본 연구의 목적은 현재의 어린이보호구역내 통학로의 보행환경을 조사하여 더 안전하고 쾌적한 보행환경을 제공하기 위한 방안을 제시하는 것이다. 본 연구에서 제시하는 방안은 구미시내 초등학교의 학생들을 대상으로 한 설문조사와 통학로를 실측하여 얻은 자료를 분석하였으며 더 안전하고 쾌적한 통학로의 보행환경을 제공하기 위하여 제시하는 방안은 다음과 같다. 첫째 통학로 부근의 보행동선의 단절을 방지하고 보도와 대기공간을 확충하기 위하여 도로의 재정비, 학교내 유휴공간의 활용, 보조출입구의 추가 설치 등이 필요하다. 둘째 학교출입구 앞 횡단보...
본 연구의 목적은 현재의 어린이보호구역내 통학로의 보행환경을 조사하여 더 안전하고 쾌적한 보행환경을 제공하기 위한 방안을 제시하는 것이다. 본 연구에서 제시하는 방안은 구미시내 초등학교의 학생들을 대상으로 한 설문조사와 통학로를 실측하여 얻은 자료를 분석하였으며 더 안전하고 쾌적한 통학로의 보행환경을 제공하기 위하여 제시하는 방안은 다음과 같다. 첫째 통학로 부근의 보행동선의 단절을 방지하고 보도와 대기공간을 확충하기 위하여 도로의 재정비, 학교내 유휴공간의 활용, 보조출입구의 추가 설치 등이 필요하다. 둘째 학교출입구 앞 횡단보도는 출입구 좌측을 기준으로 23.16m이상 떨어진 곳에 위치하여야 한다. 셋째 대로와 교차하는 소로의 보행자 신호시간은 현재보다 더 늘려주어야 하며 정확한 위치에 교통정온화 시설물이 설치되어야 한다. 넷째 보행자의 안전과 시야확보를 위하여 버스정류장 표지를 기준으로 10m이내의 가로수와 장치물들은 제거되어야 한다. 다섯째 어린이들이 더 복잡한 도로상황에 적응할 수 있도록 통학로의 교육기능이 보완되어야 한다.
본 연구의 목적은 현재의 어린이보호구역내 통학로의 보행환경을 조사하여 더 안전하고 쾌적한 보행환경을 제공하기 위한 방안을 제시하는 것이다. 본 연구에서 제시하는 방안은 구미시내 초등학교의 학생들을 대상으로 한 설문조사와 통학로를 실측하여 얻은 자료를 분석하였으며 더 안전하고 쾌적한 통학로의 보행환경을 제공하기 위하여 제시하는 방안은 다음과 같다. 첫째 통학로 부근의 보행동선의 단절을 방지하고 보도와 대기공간을 확충하기 위하여 도로의 재정비, 학교내 유휴공간의 활용, 보조출입구의 추가 설치 등이 필요하다. 둘째 학교출입구 앞 횡단보도는 출입구 좌측을 기준으로 23.16m이상 떨어진 곳에 위치하여야 한다. 셋째 대로와 교차하는 소로의 보행자 신호시간은 현재보다 더 늘려주어야 하며 정확한 위치에 교통정온화 시설물이 설치되어야 한다. 넷째 보행자의 안전과 시야확보를 위하여 버스정류장 표지를 기준으로 10m이내의 가로수와 장치물들은 제거되어야 한다. 다섯째 어린이들이 더 복잡한 도로상황에 적응할 수 있도록 통학로의 교육기능이 보완되어야 한다.
The purpose of this study is to suggest a scheme to provide children safer and more comfortable walking circumstances by survey current walking circumstances of schoolzone ways. A scheme suggested in this study was based on the analysis of survey to elementary school students in Gumi city and actual...
The purpose of this study is to suggest a scheme to provide children safer and more comfortable walking circumstances by survey current walking circumstances of schoolzone ways. A scheme suggested in this study was based on the analysis of survey to elementary school students in Gumi city and actually surveyed data on schoolzone way, the scheme can be summed up as follows; First, to avoid pedestrian roads being interrupted and to expand waiting space near schoolzone ways, several measures are needed including fixing roads, using schools' unemployed spaces and building additional gateway. Second, pedestrian crossings in front of school gate should be located at least 23.16m away from the left side of the gate. Third, on narrow path which cross main streets, the interval of pedestrian signal should be extended as against of the moment. And traffic calming facilities should be built on accurate position. Fourth, to secure pedestrians' safety and field of view, trees lining streets and any obstacles located within 10m from bus stop sign should be removed. finally, education system about schoolzone ways should be improved to help children get used to more complicated roads' conditions.
The purpose of this study is to suggest a scheme to provide children safer and more comfortable walking circumstances by survey current walking circumstances of schoolzone ways. A scheme suggested in this study was based on the analysis of survey to elementary school students in Gumi city and actually surveyed data on schoolzone way, the scheme can be summed up as follows; First, to avoid pedestrian roads being interrupted and to expand waiting space near schoolzone ways, several measures are needed including fixing roads, using schools' unemployed spaces and building additional gateway. Second, pedestrian crossings in front of school gate should be located at least 23.16m away from the left side of the gate. Third, on narrow path which cross main streets, the interval of pedestrian signal should be extended as against of the moment. And traffic calming facilities should be built on accurate position. Fourth, to secure pedestrians' safety and field of view, trees lining streets and any obstacles located within 10m from bus stop sign should be removed. finally, education system about schoolzone ways should be improved to help children get used to more complicated roads' conditions.
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