유명인 모델은 광고에 등장하였을 때 높은 광고효과를 보인다. 따라서 광고에 있어서 유명인 모델은 중요한 위치를 차지하며 특히 이미지 산업인 화장품 산업에서의 유명인 모델의 역할은 더욱 중요하다. 따라서 이 연구는 화장품 광고에서 유명인 모델이 소비자의 광고 회상도와 광고 태도, 제품 태도에 얼마나 영향을 미치는지 알아보았다. 화장품 광고와 애드버토리얼에서 유명인 모델의 유무에 따라서 광고효과의 차이를 실험연구를 통해 알아보았다. 이를 분석하기 ...
유명인 모델은 광고에 등장하였을 때 높은 광고효과를 보인다. 따라서 광고에 있어서 유명인 모델은 중요한 위치를 차지하며 특히 이미지 산업인 화장품 산업에서의 유명인 모델의 역할은 더욱 중요하다. 따라서 이 연구는 화장품 광고에서 유명인 모델이 소비자의 광고 회상도와 광고 태도, 제품 태도에 얼마나 영향을 미치는지 알아보았다. 화장품 광고와 애드버토리얼에서 유명인 모델의 유무에 따라서 광고효과의 차이를 실험연구를 통해 알아보았다. 이를 분석하기 위해, 2X2(화장품 광고/화장품 애드버토리얼 X 유명인 모델 / 제품)실험을 실시하였고, 피험자 집단은 총 260명을 대상으로 하였다.
연구 분석의 결과는 다음과 같다. 첫째, 이 연구에서는 화장품 광고에서 유명인 모델의 등장 유무는 광고 회상도, 광고 태도, 제품 태도에 유의미한 영향을 미치는 것으로 나타났다. 따라서 화장품 광고와 애드버토리얼에서도 유명인 모델을 활용하는 것이 소비자들에게 광고효과를 높일 수 있는데 효과적임을 알 수 있다. 둘째, 광고와 애드버토리얼 사이에는 광고회상도, 광고태도, 제품태도가 유의미한 영향을 미치지 않는 것으로 나타났다. 이는 소비자 광고 효과에 있어서 광고와 애드버토리얼의 차이가 유의미하지 않음을 알 수 있다. 셋째, 광고 태도와 제품 태도에 있어 유명인 모델과 애드버토리얼 사이에 상호작용 효과가 확인되었고, 유명인 모델이 애드버토리얼에 나오는 경우에 유명인 모델이 일반 광고에 나오는 것에 비해 광도 태도와 제품 태도에 있어 유의미하게 높게 나타났다. 이는 유명인 모델이 애드버토리얼에 등장할 때가 광고에 등장할 때 보다 광고 태도와 제품 태도에 효과적임을 알 수 있는 것이다.
이러한 결과들을 바탕으로 현재 화장품 회사들 대부분이 광고모델로 유명인 모델을 활용하는 것이 소비자에게 광고를 기억하게 하는데 효과적임을 확인하였다.
유명인 모델은 광고에 등장하였을 때 높은 광고효과를 보인다. 따라서 광고에 있어서 유명인 모델은 중요한 위치를 차지하며 특히 이미지 산업인 화장품 산업에서의 유명인 모델의 역할은 더욱 중요하다. 따라서 이 연구는 화장품 광고에서 유명인 모델이 소비자의 광고 회상도와 광고 태도, 제품 태도에 얼마나 영향을 미치는지 알아보았다. 화장품 광고와 애드버토리얼에서 유명인 모델의 유무에 따라서 광고효과의 차이를 실험연구를 통해 알아보았다. 이를 분석하기 위해, 2X2(화장품 광고/화장품 애드버토리얼 X 유명인 모델 / 제품)실험을 실시하였고, 피험자 집단은 총 260명을 대상으로 하였다.
연구 분석의 결과는 다음과 같다. 첫째, 이 연구에서는 화장품 광고에서 유명인 모델의 등장 유무는 광고 회상도, 광고 태도, 제품 태도에 유의미한 영향을 미치는 것으로 나타났다. 따라서 화장품 광고와 애드버토리얼에서도 유명인 모델을 활용하는 것이 소비자들에게 광고효과를 높일 수 있는데 효과적임을 알 수 있다. 둘째, 광고와 애드버토리얼 사이에는 광고회상도, 광고태도, 제품태도가 유의미한 영향을 미치지 않는 것으로 나타났다. 이는 소비자 광고 효과에 있어서 광고와 애드버토리얼의 차이가 유의미하지 않음을 알 수 있다. 셋째, 광고 태도와 제품 태도에 있어 유명인 모델과 애드버토리얼 사이에 상호작용 효과가 확인되었고, 유명인 모델이 애드버토리얼에 나오는 경우에 유명인 모델이 일반 광고에 나오는 것에 비해 광도 태도와 제품 태도에 있어 유의미하게 높게 나타났다. 이는 유명인 모델이 애드버토리얼에 등장할 때가 광고에 등장할 때 보다 광고 태도와 제품 태도에 효과적임을 알 수 있는 것이다.
