베토벤의 <소나타 제 30번: Sonate Nr. 30 E-dur, op. 109, 1820>은 3악장 구성으로 긴 3악장에 비해 1악장과 2악장의 규모는 상대적으로 짧다. 2악장의 템포는 기존 소나타 형식의 느린 템포가 아닌 빠른 프레티시모로 작곡되어 베토벤의 새로운 시도가 엿보인다. 3악장에서 변주곡 형식을 사용한 점이 특히 주목할 만하며, 고전 시대의 변주곡이 대부분 화성 구조로 되어 있는 것에 비해 이 변주곡은 지시어를 사용한 성격변주의 형태를 띠고 있어 그의 변주의 기교를 확인할 수 있다. 이상과 같이 <소나타 제 ...
베토벤의 <소나타 제 30번: Sonate Nr. 30 E-dur, op. 109, 1820>은 3악장 구성으로 긴 3악장에 비해 1악장과 2악장의 규모는 상대적으로 짧다. 2악장의 템포는 기존 소나타 형식의 느린 템포가 아닌 빠른 프레티시모로 작곡되어 베토벤의 새로운 시도가 엿보인다. 3악장에서 변주곡 형식을 사용한 점이 특히 주목할 만하며, 고전 시대의 변주곡이 대부분 화성 구조로 되어 있는 것에 비해 이 변주곡은 지시어를 사용한 성격변주의 형태를 띠고 있어 그의 변주의 기교를 확인할 수 있다. 이상과 같이 <소나타 제 30번 : Sonate Nr. 30 E-dur, op. 109, 1820>는 전통적인 소나타 형식에서 탈피한 새로운 실험적 시도와 창작 기법을 보여주며, 다가올 낭만시대의 교량적인 역할을 하는 작품으로 평가된다.
슈만의 <어린이 정경: Kinderszenen, op. 15, 1838>은 대표적인 성격소곡으로 13개 모음곡마다 묘사적인 소제목이 붙어있으며, 작곡가의 주관적인 감정과 시적인 영향이 표현되어 있다. 각각의 소품들이 독립적인 곡이 아니라 악장 배치와 조성 관계, 그리고 음형 진행에 있어서 유기적인 연관성을 가지고 하나의 큰 곡으로 통일된다. 이처럼 <어린이 정경: Kinderszenen, op. 15, 1838>은 다른 낭만주의 시대 작곡가들과는 다른 슈만의 독특한 작곡기법이 간결한 형식 안에 내재되어 있으며, 그의 피아노 음악의 특징이 잘 반영되어있다.
프로코피에프의 <소나타 제 2번: Sonate Nr. 2 d-moll, op. 14, 1912>은 4악장으로 구성된 초기 소나타로, 고전적인 요소와 토카타적인 요소, 서정적인 요소, 그로테스크한 요소 등 그의 음악적 특징이 고루 포함된 작품이다. 고전 소나타에 비해 크게 달라진 점은 없으나 화성, 선율, 리듬 등에서 프로코피에프의 개성이 표현함으로써 그의 혁신성과 독창성을 잘 보여준다. 프로코피에프는 당시의 혼란스러운 러시아 정치와 사회주의 속에서 전통적인 것을 계승하면서도 새로운 것을 접목시킴으로써 20세기 러시아 음악의 발전에 큰 역할을 한 작곡가이다.
베토벤의 <소나타 제 30번: Sonate Nr. 30 E-dur, op. 109, 1820>은 3악장 구성으로 긴 3악장에 비해 1악장과 2악장의 규모는 상대적으로 짧다. 2악장의 템포는 기존 소나타 형식의 느린 템포가 아닌 빠른 프레티시모로 작곡되어 베토벤의 새로운 시도가 엿보인다. 3악장에서 변주곡 형식을 사용한 점이 특히 주목할 만하며, 고전 시대의 변주곡이 대부분 화성 구조로 되어 있는 것에 비해 이 변주곡은 지시어를 사용한 성격변주의 형태를 띠고 있어 그의 변주의 기교를 확인할 수 있다. 이상과 같이 <소나타 제 30번 : Sonate Nr. 30 E-dur, op. 109, 1820>는 전통적인 소나타 형식에서 탈피한 새로운 실험적 시도와 창작 기법을 보여주며, 다가올 낭만시대의 교량적인 역할을 하는 작품으로 평가된다.
