전용 연결통로는 보행자의 안전과 쾌적한 보행 환경을 우선으로 하기 보다는 법적기준에 충족한 최소한의 보행환경을 유지하게 설치하거나 건물과 건물 사이공간을 이용한 적극적이지 못한 연결정도에 그치는 수준에 불과하였다. 그나마 지하 또는 공중 연결보행통로가 설치된 곳은 일부에 불과하고 나머지는 도로, 철도 등으로 지역단절이 심한 상태인 것으로 밝혀졌다. 결론적으로 우리나라 복합철도역사건축물은 민간사업자의 수익성 추구가 과다하여 용도의 다양성이 확보되지 않았으며 효율적 개발을 위해서는 용도의 다양성 추구와 용도지역에 구애받지 않는 개발제도의 도입을 통한 체계적인 개발과 효율적인 고밀도 집적개발이 요구되며, 또한 다양한 사업추진방식의 도입을 통해 용도의 다양성 또한 확보되어야 할 것으로 조사되었다. 또한 도심 랜드마크요소로서 공공시설인 철도역사는 주변 상업지역의 건물과는 차별성 있는 독창적이고 상징적인 형태의 디자인이 필요한 것으로 나타났다. 공공성과 민간투자사업자의 수익성이 보장될 수 있는 방안모색이 필요할 것으로 여겨진다. 철도역사의 공공공간은 공공성과 사업성의 조화를 통한 첨단 업무?상업?문화의 중심지로 개발하여야 할 것으로 여겨진다. 복합철도역사의 도시공공공간은 최소화되어 있었고 자유통로는 공공성과 지역주민의 편리한 이용이 보장된 지역간 연결통로로서 쾌적하고 편리한 보행환경의 조성이 필요한 것으로 분석되어졌다. 기존 도시조직과의 연계는 최근 도시교통의 문제가 심각하여 보행환경이 점차 나빠질수록 보행동선의 안전이 더욱 요구되며 이로 인해 지상 차로와 격리된 지상2층 이상 높이의 공중 보행Decks 설치가 더욱 요구되며 이 보행Decks는 주요지점과 건물과 연결되며 도심의 도시계획의 주요한 요소가 되어야 할 것으로 여겨진다. 미래지향적 복합역사 건축물의 건립을 위해서는 첨단 교통시설로서 역사 고유의 기능인 편리성, 쾌적성, 환경친화성의 충족을 통한 복합역사 건축물이 되어야 하고 또한 공공성이 확보된 지역의 커뮤니티의 장소로서 또한 지역의 랜드마크요소로서 상징성 및 지역성이 반영되어야 한다. 아울러 복합용도의 다양성 확보와 적절한 사업방식의 채택으로 효율적인 복합역사건축물이 되도록 계획구상 초기단계부터 면밀한 검토가 선행되어야 할 것으로 조사 및 분석되었다.
철도역사는 도시민에게 있어 생활의 장소이자 일상의 주요한 매개체 역할을 하고 있다. 커뮤니티의 장소이자 지역생활의 거점장소이며 핵으로서 철도역사의 내?외부 공간은 운송수단의 역할 이상을 요구하고 있다. 철도역세권의 복합역사 건립은 늘어나는 철도 여객수요 및 양질의 서비스 욕구 충족을 위하여 역사건물을 현대식으로 건립하여 각종 편의시설을 구비할 필요성에 의해 추진되고 있다. 그러나 소요재원 확보를 위한 민간자본을 유치하는 관계로 민간사업자의 수익성을 보장해야 하는 구조적인 문제점을 내포하고 있다. 역세권 및 복합역사 개발은 공공성과 사업성의 조화와 균형이 무엇보다 필요하다고 생각된다. 복합민자역사 계획 및 건설시 기획단계에서부터 공공성 확보방안을 적극 검토하는 것이 필요하며 여러 가지 공공성 확보를 위한 계획요소를 충분히 고려하여 합리적인 공간계획이 되도록 하는 것이 요구되고 있다. 이에 본 연구에서는 기존에 운영중이거나 현재 설계 및 시공 중에 있는 복합역사의 사례를 통하여 이용에 있어 문제점을 파악하고, 이용객 및 지역주민의 특성을 분석하였다. 역사건립을 위한 계획단계에서 그 지역의 특성요인을 분석하였다. 공공공간의 상징성 및 영역성 확보를 어렵게 하는 기존 복합민자역사 개발계획의 메커니즘을 규명하고 기존의 개발사례를 평가하며, 이를 토대로 여객의 편의성과 공공성을 우선으로 하고 지역의 관문이자 커뮤니티의 장소이며 지역발전에 기여할 수 있는 장소가 되도록 하기 위한 계획 지침을 도출하고자 하였다. 본 연구는 국내 철도역사 복합용도 개발사례를 중심으로 조사?분석하여 건축 계획적 특성을 다음과 같이 분석하였다. 첫째, 복합역사의 개발방식 분석으로 사업개발방식은 대부분 제2섹타방식이다. 이것은 용도구성이 다양화 하지 못한 이유가 되기도 한 것으로 밝혀졌다. 즉 민간(사회 및 단체)으로 구성된 독립 섹터의 주도하에 사업이 진행하다보니 수익성 위주의 복합용도로 즉 상업시설 위주의 시설구성이 이루어진 것으로 나타났다. 둘째, 복합역사의 시설용도 구성을 보면 상업시설위주로 개발되고 있는데 이것은 민간사업자의 수익성을 우선 고려해야 하는 사업방식인 민간투자사업의 형태로만 사업이 추진되어오고 있기 때문이다. 이 방식은 민간투자의 활성화는 이루어 지나 사업성에 따라 용도설정이 이루어지는 단점이 있으므로 다양한 사업추진방식으로 용도의 다양성을 확보해야 할 것이다. 셋째, 복합역사의 공공공간은 역무시설과 복합용도시설과의 완충역할과 지역의 관문적 Landmark 역할을 할 수 있는 다기능 공공 공간 즉 Open Space는 현재까지는 소극적으로만 나타나며, 최근에 계획되고 있는 복합용도의 역사에서 개방형 보행통로의 형태로 조금씩 나타나고 있다. 그러나 이것은 대규모 철도역사 복합시설의 공공공간의 목적이라기보다는 철도로 단절된 두 지역을 연결하기위해 설치된 보행통로의 성격이 더 강하기 때문에 도시의 공공공간으로서 역할을 기대하기는 어려운 것으로 보인다. 넷째, 복합역사의 디자인과 관련하여 건축물 형태의 상징성 표현을 살펴보면 도심 랜드마크요소로서 공공시설인 철도역사는 주변 상업지역의 건물과는 차별성 있는 독창적이고 상징적인 형태의 디자인이 필요한 것으로 보인다. 광고를 감안한 입면의 형태디자인도 필요하나 건축물 Mass 그 자체로 조형성과 아름다움이 확보된 디자인이 필요한 것으로 생각된다. 건축물 디자인 자체가 하나의 오브제로 상품화되는 전략의 수립으로 공공성과 민간투자사업자의 수익성이 보장될 수 있는 방안을 모색해야 할 것으로 판단된다. 다섯째, 복합역사의 도시와의 연계성과 관련하여 지역단절해소 방안으로 자유연결통로는 차단된 두 지역을 연결하여 지역단절을 해소하며 아울러 지역주민의 소통의 장소가 되기 위하여 설치되었으나 여러 가지 이유로 그 역할을 제대로 못한 것으로 파악되었다. 기존 도시조직과의 연계방안으로 철도역 및 주변역세권 지역 문제의 핵심은 철도부지로 인한 도시기능의 단절을 극복하고, 편리한 접근성을 확보하는 것이 관건이며, 주변지역과의 연계 및 접근성을 확보하고 단절된 두 지역을 연결하여 상호 조화로운 도시발전을 도모해야 할것이다. 그러나 철도로 인한 지역단절은 급속한 도시화로 인해 지역불균형을 더욱더 심화 시켰으며 복합역사의 콘코스나 상업시설 등으로 지역과 지역이 연결되는 효과는 있으나 적극적 연결이 아닌 개발로 인한 부수적인 연결이거나 형식적인 연계방안으로 계획 및 설치되고 있는 실정이다. 지금까지 설치된 보행전용 연결통로는 보행자의 안전과 쾌적한 보행 환경을 우선으로 하기 보다는 법적기준에 충족한 최소한의 보행환경을 유지하게 설치하거나 건물과 건물 사이공간을 이용한 적극적이지 못한 연결정도에 그치는 수준에 불과하였다. 그나마 지하 또는 공중 연결보행통로가 설치된 곳은 일부에 불과하고 나머지는 도로, 철도 등으로 지역단절이 심한 상태인 것으로 밝혀졌다. 