본 연구의 목적은 한국 IT서비스기업의 Captive고객에 대한 고찰을 통하여 Captive고객을 배경으로 성장한 IT서비스기업이 독립적 성과 및 고객에 대한 가치 창출의 관점에서 어느 정도의 수준에 도달했는가를 데이터 분석 및 전문가 서베이를 통하여 확인하는 것이다. 우리나라의 대형 IT서비스기업은 비즈니스 서비스(business service)를 위주로 사업을 영위하고 있으며 계열기업군의 필요에 의해 탄생하여 계열기업군을 Captive고객으로 하는 성장과정을 거쳐왔다. 이러한 국내 IT서비스기업의 성장과 지속적인 생존을 위한 경쟁력 강화를 위해서는 구조적 특성을 고려한, 그리고 지금까지의 성장을 설명할 수 있는 적절한 성장동력과 성장동인을 분석하여 이를 기반으로 한 최적의 성장 전략을 세우는 것이 중요하다. 본 연구에서는 Captive고객과 IT서비스기업의 상호 작용을 중시하는 성장모델을 제시하고 그 성과를 교차 분석한 통계적 연구를 통하여 국내 IT서비스기업의 Captive고객, 즉 계열기업군 고객의 존재는 IT서비스기업의 주된 성장동력 및 성장동인이 되었음을 확인하였다. IT서비스기업은 이를 바탕으로 한 성장을 통하여 IT서비스사업 역량을 축적하였고, 이러한 축적된 사업 역량과 대외사업을 통한 서비스 영역 확대를 통하여 IT서비스회사가 기업으로서 독립적 성과를 내고 있다는 것을 증명하였다. 또한 이렇게 축적된 역량이 Captive 고객에 대한 차별화된 IT서비스를 통하여 Captive 고객에도 긍정적으로 기여하는 가치 창출을 하고 있음을 확인하였다. 결론적으로 Captive고객과 IT서비스기업의 선순환적인 상호작용을 통하여 국내의 IT서비스기업이 Captive고객에 특화된 ...
본 연구의 목적은 한국 IT서비스기업의 Captive고객에 대한 고찰을 통하여 Captive고객을 배경으로 성장한 IT서비스기업이 독립적 성과 및 고객에 대한 가치 창출의 관점에서 어느 정도의 수준에 도달했는가를 데이터 분석 및 전문가 서베이를 통하여 확인하는 것이다. 우리나라의 대형 IT서비스기업은 비즈니스 서비스(business service)를 위주로 사업을 영위하고 있으며 계열기업군의 필요에 의해 탄생하여 계열기업군을 Captive고객으로 하는 성장과정을 거쳐왔다. 이러한 국내 IT서비스기업의 성장과 지속적인 생존을 위한 경쟁력 강화를 위해서는 구조적 특성을 고려한, 그리고 지금까지의 성장을 설명할 수 있는 적절한 성장동력과 성장동인을 분석하여 이를 기반으로 한 최적의 성장 전략을 세우는 것이 중요하다. 본 연구에서는 Captive고객과 IT서비스기업의 상호 작용을 중시하는 성장모델을 제시하고 그 성과를 교차 분석한 통계적 연구를 통하여 국내 IT서비스기업의 Captive고객, 즉 계열기업군 고객의 존재는 IT서비스기업의 주된 성장동력 및 성장동인이 되었음을 확인하였다. IT서비스기업은 이를 바탕으로 한 성장을 통하여 IT서비스사업 역량을 축적하였고, 이러한 축적된 사업 역량과 대외사업을 통한 서비스 영역 확대를 통하여 IT서비스회사가 기업으로서 독립적 성과를 내고 있다는 것을 증명하였다. 또한 이렇게 축적된 역량이 Captive 고객에 대한 차별화된 IT서비스를 통하여 Captive 고객에도 긍정적으로 기여하는 가치 창출을 하고 있음을 확인하였다. 결론적으로 Captive고객과 IT서비스기업의 선순환적인 상호작용을 통하여 국내의 IT서비스기업이 Captive고객에 특화된 핵심역량을 구축하였고 독립적 성과를 내는 기업으로서 성장하였음을 확인하였다. 본 논문의 결론은 다음과 같다. 1) 국내의 IT서비스기업은 Captive고객의 IT서비스총소요를 성장동인으로, IT서비스총비용을 성장동력으로 성장하고 있으며, 대외시장을 준비된 여유 역량의 소극적인 활용처로 한다. 2) 국내의 IT서비스기업은 Captive고객의 수익에 독립적인 성과(매출 및 이익)를 내고 있다. 특히 이익의 경우에는 Captive고객으로부터 안정적인 이익을 내고 있으나 대외시장으로부터도 이익을 내고 있다. 3) 국내의 IT서비스기업은 성장(매출)을 하기 위한 필요역량으로 인력을 준비하며 기업 간, 또는 시간 경과에 따른 매출 생산성의 차이는 크지 않다. 4) 서비스역량이 높은 IT서비스기업의 서비스를 받은 Captive고객의 성과가 높다. IT서비스기업은 고객의 IT수준 향상과 IT프로젝트 수행을 통한 고객 매출 증대에 기여한다. 그러나 운영서비스의 간접비 효율화 효과는 확인하지 못하였다.
