인상주의는 19세기 말, 인간이 내면적으로 느낀 것을 주관적으로 표현하는 것이다. 인상주의 화가들은 사물의 정확한 묘사나 재현보다는 빛에 의해 민감하게 변화되는 사물의 순간적인 인상이나 분위기를 포착하여 그림에 담고자 하였다. 아쉴-클로드 드뷔시(Achille-Claude Debussy, 1862~1918)는 프랑스 인상주의 음악에 있어 중심적 인물이다. 그는 미술에서의 인상주의(Impressionism), 그리고 문학의 상징주의(Symbolism)로부터 영향을 받아 조성 및 화성의 기능에서 벗어나 감각적이고 색채적인 그만의 독특한 음악을 창조하였다. 다양한 음색을 표출하기 위해, 교회 선법(Church mode)과 5음 음계(Pentatonic scale) 및 온음 음계(whole-tone scale)를 사용하였고, 병행 화음(parallel chord)과 페달 포인트(Pedal point), 그리고 여러 가지 종류의 페달(pedal)을 등을 사용하였다. 피아노 페달의 발달 과정을 살펴보고, ...
인상주의는 19세기 말, 인간이 내면적으로 느낀 것을 주관적으로 표현하는 것이다. 인상주의 화가들은 사물의 정확한 묘사나 재현보다는 빛에 의해 민감하게 변화되는 사물의 순간적인 인상이나 분위기를 포착하여 그림에 담고자 하였다. 아쉴-클로드 드뷔시(Achille-Claude Debussy, 1862~1918)는 프랑스 인상주의 음악에 있어 중심적 인물이다. 그는 미술에서의 인상주의(Impressionism), 그리고 문학의 상징주의(Symbolism)로부터 영향을 받아 조성 및 화성의 기능에서 벗어나 감각적이고 색채적인 그만의 독특한 음악을 창조하였다. 다양한 음색을 표출하기 위해, 교회 선법(Church mode)과 5음 음계(Pentatonic scale) 및 온음 음계(whole-tone scale)를 사용하였고, 병행 화음(parallel chord)과 페달 포인트(Pedal point), 그리고 여러 가지 종류의 페달(pedal)을 등을 사용하였다. 피아노 페달의 발달 과정을 살펴보고, 댐퍼 페달(Damper pedal), 소스테누토 페달(Sostenuto pedal), 그리고 우나 코다 페달(Una coda pedal)의 기능과 사용법을 살펴보았다. 드뷔시의 피아노 곡 <피아노를 위하여(Pour le Piano)>은 인상주의 특징이 잘 나타난 작품이다. 프렐류드(Prelude), 사라방드(Sarabande), 토카타(Toccata)로 구성되어 있다. 프렐류드는 온음 음계를 주로 사용하고, 병진행이 자주 일어나며, 페달 포인트를 통해 인상주의적 색채감을 보여준다. 사라방드는 중세선법의 사용과 병행화음 등을 사용하여 화성적 색채감을 강조하였다. 그리고 토카타는 빠른 템포로 다양한 리듬과 풍부한 화성·조성적인 색채감을 표현한다. <피아노를 위하여>분석을 통하여 드뷔시가 인상주의 요소를 음악에 표현한 방법을 찾아보고, 페달링을 통해 효과적으로 다양한 음색을 표출하는 방법을 살펴보았다.