결론적으로 우리나라 복합철도역사건축물은 민간사업자의 수익성 추구가 과다하여 용도의 다양성이 확보되지 않았으며 효율적 개발을 위해서는 용도의 다양성 추구와 용도지역에 구애받지 않는 개발제도의 도입을 통한 체계적인 개발과 효율적인 고밀도 집적개발이 요구되며, 또한 다양한 사업추진방식의 도입을 통해 용도의 다양성 또한 확보되어야 할 것으로 조사되었다. 또한 도심 랜드마크요소로서 공공시설인 철도역사는 주변 상업지역의 건물과는 차별성 있는 독창적이고 상징적인 형태의 디자인이 필요한 것으로 나타났다. 공공성과 민간투자사업자의 수익성이 보장될 수 있는 방안모색이 필요할 것으로 여겨진다. 철도역사의 공공공간은 공공성과 사업성의 조화를 통한 첨단 업무?상업?문화의 중심지로 개발하여야 할 것으로 여겨진다. 복합철도역사의 도시공공공간은 최소화되어 있었고 자유통로는 공공성과 지역주민의 편리한 이용이 보장된 지역간 연결통로로서 쾌적하고 편리한 보행환경의 조성이 필요한 것으로 분석되어졌다. 기존 도시조직과의 연계는 최근 도시교통의 문제가 심각하여 보행환경이 점차 나빠질수록 보행동선의 안전이 더욱 요구되며 이로 인해 지상 차로와 격리된 지상2층 이상 높이의 공중 보행Decks 설치가 더욱 요구되며 이 보행Decks는 주요지점과 건물과 연결되며 도심의 도시계획의 주요한 요소가 되어야 할 것으로 여겨진다. 미래지향적 복합역사 건축물의 건립을 위해서는 첨단 교통시설로서 역사 고유의 기능인 편리성, 쾌적성, 환경친화성의 충족을 통한 복합역사 건축물이 되어야 하고 또한 공공성이 확보된 지역의 커뮤니티의 장소로서 또한 지역의 랜드마크요소로서 상징성 및 지역성이 반영되어야 한다. 아울러 복합용도의 다양성 확보와 적절한 사업방식의 채택으로 효율적인 복합역사건축물이 되도록 계획구상 초기단계부터 면밀한 검토가 선행되어야 할 것으로 조사 및 분석되었다.
A railway station is a living place and one of the most important agents in daily life. It is a place of communication and a key point in local life. Therefore, a railway station's different spaces need to offer more than just transportation function. Complex station developments in relation with lo...
A railway station is a living place and one of the most important agents in daily life. It is a place of communication and a key point in local life. Therefore, a railway station's different spaces need to offer more than just transportation function. Complex station developments in relation with local railway districts have been promoted in order to satisfy the increase in demand of the number of travelers and good quality services. However, there is also a private capital attraction. Profit of the private investors has to be considered. A balance between public interest and business interest is required. In the initial development planning stage we need to examine the public interest. And it is required to make a reasonable space considering public interests. This study researched in complex railway stations' examples and identify user problems. In addition to analysing local people and user's traits. In the planing stage of developing, the railway station local's traits are analysed. Past complex urban railway stations' developments did not have the symbolic and local identity. It identified the mechanism of past urban railway stations and examined different examples. It tried to make guiding principles in order to help local development and to make a communication place, landmark as considering public and user's convenience. This study researched and analysed Korea railway station complex urban developments and architectural planning characteristics. First, the most complex urban railway station developments have a two sector method. This is the reason why function programs do not vary. In other words commercial facilities' plans are most important when considering investor's profit under independent private organizations business progression. Secondly, facility compositions of complex railway stations are developed in mainly commercial facilities. Mainly these projects have been promoted when considering the initial private investors' profit. This method made private investments active. However there are defects in that facility's functions are deiced(???) as following business characters. It is necessary to guarantee various uses through different business promoting methods. Thirdly, public