본 연구의 목적은 한국 IT서비스기업의 Captive고객에 대한 고찰을 통하여 Captive고객을 배경으로 성장한 IT서비스기업이 독립적 성과 및 고객에 대한 가치 창출의 관점에서 어느 정도의 수준에 도달했는가를 데이터 분석 및 전문가 서베이를 통하여 확인하는 것이다. 우리나라의 대형 IT서비스기업은 비즈니스 서비스(business service)를 위주로 사업을 영위하고 있으며 계열기업군의 필요에 의해 탄생하여 계열기업군을 Captive고객으로 하는 성장과정을 거쳐왔다. 이러한 국내 IT서비스기업의 성장과 지속적인 생존을 위한 경쟁력 강화를 위해서는 구조적 특성을 고려한, 그리고 지금까지의 성장을 설명할 수 있는 적절한 성장동력과 성장동인을 분석하여 이를 기반으로 한 최적의 성장 전략을 세우는 것이 중요하다. 본 연구에서는 Captive고객과 IT서비스기업의 상호 작용을 중시하는 성장모델을 제시하고 그 성과를 교차 분석한 통계적 연구를 통하여 국내 IT서비스기업의 Captive고객, 즉 계열기업군 고객의 존재는 IT서비스기업의 주된 성장동력 및 성장동인이 되었음을 확인하였다. IT서비스기업은 이를 바탕으로 한 성장을 통하여 IT서비스사업 역량을 축적하였고, 이러한 축적된 사업 역량과 대외사업을 통한 서비스 영역 확대를 통하여 IT서비스회사가 기업으로서 독립적 성과를 내고 있다는 것을 증명하였다. 또한 이렇게 축적된 역량이 Captive 고객에 대한 차별화된 IT서비스를 통하여 Captive 고객에도 긍정적으로 기여하는 가치 창출을 하고 있음을 확인하였다. 결론적으로 Captive고객과 IT서비스기업의 선순환적인 상호작용을 통하여 국내의 IT서비스기업이 Captive고객에 특화된 핵심역량을 구축하였고 독립적 성과를 내는 기업으로서 성장하였음을 확인하였다. 본 논문의 결론은 다음과 같다. 1) 국내의 IT서비스기업은 Captive고객의 IT서비스총소요를 성장동인으로, IT서비스총비용을 성장동력으로 성장하고 있으며, 대외시장을 준비된 여유 역량의 소극적인 활용처로 한다. 2) 국내의 IT서비스기업은 Captive고객의 수익에 독립적인 성과(매출 및 이익)를 내고 있다. 특히 이익의 경우에는 Captive고객으로부터 안정적인 이익을 내고 있으나 대외시장으로부터도 이익을 내고 있다. 3) 국내의 IT서비스기업은 성장(매출)을 하기 위한 필요역량으로 인력을 준비하며 기업 간, 또는 시간 경과에 따른 매출 생산성의 차이는 크지 않다. 4) 서비스역량이 높은 IT서비스기업의 서비스를 받은 Captive고객의 성과가 높다. IT서비스기업은 고객의 IT수준 향상과 IT프로젝트 수행을 통한 고객 매출 증대에 기여한다. 그러나 운영서비스의 간접비 효율화 효과는 확인하지 못하였다.
The purpose of this study is to verify the competence level of IT service companies in Korea from the view point of capability of creating customers value and outcome as an independent companies which have been growing in the captive customers(market) circumstance by business data analysis and IT sp...
