올리비에 메시앙(Olivier Messiaen, 1908-1992)의 초기 작품인 <피아노 프렐류드>는 그의 음악어법이 확립되기 이전의 작품이지만 그의 음악적 발전과정이 잘 드러나 있는 곡이다. 메시앙은 인상주의(Impressionism)의 대표적 작곡가인 클로드 드뷔시(Claude Achille Debussy, 1862-1918)로부터 많은 음악적 영향을 받았는데 특히 그의 초기작품인 <피아노 프렐류드>에서는 그 영향의 흔적이 확실히 발견된다. 본 논문은 메시앙의 피아노 프렐류드를 분석하여 메시앙의 음악어법과 음악적 특징을 알아...
올리비에 메시앙(Olivier Messiaen, 1908-1992)의 초기 작품인 <피아노 프렐류드>는 그의 음악어법이 확립되기 이전의 작품이지만 그의 음악적 발전과정이 잘 드러나 있는 곡이다. 메시앙은 인상주의(Impressionism)의 대표적 작곡가인 클로드 드뷔시(Claude Achille Debussy, 1862-1918)로부터 많은 음악적 영향을 받았는데 특히 그의 초기작품인 <피아노 프렐류드>에서는 그 영향의 흔적이 확실히 발견된다. 본 논문은 메시앙의 피아노 프렐류드를 분석하여 메시앙의 음악어법과 음악적 특징을 알아보고 드뷔시 프렐류드 제 1권, 제 7번 “서풍이 본 것(Ce' qu'a vu le vent d'Ouest)”과 메시앙 프렐류드 제 8번 “바람속의 반영(Un reflet dans le vent)”을 비교분석하여 메시앙이 드뷔시에게 받은 음악적 영향에 대해 살펴보고 나아가 메시앙이 그의 프렐류드를 통하여 음악적 어법을 발전시킨 과정을 알아본다.
올리비에 메시앙(Olivier Messiaen, 1908-1992)의 초기 작품인 <피아노 프렐류드>는 그의 음악어법이 확립되기 이전의 작품이지만 그의 음악적 발전과정이 잘 드러나 있는 곡이다. 메시앙은 인상주의(Impressionism)의 대표적 작곡가인 클로드 드뷔시(Claude Achille Debussy, 1862-1918)로부터 많은 음악적 영향을 받았는데 특히 그의 초기작품인 <피아노 프렐류드>에서는 그 영향의 흔적이 확실히 발견된다. 본 논문은 메시앙의 피아노 프렐류드를 분석하여 메시앙의 음악어법과 음악적 특징을 알아보고 드뷔시 프렐류드 제 1권, 제 7번 “서풍이 본 것(Ce' qu'a vu le vent d'Ouest)”과 메시앙 프렐류드 제 8번 “바람속의 반영(Un reflet dans le vent)”을 비교분석하여 메시앙이 드뷔시에게 받은 음악적 영향에 대해 살펴보고 나아가 메시앙이 그의 프렐류드를 통하여 음악적 어법을 발전시킨 과정을 알아본다.
Olivier Messiaen (1908-1992) composed early in his career before his musical language was fully established. Nevertheless, the work shows well the process of his musical development Messiaen got much musical influence from Claude Achille Debussy (1862-1918), one of the leading composers of Impressi...
Olivier Messiaen (1908-1992) composed early in his career before his musical language was fully established. Nevertheless, the work shows well the process of his musical development Messiaen got much musical influence from Claude Achille Debussy (1862-1918), one of the leading composers of Impressionism. Especially, clearly reveals the traces of the influence from Debussy. This dissertation analyzes Messiaen's to investigate the musical language and characteristics of Messiaen’s works It also conducts a comparative analysis of Debussy's Prelude Volume Ⅰ, Number 7, "Ce' qu'a vu le vent d'Ouest" and of Messiaen's Prelude Number 8, "Un reflet dans le vent" to examine the musical influence that Messiaen received from Debussy. Furthermore, this dissertation will attempt to discover the process of how Messiaen developed his musical language through this Prelude.
Olivier Messiaen (1908-1992) composed early in his career before his musical language was fully established. Nevertheless, the work shows well the process of his musical development Messiaen got much musical influence from Claude Achille Debussy (1862-1918), one of the leading composers of Impressionism. Especially, clearly reveals the traces of the influence from Debussy. This dissertation analyzes Messiaen's to investigate the musical language and characteristics of Messiaen’s works It also conducts a comparative analysis of Debussy's Prelude Volume Ⅰ, Number 7, "Ce' qu'a vu le vent d'Ouest" and of Messiaen's Prelude Number 8, "Un reflet dans le vent" to examine the musical influence that Messiaen received from Debussy. Furthermore, this dissertation will attempt to discover the process of how Messiaen developed his musical language through this Prelude.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.