오케스트라 합주 경험이 청소년들의 인격형성에 미치는 영향은 여러 모로 연구되어 왔다. 청소년을 위한 관현악 합주 교육이 건전한 사회성 함양과 인격형성에 미치는 영향은 청소년오케스트라 활동이 앞선 여러 나라에서 확인할 수 있다. 국내에서는 청소년 오케스트라 활동이 아직은 미진한 상태이지만 앞으로 계속 연구되고 발전되어진다면 청소년들의 관현악 합주교육은 전인 교육 안에서의 온전한 위상을 잡아갈 수 있다. 아직까지는 우리의 청소년 교육에서는 오케스트라 합주가 일반적인 청소년들의 여가 활동이 될 수 없는 현실이다. 그래서, 청소년이 보다 쉽게 오케스트라합주 경험을 할 수 있도록 지도자가 학교 또는 민간 청소년 오케스트라에서 수준별 지도 과제와 그 해결 방법이 무엇인지를 알고 있어야 하고, 청소년은 초등학생부터 고등학생까지 자신의 음악학습으로서, 또는 여가활동으로서, 기악학습의 활용도를 오케스트라 합주 활동의 참여를 통해서 높일 수 있다. 본 연구는 문헌 연구와 탐문조사를 통해서 이뤄졌다. 표상양식 이론을 통해서 오케스트라 지도와 학습방법을 제시하고 청소년 오케스트라 창단 사례를 통해서는 지도자가 문제 해결의 예를 초, 중, 고급의 오케스트라 지도방안을 통해서 찾아 볼 수 있도록 제시해 보았다. 그리고 오케스트라 활동 면에 있어서도 교류와 연대를 통한 청소년 아마추어 오케스트라 축제를 언급해보기도 했다. 오케스트라 음악을 한다는 것은 자신이 만들어내는 소리에 대한 개인적인 책임감과 공동체 활동으로서 조화와 질서의식의 활동이 된다. 대부분 청소년 오케스트라 음악 행위는 개인적인 동경과 이상적인 공동체의 환상에 대한 흠모에서 시작하기도 한다. 그러나 참여하는 이의 꾸준한 노력과 인내가 따른 다면 이내 그 동경과 환상이 개인적 수양이 되고, 관계를 통한 인격도야의 길이 되어. 인간이 의식적으로 성장하게 되는 실체적 방법임을 깨닫게 해준다. 그것은 보다 고상한 존재로서 성장하는 방법이고 보다 이상적이고도 현실적인 사회의 방향성을 체험하는 일이기도 하다. 관현악 음악의 꽃인 교향악은 마치 조화롭고 이상적인 사회의 표상으로 언급되기도 한다. 모든 인간은 자신의 영혼에 개성 넘치는 아름다운 선율이 흐르는 음악을 가지고 있다고 한다. 음악적으로 표현하는 방법을 배운다면, 누구든 3, 4곡의 자신만의 음악을 작곡할 수 있다고 한다. 다만 음악적 표현을 어떻게 하는지 교육 받지 못했기 때문에 스스로 음악을 작곡할 수 없다고 생각하는 것이다. 마치 모국어가 아닌 서투른 외국어로는 자연스럽게 말할 수 없는 경우와 같다. 그래서 음악이란 언제든지 자연스럽게 호흡처럼 말할 수 있는 모국어가 되어야 한다. 우리 모두에게는 자연스럽게 표현하지 못하는, 우리들 가슴속에 깊이 새겨진 개성과 인격으로 녹아 있는 내면의 언어가 있다. 그것이 우리 존재의 본성이고 음악의 본질이라고 한다. 이와 같은 음악의 본질을 청소년 오케스트라의 다양한 음악활동을 통해서 모국어와 같은 음악적 환경으로 체험할 수 있다. 본 연구에서는 음악행위 안에서 찾아 낼 수 있는 교육학의 ...
