본 연구는 서비스 주도권을 국적선사가 확보하고 있음에도 불구하고, 만성적 선복 과잉으로 치열한 경쟁을 벌이고 있는 한일항로에서 취항선사들의 경쟁력 확보 방안을 제시하기 위하여 수행되었다. 국적선사들은 경영규모의 영세성과 사업영역의 단순성, 대형선사들의 한일항로 투입에 따른 불안 및 한중 컨테이너 항로의 개방에 따른 우려로 중국적 선사들과 더욱 치열한 경쟁을 해야 하는 환경에 처해있다. 이와 더불어 한일항로 서비스를 행함에 있어 발생되는 선복 과잉과 수출입 불균형, 저운임의 문제는 국적선사들로 하여금 경쟁력 확보를 위한 방안을 요구하고 있다. 따라서 본 연구는 국적선사가 한일항로에서 약화된 경쟁력을 확보하기 위한 방안을 파악하고, 이러한 방안으로 가격경쟁력 면, 내외부환경에서의 경쟁력 및 사업다각화 확대방안을 통하여 경쟁력을 확보하는데 그 목적이 있다. 가격 경쟁력면에서의 경쟁력 확보방안으로는 현재 일본의 Main port에 한하여 실행되고 있는 Ceiling System을 준수함과 동시에 범위를 확대하여 참여선사들간의 협력을 통한 운임인상방안을 마련해야 한다. 내부환경에서의 경쟁력 확보방안으로는 선사들간의 협력을 통하여 한신항로에서와 같이 과다한 선복량을 보유한 타항로에서 구조조정을 통한 그룹을 개편함으로써, 경쟁력을 확보하여야 한다. 이와 더불어 부산 및 일본에서 컨테이너 전용부두의 확보와 공동터미널을 사용함으로써 국적선사의 효율성을 증대하여야 하며, 원양대형선사와 중소선사간의 협력을 통하여 ...
본 연구는 서비스 주도권을 국적선사가 확보하고 있음에도 불구하고, 만성적 선복 과잉으로 치열한 경쟁을 벌이고 있는 한일항로에서 취항선사들의 경쟁력 확보 방안을 제시하기 위하여 수행되었다. 국적선사들은 경영규모의 영세성과 사업영역의 단순성, 대형선사들의 한일항로 투입에 따른 불안 및 한중 컨테이너 항로의 개방에 따른 우려로 중국적 선사들과 더욱 치열한 경쟁을 해야 하는 환경에 처해있다. 이와 더불어 한일항로 서비스를 행함에 있어 발생되는 선복 과잉과 수출입 불균형, 저운임의 문제는 국적선사들로 하여금 경쟁력 확보를 위한 방안을 요구하고 있다. 따라서 본 연구는 국적선사가 한일항로에서 약화된 경쟁력을 확보하기 위한 방안을 파악하고, 이러한 방안으로 가격경쟁력 면, 내외부환경에서의 경쟁력 및 사업다각화 확대방안을 통하여 경쟁력을 확보하는데 그 목적이 있다. 가격 경쟁력면에서의 경쟁력 확보방안으로는 현재 일본의 Main port에 한하여 실행되고 있는 Ceiling System을 준수함과 동시에 범위를 확대하여 참여선사들간의 협력을 통한 운임인상방안을 마련해야 한다. 내부환경에서의 경쟁력 확보방안으로는 선사들간의 협력을 통하여 한신항로에서와 같이 과다한 선복량을 보유한 타항로에서 구조조정을 통한 그룹을 개편함으로써, 경쟁력을 확보하여야 한다. 이와 더불어 부산 및 일본에서 컨테이너 전용부두의 확보와 공동터미널을 사용함으로써 국적선사의 효율성을 증대하여야 하며, 원양대형선사와 중소선사간의 협력을 통하여 피더 화물을 유치할 수 있어야 한다. 외부환경에서는 한중항로의 개방에 대한 방안을 마련해야 한다. 원가구조가 낮은 중국선사의 서비스 영역 확장으로 인한 위협은 국적선사의 근간을 이루었던 한일항로 뿐만 아니라 동북아 항로에서도 중국선사와 치열한 경쟁을 벌여야 하는 환경에 놓이게 될 것이다. 사업 다각화 확대방안으로는 종합물류서비스로의 진출을 통하여 경쟁력을 확보해야 한다. 신규서비스 영역으로 진출하여 경쟁력을 확보함으로써, 안정적인 수익성 확보 및 위험을 분산하여야 한다.
