이 연구는 미용서비스업에 있어서의 관계마케팅 활동요인인 미용인의 전문성, 고객지향성, 커뮤니케이션이 신뢰, 고객충성도와의 관계를 규명하여 미용서비스업의 마케팅 전략에 유용한 기초자료를 제공하는데 목적을 두고 있다. 미용서비스업의 관계마케팅 활동의 중요성을 강조하고 관계마케팅의 활동요인과 신뢰, 고객충성도를 종합적으로 검토하여 이들 요인 사이의 관계를 이론적 고찰과 함께 실증적으로 분석하여 미용서비스업의 효과적인 관계마케팅을 제시하고자 한다. 미용서비스업에서 전체적으로 유의하게 영향을 미치는 중요한 변수로 나타난 관계마케팅 활동요인의 세 가지 요인은 다음과 같다. 첫째, 미용인의 전문성은 서비스 제공자에게 ...
이 연구는 미용서비스업에 있어서의 관계마케팅 활동요인인 미용인의 전문성, 고객지향성, 커뮤니케이션이 신뢰, 고객충성도와의 관계를 규명하여 미용서비스업의 마케팅 전략에 유용한 기초자료를 제공하는데 목적을 두고 있다. 미용서비스업의 관계마케팅 활동의 중요성을 강조하고 관계마케팅의 활동요인과 신뢰, 고객충성도를 종합적으로 검토하여 이들 요인 사이의 관계를 이론적 고찰과 함께 실증적으로 분석하여 미용서비스업의 효과적인 관계마케팅을 제시하고자 한다. 미용서비스업에서 전체적으로 유의하게 영향을 미치는 중요한 변수로 나타난 관계마케팅 활동요인의 세 가지 요인은 다음과 같다. 첫째, 미용인의 전문성은 서비스 제공자에게 동기부여 및 정신교육과 직무교육, 서비스교육을 정기적으로 실시하여 서비스 제공자의 전문성을 높이면 고객에게 보다 높은 서비스 제공이 가능할 것이다. 둘째, 고객지향성을 더욱 증대하기 위해서는 고객에게 장기적인 혜택과 특별 서비스를 하고 철저한 고객관리로 고객에게 보다 많은 편익을 제공하여 미용서비스업에 만족하여 관계품질을 높이고 궁극적으로는 고객충성도를 높이는데 기여할 수 있다. 셋째, 커뮤니케이션은 고객과의 유대감을 형성하기 위해 필요하며 서비스 제공자는 장기적인 관점에서 이해하고 지속적으로 노력하여 고객에게 관심을 가지고 주의 깊게 커뮤니케이션을 한다면 고객이 갖게 되는 선입견이나 불안은 사라지고 충성고객으로 거듭날 수 있을 것이다. 고객의 다양한 욕구와 필요에 맞추어 새로운 기술 및 나은 서비스를 제공하기 위해 노력하고 장기적으로 신뢰를 높여 안정성을 증대하고 치열한 미용서비스업의 경쟁 속에서 기존 고객의 이탈을 막고 유지하여야 하며 기존 고객에 대한 질적, 양적 가치를 증대시키기 위해서는 미용서비스업에 관계마케팅의 전략이 반드시 필요할 것이다. 그러므로 고객들로 하여금 미용서비스업에 대한 신뢰를 가지고 고객충성도를 높이게 하여야 할 것이다.
