PC 운영체제를 지배해온 마이크로소프트사는 라이센스에 의해 윈도우를 PC제조업체가 사용할 수 있게 하였다. 따라서, 삼성 등 많은 PC제조업체들은 마이크로소프트사에게 라이센스 비용을 지불하며 어느 정도 공생하는 관계를 형성해 갈 수 있었다. 그러나, 모바일 운영체제의 초기 시장을 점령하고 있는 애플은 소프트웨어와 하드웨어, 그리고 심지어 애플리케이션까지 모든 것을 독점하고자 하는 것에서 모든 경쟁업체들이 생존의 위협을 느끼고 있는 것이다. 삼성, 노키아, LG, 모토로라의 스마트폰에 iOS가 탑재되어 판매되고 있다면, 지금 처럼 삼성과 노키아와 LG가 생존의 위협을 느끼며 모바일OS를 찾아 헤매지 않아도 될 것이다. 그러나, 애플은 철저하게 자신이 최초로 만들어 낸 것을 독점하고자 한다. 그래서 외로운 싸움을 하게 되고, 수많은 경쟁업체들에게 둘러 쌓인 채 맹렬하게 추격을 당하고 있다. 2008년 7월 개장한 애플의 ...
PC 운영체제를 지배해온 마이크로소프트사는 라이센스에 의해 윈도우를 PC제조업체가 사용할 수 있게 하였다. 따라서, 삼성 등 많은 PC제조업체들은 마이크로소프트사에게 라이센스 비용을 지불하며 어느 정도 공생하는 관계를 형성해 갈 수 있었다. 그러나, 모바일 운영체제의 초기 시장을 점령하고 있는 애플은 소프트웨어와 하드웨어, 그리고 심지어 애플리케이션까지 모든 것을 독점하고자 하는 것에서 모든 경쟁업체들이 생존의 위협을 느끼고 있는 것이다. 삼성, 노키아, LG, 모토로라의 스마트폰에 iOS가 탑재되어 판매되고 있다면, 지금 처럼 삼성과 노키아와 LG가 생존의 위협을 느끼며 모바일OS를 찾아 헤매지 않아도 될 것이다. 그러나, 애플은 철저하게 자신이 최초로 만들어 낸 것을 독점하고자 한다. 그래서 외로운 싸움을 하게 되고, 수많은 경쟁업체들에게 둘러 쌓인 채 맹렬하게 추격을 당하고 있다. 2008년 7월 개장한 애플의 앱스토어는 애플의 모바일기기와 iOS에서만 사용할 수 있는 애플리케이션들을 유통시키고 있다. 개장시 500개의 애플리케이션으로 시작한 앱스토어는, 3년 동안 등록 애플리케이션수가 50만개, 누적 다운로드수가 150억회를 기록하는 급격한 성공을 이루어 냈다. 이러한 성공으로 많은 경쟁 업체들이 새롭게 앱 유통 시장에 진입하고 있고, 경쟁이 치열해 지고 있다. 따라서 애플리케이션 유통업체들은 애플 앱스토어의 성공 요인과 문제점을 밝혀냄으로써, 효과적인 마케팅전략을 수립하여야 할 것이다.
PC 운영체제를 지배해온 마이크로소프트사는 라이센스에 의해 윈도우를 PC제조업체가 사용할 수 있게 하였다. 따라서, 삼성 등 많은 PC제조업체들은 마이크로소프트사에게 라이센스 비용을 지불하며 어느 정도 공생하는 관계를 형성해 갈 수 있었다. 그러나, 모바일 운영체제의 초기 시장을 점령하고 있는 애플은 소프트웨어와 하드웨어, 그리고 심지어 애플리케이션까지 모든 것을 독점하고자 하는 것에서 모든 경쟁업체들이 생존의 위협을 느끼고 있는 것이다. 삼성, 노키아, LG, 모토로라의 스마트폰에 iOS가 탑재되어 판매되고 있다면, 지금 처럼 삼성과 노키아와 LG가 생존의 위협을 느끼며 모바일OS를 찾아 헤매지 않아도 될 것이다. 그러나, 애플은 철저하게 자신이 최초로 만들어 낸 것을 독점하고자 한다. 그래서 외로운 싸움을 하게 되고, 수많은 경쟁업체들에게 둘러 쌓인 채 맹렬하게 추격을 당하고 있다. 2008년 7월 개장한 애플의 앱스토어는 애플의 모바일기기와 iOS에서만 사용할 수 있는 애플리케이션들을 유통시키고 있다. 개장시 500개의 애플리케이션으로 시작한 앱스토어는, 3년 동안 등록 애플리케이션수가 50만개, 누적 다운로드수가 150억회를 기록하는 급격한 성공을 이루어 냈다. 이러한 성공으로 많은 경쟁 업체들이 새롭게 앱 유통 시장에 진입하고 있고, 경쟁이 치열해 지고 있다. 따라서 애플리케이션 유통업체들은 애플 앱스토어의 성공 요인과 문제점을 밝혀냄으로써, 효과적인 마케팅전략을 수립하여야 할 것이다.
Microsoft dominated the PC operating system licensed PC manufacturers to use the window for manufacturing PC. Thus, Samsung, and many other PC makers pay Microsoft a licensing fee, and could forms a somewhat symbiotic relationship. However, Apple that occupied the initial market for mobile operating...
Microsoft dominated the PC operating system licensed PC manufacturers to use the window for manufacturing PC. Thus, Samsung, and many other PC makers pay Microsoft a licensing fee, and could forms a somewhat symbiotic relationship. However, Apple that occupied the initial market for mobile operating systems, monopolize software and hardware, even applications. Therefore, All the competitors are feeling the threat of survival. IF Samsung, Nokia, LG, Motorola's smartphones can mount with iOS, Samsung and LG, Nokia will have not to stray away to search mobile OS ,as now. However, Apple has the will that he occupied exclusively products which make for the first time. So Apple is fighting lonely with surrounded many competitors, and is being fiercely pursued by many competitors. Opened in July 2008, Apple's App Store place applications that are available only in iOS and Apple devices. Apple's App Store began with 500 applications in July 2008. For three years, Apple App store has grew to succeed rapidly. The number of registration applications grow to 500,000 and the number of cumulative download grow to 150 billions. Because of Apple App Store's successing, many competitors are entering in the application market newly and the application market is getting to more competitive. Therefore, all application stores have to know the Apple App Store's success factors and weaknesses. Also, all application stores have to establish an effective marketing strategy.
Microsoft dominated the PC operating system licensed PC manufacturers to use the window for manufacturing PC. Thus, Samsung, and many other PC makers pay Microsoft a licensing fee, and could forms a somewhat symbiotic relationship. However, Apple that occupied the initial market for mobile operating systems, monopolize software and hardware, even applications. Therefore, All the competitors are feeling the threat of survival. IF Samsung, Nokia, LG, Motorola's smartphones can mount with iOS, Samsung and LG, Nokia will have not to stray away to search mobile OS ,as now. However, Apple has the will that he occupied exclusively products which make for the first time. So Apple is fighting lonely with surrounded many competitors, and is being fiercely pursued by many competitors. Opened in July 2008, Apple's App Store place applications that are available only in iOS and Apple devices. Apple's App Store began with 500 applications in July 2008. For three years, Apple App store has grew to succeed rapidly. The number of registration applications grow to 500,000 and the number of cumulative download grow to 150 billions. Because of Apple App Store's successing, many competitors are entering in the application market newly and the application market is getting to more competitive. Therefore, all application stores have to know the Apple App Store's success factors and weaknesses. Also, all application stores have to establish an effective marketing strategy.
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