19세기 후반부터 20세기 초에 이르는 시기는 기존의 전통적이고 기능적인 화성이 붕괴되고 새로운 경향의 음악이 나타나게 되는데 이것이 바로 인상주의 음악이다. 인상주의는 20세기를 향한 전환점의 시기에서 중요한 출발점이 된다. 음악의 인상주의는 문학의 상징주의와 회화의 인상주의에서 영향을 받았고 이것은 직접 사물을 표현하고 묘사하기보다는 암시하여 어떤 대상이나 광경의 인상을 나타내는 것이었다. 드뷔시는 이러한 것을 음악에 적용하기 위해 전통적인 화성 작곡기법 대신 중세 선법, 동양적인 온음음계와 5음음계, 그리고 이국적인 리듬 등...
19세기 후반부터 20세기 초에 이르는 시기는 기존의 전통적이고 기능적인 화성이 붕괴되고 새로운 경향의 음악이 나타나게 되는데 이것이 바로 인상주의 음악이다. 인상주의는 20세기를 향한 전환점의 시기에서 중요한 출발점이 된다. 음악의 인상주의는 문학의 상징주의와 회화의 인상주의에서 영향을 받았고 이것은 직접 사물을 표현하고 묘사하기보다는 암시하여 어떤 대상이나 광경의 인상을 나타내는 것이었다. 드뷔시는 이러한 것을 음악에 적용하기 위해 전통적인 화성 작곡기법 대신 중세 선법, 동양적인 온음음계와 5음음계, 그리고 이국적인 리듬 등 오늘날 인상주의의 기법이라고 여겨지는 것들을 도입하였다. 본 눈문에서 다루게 될 는 프렐류드, 사라방드, 토카타의 세부분으로 나뉘어져 있다. 이 곡들은 드뷔시의 독특한 작곡어법들이 잘 드러나 있다. 프렐류드는 온음음계를 주로 사용하였고 병진행이 자주 나타난다. 사라방드는 중세 선법의 사용과 연속적인 7화음, 병행화음, 부가화음 등을 사용하여 화성의 색채적인 면을 강조하였다. 토카타는 가장 기교적인 곡으로 빠른 템포와 다양한 리듬, 풍부한 화성과 조성적인 색채를 지니고 있다. 본 논문에서는 인상주의가 드뷔시의 피아노 음악에 끼친 영향과 에서 새로운 음악 기법이 어떻게 표현되었는지 알아보도록 하겠다.
19세기 후반부터 20세기 초에 이르는 시기는 기존의 전통적이고 기능적인 화성이 붕괴되고 새로운 경향의 음악이 나타나게 되는데 이것이 바로 인상주의 음악이다. 인상주의는 20세기를 향한 전환점의 시기에서 중요한 출발점이 된다. 음악의 인상주의는 문학의 상징주의와 회화의 인상주의에서 영향을 받았고 이것은 직접 사물을 표현하고 묘사하기보다는 암시하여 어떤 대상이나 광경의 인상을 나타내는 것이었다. 드뷔시는 이러한 것을 음악에 적용하기 위해 전통적인 화성 작곡기법 대신 중세 선법, 동양적인 온음음계와 5음음계, 그리고 이국적인 리듬 등 오늘날 인상주의의 기법이라고 여겨지는 것들을 도입하였다. 본 눈문에서 다루게 될
는 프렐류드, 사라방드, 토카타의 세부분으로 나뉘어져 있다. 이 곡들은 드뷔시의 독특한 작곡어법들이 잘 드러나 있다. 프렐류드는 온음음계를 주로 사용하였고 병진행이 자주 나타난다. 사라방드는 중세 선법의 사용과 연속적인 7화음, 병행화음, 부가화음 등을 사용하여 화성의 색채적인 면을 강조하였다. 토카타는 가장 기교적인 곡으로 빠른 템포와 다양한 리듬, 풍부한 화성과 조성적인 색채를 지니고 있다. 본 논문에서는 인상주의가 드뷔시의 피아노 음악에 끼친 영향과 에서 새로운 음악 기법이 어떻게 표현되었는지 알아보도록 하겠다.
Traditional and functional harmony is fallen down between the late 19th century and early 20th century. And new style of music appear that is Impressionism. It became an important starting point toward the 20th century. Impressionism in music was influenced by both Symbolism in literature and Impres...
Traditional and functional harmony is fallen down between the late 19th century and early 20th century. And new style of music appear that is Impressionism. It became an important starting point toward the 20th century. Impressionism in music was influenced by both Symbolism in literature and Impressionism in painting, and the aim of Impressionists was to suggest rather than to depict; to show the emotional reaction of the object. In order to apply it to Debussy's music, he introduced church modes, oriental diatonic, pentatonic scales and exotic rhythms which are regarded today as impressionistic techniques, instead of the traditional major and minor scales. 'Pour le piano' used in this study consists of three parts, "Perlude", "Sarabande" and "Toccata". Debussy's peculiar method is well brought out in this work. "Prelude" use whole-tone scale and parallel octaves "Sarabande" emphasis harmonic color by using church modes, consecutive seventh chord, parallel chords and major minor chords. "Toccata" is the most technical difficulty and has fast tempo, various rhythm, rich harmonies and composite color consecutive seventh chord. This study analyzes that influence of impressionism on the piano music of Debussy and how to appears the new style through ‘pour le piano’.
Traditional and functional harmony is fallen down between the late 19th century and early 20th century. And new style of music appear that is Impressionism. It became an important starting point toward the 20th century. Impressionism in music was influenced by both Symbolism in literature and Impressionism in painting, and the aim of Impressionists was to suggest rather than to depict; to show the emotional reaction of the object. In order to apply it to Debussy's music, he introduced church modes, oriental diatonic, pentatonic scales and exotic rhythms which are regarded today as impressionistic techniques, instead of the traditional major and minor scales. 'Pour le piano' used in this study consists of three parts, "Perlude", "Sarabande" and "Toccata". Debussy's peculiar method is well brought out in this work. "Prelude" use whole-tone scale and parallel octaves "Sarabande" emphasis harmonic color by using church modes, consecutive seventh chord, parallel chords and major minor chords. "Toccata" is the most technical difficulty and has fast tempo, various rhythm, rich harmonies and composite color consecutive seventh chord. This study analyzes that influence of impressionism on the piano music of Debussy and how to appears the new style through ‘pour le piano’.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.