이 연구는 미용서비스업에 있어서의 관계마케팅 활동요인인 미용인의 전문성, 고객지향성, 커뮤니케이션이 신뢰, 고객충성도와의 관계를 규명하여 미용서비스업의 마케팅 전략에 유용한 기초자료를 제공하는데 목적을 두고 있다. 미용서비스업의 관계마케팅 활동의 중요성을 강조하고 관계마케팅의 활동요인과 신뢰, 고객충성도를 종합적으로 검토하여 이들 요인 사이의 관계를 이론적 고찰과 함께 실증적으로 분석하여 미용서비스업의 효과적인 관계마케팅을 제시하고자 한다. 미용서비스업에서 전체적으로 유의하게 영향을 미치는 중요한 변수로 나타난 관계마케팅 활동요인의 세 가지 요인은 다음과 같다. 첫째, 미용인의 전문성은 서비스 제공자에게 동기부여 및 정신교육과 직무교육, 서비스교육을 정기적으로 실시하여 서비스 제공자의 전문성을 높이면 고객에게 보다 높은 서비스 제공이 가능할 것이다. 둘째, 고객지향성을 더욱 증대하기 위해서는 고객에게 장기적인 혜택과 특별 서비스를 하고 철저한 고객관리로 고객에게 보다 많은 편익을 제공하여 미용서비스업에 만족하여 관계품질을 높이고 궁극적으로는 고객충성도를 높이는데 기여할 수 있다. 셋째, 커뮤니케이션은 고객과의 유대감을 형성하기 위해 필요하며 서비스 제공자는 장기적인 관점에서 이해하고 지속적으로 노력하여 고객에게 관심을 가지고 주의 깊게 커뮤니케이션을 한다면 고객이 갖게 되는 선입견이나 불안은 사라지고 충성고객으로 거듭날 수 있을 것이다. 고객의 다양한 욕구와 필요에 맞추어 새로운 기술 및 나은 서비스를 제공하기 위해 노력하고 장기적으로 신뢰를 높여 안정성을 증대하고 치열한 미용서비스업의 경쟁 속에서 기존 고객의 이탈을 막고 유지하여야 하며 기존 고객에 대한 질적, 양적 가치를 증대시키기 위해서는 미용서비스업에 관계마케팅의 전략이 반드시 필요할 것이다. 그러므로 고객들로 하여금 미용서비스업에 대한 신뢰를 가지고 고객충성도를 높이게 하여야 할 것이다.
This research finds out relationship between specialty of person who is in cosmetology service industry, customer need, trust of communication, customer’s loyalty as relationship marketing’s activity factors in cosmetology service industry and provides basic data for marketing strategy in cosmetolog...
This research finds out relationship between specialty of person who is in cosmetology service industry, customer need, trust of communication, customer’s loyalty as relationship marketing’s activity factors in cosmetology service industry and provides basic data for marketing strategy in cosmetology service industry. Relationship between emphasizing relationship marketing activity in cosmetology service industry and studying relationship marketing’s activity factor, trust, and customer’s loyalty with theoretical studying analyze empirically and suggest useful relationship marketing in cosmetology service industry. There are three factors that effect to relationship marketing activity factors in cosmetology service industry. First, specialty of person who is in cosmetology service industry with motivation, moral training, job training and service training is able to provide better service to customer. Second, provide long-term benefit in order to increase customer’s need and providing special servicewith customer management and more benefit with continuous management are able to contribute increasing relationship quality and customer’s loyalty. Third, communication needs for build up relationship with customer and if service provider understands customer very well with communication with, service provider can get rid of customer’ss fix idea or anxiety and customer will become loyalty customer. Try to provide better service and new technique in order to meet customer’s need and desire and increase stable business with long-term trust and prevent customer’s breakaway in competition of cosmetology service industry and relationship marketing strategy needs for increasing customer’s value. Therefore, make trust and customer’s loyalty higher about cosmetology service industry for customer.
This research finds out relationship between specialty of person who is in cosmetology service industry, customer need, trust of communication, customer’s loyalty as relationship marketing’s activity factors in cosmetology service industry and provides basic data for marketing strategy in cosmetology service industry. Relationship between emphasizing relationship marketing activity in cosmetology service industry and studying relationship marketing’s activity factor, trust, and customer’s loyalty with theoretical studying analyze empirically and suggest useful relationship marketing in cosmetology service industry. There are three factors that effect to relationship marketing activity factors in cosmetology service industry. First, specialty of person who is in cosmetology service industry with motivation, moral training, job training and service training is able to provide better service to customer. Second, provide long-term benefit in order to increase customer’s need and providing special servicewith customer management and more benefit with continuous management are able to contribute increasing relationship quality and customer’s loyalty. Third, communication needs for build up relationship with customer and if service provider understands customer very well with communication with, service provider can get rid of customer’ss fix idea or anxiety and customer will become loyalty customer. Try to provide better service and new technique in order to meet customer’s need and desire and increase stable business with long-term trust and prevent customer’s breakaway in competition of cosmetology service industry and relationship marketing strategy needs for increasing customer’s value. Therefore, make trust and customer’s loyalty higher about cosmetology service industry for customer.
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