Haptic모델링은 지난 10 년간 상당한 관심을 모으고 있다. 광범위한 연구가 있음에도 불구하고 일반적인 시스템은 아직 제안되지 않았다. 햅틱 감각은 인간을 위해 매우 중요하다. 비전과 함께 터치는 객체를 조작 하는 동안 매우 중요한 역할을 갖는다. 때때로 터치는 오직 터치하는 객체의 속성을 얻을 수 있는 맹인의 경우와 같이 비전을 대신하여 현실을 극복할 수 있다. 본 논문은 난타 음악과 상호작용하는 햅틱 ...
Haptic모델링은 지난 10 년간 상당한 관심을 모으고 있다. 광범위한 연구가 있음에도 불구하고 일반적인 시스템은 아직 제안되지 않았다. 햅틱 감각은 인간을 위해 매우 중요하다. 비전과 함께 터치는 객체를 조작 하는 동안 매우 중요한 역할을 갖는다. 때때로 터치는 오직 터치하는 객체의 속성을 얻을 수 있는 맹인의 경우와 같이 비전을 대신하여 현실을 극복할 수 있다. 본 논문은 난타 음악과 상호작용하는 햅틱 포스 피드백기술의 활용 가능성을 조사했다. 촉감처리기술을 포함하는 VR기술과 사용자에게 컵 객체의 터치를 제공하는 햅틱 디바이스를 사용했다. 햅틱 디바이스는 VR 공간에서 터치 모델을 이용하는데 활용했다. 실험을 위하여 Matlab/Simulink와 Handshake의 proSENCE Virtual Touch Toolbox는 프로그램 툴로 사용되었다. 각각 x, y, z축의 움직임을 나타내는데 필요한 함수는 3D로 모델화한 컵속에 물의 자연스런 움직임을 묘사하도록 적용했다. 컵속의 물의 양은 다른 소리를 갖는다. 실험에서 3D 객체의 외형을 인지하는 것과 터치에 의해서 촉감을 느끼는 것은 잘 표현되었다. 또한, 포인터를 활용해서 VR공간에서 게임이나 콘텐츠 개발이 가능함을 확인하였다.
Haptic 모델링은 지난 10 년간 상당한 관심을 모으고 있다. 광범위한 연구가 있음에도 불구하고 일반적인 시스템은 아직 제안되지 않았다. 햅틱 감각은 인간을 위해 매우 중요하다. 비전과 함께 터치는 객체를 조작 하는 동안 매우 중요한 역할을 갖는다. 때때로 터치는 오직 터치하는 객체의 속성을 얻을 수 있는 맹인의 경우와 같이 비전을 대신하여 현실을 극복할 수 있다. 본 논문은 난타 음악과 상호작용하는 햅틱 포스 피드백기술의 활용 가능성을 조사했다. 촉감처리기술을 포함하는 VR기술과 사용자에게 컵 객체의 터치를 제공하는 햅틱 디바이스를 사용했다. 햅틱 디바이스는 VR 공간에서 터치 모델을 이용하는데 활용했다. 실험을 위하여 Matlab/Simulink와 Handshake의 proSENCE Virtual Touch Toolbox는 프로그램 툴로 사용되었다. 각각 x, y, z축의 움직임을 나타내는데 필요한 함수는 3D로 모델화한 컵속에 물의 자연스런 움직임을 묘사하도록 적용했다. 컵속의 물의 양은 다른 소리를 갖는다. 실험에서 3D 객체의 외형을 인지하는 것과 터치에 의해서 촉감을 느끼는 것은 잘 표현되었다. 또한, 포인터를 활용해서 VR공간에서 게임이나 콘텐츠 개발이 가능함을 확인하였다.
Haptic Modeling has attracted significant interest over the last decade. In spite of extensive research, no generic system has yet been proposed. Haptic sense is very important for human beings. Together with vision, the touch holds a pimary role, especially during activities like objects manipulati...
Haptic Modeling has attracted significant interest over the last decade. In spite of extensive research, no generic system has yet been proposed. Haptic sense is very important for human beings. Together with vision, the touch holds a pimary role, especially during activities like objects manipulation. Sometime touch can also overcome or substitute vision, as in the case of blind people that are able to acquire the properties of an object only touching. This thesis investigates the possibility of exploiting haptic force-feedback technology for interacting with Nanta music. We use VR technologies including touch processing technologies and haptic devices to offer touch of cup object to users. Haptic device is used to implement touch model in VR space. Matlab/Simulink and proSENCE Virtual Touch Toolbox of Handshake Inc. for experiment, are used as programing tools. Function needed to describe the movement of x, y, and z axis respectively are applied to delineate the natural movement of water in cup object modeled with 3D. The amount of water in cup object has the difference of sounds. In experiment, to perceive the appearance of 3D object by touch and to feel the tactile by touch are well conducted. We also verify that it is possible to develop games or contents in VR space by using pont
Haptic Modeling has attracted significant interest over the last decade. In spite of extensive research, no generic system has yet been proposed. Haptic sense is very important for human beings. Together with vision, the touch holds a pimary role, especially during activities like objects manipulation. Sometime touch can also overcome or substitute vision, as in the case of blind people that are able to acquire the properties of an object only touching. This thesis investigates the possibility of exploiting haptic force-feedback technology for interacting with Nanta music. We use VR technologies including touch processing technologies and haptic devices to offer touch of cup object to users. Haptic device is used to implement touch model in VR space. Matlab/Simulink and proSENCE Virtual Touch Toolbox of Handshake Inc. for experiment, are used as programing tools. Function needed to describe the movement of x, y, and z axis respectively are applied to delineate the natural movement of water in cup object modeled with 3D. The amount of water in cup object has the difference of sounds. In experiment, to perceive the appearance of 3D object by touch and to feel the tactile by touch are well conducted. We also verify that it is possible to develop games or contents in VR space by using pont
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