space can play the agent role between station facility, complex uses's facility and landmark role. But many stations' public spaces are shown passively. Recently in complex railway station planning, open pedestrian passages are shown. However, this main purpose is that the pedestrian passage connects two seperated districts rather than public space purpose . Therefore, it is difficult to expect public space role. Fourthly, Railway stations are expected to be creative and symbolic in design. It is necessary to distinguish surrounding buildings in commercial district. As considering advertisement's effect, facade design is important. Also architectural mass and shape's design is important as well. Strategically architectural design itself as an objet can be a product. It can guarantee both investior' profit and the public's interest. Fifthly, free connection passage was planned in order to solve the separate problem between districts as connecting and communication place. It doesn't work due to different reasons. The most important thing is to overcome city functions' separations and to have convenient accessibility. And it is asked to connect with neighbouring districts and to have good accessibility. Through these considerations the purpose is to make harmonious the city's development. However it has made local development severely unbalanced due to railway roads. Also complex station's concourse or commercial facilities tried to connect among different local areas. However it was not only an active connection but also incidental or superficial connection proposal by the development. Built pedestrian-only passages were at least the environment for pedestrians to follow the building code or it was not to use the space among buildings rather than first providing a good pedestrian environment. Under ground passages or bridge connections were just a part of this. Remaining stations were separating local areas by railway road or normal road . Consequently Korea's complex railway station architectures do not have different uses by obsessive pursuit of private investor's profits. Therefore in order to develop efficiently it is necessary to pursue different uses. Also it is required to find a system of development without being governed by designated use-area codes. Systematic development and efficient high density and accumulated development are important. Also it asks to have different uses through employing different business programs. Also a railway station requires to be inspirational in its design and to be unique. It needs to try to find a solution to guarantee private investors' profit and publicity. Public spaces in railway stations are necessary to develop as high-tech official , commercial and cultural core areas. Free passage needs to be planned for local people's convenient use , connection with different areas and considerations for amenities.. Pedestrian circulation planning needs to be considered safety. More aerial pedestrian deck proposals seperate from ground drive road are required. This pedestrian deck needs to be connected with surrounding buildings and to be a important fact in city planning. Efficient futuristic complex railway station architecture's building should include sufficient convenience, amenities, eco-friendly and publicity. And it should reflect local identity and symbolism. In addition it needs to take proper business program in initial stage and to examine this thoroughly.
