하루가 다르게 변하고 있는 세계항만물류시장에서 자동화 터미널은 기존의 터미널에 비하여 경제적, 기술적 이점 이외에도 무인자동화, 최첨단 터미널을 보유한다는 것은 21세기 동북아 물류 중심 기지화를 위한 국가 과제이며, IT 및 신기술들이 접목되어 항만 이용자들이 만족할 수 있는 시스템으로 구축된 항만이 요구되고 있다. 그리하여 본 연구에서는 자동화 컨테이너 터미널의 본선장비 및 야드 장비의 현황과 효율적인 운영 방안에 관한 개선 방법을 연구하고, 초대형 ...
하루가 다르게 변하고 있는 세계항만물류시장에서 자동화 터미널은 기존의 터미널에 비하여 경제적, 기술적 이점 이외에도 무인자동화, 최첨단 터미널을 보유한다는 것은 21세기 동북아 물류 중심 기지화를 위한 국가 과제이며, IT 및 신기술들이 접목되어 항만 이용자들이 만족할 수 있는 시스템으로 구축된 항만이 요구되고 있다. 그리하여 본 연구에서는 자동화 컨테이너 터미널의 본선장비 및 야드 장비의 현황과 효율적인 운영 방안에 관한 개선 방법을 연구하고, 초대형 컨테이너선 운항의 경제적 효과와 함께 선사 및 항만에 미치는 영향과 파급 효과를 분석함으로써 우리나라 선사의 대응전략 수립과 컨테이너 항만의 개발을 위한 인프라구축 등의 방안을 모색하였다. 또한 효과적인 자동화 컨테이너 터미널 운영시스템을 구축하기 선진자동화 터미널에 대한 벤치마킹을 통해 자동화 시스템의 문제점에 대한 검증과 충분한 테스트를 통해 사고를 최소화 할 수 있는 안전성과 생산성 향상을 위한 시스템의 신뢰성을 고려한 점진적 접근 방법을 사용하였으며, 이 연구의 결과에 대한 시사점 및 한계점과 향후 연구방향은 결론 부분에 기술하였다.
하루가 다르게 변하고 있는 세계항만물류시장에서 자동화 터미널은 기존의 터미널에 비하여 경제적, 기술적 이점 이외에도 무인자동화, 최첨단 터미널을 보유한다는 것은 21세기 동북아 물류 중심 기지화를 위한 국가 과제이며, IT 및 신기술들이 접목되어 항만 이용자들이 만족할 수 있는 시스템으로 구축된 항만이 요구되고 있다. 그리하여 본 연구에서는 자동화 컨테이너 터미널의 본선장비 및 야드 장비의 현황과 효율적인 운영 방안에 관한 개선 방법을 연구하고, 초대형 컨테이너선 운항의 경제적 효과와 함께 선사 및 항만에 미치는 영향과 파급 효과를 분석함으로써 우리나라 선사의 대응전략 수립과 컨테이너 항만의 개발을 위한 인프라구축 등의 방안을 모색하였다. 또한 효과적인 자동화 컨테이너 터미널 운영시스템을 구축하기 선진자동화 터미널에 대한 벤치마킹을 통해 자동화 시스템의 문제점에 대한 검증과 충분한 테스트를 통해 사고를 최소화 할 수 있는 안전성과 생산성 향상을 위한 시스템의 신뢰성을 고려한 점진적 접근 방법을 사용하였으며, 이 연구의 결과에 대한 시사점 및 한계점과 향후 연구방향은 결론 부분에 기술하였다.
This study is conducted to seek for improvement plans for the current conditions of the main line equipment and the yard equipment, as well as effective operation methods of the automated container terminals. In addition, it aims to draw the direction for infrastructure construction such as the esta...
This study is conducted to seek for improvement plans for the current conditions of the main line equipment and the yard equipment, as well as effective operation methods of the automated container terminals. In addition, it aims to draw the direction for infrastructure construction such as the establishment of countermeasures of Korean ships and the development of container port. The study examined the current situations of advanced ports and the efficient operation of the automated yard equipment and the automatically guided vehicle related to successful development and operation of automated container terminals. The changes in marine environments are shown in a short time, but it takes five to ten years. for the port to correspond to the changes Massive investment is required for that So ports should be always constructed with Lead Time. Moreover, ports with systems that port users can be satisfied should be developed by applying rapidly developed and commonly experienced IT and new technologies to the systems. Such a new system terminal improves port operation with low cost and high efficient cutting-edge functions due to the development of automated technology and information-based technology, This paper and suggests the direction of future-oriented ports as a changed, promoted, and advanced container terminal of loading and unloading techniques. we need to examine thoroughly financial validity in advance and prepare plans to secure large-scale investment for the development of ports that can accommodate supersized container ships. Lastly, this study has to use a progressive approach considering reliability of the system for the improvement in safety and productivity to minimize accidents by fully verifying and testing system problems through benchmarking about advanced automated terminals in order to construct operation systems of efficient automated container terminal. Automated terminal in the rapidly changing world port logistics market have political and technical advantages as well as automated and cutting-edge terminals, They are very meaningful to secure the position as the central port a major distribution center in the Northeast Asia in the 21st century.
This study is conducted to seek for improvement plans for the current conditions of the main line equipment and the yard equipment, as well as effective operation methods of the automated container terminals. In addition, it aims to draw the direction for infrastructure construction such as the establishment of countermeasures of Korean ships and the development of container port. The study examined the current situations of advanced ports and the efficient operation of the automated yard equipment and the automatically guided vehicle related to successful development and operation of automated container terminals. The changes in marine environments are shown in a short time, but it takes five to ten years. for the port to correspond to the changes Massive investment is required for that So ports should be always constructed with Lead Time. Moreover, ports with systems that port users can be satisfied should be developed by applying rapidly developed and commonly experienced IT and new technologies to the systems. Such a new system terminal improves port operation with low cost and high efficient cutting-edge functions due to the development of automated technology and information-based technology, This paper and suggests the direction of future-oriented ports as a changed, promoted, and advanced container terminal of loading and unloading techniques. we need to examine thoroughly financial validity in advance and prepare plans to secure large-scale investment for the development of ports that can accommodate supersized container ships. Lastly, this study has to use a progressive approach considering reliability of the system for the improvement in safety and productivity to minimize accidents by fully verifying and testing system problems through benchmarking about advanced automated terminals in order to construct operation systems of efficient automated container terminal. Automated terminal in the rapidly changing world port logistics market have political and technical advantages as well as automated and cutting-edge terminals, They are very meaningful to secure the position as the central port a major distribution center in the Northeast Asia in the 21st century.
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