본 연구는 서비스 주도권을 국적선사가 확보하고 있음에도 불구하고, 만성적 선복 과잉으로 치열한 경쟁을 벌이고 있는 한일항로에서 취항선사들의 경쟁력 확보 방안을 제시하기 위하여 수행되었다. 국적선사들은 경영규모의 영세성과 사업영역의 단순성, 대형선사들의 한일항로 투입에 따른 불안 및 한중 컨테이너 항로의 개방에 따른 우려로 중국적 선사들과 더욱 치열한 경쟁을 해야 하는 환경에 처해있다. 이와 더불어 한일항로 서비스를 행함에 있어 발생되는 선복 과잉과 수출입 불균형, 저운임의 문제는 국적선사들로 하여금 경쟁력 확보를 위한 방안을 요구하고 있다. 따라서 본 연구는 국적선사가 한일항로에서 약화된 경쟁력을 확보하기 위한 방안을 파악하고, 이러한 방안으로 가격경쟁력 면, 내외부환경에서의 경쟁력 및 사업다각화 확대방안을 통하여 경쟁력을 확보하는데 그 목적이 있다. 가격 경쟁력면에서의 경쟁력 확보방안으로는 현재 일본의 Main port에 한하여 실행되고 있는 Ceiling System을 준수함과 동시에 범위를 확대하여 참여선사들간의 협력을 통한 운임인상방안을 마련해야 한다. 내부환경에서의 경쟁력 확보방안으로는 선사들간의 협력을 통하여 한신항로에서와 같이 과다한 선복량을 보유한 타항로에서 구조조정을 통한 그룹을 개편함으로써, 경쟁력을 확보하여야 한다. 이와 더불어 부산 및 일본에서 컨테이너 전용부두의 확보와 공동터미널을 사용함으로써 국적선사의 효율성을 증대하여야 하며, 원양대형선사와 중소선사간의 협력을 통하여 피더 화물을 유치할 수 있어야 한다. 외부환경에서는 한중항로의 개방에 대한 방안을 마련해야 한다. 원가구조가 낮은 중국선사의 서비스 영역 확장으로 인한 위협은 국적선사의 근간을 이루었던 한일항로 뿐만 아니라 동북아 항로에서도 중국선사와 치열한 경쟁을 벌여야 하는 환경에 놓이게 될 것이다. 사업 다각화 확대방안으로는 종합물류서비스로의 진출을 통하여 경쟁력을 확보해야 한다. 신규서비스 영역으로 진출하여 경쟁력을 확보함으로써, 안정적인 수익성 확보 및 위험을 분산하여야 한다.
The objective of this study is, in spite of the fact that Korean-liner shipping companies take the leadership in the Korea-Japan route, to suggest plans so that the carriers calling at the Korea-Japan shipping route where the competition is highly stiff due to a chronic excess of cargos can secure t...