인상주의는 19세기 말, 인간이 내면적으로 느낀 것을 주관적으로 표현하는 것이다. 인상주의 화가들은 사물의 정확한 묘사나 재현보다는 빛에 의해 민감하게 변화되는 사물의 순간적인 인상이나 분위기를 포착하여 그림에 담고자 하였다. 아쉴-클로드 드뷔시(Achille-Claude Debussy, 1862~1918)는 프랑스 인상주의 음악에 있어 중심적 인물이다. 그는 미술에서의 인상주의(Impressionism), 그리고 문학의 상징주의(Symbolism)로부터 영향을 받아 조성 및 화성의 기능에서 벗어나 감각적이고 색채적인 그만의 독특한 음악을 창조하였다. 다양한 음색을 표출하기 위해, 교회 선법(Church mode)과 5음 음계(Pentatonic scale) 및 온음 음계(whole-tone scale)를 사용하였고, 병행 화음(parallel chord)과 페달 포인트(Pedal point), 그리고 여러 가지 종류의 페달(pedal)을 등을 사용하였다. 피아노 페달의 발달 과정을 살펴보고, 댐퍼 페달(Damper pedal), 소스테누토 페달(Sostenuto pedal), 그리고 우나 코다 페달(Una coda pedal)의 기능과 사용법을 살펴보았다. 드뷔시의 피아노 곡 <피아노를 위하여(Pour le Piano)>은 인상주의 특징이 잘 나타난 작품이다. 프렐류드(Prelude), 사라방드(Sarabande), 토카타(Toccata)로 구성되어 있다. 프렐류드는 온음 음계를 주로 사용하고, 병진행이 자주 일어나며, 페달 포인트를 통해 인상주의적 색채감을 보여준다. 사라방드는 중세선법의 사용과 병행화음 등을 사용하여 화성적 색채감을 강조하였다. 그리고 토카타는 빠른 템포로 다양한 리듬과 풍부한 화성·조성적인 색채감을 표현한다. <피아노를 위하여>분석을 통하여 드뷔시가 인상주의 요소를 음악에 표현한 방법을 찾아보고, 페달링을 통해 효과적으로 다양한 음색을 표출하는 방법을 살펴보았다.
Impressionism in the late of 19th century is to express subjectively what people feel inside. Impressionism artists tried to catch and draw instant impression or atmosphere of objects varied with light sensitively rather than exact description or reproduction. Achille-Claude Debussy (1862~1918) is t...
Impressionism in the late of 19th century is to express subjectively what people feel inside. Impressionism artists tried to catch and draw instant impression or atmosphere of objects varied with light sensitively rather than exact description or reproduction. Achille-Claude Debussy (1862~1918) is the central figure musician of impressionism in France. He created his own stylish, colorful and unique music influenced by impressionism of art and symbolism of literature free from tonality or functional harmony. He used church mode, pentatonic scale and whole-tone scale to express various tones, making use of Parallel chord movement, pedal point and various kinds of pedals as well. The kinds of pedals are Damper pedal, Sostenuto pedal, Una coda pedal and so on. It tells functions and directions of each pedal. 「Pour le Piano」of Debussy composed of Pr?lude, Sarabande and Toccata, shows the characteristics of impressionism. Pr?lude uses whole-tone scale mainly and paralle progression often, showing the impression of a color through Pedal point. Sarabande using medieval mode and Parallel chord movement emphasizes harmonic color sense. And Toccata is a speed tempo using a variety of rhythm such as irregular rhythm, frequent changing beat and syncopation. Also it expresses abundant harmony and tonality impression of a color The purpose of this research is to find out how to Debussy showed impressionism factors in his music through analyzing 「Pour le Piano」of Debussy and various timbres effectively through pedaling.
Impressionism in the late of 19th century is to express subjectively what people feel inside. Impressionism artists tried to catch and draw instant impression or atmosphere of objects varied with light sensitively rather than exact description or reproduction. Achille-Claude Debussy (1862~1918) is the central figure musician of impressionism in France. He created his own stylish, colorful and unique music influenced by impressionism of art and symbolism of literature free from tonality or functional harmony. He used church mode, pentatonic scale and whole-tone scale to express various tones, making use of Parallel chord movement, pedal point and various kinds of pedals as well. The kinds of pedals are Damper pedal, Sostenuto pedal, Una coda pedal and so on. It tells functions and directions of each pedal. 「Pour le Piano」of Debussy composed of Pr?lude, Sarabande and Toccata, shows the characteristics of impressionism. Pr?lude uses whole-tone scale mainly and paralle progression often, showing the impression of a color through Pedal point. Sarabande using medieval mode and Parallel chord movement emphasizes harmonic color sense. And Toccata is a speed tempo using a variety of rhythm such as irregular rhythm, frequent changing beat and syncopation. Also it expresses abundant harmony and tonality impression of a color The purpose of this research is to find out how to Debussy showed impressionism factors in his music through analyzing 「Pour le Piano」of Debussy and various timbres effectively through pedaling.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.