모차르트(Wolfgang Amadeus Mozart, 1756-1791)는 짧은 생애 속에서 여러 장르의 뛰어난 작품을 남겼는데, 특히 Opera Buffa(오페라 부파)에서 두드러졌다. 그가 남긴 오페라 부파 작품들은 그 당시 잘 발달된 기악곡 형식에 등장인물의 성격을 부여하여 음악과 극의 결합을 완벽하게 이룸으로서 당대 최고를 이루었다. 본 논문은 계몽주의를 중심으로 한 인본주의사상이 대두되던 18세기 말 귀족중심의 사회에서 시민 사회로 전환되는 과정의 사회상을 반영한 모차르트의 오페라 “피가로의 결혼”에 대해 연구하였다. 이 작품은 이탈리아의 오페라 부파 양식에 모차르트의 뛰어난 음악성과 잘 짜인 음악형식을 더하여 사건 전개, 인물 묘사를 완벽하게 표현하였다. 모차르트의 “피가로의 결혼”은 프랑스의 극작가 보마르셰(Pierre-Augustin Caron de Beaumarchais, 1732-1799)의 3부작 “세빌리야의 이발사”, “피가로의 결혼”, “죄 많은 어머니”의 제2편으로 대본가 로렌조 다 폰테(Lorenzo da Ponte, 1749-1838)와의 합작으로 만들어졌다. 본 논문에서는 먼저 오페라의 탄생부터 오페라 부파가 생겨나기까지의 역사와 또 오페라 부파의 발전 과정과 18세기 오페라 부파의 대표작인 모차르트의 오페라 “피가로의 결혼”의 시대적 배경과 줄거리, 등장인물들에 대해 알아보았다. 또한 오페라 부파에서의 Recitativo(레치타티보)의 쓰임과 Aria(아리아)와 ...
모차르트(Wolfgang Amadeus Mozart, 1756-1791)는 짧은 생애 속에서 여러 장르의 뛰어난 작품을 남겼는데, 특히 Opera Buffa(오페라 부파)에서 두드러졌다. 그가 남긴 오페라 부파 작품들은 그 당시 잘 발달된 기악곡 형식에 등장인물의 성격을 부여하여 음악과 극의 결합을 완벽하게 이룸으로서 당대 최고를 이루었다. 본 논문은 계몽주의를 중심으로 한 인본주의사상이 대두되던 18세기 말 귀족중심의 사회에서 시민 사회로 전환되는 과정의 사회상을 반영한 모차르트의 오페라 “피가로의 결혼”에 대해 연구하였다. 이 작품은 이탈리아의 오페라 부파 양식에 모차르트의 뛰어난 음악성과 잘 짜인 음악형식을 더하여 사건 전개, 인물 묘사를 완벽하게 표현하였다. 모차르트의 “피가로의 결혼”은 프랑스의 극작가 보마르셰(Pierre-Augustin Caron de Beaumarchais, 1732-1799)의 3부작 “세빌리야의 이발사”, “피가로의 결혼”, “죄 많은 어머니”의 제2편으로 대본가 로렌조 다 폰테(Lorenzo da Ponte, 1749-1838)와의 합작으로 만들어졌다. 본 논문에서는 먼저 오페라의 탄생부터 오페라 부파가 생겨나기까지의 역사와 또 오페라 부파의 발전 과정과 18세기 오페라 부파의 대표작인 모차르트의 오페라 “피가로의 결혼”의 시대적 배경과 줄거리, 등장인물들에 대해 알아보았다. 또한 오페라 부파에서의 Recitativo(레치타티보)의 쓰임과 Aria(아리아)와 Ensemble(앙상블) 그리고 오페라 부파의 가장 큰 특징인 Ensemble Finale(앙상블 피날레)에 나타난 등장인물들의 성격과 극의 진행에 대해 살펴보았다. 오페라는 오케스트라 반주로 작곡되었지만 피아니스트는 공연 전 리허설에서 오케스트라의 영역을 담당하여 효과적인 연습이 되도록 해야 하며 이제는 연습 반주의 개념을 넘어서 음악 코치로서의 자질을 키워야한다. 음악 코치는 오페라 등 극장에서 공연되는 모든 음악회에 지휘자를 대신해 연습을 이끌어 갈 수 있는 능력과 자질을 가진 전문음악인이며 연주자 개개인의 역량을 늘려서 더욱 좋은 연주를 할 수 있게 만드는 사람이다. 그러기에 테크닉적인 연습과 함께 오페라 작품의 배경, 음악적 특징, 그리고 등장인물의 성격 분석 등 작품에 대한 전반적인 이론을 습득하여 오페라 속에 담겨진 작곡가의 의도와 뜻을 파악하고 좋은 연주를 위해 연주자와 함께 끊임없는 노력을 해야 할 것이다.