A railway station is a living place and one of the most important agents in daily life. It is a place of communication and a key point in local life. Therefore, a railway station's different spaces need to offer more than just transportation function. Complex station developments in relation with local railway districts have been promoted in order to satisfy the increase in demand of the number of travelers and good quality services. However, there is also a private capital attraction. Profit of the private investors has to be considered. A balance between public interest and business interest is required. In the initial development planning stage we need to examine the public interest. And it is required to make a reasonable space considering public interests. This study researched in complex railway stations' examples and identify user problems. In addition to analysing local people and user's traits. In the planing stage of developing, the railway station local's traits are analysed. Past complex urban railway stations' developments did not have the symbolic and local identity. It identified the mechanism of past urban railway stations and examined different examples. It tried to make guiding principles in order to help local development and to make a communication place, landmark as considering public and user's convenience. This study researched and analysed Korea railway station complex urban developments and architectural planning characteristics. First, the most complex urban railway station developments have a two sector method. This is the reason why function programs do not vary. In other words commercial facilities' plans are most important when considering investor's profit under independent private organizations business progression. Secondly, facility compositions of complex railway stations are developed in mainly commercial facilities. Mainly these projects have been promoted when considering the initial private investors' profit. This method made private investments active. However there are defects in that facility's functions are deiced(???) as following business characters. It is necessary to guarantee various uses through different business promoting methods. Thirdly, public space can play the agent role between station facility, complex uses's facility and landmark role. But many stations' public spaces are shown passively. Recently in complex railway station planning, open pedestrian passages are shown. However, this main purpose is that the pedestrian passage connects two seperated districts rather than public space purpose . Therefore, it is difficult to expect public space role. Fourthly, Railway stations are expected to be creative and symbolic in design. It is necessary to distinguish surrounding buildings in commercial district. As considering advertisement's effect, facade design is important. Also architectural mass and shape's design is important as well. Strategically architectural design itself as an objet can be a product. It can guarantee both investior' profit and the public's interest. Fifthly, free connection passage was planned in order to solve the separate problem between districts as connecting and communication place. It doesn't work due to different reasons. The most important thing is to overcome city functions' separations and to have convenient accessibility. And it is asked to connect with neighbouring districts and to have good accessibility. Through these considerations the purpose is to make harmonious the city's development. However it has made local development severely unbalanced due to railway roads. Also complex station's concourse or commercial facilities tried to connect among different local areas. However it was not only an active connection but also incidental or superficial connection proposal by the development. Built pedestrian-only passages were at least the environment for pedestrians to follow the building code or it was not to use the space among buildings rather than first providing a good pedestrian environment. Under ground passages or bridge connections were just a part of this. Remaining stations were separating local areas by railway road or normal road . Consequently Korea's complex railway station architectures do not have different uses by obsessive pursuit of private investor's profits. Therefore in order to develop efficiently it is necessary to pursue different uses. Also it is required to find a system of development without being governed by designated use-area codes. Systematic development and efficient high density and accumulated development are important. Also it asks to have different uses through employing different business programs. Also a railway station requires to be inspirational in its design and to be unique. It needs to try to find a solution to guarantee private investors' profit and publicity. Public spaces in railway stations are necessary to develop as high-tech official , commercial and cultural core areas. Free passage needs to be planned for local people's convenient use , connection with different areas and considerations for amenities.. Pedestrian circulation planning needs to be considered safety. More aerial pedestrian deck proposals seperate from ground drive road are required. This pedestrian deck needs to be connected with surrounding buildings and to be a important fact in city planning. Efficient futuristic complex railway station architecture's building should include sufficient convenience, amenities, eco-friendly and publicity. And it should reflect local identity and symbolism. In addition it needs to take proper business program in initial stage and to examine this thoroughly.
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