The purpose of this study is to verify the competence level of IT service companies in Korea from the view point of capability of creating customers value and outcome as an independent companies which have been growing in the captive customers(market) circumstance by business data analysis and IT specialists survey. Major IT service companies in Korea have been operating their business as a business service. They had been established as a sister company of conglomerate on purpose and have been growing by support of the conglomerate as captive customers. To strengthen the competence of the IT service companies for everlasting survive and continuous growth, it is important to develop a optimized corporate strategy of the companies by analysis of the growth power and motive, which can explain the past growth, and which reflect the structural characteristics. This study presents a growth model which emphasis on the importance of the correlation between IT service companies and captive customers. It proves that the captive customers have been being the growth power and motive of the IT service company, because IT service companies have been cumulating the competence for IT service through the service for the customers, and with this competence, IT service companies have been expanding its service out to non-captive market(customers) and got good outcomes as an independent companies. This study proves that the core competences which come out from exclusive IT service for captive customers have been circulating more positive value to captive customers by differentiation effect, too. In conclusion, on the positive correlation between the IT service companies and the captive customers, IT service companies in Korea have been growing as independent IT service companies, which have core competence specialized for captive customers and generate good revenue and profit form captive and non-captive customers(market). The conclusions of this study is as below : 1) The IT service companies in Korea are growing based on the total IT service demand of the captive customers as a growth motive and total cost of IT service as a growth power. And they have been using non-captive customers(market) as a passive market field for spare abilities. 2) There is no direct correlation between captive customers profit and IT service companies profit, so the IT service companies make profit from it’s own revenue not from the captive customer’s profit. Through the IT service companies have been making stable revenue and profit from captive customers, also they have been making profit from non-captive customers (market). 3) The IT service companies in Korea have been preparing man power as a required capabilities for growth. There is no big gab of labor productivities among companies and with the passage of times. 4) The captive customers who served by the IT service companies which have a higher level of service capabilities have better business outcome. IT service companies contribute to improve the IT level of the captive customers and to make the customers to increase sales by conducting IT projects. But an decreasing effect of overhead cost for the customers by IT system management service is not verified. Key Words : IT service company, Growth Model, Core competence, Captive customer, Growth power, Growth motive
The purpose of this study is to verify the competence level of IT service companies in Korea from the view point of capability of creating customers value and outcome as an independent companies which have been growing in the captive customers(market) circumstance by business data analysis and IT specialists survey. Major IT service companies in Korea have been operating their business as a business service. They had been established as a sister company of conglomerate on purpose and have been growing by support of the conglomerate as captive customers. To strengthen the competence of the IT service companies for everlasting survive and continuous growth, it is important to develop a optimized corporate strategy of the companies by analysis of the growth power and motive, which can explain the past growth, and which reflect the structural characteristics. This study presents a growth model which emphasis on the importance of the correlation between IT service companies and captive customers. It proves that the captive customers have been being the growth power and motive of the IT service company, because IT service companies have been cumulating the competence for IT service through the service for the customers, and with this competence, IT service companies have been expanding its service out to non-captive market(customers) and got good outcomes as an independent companies. This study proves that the core competences which come out from exclusive IT service for captive customers have been circulating more positive value to captive customers by differentiation effect, too. In conclusion, on the positive correlation between the IT service companies and the captive customers, IT service companies in Korea have been growing as independent IT service companies, which have core competence specialized for captive customers and generate good revenue and profit form captive and non-captive customers(market). The conclusions of this study is as below : 1) The IT service companies in Korea are growing based on the total IT service demand of the captive customers as a growth motive and total cost of IT service as a growth power. And they have been using non-captive customers(market) as a passive market field for spare abilities. 2) There is no direct correlation between captive customers profit and IT service companies profit, so the IT service companies make profit from it’s own revenue not from the captive customer’s profit. Through the IT service companies have been making stable revenue and profit from captive customers, also they have been making profit from non-captive customers (market). 3) The IT service companies in Korea have been preparing man power as a required capabilities for growth. There is no big gab of labor productivities among companies and with the passage of times. 4) The captive customers who served by the IT service companies which have a higher level of service capabilities have better business outcome. IT service companies contribute to improve the IT level of the captive customers and to make the customers to increase sales by conducting IT projects. But an decreasing effect of overhead cost for the customers by IT system management service is not verified. Key Words : IT service company, Growth Model, Core competence, Captive customer, Growth power, Growth motive
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