히나스테라는 20세기 아르헨티나의 민족주의 작곡가로서 민속적인 어법과 현대의 새로운 기법을 접목시켜 자신만의 독창적인 작품들을 많이 남 김으로 서양음악사에 있어서 큰 위치를 차지하고 있다. 히나스테라 피아노 소나타 제1번은 1952년 주관적 민족주의 말기의 작품으로, 소나타라는 전통적인 형식 안에서 민속적인 어법과 현대적인 기법을 사용하였다는 점이 특징이다. 히나스테라는 이 두가지 요소를 잘 조화 시켜 자신이 추구하고자 하였던 음악양식으로 발전시켰으며 독창적이고 개성 있는 작품을 많이 탄생시킴으로써 20세기 음악의 발전에 큰 영향...
히나스테라는 20세기 아르헨티나의 민족주의 작곡가로서 민속적인 어법과 현대의 새로운 기법을 접목시켜 자신만의 독창적인 작품들을 많이 남 김으로 서양음악사에 있어서 큰 위치를 차지하고 있다. 히나스테라 피아노 소나타 제1번은 1952년 주관적 민족주의 말기의 작품으로, 소나타라는 전통적인 형식 안에서 민속적인 어법과 현대적인 기법을 사용하였다는 점이 특징이다. 히나스테라는 이 두가지 요소를 잘 조화 시켜 자신이 추구하고자 하였던 음악양식으로 발전시켰으며 독창적이고 개성 있는 작품을 많이 탄생시킴으로써 20세기 음악의 발전에 큰 영향을 미쳤다. 본 논문에서는 먼저 히나스테라의 민족주의적 작품의 배경이자 활동무대였던 아르헨티나의 음악과 그의 생애에 대해 개괄적으로 살펴본 후, 히나스테라의 음악적 경향과 양식에 대해 시대별로 알아본다. 그리고 히나스테라 소나타 제1번의 작품구조를 분석하고 각 악장별 연주기법을 연구하여 히나스테라 자신의 표현에 의한 주관적 민족주의, 즉 두 번째 시기의 민속적 어법과 현대적 기법의 사용을 연주법적으로 어떻게 적용시켜야 하는지에 대해 살펴보고자 한다. 본 논문은 히나스테라 피아노 소나타 제1번에 대한 연구로서, 히나스테라의 작품세계를 이해하고 보다 효과적인 연주해석에 대해 연구하는데 목적을 두었다.
히나스테라는 20세기 아르헨티나의 민족주의 작곡가로서 민속적인 어법과 현대의 새로운 기법을 접목시켜 자신만의 독창적인 작품들을 많이 남 김으로 서양음악사에 있어서 큰 위치를 차지하고 있다. 히나스테라 피아노 소나타 제1번은 1952년 주관적 민족주의 말기의 작품으로, 소나타라는 전통적인 형식 안에서 민속적인 어법과 현대적인 기법을 사용하였다는 점이 특징이다. 히나스테라는 이 두가지 요소를 잘 조화 시켜 자신이 추구하고자 하였던 음악양식으로 발전시켰으며 독창적이고 개성 있는 작품을 많이 탄생시킴으로써 20세기 음악의 발전에 큰 영향을 미쳤다. 본 논문에서는 먼저 히나스테라의 민족주의적 작품의 배경이자 활동무대였던 아르헨티나의 음악과 그의 생애에 대해 개괄적으로 살펴본 후, 히나스테라의 음악적 경향과 양식에 대해 시대별로 알아본다. 그리고 히나스테라 소나타 제1번의 작품구조를 분석하고 각 악장별 연주기법을 연구하여 히나스테라 자신의 표현에 의한 주관적 민족주의, 즉 두 번째 시기의 민속적 어법과 현대적 기법의 사용을 연주법적으로 어떻게 적용시켜야 하는지에 대해 살펴보고자 한다. 본 논문은 히나스테라 피아노 소나타 제1번에 대한 연구로서, 히나스테라의 작품세계를 이해하고 보다 효과적인 연주해석에 대해 연구하는데 목적을 두었다.
Alberto Evaristo Ginastera is the leading twentieth century Argentinean nationalisticm composer. He stands shoulder to shoulder with the greatest western musical composers through his creative works, integrating nationalistic musical elements to increasingly abstract modern techniques. The Piano Son...
Alberto Evaristo Ginastera is the leading twentieth century Argentinean nationalisticm composer. He stands shoulder to shoulder with the greatest western musical composers through his creative works, integrating nationalistic musical elements to increasingly abstract modern techniques. The Piano Sonata No. 1 is one of Ginastera’s later music compositions during the period of “Subjective Nationalism” (1948-1958), incorporating both nationalistic expressions and modern techniques to the traditional sonata form. Ginastera focused on the balance between these two elements to express his musical world, as well as other works, contributing significantly to the development of twenrieth century music. This paper is focused, first, on the general history of Argentinean music, which formed the foundations and the basis for his nationalistic music, as well as addressing his musical trends and style as they progressed and developed through different periods: “Objective Nationalism” (1934-1948), “Subjective Nationalism” (1948-1958) and “Neo-Expressionism” (1958-1983). Furthermore, it analyzed his Piano Sonata No. 1 and the musical techniques used for each movement to see how Ginastera, utilizing his subjective view on nationalism, incorporates both the nationalistic expressions and modern techniques into his unique interpretation and execution. The main purpose of this research paper is to enrich and deepen one’s understanding of Ginastera’s musical world as well as providing a better understanding in order to express Ginastera’s musical interpretation and expression.
Alberto Evaristo Ginastera is the leading twentieth century Argentinean nationalisticm composer. He stands shoulder to shoulder with the greatest western musical composers through his creative works, integrating nationalistic musical elements to increasingly abstract modern techniques. The Piano Sonata No. 1 is one of Ginastera’s later music compositions during the period of “Subjective Nationalism” (1948-1958), incorporating both nationalistic expressions and modern techniques to the traditional sonata form. Ginastera focused on the balance between these two elements to express his musical world, as well as other works, contributing significantly to the development of twenrieth century music. This paper is focused, first, on the general history of Argentinean music, which formed the foundations and the basis for his nationalistic music, as well as addressing his musical trends and style as they progressed and developed through different periods: “Objective Nationalism” (1934-1948), “Subjective Nationalism” (1948-1958) and “Neo-Expressionism” (1958-1983). Furthermore, it analyzed his Piano Sonata No. 1 and the musical techniques used for each movement to see how Ginastera, utilizing his subjective view on nationalism, incorporates both the nationalistic expressions and modern techniques into his unique interpretation and execution. The main purpose of this research paper is to enrich and deepen one’s understanding of Ginastera’s musical world as well as providing a better understanding in order to express Ginastera’s musical interpretation and expression.
주제어
#히나스테라 피아노 소나타 제1번
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.