본 연구는 수학 소프트웨어 GeoGebra를 활용한 미적분 수업에서 학생들의 이해 및 수학적 사고의 변화, 흥미, 관심을 알아보는데 그 목적을 둔다. 따라서 다음과 같은 연구 문제가 제기된다. 1. GeoGebra가 고등학교 학생들에게 미적분 개념 및 문제의 이해에 어떻게 영향을 주는가? 2. GeoGebra를 이용한 수학수업이 학습자의 흥미, 태도, 관심을 어떻게 변화시키는가? 본 연구를 위하여 강북지역 고등학교 2학년 6명 (남학생2명, 여학생4명)을 대상으로 미적분 수업을 진행하였다. 각 두 명씩 7차시의 수업을 진행하고 면담 및 답지, 소감문을 통한 질적 ...
본 연구는 수학 소프트웨어 GeoGebra를 활용한 미적분 수업에서 학생들의 이해 및 수학적 사고의 변화, 흥미, 관심을 알아보는데 그 목적을 둔다. 따라서 다음과 같은 연구 문제가 제기된다. 1. GeoGebra가 고등학교 학생들에게 미적분 개념 및 문제의 이해에 어떻게 영향을 주는가? 2. GeoGebra를 이용한 수학수업이 학습자의 흥미, 태도, 관심을 어떻게 변화시키는가? 본 연구를 위하여 강북지역 고등학교 2학년 6명 (남학생2명, 여학생4명)을 대상으로 미적분 수업을 진행하였다. 각 두 명씩 7차시의 수업을 진행하고 면담 및 답지, 소감문을 통한 질적 사례연구를 택하였다. 이는 연구 인원이 소수이어서 양적인 연구 자체가 큰 의미를 갖지 못하며, 학습자의 결과에 대한 수준발달의 일반화에 두지 않고, 학습과정에서 발생하는 변화파악에 목적을 둔다.
본 연구는 수학 소프트웨어 GeoGebra를 활용한 미적분 수업에서 학생들의 이해 및 수학적 사고의 변화, 흥미, 관심을 알아보는데 그 목적을 둔다. 따라서 다음과 같은 연구 문제가 제기된다. 1. GeoGebra가 고등학교 학생들에게 미적분 개념 및 문제의 이해에 어떻게 영향을 주는가? 2. GeoGebra를 이용한 수학수업이 학습자의 흥미, 태도, 관심을 어떻게 변화시키는가? 본 연구를 위하여 강북지역 고등학교 2학년 6명 (남학생2명, 여학생4명)을 대상으로 미적분 수업을 진행하였다. 각 두 명씩 7차시의 수업을 진행하고 면담 및 답지, 소감문을 통한 질적 사례연구를 택하였다. 이는 연구 인원이 소수이어서 양적인 연구 자체가 큰 의미를 갖지 못하며, 학습자의 결과에 대한 수준발달의 일반화에 두지 않고, 학습과정에서 발생하는 변화파악에 목적을 둔다.
This paper aims to identify learners' mathematical understanding and idea, interests and motivation in class using GeoGebra, mathematical software. For this purpose, research questions investigated are followed below. (1) How does GeoGebra influence on understanding the concept and finding solution ...
This paper aims to identify learners' mathematical understanding and idea, interests and motivation in class using GeoGebra, mathematical software. For this purpose, research questions investigated are followed below. (1) How does GeoGebra influence on understanding the concept and finding solution of differential and integral calculus for high school students? (2) How can learners' interests, attitude and motivation towards mathematic class changed by using GeoGebra? For this research six subjects were selected from second grade in a Korean high school, two for male and four for female respectively. Two students in each class for seven periods were given differential and integral calculus class and interview, field note and students' reflection were followed for the qualitative case study. As the number of participant is small, the quantitative study is meaningless. The result of the participants' achievements is not generalized, but analyzed for the change resulting from the process of learning.
This paper aims to identify learners' mathematical understanding and idea, interests and motivation in class using GeoGebra, mathematical software. For this purpose, research questions investigated are followed below. (1) How does GeoGebra influence on understanding the concept and finding solution of differential and integral calculus for high school students? (2) How can learners' interests, attitude and motivation towards mathematic class changed by using GeoGebra? For this research six subjects were selected from second grade in a Korean high school, two for male and four for female respectively. Two students in each class for seven periods were given differential and integral calculus class and interview, field note and students' reflection were followed for the qualitative case study. As the number of participant is small, the quantitative study is meaningless. The result of the participants' achievements is not generalized, but analyzed for the change resulting from the process of learning.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.