셰익스피어 비극 『맥베스』와 『오델로』와 베르디 오페라 『맥베스』와 『오텔로』 사이의 장르의 차이에도 불구하고 베르디는 자신의 독창적인 창작물에 대한 영감의 원천으로 셰익스피어 원작을 소화하고 있다. 베르디가 셰익스피어 원작으로부터 오페라의 플롯과 음악적 영감으로 빌어왔다는 것은 잘 알려져있다. 특히, 위 두 작품에서 셰익스피어와 베르디는 『맥베스』에서 권력에 대한 인간의 극단적인 추구와 그 결과로서 피할 수 없는 파멸, 『오텔로』에서는 폭발적...
셰익스피어 비극 『맥베스』와 『오델로』와 베르디 오페라 『맥베스』와 『오텔로』 사이의 장르의 차이에도 불구하고 베르디는 자신의 독창적인 창작물에 대한 영감의 원천으로 셰익스피어 원작을 소화하고 있다. 베르디가 셰익스피어 원작으로부터 오페라의 플롯과 음악적 영감으로 빌어왔다는 것은 잘 알려져있다. 특히, 위 두 작품에서 셰익스피어와 베르디는 『맥베스』에서 권력에 대한 인간의 극단적인 추구와 그 결과로서 피할 수 없는 파멸, 『오텔로』에서는 폭발적인 사랑과 동반되는 파괴적인 질투를 주제로서 나타내고 있다. 베르디는 로시니와 도니제티가 기여한 아름다운 선율에 초점을 두는 오페라의 전통을 극복하였다. 그는 오페라에 새로운 전략을 시도하였다. 그는 성악가들이 아름다운 아리아만을 부르려고 하는 오페라의 관행에 만족하지 않았다. 오히려 그는 작품 속에 강력한 연극성을 주입하고자 하였다. 베르디는 『맥베스』에서 원작을 모방하기 보다는 오페라으로서 강력한 작품을 만들기 위해서 희극적인 요소를 제거함으로써 비극의 열정이나 단순성을 심화시켰다. 오페라는 복잡한 구조보다는 단순하고 과격한 파괴를 이용함으로써 더 효과적으로 만들 수 있다고 생각하였다. 그는 인물들을 극명하게 대조시키기 위해서 성격을 변용하였다. 그는 원작에서 보다 맥베스는 좀 더 파리하게 맥베스 부인은 더 잔인하게 만들었다. 인물의 극단적인 변용은 작품의 사실성을 감소시키는 반면에 관객들에게 강력한 극적 충격을 더해주었다. 베르디는 맥베스보다는 맥베스 부인에게 초점을 더 줌으로써 원작을 새로운 관점에서 즐길 수 있는 기회를 제공할 수 있었던 것이다. 베르디는 오페라에 연극성을 가미하기 위한 전략으로서 음악의 음조에 상징적인 의미를 부여하였다. 초자연적인 힘과 악을 응징하는 최고의 권력에는 Bb로 처리하고, 살인과 죽음에는 C, 죄의식에는 Db 등을 이용하였다. 이러한 방법은 관객들로 하여금 오페라의 아름다운 선율뿐만 아니라 연극적 상징 또한 즐길 수 있는 중요한 전략으로 평가할 수 있다. 전기적인 자료에 의하면 베르디는 성악가들로 하여금 줄기찬 연극적 훈련을 하도록 요청하였다는 것을 발견할 수 있는데, 이는 셰익스피어처럼 오페라의 연극성을 발전시키고자 하는 그의 의지로 해석할 수 있다. 베르디는 『오텔로』에서 첨가와 생략의 전략을 이용하여 셰익스피어 원작을 독창적인 작품으로 변용하고 있다. 그는 오페라를 단순하고 강력하게 만들기 위해서 원작의 일막을 생략한다. 베르디는 첫 장면을 오텔로의 안전을 걱정하는 섬주민들의 떠들썩한 아우성소리로 시작하게 함으로써 작품을 더 강력하게 만든다. 이러한 전략을 통해서 베르디는 오페라를 더 단순하게 하면서도 더 효과적인 음악을 창작하는데 성공한다. 특히 그는 셰익스피어 원작의 내용에 없는 창의적이고 아름다운 아리아를 첨가함으로써 음악적으로 더 풍부한 오페라를 만들었다. 베르디는 악마적인 이아고와 천사적인 데스데모나를 알레고리적으로 대조시킴으로써 관객들의 충격을 심화시키는 전략을 구사하고 있는 것이다.
