본 논문은 석사과정 이수를 위한 졸업연주회 연주곡목 중 바하(J. S. Bach, 1685 -1750)의 바이올린을 위한 무반주 파르티타 No.3에 관한 연구에 논문이다. 이곡이 작곡되기까지의 시대적 배경과 바하의 생애, 바로크 소나타의 특징 및 파르티타에 대한 역사와 구성 등의 이론적 배경을 알아보고 악곡분석과 연주분석을 통하여 작곡가의 의도에 근접한 연주를 하는데 목적을 두고 진행되었다. 바하는 바로크시대의 대표적인 작곡가로 다양한 장르에 걸쳐 많은 곡을 남겼으며 특히 모음곡은 그에 이르러 정점을 이루게 된다. 바로크 시대의 기준이 된 모음곡에는 알르망드, 쿠랑트, 사라반드, ...
본 논문은 석사과정 이수를 위한 졸업연주회 연주곡목 중 바하(J. S. Bach, 1685 -1750)의 바이올린을 위한 무반주 파르티타 No.3에 관한 연구에 논문이다. 이곡이 작곡되기까지의 시대적 배경과 바하의 생애, 바로크 소나타의 특징 및 파르티타에 대한 역사와 구성 등의 이론적 배경을 알아보고 악곡분석과 연주분석을 통하여 작곡가의 의도에 근접한 연주를 하는데 목적을 두고 진행되었다. 바하는 바로크시대의 대표적인 작곡가로 다양한 장르에 걸쳐 많은 곡을 남겼으며 특히 모음곡은 그에 이르러 정점을 이루게 된다. 바로크 시대의 기준이 된 모음곡에는 알르망드, 쿠랑트, 사라반드, 지그의 표준 악장과 사라반드와 지그 사이에 작곡된 여러 형태의 무곡이 포함된다. 이 선택적 무곡은 미뉴엣, 가보트, 부레, 폴로네이즈, 잉글레즈 등이 있다. 특히, 바하의 클라비어를 위한 6곡의 파르티타는 바로크 기악 음악의 형태와 다양한 형식인 프렐류디움, 신포니아, 판타지아, 오버추어, 프레이암 불룸, 토카타의 예비악장을 지니고 있으며, 프랑스 모음곡과 영국 모음곡에 비해 다양한 악곡 구성을 가지고 있다. 모든 파르티타는 동일한 조성으로 통일되어 있으며 전체적으로 인번션, 푸가 양식등 대위법적인 악곡이 많다. 연주 기법에서는 화음, 운궁법, 운지법, 강약, 꾸밈음을 중심으로 바로크 연주 관습을 알아보며 작품에서 보이는 특징, 형식, 구조, 조성, 선율, 리듬 등을 분석했다.
본 논문은 석사과정 이수를 위한 졸업연주회 연주곡목 중 바하(J. S. Bach, 1685 -1750)의 바이올린을 위한 무반주 파르티타 No.3에 관한 연구에 논문이다. 이곡이 작곡되기까지의 시대적 배경과 바하의 생애, 바로크 소나타의 특징 및 파르티타에 대한 역사와 구성 등의 이론적 배경을 알아보고 악곡분석과 연주분석을 통하여 작곡가의 의도에 근접한 연주를 하는데 목적을 두고 진행되었다. 바하는 바로크시대의 대표적인 작곡가로 다양한 장르에 걸쳐 많은 곡을 남겼으며 특히 모음곡은 그에 이르러 정점을 이루게 된다. 바로크 시대의 기준이 된 모음곡에는 알르망드, 쿠랑트, 사라반드, 지그의 표준 악장과 사라반드와 지그 사이에 작곡된 여러 형태의 무곡이 포함된다. 이 선택적 무곡은 미뉴엣, 가보트, 부레, 폴로네이즈, 잉글레즈 등이 있다. 특히, 바하의 클라비어를 위한 6곡의 파르티타는 바로크 기악 음악의 형태와 다양한 형식인 프렐류디움, 신포니아, 판타지아, 오버추어, 프레이암 불룸, 토카타의 예비악장을 지니고 있으며, 프랑스 모음곡과 영국 모음곡에 비해 다양한 악곡 구성을 가지고 있다. 모든 파르티타는 동일한 조성으로 통일되어 있으며 전체적으로 인번션, 푸가 양식등 대위법적인 악곡이 많다. 연주 기법에서는 화음, 운궁법, 운지법, 강약, 꾸밈음을 중심으로 바로크 연주 관습을 알아보며 작품에서 보이는 특징, 형식, 구조, 조성, 선율, 리듬 등을 분석했다.
This master´s thesis is a research paper about "Partitas No.3" for uncompanied violin by J. S. Bach (1685-1750) of the graduation recital repertoire for passing the master´s course. This thesis explain theoretical backgrounds which are periodical background, Bach's life, characteristics of Baroque s...
This master´s thesis is a research paper about "Partitas No.3" for uncompanied violin by J. S. Bach (1685-1750) of the graduation recital repertoire for passing the master´s course. This thesis explain theoretical backgrounds which are periodical background, Bach's life, characteristics of Baroque sonata, history and composition of Partita and process to aim to appreciated play by composer's intend through analysis of music and analysis of play. This thesis has been researched with Bach is representative composer who remains many production in a variety of genre in Baroque epoch. In Baroque epoch, a suite being standard is composed of a standard chapter of Allemande, courante, Courante, Gigue and a variety of dance music by sarabande and Gigue There are minuet, gavotte , Bouree , polonaise and so on. Especially "Partitas No.6" for Klavier by Bach forcus on the characteristics of Baroque Music and have a reserved composition of diverse mode like ,Prelude, symphony, fantasy , overture, toccata and have structure of more a diverse piece of music than Franch and England All of "Partitas" unify with identical tone, and totally many illegal composition like invention, Fuga. The playing skill of Baroque focusing on Chord, Bowing, Fingering, Dynamics, and Ornament are examined for the purpose, and going to make an analysis of feature, form, structure,tonality, melody, rhythm seen by an opus.
This master´s thesis is a research paper about "Partitas No.3" for uncompanied violin by J. S. Bach (1685-1750) of the graduation recital repertoire for passing the master´s course. This thesis explain theoretical backgrounds which are periodical background, Bach's life, characteristics of Baroque sonata, history and composition of Partita and process to aim to appreciated play by composer's intend through analysis of music and analysis of play. This thesis has been researched with Bach is representative composer who remains many production in a variety of genre in Baroque epoch. In Baroque epoch, a suite being standard is composed of a standard chapter of Allemande, courante, Courante, Gigue and a variety of dance music by sarabande and Gigue There are minuet, gavotte , Bouree , polonaise and so on. Especially "Partitas No.6" for Klavier by Bach forcus on the characteristics of Baroque Music and have a reserved composition of diverse mode like ,Prelude, symphony, fantasy , overture, toccata and have structure of more a diverse piece of music than Franch and England All of "Partitas" unify with identical tone, and totally many illegal composition like invention, Fuga. The playing skill of Baroque focusing on Chord, Bowing, Fingering, Dynamics, and Ornament are examined for the purpose, and going to make an analysis of feature, form, structure,tonality, melody, rhythm seen by an opus.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.