중국은 유입 인구의 증가로 경제가 좋아졌으며, 시민들의 1가구당 소비구조도 변화를 겪고 있다. 여행객의 소비도 점차 증가해 큰 성장을 보였다. 세계 최대 규모로 성장한 중국의 경제에서 관광업은 가장 성장률이 높은 산업중 하나이며 앞으로 중국 경제 발전의 큰 원동력이 될 것으로 예상 된다. 2010년 열린 상해 엑스포도 저탄소를 핵심 주제로 상정하여 저탄소 경제 성장에 소극적이었던 중국 내 발전의 트렌드를 변화 시켰다. “저탄소, 조화, 지속 가능한 도시의 발전”을 박람회 3대 가치로 걸고, 저탄소 배출 기술을 소개할 뿐 아니라, 박람회 자체의 준비와 진행에서도 저탄소 기술을 적용해 관람객들의 관심과 참여를 유도해내는데 성공하였다. 동시에, 상해시는 중국의 국제 관광 도시로서, 국내 뿐 아니라 세계적으로 그 위상과 책임이 날로 커지고 있다. 상해 EXPO는 중국 장강 ...
중국은 유입 인구의 증가로 경제가 좋아졌으며, 시민들의 1가구당 소비구조도 변화를 겪고 있다. 여행객의 소비도 점차 증가해 큰 성장을 보였다. 세계 최대 규모로 성장한 중국의 경제에서 관광업은 가장 성장률이 높은 산업중 하나이며 앞으로 중국 경제 발전의 큰 원동력이 될 것으로 예상 된다. 2010년 열린 상해 엑스포도 저탄소를 핵심 주제로 상정하여 저탄소 경제 성장에 소극적이었던 중국 내 발전의 트렌드를 변화 시켰다. “저탄소, 조화, 지속 가능한 도시의 발전”을 박람회 3대 가치로 걸고, 저탄소 배출 기술을 소개할 뿐 아니라, 박람회 자체의 준비와 진행에서도 저탄소 기술을 적용해 관람객들의 관심과 참여를 유도해내는데 성공하였다. 동시에, 상해시는 중국의 국제 관광 도시로서, 국내 뿐 아니라 세계적으로 그 위상과 책임이 날로 커지고 있다. 상해 EXPO는 중국 장강 삼각주의 관광 산업에 새로운 기회와 장기적인 이점을 가져온 것이다. 매년 큰 규모로 성장하는 관광객들의 효율적이고 안전한 관광사업 으로써 시티 투어 역시 매우 중요해졌다. 시티투어는 도시의 다양한 관광명소를 관광객들에게 보여 주는 효율적이고 효과적인 관광서비스로서 단순한 이동 수단이 아닌 종합적인 여행 서비스로 변모를 거듭하고 있다. 시티투어버스는 도시내선이나 외선이나 유명 관광명소를 빠짐없이 운행하기 때문이다. 운행 중 관광가이드의 안내서비스는 물론, 여행지의 역사와 문화에 대해서도 설명한다. 시티투어에 사용되는 대형 버스 주로 2층으로 디자인 되는 넓은 내부 공간으로 안락함을 제공하며 확 트인 전망으로 도심의 풍경을 잘 감상할 수 있으며, 도시의 매력을 깊이 느낄 수 있는 새로운 볼거리와 여행의 즐거움을 선사한다. 그리고 시티투어버스가 국가의 이미지 향상에도 기여하는 아이콘으로 자리매김한 것이다. 유럽, 북미들의 이층버스는 주로 시티투어버스였으나 최근에는 중국의 다수의 도시에서도 2층 버스를 도입하여 시티투어버스로 사용하고 있다. 시티투어버스는 점차 도시여행의 가장 중요한 이동 수단이 되어가고 있다. 본 논문은 low-carbon, 관광산업 발전 그리고 관광객 만족을 가장 큰 축으로 설정하고 나아가 도시 및 국가 브랜드 확립까지 가능한 시티투어버스의 디자인을 다음과 같은 주제로 통해 연구하였다. 첫째, 시티투어버스의 개념, 특성, 구성요소를 바탕으로 국가별 운행되는 시티투어버스의 현황을 분석해 현대 시티투어버스디자인 흐름을 분석하였다. 둘째, 상해시 상황 및 특성, 상해시 관광요소 특성을 분석하고 상해시 관광객 특성 및 관광 욕구를 조사하고 상해시의 독특한 시티투어버스 디자인요소를 파악하였다. 셋째, 시티투어버스의 디자인과 기술에 대한 Trend 분석으로 상해시 시티투어버스의 디자인 개선 방향을 설정하였다. 넷째, 상해시 관광객 관광욕구를 만족할 수 있는 안정성, 편리성, 편안함, 오락성, 식별함, 관광효과에 중점을 두었다. 상해시에 어울리는 차별화된 디자인을 하였고 “low-carbon” 이론에 따라서 친환경 요구를 디자인연구에 반영하였다. 상해시 특유의 문화요소를 통해 외국인에게도 특별한 여행이 될 수 있도록 대중유형문화 포스트모더니즘과 개성 있고 재미있는 디자인, 충분한 지역특색의 표현, 패션디자인, 친환경 순수전기와 태양에너지, 편안하게 사용할 수 있는 낮은 발판, 식별력기능 좋은 시설, 여행객들의 오락성욕구를 충족하는 상품으로서 시티투어버스를 연구하였다.