슈만의 <어린이 정경: Kinderszenen, op. 15, 1838>은 대표적인 성격소곡으로 13개 모음곡마다 묘사적인 소제목이 붙어있으며, 작곡가의 주관적인 감정과 시적인 영향이 표현되어 있다. 각각의 소품들이 독립적인 곡이 아니라 악장 배치와 조성 관계, 그리고 음형 진행에 있어서 유기적인 연관성을 가지고 하나의 큰 곡으로 통일된다. 이처럼 <어린이 정경: Kinderszenen, op. 15, 1838>은 다른 낭만주의 시대 작곡가들과는 다른 슈만의 독특한 작곡기법이 간결한 형식 안에 내재되어 있으며, 그의 피아노 음악의 특징이 잘 반영되어있다.
프로코피에프의 <소나타 제 2번: Sonate Nr. 2 d-moll, op. 14, 1912>은 4악장으로 구성된 초기 소나타로, 고전적인 요소와 토카타적인 요소, 서정적인 요소, 그로테스크한 요소 등 그의 음악적 특징이 고루 포함된 작품이다. 고전 소나타에 비해 크게 달라진 점은 없으나 화성, 선율, 리듬 등에서 프로코피에프의 개성이 표현함으로써 그의 혁신성과 독창성을 잘 보여준다. 프로코피에프는 당시의 혼란스러운 러시아 정치와 사회주의 속에서 전통적인 것을 계승하면서도 새로운 것을 접목시킴으로써 20세기 러시아 음악의 발전에 큰 역할을 한 작곡가이다.
Beethoven’s is configured with 3rd movement and 1st movement and 2nd movements scale are relatively shorter than long 3rd movements. 2nd movements tempo is composed as fast prestissimo but the slow tempo of the existing sonata form, so it shows Beethoven's new trial. The use of the variation form i...
Beethoven’s is configured with 3rd movement and 1st movement and 2nd movements scale are relatively shorter than long 3rd movements. 2nd movements tempo is composed as fast prestissimo but the slow tempo of the existing sonata form, so it shows Beethoven's new trial. The use of the variation form in 3rd movements is particularly notable, and the most of variation in the classical period is configured with the harmony structure but this variation has character variation form using the discourse marker, so the technique of his musical variation can be confirmed. Thus, shows the new experimental trial and creative techniques by breaking from the traditional sonata form, and it is recognized as the work acting the role of a bridge in upcoming romantic era.
Schuman’s is the representative character piece, it has each representational running title by 13 suites, and the composer’s subjective feelings and poetic impact is expressed. The essentials are not the independent music but it has organic association in the placement of movement, tonality relation, and figures progression and those are unified as one great piece of music. As such, Schuman’s unique compositional techniques is inherent in the compact format of differently with other composers in the romantic era, and the features of his piano music is well reflected.
Prokofiew’s is the early Sonata configured with 4th movements, and it includes his musical characteristics such as the classic elements, the elements of Toccata, lyrical elements, grotesque elements etc. There are no significant differences compared to the classical sonata, but Prokofiew’s individuality is expressed in harmony, tunes, rhythm etc. so it shows his innovation and originality well. Prokofiew is the composer who acted big role for the development of the Russian music of the 20th century by succeeding traditional things but grafting new things in the turbulent politics and Socialism of Russia at that time.
Beethoven’s is configured with 3rd movement and 1st movement and 2nd movements scale are relatively shorter than long 3rd movements. 2nd movements tempo is composed as fast prestissimo but the slow tempo of the existing sonata form, so it shows Beethoven's new trial. The use of the variation form in 3rd movements is particularly notable, and the most of variation in the classical period is configured with the harmony structure but this variation has character variation form using the discourse marker, so the technique of his musical variation can be confirmed. Thus, shows the new experimental trial and creative techniques by breaking from the traditional sonata form, and it is recognized as the work acting the role of a bridge in upcoming romantic era.
Schuman’s is the representative character piece, it has each representational running title by 13 suites, and the composer’s subjective feelings and poetic impact is expressed. The essentials are not the independent music but it has organic association in the placement of movement, tonality relation, and figures progression and those are unified as one great piece of music. As such, Schuman’s unique compositional techniques is inherent in the compact format of differently with other composers in the romantic era, and the features of his piano music is well reflected.
Prokofiew’s is the early Sonata configured with 4th movements, and it includes his musical characteristics such as the classic elements, the elements of Toccata, lyrical elements, grotesque elements etc. There are no significant differences compared to the classical sonata, but Prokofiew’s individuality is expressed in harmony, tunes, rhythm etc. so it shows his innovation and originality well. Prokofiew is the composer who acted big role for the development of the Russian music of the 20th century by succeeding traditional things but grafting new things in the turbulent politics and Socialism of Russia at that time.
주제어
#졸업연주작품집
#L. V. Beethoven
#R. Schumann
#S. Prokofiew
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.