본 연구는 멜로 치료법이 자폐아동의 운율 개선에 미치는 효과에 대해 연구하였다. 연구대상은 자폐아동 3명의 아동을 대상으로 하였다. 실험방법은 대상자간 중다기초선 설계를 이용하여 기초선 단계, 치료 단계, 유지 단계로 진행되었다. 치료 프로그램은 멜로디 치료법을 사용하였고 평가지는 연구자가 연구 목적에 맞게 재구성하였다. 치료는 한 회기를 30분으로 하여 주 2회 실시하였고 4회기를 평가단위로 5회의 중간 평가를 실시하였다. 멜로디 치료법이 자폐아동의 운율 개선에 미치는 효과는 다음과 같다. 첫째, 멜로디 치료법을 실시한 결과 자...
본 연구는 멜로 치료법이 자폐아동의 운율 개선에 미치는 효과에 대해 연구하였다. 연구대상은 자폐아동 3명의 아동을 대상으로 하였다. 실험방법은 대상자간 중다기초선 설계를 이용하여 기초선 단계, 치료 단계, 유지 단계로 진행되었다. 치료 프로그램은 멜로디 치료법을 사용하였고 평가지는 연구자가 연구 목적에 맞게 재구성하였다. 치료는 한 회기를 30분으로 하여 주 2회 실시하였고 4회기를 평가단위로 5회의 중간 평가를 실시하였다. 멜로디 치료법이 자폐아동의 운율 개선에 미치는 효과는 다음과 같다. 첫째, 멜로디 치료법을 실시한 결과 자폐아동의 문장 발화 시 억양이 개선 되었다. 둘째, 멜로디 치료법을 실시한 결과 자폐아동의 단어 발화 시 강세가 개선 되었다.
본 연구는 멜로 치료법이 자폐아동의 운율 개선에 미치는 효과에 대해 연구하였다. 연구대상은 자폐아동 3명의 아동을 대상으로 하였다. 실험방법은 대상자간 중다기초선 설계를 이용하여 기초선 단계, 치료 단계, 유지 단계로 진행되었다. 치료 프로그램은 멜로디 치료법을 사용하였고 평가지는 연구자가 연구 목적에 맞게 재구성하였다. 치료는 한 회기를 30분으로 하여 주 2회 실시하였고 4회기를 평가단위로 5회의 중간 평가를 실시하였다. 멜로디 치료법이 자폐아동의 운율 개선에 미치는 효과는 다음과 같다. 첫째, 멜로디 치료법을 실시한 결과 자폐아동의 문장 발화 시 억양이 개선 되었다. 둘째, 멜로디 치료법을 실시한 결과 자폐아동의 단어 발화 시 강세가 개선 되었다.
The purpose of this study was to examine the improvement of prosody Disposition through the Melodic Therapy for the Autistic Children. The problem for this study was to investigate the improvement of intonation, word stress in sentences. For this purpose, two subjects were selected who have problem ...
The purpose of this study was to examine the improvement of prosody Disposition through the Melodic Therapy for the Autistic Children. The problem for this study was to investigate the improvement of intonation, word stress in sentences. For this purpose, two subjects were selected who have problem with the Prosody, namely intonation, word stress for the Autistic Children. The design for this study is multiple baseline across subjects design. The maintenance test was held second a week to check the maintenance of the effectiveness of this program after terminating treatments. The normal children's data was collected and recorded with same sentence to compare to the autistic children. The evaluation was administrate by praat and recorded with using the personal cassette stereo to check their utterance. The listeners were selected to raise the reliability and also to compare the results to the results which were obtained from the test tool praat. Individual sessions were approximately 30minutes and scheduled second a week. The results obtained from the present study were as follows. First, all the subjects showed the improvement of intonation in their utterances of sentences. Second, all the subjects showed the improvement of the word stress in the sentences The above results showed the effectiveness on improving the Prosody Disposition through the Melodic Therapy for the Autistic Children.
The purpose of this study was to examine the improvement of prosody Disposition through the Melodic Therapy for the Autistic Children. The problem for this study was to investigate the improvement of intonation, word stress in sentences. For this purpose, two subjects were selected who have problem with the Prosody, namely intonation, word stress for the Autistic Children. The design for this study is multiple baseline across subjects design. The maintenance test was held second a week to check the maintenance of the effectiveness of this program after terminating treatments. The normal children's data was collected and recorded with same sentence to compare to the autistic children. The evaluation was administrate by praat and recorded with using the personal cassette stereo to check their utterance. The listeners were selected to raise the reliability and also to compare the results to the results which were obtained from the test tool praat. Individual sessions were approximately 30minutes and scheduled second a week. The results obtained from the present study were as follows. First, all the subjects showed the improvement of intonation in their utterances of sentences. Second, all the subjects showed the improvement of the word stress in the sentences The above results showed the effectiveness on improving the Prosody Disposition through the Melodic Therapy for the Autistic Children.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.