소득증대에 따라 생활수준이 높아지고 항공산업이 발전함에 따라 전 세계의 생활권은 점점 더 가까워지고 있다. 장래 항공수요는 지속적으로 늘어날 전망이나, 현재 우리의 항공산업은 전 세계의 1% 미만의 점유율을 유지하고 있다. 우리의 항공산업 점유율이 낮은 원인은 항공산업 진입시기의 지연, 시장의 협소, 기술적 노하우와 외교 노력의 부족에 따른 것으로써 볼 수 있다. 본 연구를 통해서 세계 각국의 GDP와 항공산업의 상관관계를 분석하여 민수 및 군용항공기 시장의 향후 수요 및 규모를 살펴보았고, 우리나라가 목표로 해야 할 항공기의 크...
소득증대에 따라 생활수준이 높아지고 항공산업이 발전함에 따라 전 세계의 생활권은 점점 더 가까워지고 있다. 장래 항공수요는 지속적으로 늘어날 전망이나, 현재 우리의 항공산업은 전 세계의 1% 미만의 점유율을 유지하고 있다. 우리의 항공산업 점유율이 낮은 원인은 항공산업 진입시기의 지연, 시장의 협소, 기술적 노하우와 외교 노력의 부족에 따른 것으로써 볼 수 있다. 본 연구를 통해서 세계 각국의 GDP와 항공산업의 상관관계를 분석하여 민수 및 군용항공기 시장의 향후 수요 및 규모를 살펴보았고, 우리나라가 목표로 해야 할 항공기의 크기(좌석의 규모 등), 고정익이냐 회전익이냐 하는 문제, 무인항공기 시장 진출여부, 민수냐 군용 시장이냐 하는 문제, 항공기 시장의 지리정치학적인 면을 고려하여 수출을 위한 외교적 노력의 필요성 등에 관해서 분석 정리하였다. 끝으로 가능한 경제손실을 최소화하면서 우리나라가 나아가야 할 항공산업의 방향에 대해 연구 분석하여 산업발전 방향과 경영합리화 방법을 제시하였다.
소득증대에 따라 생활수준이 높아지고 항공산업이 발전함에 따라 전 세계의 생활권은 점점 더 가까워지고 있다. 장래 항공수요는 지속적으로 늘어날 전망이나, 현재 우리의 항공산업은 전 세계의 1% 미만의 점유율을 유지하고 있다. 우리의 항공산업 점유율이 낮은 원인은 항공산업 진입시기의 지연, 시장의 협소, 기술적 노하우와 외교 노력의 부족에 따른 것으로써 볼 수 있다. 본 연구를 통해서 세계 각국의 GDP와 항공산업의 상관관계를 분석하여 민수 및 군용항공기 시장의 향후 수요 및 규모를 살펴보았고, 우리나라가 목표로 해야 할 항공기의 크기(좌석의 규모 등), 고정익이냐 회전익이냐 하는 문제, 무인항공기 시장 진출여부, 민수냐 군용 시장이냐 하는 문제, 항공기 시장의 지리정치학적인 면을 고려하여 수출을 위한 외교적 노력의 필요성 등에 관해서 분석 정리하였다. 끝으로 가능한 경제손실을 최소화하면서 우리나라가 나아가야 할 항공산업의 방향에 대해 연구 분석하여 산업발전 방향과 경영합리화 방법을 제시하였다.
A remarkable growth in the global aerospace industry for last decades and higher standards of living by the increased income are shrinking the entire world into an one-day life zone. Korean aerospace industries hold only one percent of the global market, even though the demand for aviation continuou...
A remarkable growth in the global aerospace industry for last decades and higher standards of living by the increased income are shrinking the entire world into an one-day life zone. Korean aerospace industries hold only one percent of the global market, even though the demand for aviation continuously enlarges. The low market share of Korean aerospace industries was resulted from the delayed beginning in the aerospace industry, a limited domestic market, a low level of aerospace technology and inactive diplomatic efforts in the field. This study tries to suggest the growing strategies of Korean aerospace industry and management based on the analysis of the global aerospace industries with the minimum economic losses or failures.
A remarkable growth in the global aerospace industry for last decades and higher standards of living by the increased income are shrinking the entire world into an one-day life zone. Korean aerospace industries hold only one percent of the global market, even though the demand for aviation continuously enlarges. The low market share of Korean aerospace industries was resulted from the delayed beginning in the aerospace industry, a limited domestic market, a low level of aerospace technology and inactive diplomatic efforts in the field. This study tries to suggest the growing strategies of Korean aerospace industry and management based on the analysis of the global aerospace industries with the minimum economic losses or failures.
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