오케스트라 합주 경험이 청소년들의 인격형성에 미치는 영향은 여러 모로 연구되어 왔다. 청소년을 위한 관현악 합주 교육이 건전한 사회성 함양과 인격형성에 미치는 영향은 청소년오케스트라 활동이 앞선 여러 나라에서 확인할 수 있다. 국내에서는 청소년 오케스트라 활동이 아직은 미진한 상태이지만 앞으로 계속 연구되고 발전되어진다면 청소년들의 관현악 합주교육은 전인 교육 안에서의 온전한 위상을 잡아갈 수 있다. 아직까지는 우리의 청소년 교육에서는 오케스트라 합주가 일반적인 청소년들의 여가 활동이 될 수 없는 현실이다. 그래서, 청소년이 보다 쉽게 오케스트라합주 경험을 할 수 있도록 지도자가 학교 또는 민간 청소년 오케스트라에서 수준별 지도 과제와 그 해결 방법이 무엇인지를 알고 있어야 하고, 청소년은 초등학생부터 고등학생까지 자신의 음악학습으로서, 또는 여가활동으로서, 기악학습의 활용도를 오케스트라 합주 활동의 참여를 통해서 높일 수 있다. 본 연구는 문헌 연구와 탐문조사를 통해서 이뤄졌다. 표상양식 이론을 통해서 오케스트라 지도와 학습방법을 제시하고 청소년 오케스트라 창단 사례를 통해서는 지도자가 문제 해결의 예를 초, 중, 고급의 오케스트라 지도방안을 통해서 찾아 볼 수 있도록 제시해 보았다. 그리고 오케스트라 활동 면에 있어서도 교류와 연대를 통한 청소년 아마추어 오케스트라 축제를 언급해보기도 했다. 오케스트라 음악을 한다는 것은 자신이 만들어내는 소리에 대한 개인적인 책임감과 공동체 활동으로서 조화와 질서의식의 활동이 된다. 대부분 청소년 오케스트라 음악 행위는 개인적인 동경과 이상적인 공동체의 환상에 대한 흠모에서 시작하기도 한다. 그러나 참여하는 이의 꾸준한 노력과 인내가 따른 다면 이내 그 동경과 환상이 개인적 수양이 되고, 관계를 통한 인격도야의 길이 되어. 인간이 의식적으로 성장하게 되는 실체적 방법임을 깨닫게 해준다. 그것은 보다 고상한 존재로서 성장하는 방법이고 보다 이상적이고도 현실적인 사회의 방향성을 체험하는 일이기도 하다. 관현악 음악의 꽃인 교향악은 마치 조화롭고 이상적인 사회의 표상으로 언급되기도 한다. 모든 인간은 자신의 영혼에 개성 넘치는 아름다운 선율이 흐르는 음악을 가지고 있다고 한다. 음악적으로 표현하는 방법을 배운다면, 누구든 3, 4곡의 자신만의 음악을 작곡할 수 있다고 한다. 다만 음악적 표현을 어떻게 하는지 교육 받지 못했기 때문에 스스로 음악을 작곡할 수 없다고 생각하는 것이다. 마치 모국어가 아닌 서투른 외국어로는 자연스럽게 말할 수 없는 경우와 같다. 그래서 음악이란 언제든지 자연스럽게 호흡처럼 말할 수 있는 모국어가 되어야 한다. 우리 모두에게는 자연스럽게 표현하지 못하는, 우리들 가슴속에 깊이 새겨진 개성과 인격으로 녹아 있는 내면의 언어가 있다. 그것이 우리 존재의 본성이고 음악의 본질이라고 한다. 이와 같은 음악의 본질을 청소년 오케스트라의 다양한 음악활동을 통해서 모국어와 같은 음악적 환경으로 체험할 수 있다. 본 연구에서는 음악행위 안에서 찾아 낼 수 있는 교육학의 인지이론을 적용한 오케스트라 학습 이론을 제시하고, 청소년 오케스트라 만들기의 예를 제시해 봄으로써, 지도자는 보다 쉽게 청소년 단원들에게 눈높이에 맞는 지도방안을 적용할 수 있게 제시해 보았다. 우리 사회는 청소년 오케스트라 활동이 활발한 선진국의 예를 쫓아서 더 많은 연구가 필요하다. 보다 현실성 있는 오케스트라 합주라는 경험을 즐길 수 있는 여가 시간과 공간 그리고 교육정책이 청소년에게 허용 되어야 한다. 청소년 오케스트라 문화가 학교나 사회에서 권장되고 더 많이 만들어질 때, 청소년들의 건강한 사회성과 정서가 함양되고, 보다 수준 높은 오케스트라 활동 또한 기대 할 수 있기 때문이다.