중국은 유입 인구의 증가로 경제가 좋아졌으며, 시민들의 1가구당 소비구조도 변화를 겪고 있다. 여행객의 소비도 점차 증가해 큰 성장을 보였다. 세계 최대 규모로 성장한 중국의 경제에서 관광업은 가장 성장률이 높은 산업중 하나이며 앞으로 중국 경제 발전의 큰 원동력이 될 것으로 예상 된다. 2010년 열린 상해 엑스포도 저탄소를 핵심 주제로 상정하여 저탄소 경제 성장에 소극적이었던 중국 내 발전의 트렌드를 변화 시켰다. “저탄소, 조화, 지속 가능한 도시의 발전”을 박람회 3대 가치로 걸고, 저탄소 배출 기술을 소개할 뿐 아니라, 박람회 자체의 준비와 진행에서도 저탄소 기술을 적용해 관람객들의 관심과 참여를 유도해내는데 성공하였다. 동시에, 상해시는 중국의 국제 관광 도시로서, 국내 뿐 아니라 세계적으로 그 위상과 책임이 날로 커지고 있다. 상해 EXPO는 중국 장강 삼각주의 관광 산업에 새로운 기회와 장기적인 이점을 가져온 것이다. 매년 큰 규모로 성장하는 관광객들의 효율적이고 안전한 관광사업 으로써 시티 투어 역시 매우 중요해졌다. 시티투어는 도시의 다양한 관광명소를 관광객들에게 보여 주는 효율적이고 효과적인 관광서비스로서 단순한 이동 수단이 아닌 종합적인 여행 서비스로 변모를 거듭하고 있다. 시티투어버스는 도시내선이나 외선이나 유명 관광명소를 빠짐없이 운행하기 때문이다. 운행 중 관광가이드의 안내서비스는 물론, 여행지의 역사와 문화에 대해서도 설명한다. 시티투어에 사용되는 대형 버스 주로 2층으로 디자인 되는 넓은 내부 공간으로 안락함을 제공하며 확 트인 전망으로 도심의 풍경을 잘 감상할 수 있으며, 도시의 매력을 깊이 느낄 수 있는 새로운 볼거리와 여행의 즐거움을 선사한다. 그리고 시티투어버스가 국가의 이미지 향상에도 기여하는 아이콘으로 자리매김한 것이다. 유럽, 북미들의 이층버스는 주로 시티투어버스였으나 최근에는 중국의 다수의 도시에서도 2층 버스를 도입하여 시티투어버스로 사용하고 있다. 시티투어버스는 점차 도시여행의 가장 중요한 이동 수단이 되어가고 있다. 본 논문은 low-carbon, 관광산업 발전 그리고 관광객 만족을 가장 큰 축으로 설정하고 나아가 도시 및 국가 브랜드 확립까지 가능한 시티투어버스의 디자인을 다음과 같은 주제로 통해 연구하였다. 첫째, 시티투어버스의 개념, 특성, 구성요소를 바탕으로 국가별 운행되는 시티투어버스의 현황을 분석해 현대 시티투어버스디자인 흐름을 분석하였다. 둘째, 상해시 상황 및 특성, 상해시 관광요소 특성을 분석하고 상해시 관광객 특성 및 관광 욕구를 조사하고 상해시의 독특한 시티투어버스 디자인요소를 파악하였다. 셋째, 시티투어버스의 디자인과 기술에 대한 Trend 분석으로 상해시 시티투어버스의 디자인 개선 방향을 설정하였다. 넷째, 상해시 관광객 관광욕구를 만족할 수 있는 안정성, 편리성, 편안함, 오락성, 식별함, 관광효과에 중점을 두었다. 상해시에 어울리는 차별화된 디자인을 하였고 “low-carbon” 이론에 따라서 친환경 요구를 디자인연구에 반영하였다. 상해시 특유의 문화요소를 통해 외국인에게도 특별한 여행이 될 수 있도록 대중유형문화 포스트모더니즘과 개성 있고 재미있는 디자인, 충분한 지역특색의 표현, 패션디자인, 친환경 순수전기와 태양에너지, 편안하게 사용할 수 있는 낮은 발판, 식별력기능 좋은 시설, 여행객들의 오락성욕구를 충족하는 상품으로서 시티투어버스를 연구하였다.
2010 World Expo has created a series of classic cultural tourism resources for Shanghai and formed a tourism band along Yangtze River, showing the property of tourism, which provides new opportunities for the leapfrog development of Shanghai tourism industry. The influx of a large number of tourists...