The objective of this study is, in spite of the fact that Korean-liner shipping companies take the leadership in the Korea-Japan route, to suggest plans so that the carriers calling at the Korea-Japan shipping route where the competition is highly stiff due to a chronic excess of cargos can secure the competitiveness in this route. The Korean-liner shipping companies are into the environment that they compete with the Chinese-liner shipping companies owing to the liner shipping companies' small-scale management, small-sized business area and anxiety over liberalization for the Korea- China container ship services as well as the fear caused by large-sized carriers launching out into the Korea-Japan route. In addition, an excess of cargos and not only the import-export imbalance but also the problem of low-freight rates require the Korean-liner shipping companies to consider measures to secure their competitiveness in the Korea-Japan run. Therefore, the objective of this study is to consider how to recover and secure the competitiveness in the Korea-Japan route by means of various business expansion measures, the competitiveness in both internal and external environment and being competitive in rates. Firstly, to be competitive in rates, the Korean-liner shipping companies should conform to Ceiling System currently running in the Korea-Japan route and at the same time enlarge Ceiling System and make an effort with involved carriers to devise a raise in rates. Secondly, to be competitive in internal environment, the Korean-liner shipping companies need to seek expansion of joint operations and establish more efficient operational schemes. In other words, some shipping routes, such as Hanshin, Japan route which leads to surplus spaces on vessels should be more efficiently reorganized. Besides, in both Busan and Japan, only container wharf should be ensured and the Korean-liner shipping companies need to make an effort to increase the efficiency by using joint container terminals. Also, feeder cargo service needs to be encouraged through the joint operation between large-sized ocean carriers and small and medium ones. Thirdly, to be competitive in external environment, the Korean-liner shipping companies should be prepared for opening for the Korea- China shipping route. The Chinese-liner shipping companies that enjoy the low prime cost will drive the Korean-liner shipping companies into an excessive competition with the Chinese-liner shipping companies in not only the Northeast Asia shipping route but also the Korea-Japan shipping route in which the Korean-liner shipping companies have enjoyed dominance. Lastly, to be competitive in business diversification, an advance into total logistics service needs to be taken into consideration. In order to be competitive, the Korean-liner shipping companies should run into new service areas and make a stable profit as well as divide risks that might arise.
The objective of this study is, in spite of the fact that Korean-liner shipping companies take the leadership in the Korea-Japan route, to suggest plans so that the carriers calling at the Korea-Japan shipping route where the competition is highly stiff due to a chronic excess of cargos can secure the competitiveness in this route. The Korean-liner shipping companies are into the environment that they compete with the Chinese-liner shipping companies owing to the liner shipping companies' small-scale management, small-sized business area and anxiety over liberalization for the Korea- China container ship services as well as the fear caused by large-sized carriers launching out into the Korea-Japan route. In addition, an excess of cargos and not only the import-export imbalance but also the problem of low-freight rates require the Korean-liner shipping companies to consider measures to secure their competitiveness in the Korea-Japan run. Therefore, the objective of this study is to consider how to recover and secure the competitiveness in the Korea-Japan route by means of various business expansion measures, the competitiveness in both internal and external environment and being competitive in rates. Firstly, to be competitive in rates, the Korean-liner shipping companies should conform to Ceiling System currently running in the Korea-Japan route and at the same time enlarge Ceiling System and make an effort with involved carriers to devise a raise in rates. Secondly, to be competitive in internal environment, the Korean-liner shipping companies need to seek expansion of joint operations and establish more efficient operational schemes. In other words, some shipping routes, such as Hanshin, Japan route which leads to surplus spaces on vessels should be more efficiently reorganized. Besides, in both Busan and Japan, only container wharf should be ensured and the Korean-liner shipping companies need to make an effort to increase the efficiency by using joint container terminals. Also, feeder cargo service needs to be encouraged through the joint operation between large-sized ocean carriers and small and medium ones. Thirdly, to be competitive in external environment, the Korean-liner shipping companies should be prepared for opening for the Korea- China shipping route. The Chinese-liner shipping companies that enjoy the low prime cost will drive the Korean-liner shipping companies into an excessive competition with the Chinese-liner shipping companies in not only the Northeast Asia shipping route but also the Korea-Japan shipping route in which the Korean-liner shipping companies have enjoyed dominance. Lastly, to be competitive in business diversification, an advance into total logistics service needs to be taken into consideration. In order to be competitive, the Korean-liner shipping companies should run into new service areas and make a stable profit as well as divide risks that might arise.
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