오케스트라 합주 경험이 청소년들의 인격형성에 미치는 영향은 여러 모로 연구되어 왔다. 청소년을 위한 관현악 합주 교육이 건전한 사회성 함양과 인격형성에 미치는 영향은 청소년오케스트라 활동이 앞선 여러 나라에서 확인할 수 있다. 국내에서는 청소년 오케스트라 활동이 아직은 미진한 상태이지만 앞으로 계속 연구되고 발전되어진다면 청소년들의 관현악 합주교육은 전인 교육 안에서의 온전한 위상을 잡아갈 수 있다. 아직까지는 우리의 청소년 교육에서는 오케스트라 합주가 일반적인 청소년들의 여가 활동이 될 수 없는 현실이다. 그래서, 청소년이 보다 쉽게 오케스트라합주 경험을 할 수 있도록 지도자가 학교 또는 민간 청소년 오케스트라에서 수준별 지도 과제와 그 해결 방법이 무엇인지를 알고 있어야 하고, 청소년은 초등학생부터 고등학생까지 자신의 음악학습으로서, 또는 여가활동으로서, 기악학습의 활용도를 오케스트라 합주 활동의 참여를 통해서 높일 수 있다. 본 연구는 문헌 연구와 탐문조사를 통해서 이뤄졌다. 표상양식 이론을 통해서 오케스트라 지도와 학습방법을 제시하고 청소년 오케스트라 창단 사례를 통해서는 지도자가 문제 해결의 예를 초, 중, 고급의 오케스트라 지도방안을 통해서 찾아 볼 수 있도록 제시해 보았다. 그리고 오케스트라 활동 면에 있어서도 교류와 연대를 통한 청소년 아마추어 오케스트라 축제를 언급해보기도 했다. 오케스트라 음악을 한다는 것은 자신이 만들어내는 소리에 대한 개인적인 책임감과 공동체 활동으로서 조화와 질서의식의 활동이 된다. 대부분 청소년 오케스트라 음악 행위는 개인적인 동경과 이상적인 공동체의 환상에 대한 흠모에서 시작하기도 한다. 그러나 참여하는 이의 꾸준한 노력과 인내가 따른 다면 이내 그 동경과 환상이 개인적 수양이 되고, 관계를 통한 인격도야의 길이 되어. 인간이 의식적으로 성장하게 되는 실체적 방법임을 깨닫게 해준다. 그것은 보다 고상한 존재로서 성장하는 방법이고 보다 이상적이고도 현실적인 사회의 방향성을 체험하는 일이기도 하다. 관현악 음악의 꽃인 교향악은 마치 조화롭고 이상적인 사회의 표상으로 언급되기도 한다. 모든 인간은 자신의 영혼에 개성 넘치는 아름다운 선율이 흐르는 음악을 가지고 있다고 한다. 음악적으로 표현하는 방법을 배운다면, 누구든 3, 4곡의 자신만의 음악을 작곡할 수 있다고 한다. 다만 음악적 표현을 어떻게 하는지 교육 받지 못했기 때문에 스스로 음악을 작곡할 수 없다고 생각하는 것이다. 마치 모국어가 아닌 서투른 외국어로는 자연스럽게 말할 수 없는 경우와 같다. 그래서 음악이란 언제든지 자연스럽게 호흡처럼 말할 수 있는 모국어가 되어야 한다. 우리 모두에게는 자연스럽게 표현하지 못하는, 우리들 가슴속에 깊이 새겨진 개성과 인격으로 녹아 있는 내면의 언어가 있다. 그것이 우리 존재의 본성이고 음악의 본질이라고 한다. 이와 같은 음악의 본질을 청소년 오케스트라의 다양한 음악활동을 통해서 모국어와 같은 음악적 환경으로 체험할 수 있다. 본 연구에서는 음악행위 안에서 찾아 낼 수 있는 교육학의 인지이론을 적용한 오케스트라 학습 이론을 제시하고, 청소년 오케스트라 만들기의 예를 제시해 봄으로써, 지도자는 보다 쉽게 청소년 단원들에게 눈높이에 맞는 지도방안을 적용할 수 있게 제시해 보았다. 우리 사회는 청소년 오케스트라 활동이 활발한 선진국의 예를 쫓아서 더 많은 연구가 필요하다. 보다 현실성 있는 오케스트라 합주라는 경험을 즐길 수 있는 여가 시간과 공간 그리고 교육정책이 청소년에게 허용 되어야 한다. 청소년 오케스트라 문화가 학교나 사회에서 권장되고 더 많이 만들어질 때, 청소년들의 건강한 사회성과 정서가 함양되고, 보다 수준 높은 오케스트라 활동 또한 기대 할 수 있기 때문이다.
Effect that orchestra playing in concert experience gets information of character of teenagerses have studied in many way. Effect that orchestra playing in concert education for teenagers gets in wholesome sociality fostering and formation of character can confirm in the several countries that teena...
Effect that orchestra playing in concert experience gets information of character of teenagerses have studied in many way. Effect that orchestra playing in concert education for teenagers gets in wholesome sociality fostering and formation of character can confirm in the several countries that teenagers orchestra activity goes first. It is state that teenagers orchestra activity is unexhausted yet in domestic, but if is studied forward continuously and is generated, orchestra playing in concert education of teenagerses can pick at intact status in education for the whole man. Our teenagers education is actuality that can not become recreation of teenagerses who orchestra playing in concert is general up to now. So, leader must know what teaching subject by level in school or common people teenagers orchestra. and the solution method are so that teenagers may can do orchestra playing experience more easily, and Teenagers can raise practical use degree of instrumental music studying through participation of orchestra playing in concert activity from an elementary school pupil by music learning to high school