셰익스피어 비극 『맥베스』와 『오델로』와 베르디 오페라 『맥베스』와 『오텔로』 사이의 장르의 차이에도 불구하고 베르디는 자신의 독창적인 창작물에 대한 영감의 원천으로 셰익스피어 원작을 소화하고 있다. 베르디가 셰익스피어 원작으로부터 오페라의 플롯과 음악적 영감으로 빌어왔다는 것은 잘 알려져있다. 특히, 위 두 작품에서 셰익스피어와 베르디는 『맥베스』에서 권력에 대한 인간의 극단적인 추구와 그 결과로서 피할 수 없는 파멸, 『오텔로』에서는 폭발적인 사랑과 동반되는 파괴적인 질투를 주제로서 나타내고 있다. 베르디는 로시니와 도니제티가 기여한 아름다운 선율에 초점을 두는 오페라의 전통을 극복하였다. 그는 오페라에 새로운 전략을 시도하였다. 그는 성악가들이 아름다운 아리아만을 부르려고 하는 오페라의 관행에 만족하지 않았다. 오히려 그는 작품 속에 강력한 연극성을 주입하고자 하였다. 베르디는 『맥베스』에서 원작을 모방하기 보다는 오페라으로서 강력한 작품을 만들기 위해서 희극적인 요소를 제거함으로써 비극의 열정이나 단순성을 심화시켰다. 오페라는 복잡한 구조보다는 단순하고 과격한 파괴를 이용함으로써 더 효과적으로 만들 수 있다고 생각하였다. 그는 인물들을 극명하게 대조시키기 위해서 성격을 변용하였다. 그는 원작에서 보다 맥베스는 좀 더 파리하게 맥베스 부인은 더 잔인하게 만들었다. 인물의 극단적인 변용은 작품의 사실성을 감소시키는 반면에 관객들에게 강력한 극적 충격을 더해주었다. 베르디는 맥베스보다는 맥베스 부인에게 초점을 더 줌으로써 원작을 새로운 관점에서 즐길 수 있는 기회를 제공할 수 있었던 것이다. 베르디는 오페라에 연극성을 가미하기 위한 전략으로서 음악의 음조에 상징적인 의미를 부여하였다. 초자연적인 힘과 악을 응징하는 최고의 권력에는 Bb로 처리하고, 살인과 죽음에는 C, 죄의식에는 Db 등을 이용하였다. 이러한 방법은 관객들로 하여금 오페라의 아름다운 선율뿐만 아니라 연극적 상징 또한 즐길 수 있는 중요한 전략으로 평가할 수 있다. 전기적인 자료에 의하면 베르디는 성악가들로 하여금 줄기찬 연극적 훈련을 하도록 요청하였다는 것을 발견할 수 있는데, 이는 셰익스피어처럼 오페라의 연극성을 발전시키고자 하는 그의 의지로 해석할 수 있다. 베르디는 『오텔로』에서 첨가와 생략의 전략을 이용하여 셰익스피어 원작을 독창적인 작품으로 변용하고 있다. 그는 오페라를 단순하고 강력하게 만들기 위해서 원작의 일막을 생략한다. 베르디는 첫 장면을 오텔로의 안전을 걱정하는 섬주민들의 떠들썩한 아우성소리로 시작하게 함으로써 작품을 더 강력하게 만든다. 이러한 전략을 통해서 베르디는 오페라를 더 단순하게 하면서도 더 효과적인 음악을 창작하는데 성공한다. 특히 그는 셰익스피어 원작의 내용에 없는 창의적이고 아름다운 아리아를 첨가함으로써 음악적으로 더 풍부한 오페라를 만들었다. 베르디는 악마적인 이아고와 천사적인 데스데모나를 알레고리적으로 대조시킴으로써 관객들의 충격을 심화시키는 전략을 구사하고 있는 것이다.
In spite of the difference of genre between Shakespeare's tragedies: Macbeth and Othello and Verdi's operas: Macbeth and Otello, Verdi absorbed Shakespeare's works as the fountain of his inspiration for his original creation. It is well known that Verdi borrowed the plot of the opera and musical ins...