이러한 결과들을 바탕으로 현재 화장품 회사들 대부분이 광고모델로 유명인 모델을 활용하는 것이 소비자에게 광고를 기억하게 하는데 효과적임을 확인하였다.
This paper presents the results of a cross-tabulation analysis about the relevance of cosmetics advertisements and celebrity endorsements. The aim is to compare advertising effects in the advertisements in order to examine the impact of celebrity endorsements in the cosmetics industry, in particular...
This paper presents the results of a cross-tabulation analysis about the relevance of cosmetics advertisements and celebrity endorsements. The aim is to compare advertising effects in the advertisements in order to examine the impact of celebrity endorsements in the cosmetics industry, in particular, in the advertising area and to uncover strong interaction effects between celebrity models and advertorials.
Nowadays, in our celebrity-obsessed world, getting a celebrity to speak for a product or service is seen as the most effective advertising method. Hence, celebrity models have very significant meanings in advertising, in particular, in cosmetics industry which is an image industry. For these reasons, this dissertation examines the extent to celebrity endorsements in cosmetics industry, especially, regarding advertising remembrance, advertising behavior s and product behaviors. Firstly, it will be examined that the differences of advertising effect whether celebrity models are used or not through experimental researches. Secondly, a cross-tabulation analysis is used and interpreted in order to analyze this research. Two variables such as cosmetics advertisements and cosmetics advertorials are compared with celebrity models and products. In this study, the targeted group consisted of 260 people aged between 20 and 50 who were regularly read women’s magazines. The outcomes of this research are as follows. First of all, advertising remembrance, advertising behaviors and product behaviors are affected by celebrity endorsements in cosmetics industry. Therefore, it is assumed that the use of celebrity endorsements in cosmetics industry should be recommended to improve the effect of advertising directed to consumers. Furthermore, it is presumed that there is not any significant difference between advertisements and advertorials concerning to advertising remembrance, advertising behaviors and product behaviors. In addition, there is a strong interaction effect between celebrity models and advertorials. Also celebrity advertorials are more effective than ordinary advertorials.
In conclusion, this result shows when celebrity models are used in advertorials is more effective in terms of advertising behaviors and product behaviors. According to these outcomes, celebrity endorsements most cosmetics companies hired celebrity models as their corporate models these days are considered successful to raise awareness and advertising remembrance.
This paper presents the results of a cross-tabulation analysis about the relevance of cosmetics advertisements and celebrity endorsements. The aim is to compare advertising effects in the advertisements in order to examine the impact of celebrity endorsements in the cosmetics industry, in particular, in the advertising area and to uncover strong interaction effects between celebrity models and advertorials.
Nowadays, in our celebrity-obsessed world, getting a celebrity to speak for a product or service is seen as the most effective advertising method. Hence, celebrity models have very significant meanings in advertising, in particular, in cosmetics industry which is an image industry. For these reasons, this dissertation examines the extent to celebrity endorsements in cosmetics industry, especially, regarding advertising remembrance, advertising behavior s and product behaviors. Firstly, it will be examined that the differences of advertising effect whether celebrity models are used or not through experimental researches. Secondly, a cross-tabulation analysis is used and interpreted in order to analyze this research. Two variables such as cosmetics advertisements and cosmetics advertorials are compared with celebrity models and products. In this study, the targeted group consisted of 260 people aged between 20 and 50 who were regularly read women’s magazines. The outcomes of this research are as follows. First of all, advertising remembrance, advertising behaviors and product behaviors are affected by celebrity endorsements in cosmetics industry. Therefore, it is assumed that the use of celebrity endorsements in cosmetics industry should be recommended to improve the effect of advertising directed to consumers. Furthermore, it is presumed that there is not any significant difference between advertisements and advertorials concerning to advertising remembrance, advertising behaviors and product behaviors. In addition, there is a strong interaction effect between celebrity models and advertorials. Also celebrity advertorials are more effective than ordinary advertorials.
In conclusion, this result shows when celebrity models are used in advertorials is more effective in terms of advertising behaviors and product behaviors. According to these outcomes, celebrity endorsements most cosmetics companies hired celebrity models as their corporate models these days are considered successful to raise awareness and advertising remembrance.
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