이 연구의 목적은 200~400명의 중소형 유소년 스포츠클럽의 효율적인 운영을 위해 고객만족과 서비스품질이 학부모들의 재등록에 미치는 영향이 어떻게 결정되는가를 파악하는데 연구의 목적이 있다. 이 연구의 참여자는 서울시 지역에 소재한 200~400명의 유소년이 가입되어진 유소년 스포츠클럽 5곳을 선정하였으며, 선정된 유소년 스포츠클럽 이용자의 학부모를 대상으로 편의표본추출법(Convenience Sampling method)에 의해 표본을 수집하였다. 설문지의 응답결과 자료를 회수한 후 신뢰성이 떨어진다고 판단되는 자료로서 이중기입, 무(無)기입 등 불성실하게 응답했다고 판단되는 30부의 설문지를 제외한 300부의 설문지를 연구에 사용하였다. 자료처리는 ...
이 연구의 목적은 200~400명의 중소형 유소년 스포츠클럽의 효율적인 운영을 위해 고객만족과 서비스품질이 학부모들의 재등록에 미치는 영향이 어떻게 결정되는가를 파악하는데 연구의 목적이 있다. 이 연구의 참여자는 서울시 지역에 소재한 200~400명의 유소년이 가입되어진 유소년 스포츠클럽 5곳을 선정하였으며, 선정된 유소년 스포츠클럽 이용자의 학부모를 대상으로 편의표본추출법(Convenience Sampling method)에 의해 표본을 수집하였다. 설문지의 응답결과 자료를 회수한 후 신뢰성이 떨어진다고 판단되는 자료로서 이중기입, 무(無)기입 등 불성실하게 응답했다고 판단되는 30부의 설문지를 제외한 300부의 설문지를 연구에 사용하였다. 자료처리는 SPSSWIN 12.0 Version 통계 프로그램을 이용하여 분석 목적에 따라 전산처리하였다. 자료처리를 위한 통계방법은 상관관계분석(Correlation Analysis), 회귀분석(Regression Analysis), 교차분석χ²(ρ)을 실시하였다. 본 연구를 통해 얻은 결과는 다음과 같다. 첫째, 유소년 스포츠클럽 참여에 있어서 학부모들의 재등록에 미치는 영향인 서비스품질(편리성, 신뢰성, 안전성, 커뮤니케이션, 근접성)에서 유의한 차이가 있는 것으로 나타났다. 둘째, 학부모들의 만족도에 따른 재등록 의도의 차이 검증에서도 유의한 차이가 있는 것으로 나타났다. 셋째, 성별과 연령, 기간에 따른 재등록 의도의 차이 검증에서도 남자와 여자 모두 유의한 차이가 있는 것으로 나타났다.
이 연구의 목적은 200~400명의 중소형 유소년 스포츠클럽의 효율적인 운영을 위해 고객만족과 서비스품질이 학부모들의 재등록에 미치는 영향이 어떻게 결정되는가를 파악하는데 연구의 목적이 있다. 이 연구의 참여자는 서울시 지역에 소재한 200~400명의 유소년이 가입되어진 유소년 스포츠클럽 5곳을 선정하였으며, 선정된 유소년 스포츠클럽 이용자의 학부모를 대상으로 편의표본추출법(Convenience Sampling method)에 의해 표본을 수집하였다. 설문지의 응답결과 자료를 회수한 후 신뢰성이 떨어진다고 판단되는 자료로서 이중기입, 무(無)기입 등 불성실하게 응답했다고 판단되는 30부의 설문지를 제외한 300부의 설문지를 연구에 사용하였다. 자료처리는 SPSS WIN 12.0 Version 통계 프로그램을 이용하여 분석 목적에 따라 전산처리하였다. 자료처리를 위한 통계방법은 상관관계분석(Correlation Analysis), 회귀분석(Regression Analysis), 교차분석χ²(ρ)을 실시하였다. 본 연구를 통해 얻은 결과는 다음과 같다. 첫째, 유소년 스포츠클럽 참여에 있어서 학부모들의 재등록에 미치는 영향인 서비스품질(편리성, 신뢰성, 안전성, 커뮤니케이션, 근접성)에서 유의한 차이가 있는 것으로 나타났다. 둘째, 학부모들의 만족도에 따른 재등록 의도의 차이 검증에서도 유의한 차이가 있는 것으로 나타났다. 셋째, 성별과 연령, 기간에 따른 재등록 의도의 차이 검증에서도 남자와 여자 모두 유의한 차이가 있는 것으로 나타났다.
This study is to identify how customer satisfaction and service qualification of youth sports clubs affect the re-registration among parents. To do research, 5 youth sports clubs having 200-400 memberships in Seoul were chose. A Convenience Sampling method is used against parents using selected spor...
This study is to identify how customer satisfaction and service qualification of youth sports clubs affect the re-registration among parents. To do research, 5 youth sports clubs having 200-400 memberships in Seoul were chose. A Convenience Sampling method is used against parents using selected sports clubs. Among receiving questionnaires, 300 of them were used for the study purpose. Although 30 of them were not included due to unreliable reasons such as duplicated answers, ornot fully answered. SPSS WIN 12.0 Version is used to analyze gathered data. For statistical methods, Correlation Analysis, Regression Analysis and cross-tabulations χ²(ρ) were conducted. The results are following as: First, there were significant differences on service qualification (convenience, reliability, safety, communication, accessibility), which can affect the re-registration of parents. Second, there were significant differences on the intention of re-registration depending on the satisfaction. There were significant differences on the intention of re-registration by gender, age, and duration.
This study is to identify how customer satisfaction and service qualification of youth sports clubs affect the re-registration among parents. To do research, 5 youth sports clubs having 200-400 memberships in Seoul were chose. A Convenience Sampling method is used against parents using selected sports clubs. Among receiving questionnaires, 300 of them were used for the study purpose. Although 30 of them were not included due to unreliable reasons such as duplicated answers, ornot fully answered. SPSS WIN 12.0 Version is used to analyze gathered data. For statistical methods, Correlation Analysis, Regression Analysis and cross-tabulations χ²(ρ) were conducted. The results are following as: First, there were significant differences on service qualification (convenience, reliability, safety, communication, accessibility), which can affect the re-registration of parents. Second, there were significant differences on the intention of re-registration depending on the satisfaction. There were significant differences on the intention of re-registration by gender, age, and duration.
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