student or as recreation. teenagers can raise practical use degree of instrumental music studying through participation of orchestra playing in concert activity from an elementary school pupil by own music learning to high school student or as recreation. This research was achieved through literature research and indirect inquiry investigation. Present orchestra teaching through representation form theory and studying method and Leader presented so that can detect salute of problem solution through Primary grade, intermediate grade, high-class orchestra teaching plan. leader on teenagers orchestra Foundation example presented so that can detect salute of problem solution through second,, high-class orchestra map plan. And refered teenagers amateur orchestra festival through interchange and era even if there is on orchestra activity aspect There is in orchestra it becomes harmony and activity of order relationship as private sense of responsibility and community activity about sound that produce by oneself that do orchestra music. In most case, teenagers orchestra music action begins in admiration about fantasy of the private adoration and ideal community. But, the adoration and fantasy become private moral culture, and way of cultivation of character through relation within many sides that different view constant effort and patience that participate follow. Do it to realize that is tangible method that human is grown consciously. It is work which is method that grow as loftyer existence and is idealer and experiences realistic social direction. Symphony, flower of orchestra music, is refered in ideal social representation. All humans say that personality exceeded beautiful melody has flowing music to own psyche. If learn expressing method canorously, someone speaks that can compose music of only 3 or 4 music confidence. Only, because was not educated how offer musical expression, We think that can not compose oneself music. It is same with occasion that can not say naturally in unskillful foreign language instead of the first language. So, music must become the first language that can always speak like breath naturally. There is language of inside that melt by personality and personality that is engraved deeply in our chest that do not express naturally to us. It is said that it is our nature of existence and essence of music. Can experience essence of such music to musical environment such as first language through teenagers orchestra various music activity. In this research, present orchestra learning theory that apply cognitive theory of pedagogy that have found in music action By presenting example of that make teenagers orchestra. leader presented as can apply correct teaching plan to teenagers in eye-level more easily. Our society need more researches because teenagers orchestra activity follows salute of lively advanced nation. Free time and space and education policy that can enjoy experience of orchestra playing in concert that have actuality more to teenagers tongue do must. When teenagers orchestra culture is encouraged on school or society and is made more, Healthy sociality and emotion of teenagerses are fostered, and are because level high orchestra activity can also expects more.