2010 World Expo has created a series of classic cultural tourism resources for Shanghai and formed a tourism band along Yangtze River, showing the property of tourism, which provides new opportunities for the leapfrog development of Shanghai tourism industry. The influx of a large number of tourists provides a broad space for the tourist bus service. As the Mobile city landscape as the city tour buses not only reflect the city style and feature and meet the theme of the times, but also serve the tourists better to meet their needs in body and mind. But now, cities have common problems of lacking distinguishing features in tourist sights tourism landscape characteristics of common problems. Before the low popularity and cost effective led to few passengers on No.1 Road Shanghai Sightseeing Bus and forced outages. Therefore, it is important to combine popular culture in recent years and design a tour bus that is distinctive, fully reflecting the regional characteristics, stylish, comfortable and meeting the needs of visitors. Based on the understanding of Shanghai, natural environment, geography, characteristics of history and culture, urban traffic conditions, feature of Expo attractions, investigations on influential factors of worldwide visitors’status, travel, tourist demand visitors’ traveling psychology and other related factors and the understanding in historical development and current types. Through the domestic and international market research and analysis of current situation of shape, color, material, function, technology and other elements we predict future trends and summarizes the influential factors of tourist bus design. With advanced technology we fully understand in the national policy and the market trends, reflecting the regional cultural characteristics of the actual state of tourist buses and setting the design direction. Extract design elements and show the design concept and come up with the design. The goal is to provide a reference for Shanghai tour bus design. From the investigation for this design over this investigation, we summarizes the following experience in design and self-prediction for future bus design: 1,The design of double-decker sightseeing bus is 80% similar with its double-decker bus around and Double decker bus design. The difference is that tour buses are designed to take into account the effects of the body's own tourism, services, functions and styles that attract tourists. So pay more attention to appearance tour bus features, fashion, entertainment. 2,Tourists with different tourist destination different social status different ages and different preferences. But grasp the principal contradiction in the design. According to twenty-eighty Law Considering to enhance the design services for the target groups of tourists. 3,With the popularity of barrier-free design, more human recollections (from the mental and physical) design and security design are used in tourist buses, which gradually become the new standard for industrial design. 4,The early 21st century, we began to enter the information society. Appearance of the product is no longer limited by technology, so that it is no longer limited by functional restrictions. While economic globalization, more emphasis on different countries, different nationalities, different cultural values, makes the tendency to diversify the development of the design. Thus, functionalism recess to information technology, and visualized design is to grow and develop. 5,now we are facing a series of problems of global warming, environmental pollution and other serious problems. Clean energy has been widely valued. The use of clean energy, designing pro-environment recycled tour bus is the future direction of design development.
2010 World Expo has created a series of classic cultural tourism resources for Shanghai and formed a tourism band along Yangtze River, showing the property of tourism, which provides new opportunities for the leapfrog development of Shanghai tourism industry. The influx of a large number of tourists provides a broad space for the tourist bus service. As the Mobile city landscape as the city tour buses not only reflect the city style and feature and meet the theme of the times, but also serve the tourists better to meet their needs in body and mind. But now, cities have common problems of lacking distinguishing features in tourist sights tourism landscape characteristics of common problems. Before the low popularity and cost effective led to few passengers on No.1 Road Shanghai Sightseeing Bus and forced outages. Therefore, it is important to combine popular culture in recent years and design a tour bus that is distinctive, fully reflecting the regional characteristics, stylish, comfortable and meeting the needs of visitors. Based on the understanding of Shanghai, natural environment, geography, characteristics of history and culture, urban traffic conditions, feature of Expo attractions, investigations on influential factors of worldwide visitors’status, travel, tourist demand visitors’ traveling psychology and other related factors and the understanding in historical development and current types. Through the domestic and international market research and analysis of current situation of shape, color, material, function, technology and other elements we predict future trends and summarizes the influential factors of tourist bus design. With advanced technology we fully understand in the national policy and the market trends, reflecting the regional cultural characteristics of the actual state of tourist buses and setting the design direction. Extract design elements and show the design concept and come up with the design. The goal is to provide a reference for Shanghai tour bus design. From the investigation for this design over this investigation, we summarizes the following experience in design and self-prediction for future bus design: 1,The design of double-decker sightseeing bus is 80% similar with its double-decker bus around and Double decker bus design. The difference is that tour buses are designed to take into account the effects of the body's own tourism, services, functions and styles that attract tourists. So pay more attention to appearance tour bus features, fashion, entertainment. 2,Tourists with different tourist destination different social status different ages and different preferences. But grasp the principal contradiction in the design. According to twenty-eighty Law Considering to enhance the design services for the target groups of tourists. 3,With the popularity of barrier-free design, more human recollections (from the mental and physical) design and security design are used in tourist buses, which gradually become the new standard for industrial design. 4,The early 21st century, we began to enter the information society. Appearance of the product is no longer limited by technology, so that it is no longer limited by functional restrictions. While economic globalization, more emphasis on different countries, different nationalities, different cultural values, makes the tendency to diversify the development of the design. Thus, functionalism recess to information technology, and visualized design is to grow and develop. 5,now we are facing a series of problems of global warming, environmental pollution and other serious problems. Clean energy has been widely valued. The use of clean energy, designing pro-environment recycled tour bus is the future direction of design development.
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