모차르트(Wolfgang Amadeus Mozart, 1756-1791)는 짧은 생애 속에서 여러 장르의 뛰어난 작품을 남겼는데, 특히 Opera Buffa(오페라 부파)에서 두드러졌다. 그가 남긴 오페라 부파 작품들은 그 당시 잘 발달된 기악곡 형식에 등장인물의 성격을 부여하여 음악과 극의 결합을 완벽하게 이룸으로서 당대 최고를 이루었다. 본 논문은 계몽주의를 중심으로 한 인본주의사상이 대두되던 18세기 말 귀족중심의 사회에서 시민 사회로 전환되는 과정의 사회상을 반영한 모차르트의 오페라 “피가로의 결혼”에 대해 연구하였다. 이 작품은 이탈리아의 오페라 부파 양식에 모차르트의 뛰어난 음악성과 잘 짜인 음악형식을 더하여 사건 전개, 인물 묘사를 완벽하게 표현하였다. 모차르트의 “피가로의 결혼”은 프랑스의 극작가 보마르셰(Pierre-Augustin Caron de Beaumarchais, 1732-1799)의 3부작 “세빌리야의 이발사”, “피가로의 결혼”, “죄 많은 어머니”의 제2편으로 대본가 로렌조 다 폰테(Lorenzo da Ponte, 1749-1838)와의 합작으로 만들어졌다. 본 논문에서는 먼저 오페라의 탄생부터 오페라 부파가 생겨나기까지의 역사와 또 오페라 부파의 발전 과정과 18세기 오페라 부파의 대표작인 모차르트의 오페라 “피가로의 결혼”의 시대적 배경과 줄거리, 등장인물들에 대해 알아보았다. 또한 오페라 부파에서의 Recitativo(레치타티보)의 쓰임과 Aria(아리아)와 Ensemble(앙상블) 그리고 오페라 부파의 가장 큰 특징인 Ensemble Finale(앙상블 피날레)에 나타난 등장인물들의 성격과 극의 진행에 대해 살펴보았다. 오페라는 오케스트라 반주로 작곡되었지만 피아니스트는 공연 전 리허설에서 오케스트라의 영역을 담당하여 효과적인 연습이 되도록 해야 하며 이제는 연습 반주의 개념을 넘어서 음악 코치로서의 자질을 키워야한다. 음악 코치는 오페라 등 극장에서 공연되는 모든 음악회에 지휘자를 대신해 연습을 이끌어 갈 수 있는 능력과 자질을 가진 전문음악인이며 연주자 개개인의 역량을 늘려서 더욱 좋은 연주를 할 수 있게 만드는 사람이다. 그러기에 테크닉적인 연습과 함께 오페라 작품의 배경, 음악적 특징, 그리고 등장인물의 성격 분석 등 작품에 대한 전반적인 이론을 습득하여 오페라 속에 담겨진 작곡가의 의도와 뜻을 파악하고 좋은 연주를 위해 연주자와 함께 끊임없는 노력을 해야 할 것이다.
Wolfgang Amadeus Mozart produced many works in various fields of music in his short life; he was notably distinctive in Opera Buffa. He expressed each character's personality throughout his well-developed form of musical ensemble. In addition, he impeccably described the dramatic scenes and develope...
Wolfgang Amadeus Mozart produced many works in various fields of music in his short life; he was notably distinctive in Opera Buffa. He expressed each character's personality throughout his well-developed form of musical ensemble. In addition, he impeccably described the dramatic scenes and developed his music freely by displaying perfect harmony between music and drama. This paper studies Le Nozze di Figaro which reflects the 18th century society when the transition from aristocracy to civil society started with humanism and illuminism. The opera flawlessly constructs plot development and character description in the form of opera buffa with Mozart's great musical gift. Le Nozze di Figaro is the second part of Beaumarchais' trilogy Le Barbier de Seville, Le Marriage de Figaro, and La mere coupable, and is the celebrated collaboration between Mozart and Da Ponte. This paper shows the origin and development of opera and the history of Opera Buffa. Furthermore, it provides cultural and historical background, synopsis, and characteristics of Le Nozze di Figaro, a masterpiece of the 18th century opera. It also analyzes opera into the use of recitativo, a character's personality in aria and ensemble, and the ensemble finale which is the main characteristic of Opera Buffa. Opera is composed for the orchestra and performed to the accompaniment of orchestra. However, during rehearsal a piano is used instead of the orchestra. Moreover, a pianist should be a music coach beyond an accompanist. He or she is a professional musician who can guide the practice opposed to only conducting it. Therefore, working as a teacher, the pianist can actually expand an individual's ability in order to lead to better performances. Due to this, the music coach should be obliged to study general information on the piece in question including cultural background, musical characteristics, and analysis of opera. With enough technical practice, the pianist will possess the ability to improve the overall performance of the opera itself.
Wolfgang Amadeus Mozart produced many works in various fields of music in his short life; he was notably distinctive in Opera Buffa. He expressed each character's personality throughout his well-developed form of musical ensemble. In addition, he impeccably described the dramatic scenes and developed his music freely by displaying perfect harmony between music and drama. This paper studies Le Nozze di Figaro which reflects the 18th century society when the transition from aristocracy to civil society started with humanism and illuminism. The opera flawlessly constructs plot development and character description in the form of opera buffa with Mozart's great musical gift. Le Nozze di Figaro is the second part of Beaumarchais' trilogy Le Barbier de Seville, Le Marriage de Figaro, and La mere coupable, and is the celebrated collaboration between Mozart and Da Ponte. This paper shows the origin and development of opera and the history of Opera Buffa. Furthermore, it provides cultural and historical background, synopsis, and characteristics of Le Nozze di Figaro, a masterpiece of the 18th century opera. It also analyzes opera into the use of recitativo, a character's personality in aria and ensemble, and the ensemble finale which is the main characteristic of Opera Buffa. Opera is composed for the orchestra and performed to the accompaniment of orchestra. However, during rehearsal a piano is used instead of the orchestra. Moreover, a pianist should be a music coach beyond an accompanist. He or she is a professional musician who can guide the practice opposed to only conducting it. Therefore, working as a teacher, the pianist can actually expand an individual's ability in order to lead to better performances. Due to this, the music coach should be obliged to study general information on the piece in question including cultural background, musical characteristics, and analysis of opera. With enough technical practice, the pianist will possess the ability to improve the overall performance of the opera itself.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.