본 논문은 경영환경의 변화와 기업간의 경쟁의 심화로 인해 수익구조가 악화되고 있는 온라인쇼핑몰 환경에서 물류서비스 품질은 e-비지니스에서 매우 중요한 기능을 한다는 데에는 대부분 물류분야 연구가 동의를 한다. 쇼핑몰의 물류서비스 품질로 인한 고객만족 및 재구매 의도에 대한 많은 연구가 주를 이루고 있었으나, 이에 대해 온라인쇼핑몰의 물류서비스 품질을 결정하는 주 요인을 내부가 아닌 외부, 즉 쇼핑몰에 상품입점 및 판매하는 Vendor의 직접배송 유형을 설문을 통해 분석, Vendor의 유형을 분석하고, 각 유형별 배송관련 고객불만...
본 논문은 경영환경의 변화와 기업간의 경쟁의 심화로 인해 수익구조가 악화되고 있는 온라인쇼핑몰 환경에서 물류서비스 품질은 e-비지니스에서 매우 중요한 기능을 한다는 데에는 대부분 물류분야 연구가 동의를 한다. 쇼핑몰의 물류서비스 품질로 인한 고객만족 및 재구매 의도에 대한 많은 연구가 주를 이루고 있었으나, 이에 대해 온라인쇼핑몰의 물류서비스 품질을 결정하는 주 요인을 내부가 아닌 외부, 즉 쇼핑몰에 상품입점 및 판매하는 Vendor의 직접배송 유형을 설문을 통해 분석, Vendor의 유형을 분석하고, 각 유형별 배송관련 고객불만 정도를 실 발생data를 분석하여 검증하고자 한다. 이에 따른 물류서비스의 최적화된 전략방향을 제시하여, 쇼핑몰의 물류서비스 품질 향상과 Vendor 물류서비스 관리정책을 제시하고, 고객의 불만을 축소시키며, 기존고객 유지와 고객이탈 방지에 도움이 될 것으로 기대된다.
본 논문은 경영환경의 변화와 기업간의 경쟁의 심화로 인해 수익구조가 악화되고 있는 온라인쇼핑몰 환경에서 물류서비스 품질은 e-비지니스에서 매우 중요한 기능을 한다는 데에는 대부분 물류분야 연구가 동의를 한다. 쇼핑몰의 물류서비스 품질로 인한 고객만족 및 재구매 의도에 대한 많은 연구가 주를 이루고 있었으나, 이에 대해 온라인쇼핑몰의 물류서비스 품질을 결정하는 주 요인을 내부가 아닌 외부, 즉 쇼핑몰에 상품입점 및 판매하는 Vendor의 직접배송 유형을 설문을 통해 분석, Vendor의 유형을 분석하고, 각 유형별 배송관련 고객불만 정도를 실 발생data를 분석하여 검증하고자 한다. 이에 따른 물류서비스의 최적화된 전략방향을 제시하여, 쇼핑몰의 물류서비스 품질 향상과 Vendor 물류서비스 관리정책을 제시하고, 고객의 불만을 축소시키며, 기존고객 유지와 고객이탈 방지에 도움이 될 것으로 기대된다.
In this paper, changes in business environment and intensified competition between companies is deteriorating due to the revenue structure in the online shopping environment, logistics, service quality is very important in e-business capabilities that are agreed on most of the logistics sector. Stor...
In this paper, changes in business environment and intensified competition between companies is deteriorating due to the revenue structure in the online shopping environment, logistics, service quality is very important in e-business capabilities that are agreed on most of the logistics sector. Store in a logistics service quality on customer satisfaction and repurchase intent are accomplishing many studies, however, determine the quality of logistics services of online shopping is the key to the outside rather than inside, the neighbor and to sell products to the mall and Target Vendor conducted a questionnaire and survey ships to the Vendor's own analysis of the type and degree of customer dissatisfaction Delivery of each type of data to analyze the actual occurrence is verified. And logistics services to provide optimal strategic direction, the mall's logistics service quality management policies and provide logistics services Vendor and customer complaints shrinks, existing customer retention and customer churn is expected to be helpful in preventing
In this paper, changes in business environment and intensified competition between companies is deteriorating due to the revenue structure in the online shopping environment, logistics, service quality is very important in e-business capabilities that are agreed on most of the logistics sector. Store in a logistics service quality on customer satisfaction and repurchase intent are accomplishing many studies, however, determine the quality of logistics services of online shopping is the key to the outside rather than inside, the neighbor and to sell products to the mall and Target Vendor conducted a questionnaire and survey ships to the Vendor's own analysis of the type and degree of customer dissatisfaction Delivery of each type of data to analyze the actual occurrence is verified. And logistics services to provide optimal strategic direction, the mall's logistics service quality management policies and provide logistics services Vendor and customer complaints shrinks, existing customer retention and customer churn is expected to be helpful in preventing
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