Effect that orchestra playing in concert experience gets information of character of teenagerses have studied in many way. Effect that orchestra playing in concert education for teenagers gets in wholesome sociality fostering and formation of character can confirm in the several countries that teenagers orchestra activity goes first. It is state that teenagers orchestra activity is unexhausted yet in domestic, but if is studied forward continuously and is generated, orchestra playing in concert education of teenagerses can pick at intact status in education for the whole man. Our teenagers education is actuality that can not become recreation of teenagerses who orchestra playing in concert is general up to now. So, leader must know what teaching subject by level in school or common people teenagers orchestra. and the solution method are so that teenagers may can do orchestra playing experience more easily, and Teenagers can raise practical use degree of instrumental music studying through participation of orchestra playing in concert activity from an elementary school pupil by music learning to high school student or as recreation. teenagers can raise practical use degree of instrumental music studying through participation of orchestra playing in concert activity from an elementary school pupil by own music learning to high school student or as recreation. This research was achieved through literature research and indirect inquiry investigation. Present orchestra teaching through representation form theory and studying method and Leader presented so that can detect salute of problem solution through Primary grade, intermediate grade, high-class orchestra teaching plan. leader on teenagers orchestra Foundation example presented so that can detect salute of problem solution through second,, high-class orchestra map plan. And refered teenagers amateur orchestra festival through interchange and era even if there is on orchestra activity aspect There is in orchestra it becomes harmony and activity of order relationship as private sense of responsibility and community activity about sound that produce by oneself that do orchestra music. In most case, teenagers orchestra music action begins in admiration about fantasy of the private adoration and ideal community. But, the adoration and fantasy become private moral culture, and way of cultivation of character through relation within many sides that different view constant effort and patience that participate follow. Do it to realize that is tangible method that human is grown consciously. It is work which is method that grow as loftyer existence and is idealer and experiences realistic social direction. Symphony, flower of orchestra music, is refered in ideal social representation. All humans say that personality exceeded beautiful melody has flowing music to own psyche. If learn expressing method canorously, someone speaks that can compose music of only 3 or 4 music confidence. Only, because was not educated how offer musical expression, We think that can not compose oneself music. It is same with occasion that can not say naturally in unskillful foreign language instead of the first language. So, music must become the first language that can always speak like breath naturally. There is language of inside that melt by personality and personality that is engraved deeply in our chest that do not express naturally to us. It is said that it is our nature of existence and essence of music. Can experience essence of such music to musical environment such as first language through teenagers orchestra various music activity. In this research, present orchestra learning theory that apply cognitive theory of pedagogy that have found in music action By presenting example of that make teenagers orchestra. leader presented as can apply correct teaching plan to teenagers in eye-level more easily. Our society need more researches because teenagers orchestra activity follows salute of lively advanced nation. Free time and space and education policy that can enjoy experience of orchestra playing in concert that have actuality more to teenagers tongue do must. When teenagers orchestra culture is encouraged on school or society and is made more, Healthy sociality and emotion of teenagerses are fostered, and are because level high orchestra activity can also expects more.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.