In spite of the difference of genre between Shakespeare's tragedies: Macbeth and Othello and Verdi's operas: Macbeth and Otello, Verdi absorbed Shakespeare's works as the fountain of his inspiration for his original creation. It is well known that Verdi borrowed the plot of the opera and musical inspiration from the original of Shakespeare. Especially, in two works, Shakespeare and Verdi represented the theme of human-beings' extreme quest for power and their inescapable destruction as its result in Macbeth and explosive love and accompanying destructive jealousy in Otello. Verdi overcame the convention of opera focusing on beautiful melody to which Rossini and Donizetti had contributed. He performed a new strategy into the opera. Verdi was never satisfied with the opera in which singers tried to sing only their sweet arias. Rather, he tried to inject powerful theatricality into the work. Verdi, in Macbeth, deepened the passion and the simplicity of tragedy by eradicating the comic elements to make his work powerful as the opera without imitating the original. He thought that opera could be more effective by using simple and radical destruction rather than complex structure. He transformed the characters in order to make clear the contrast of characters. He made the character of Macbeth paler and made that of Lady Macbeth more cruel than those of the original. These extreme transformation of character reduced the reality of the work, but could add the strong theatrical impact toward the audience. By doing so, Verdi offered the opportunity to enjoy the original in the new point of view by giving the more focus to Lady Macbeth than to Macbeth. Verdi gives symbolic significance to the musical keys as the strategy to inject the theatricality into the opera; supernatural forces and the ultimate powers punishing the evil to Bb; murder and death to C; guilt to Db etc. This method can be evaluated as his important strategy to let the audience enjoy theatrical symbols as well as beautiful melodies of the opera. According to his biographical materials, we can find that he asked the singers to do consistent theatrical training, which can be interpreted as his recognition to develop the opera theatricality as Shakespeare did. Verdi, in Otello, transform Shakespeare's original work into his own opera by using the strategy of adding and omitting. He omits Act 1 of Shakespeare's version to make his opera simple and powerful. Verdi's first scene starts from thundering crying of the islanders who worries about the safety of Otello, which makes this work more powerful. Through this kind of theatrical strategy, Verdi succeeds in simplifying his opera and creating more effective music. Especially, he adds his creative and beautiful arias different from Shakespeare's works in contents, which makes his opera more fruitful in music. Verdi in three arias, contrasts satanic Iago and angelic Desdemona in character, which lets the audience feel more shocking by means of allegorical character.
In spite of the difference of genre between Shakespeare's tragedies: Macbeth and Othello and Verdi's operas: Macbeth and Otello, Verdi absorbed Shakespeare's works as the fountain of his inspiration for his original creation. It is well known that Verdi borrowed the plot of the opera and musical inspiration from the original of Shakespeare. Especially, in two works, Shakespeare and Verdi represented the theme of human-beings' extreme quest for power and their inescapable destruction as its result in Macbeth and explosive love and accompanying destructive jealousy in Otello. Verdi overcame the convention of opera focusing on beautiful melody to which Rossini and Donizetti had contributed. He performed a new strategy into the opera. Verdi was never satisfied with the opera in which singers tried to sing only their sweet arias. Rather, he tried to inject powerful theatricality into the work. Verdi, in Macbeth, deepened the passion and the simplicity of tragedy by eradicating the comic elements to make his work powerful as the opera without imitating the original. He thought that opera could be more effective by using simple and radical destruction rather than complex structure. He transformed the characters in order to make clear the contrast of characters. He made the character of Macbeth paler and made that of Lady Macbeth more cruel than those of the original. These extreme transformation of character reduced the reality of the work, but could add the strong theatrical impact toward the audience. By doing so, Verdi offered the opportunity to enjoy the original in the new point of view by giving the more focus to Lady Macbeth than to Macbeth. Verdi gives symbolic significance to the musical keys as the strategy to inject the theatricality into the opera; supernatural forces and the ultimate powers punishing the evil to Bb; murder and death to C; guilt to Db etc. This method can be evaluated as his important strategy to let the audience enjoy theatrical symbols as well as beautiful melodies of the opera. According to his biographical materials, we can find that he asked the singers to do consistent theatrical training, which can be interpreted as his recognition to develop the opera theatricality as Shakespeare did. Verdi, in Otello, transform Shakespeare's original work into his own opera by using the strategy of adding and omitting. He omits Act 1 of Shakespeare's version to make his opera simple and powerful. Verdi's first scene starts from thundering crying of the islanders who worries about the safety of Otello, which makes this work more powerful. Through this kind of theatrical strategy, Verdi succeeds in simplifying his opera and creating more effective music. Especially, he adds his creative and beautiful arias different from Shakespeare's works in contents, which makes his opera more fruitful in music. Verdi in three arias, contrasts satanic Iago and angelic Desdemona in character, which lets the audience feel more shocking by means of allegorical character.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.