현대 우리사회는 디지털, 지식, 전문, 정보화로 계속 발전되고 있으며 매년 강력한 범죄가 증가하고 있다. 그렇게 때문에 현재의 경찰 및 공권인력만으로는 국민의 신변의 안전을 보호하는 것에 있어 한계점을 보여주고 있으며, 주위의 가족이나 지인의 실종, 사기, 미아 등 개인적 법익 또는 사생활침해 사건에 있어서도 공권력의 치안서비스를 기대하기 힘든 실정이다. 민간조사업은 개인의 인권 및 신변보호와 범죄로부터 안전한 경비 서비스를 제공받기 위해서 여러 선진국에서는 우리보다 먼저 민간조사제도가 도입되었는데 이 같은 업무를 우리는 심부름센터와 같은 서비스업에서 이루어지고 있어 아직 준비 되지 않은 법안과 전문화 되지 않고 부도덕적 ...
현대 우리사회는 디지털, 지식, 전문, 정보화로 계속 발전되고 있으며 매년 강력한 범죄가 증가하고 있다. 그렇게 때문에 현재의 경찰 및 공권인력만으로는 국민의 신변의 안전을 보호하는 것에 있어 한계점을 보여주고 있으며, 주위의 가족이나 지인의 실종, 사기, 미아 등 개인적 법익 또는 사생활침해 사건에 있어서도 공권력의 치안서비스를 기대하기 힘든 실정이다. 민간조사업은 개인의 인권 및 신변보호와 범죄로부터 안전한 경비 서비스를 제공받기 위해서 여러 선진국에서는 우리보다 먼저 민간조사제도가 도입되었는데 이 같은 업무를 우리는 심부름센터와 같은 서비스업에서 이루어지고 있어 아직 준비 되지 않은 법안과 전문화 되지 않고 부도덕적 불법행위 실태로 인하여 치안·경비 서비스를 원하는 국민들이 많은 불편과 불안 속에서 지내왔다. 우리나라도 여러분야에서 민간조사제도에 대한 수요가 증가추세로 국내에서 활동하는 외국계 회사, 다양한 민간조사 회사들의 많은 활동이 행하여지고 있지만 지금의 우리나라 제도에서는 ‘탐정’ 및 유사 용어의 사용과 업무가 불법화 되어 있는 상황이다. 그리하여 민간경비 산업의 영역확대와 보안환경의 변화는 국민으로 하여금 기존의 민간경비 서비스의 많이 이용하며 새로운 분야의 서비스를 기대하게 되었으므로 선진국의 민간조사제도가 우리나라의 현황에 맞는 제도로 도입 되어야 한다고 사료된다. 따라서 이러한 쟁점을 감안하여 선진 외국의 민간조사제도와 기존의 입법안 그리고 선행연구를 검토해 본 결과 우리나라 실정에 적합하도록 다음과 같이 민간조사제도 도입방안을 제시하고자 한다. 첫째, 경비업법을 개정하여 민간조사제도를 도입하여야 한다. 경비업법에 민간조사를 추가하여 개정할 시 그 관리·감독 기관은 자동적으로 경찰청이 되며, 소관부처 선정에 대한 소모적 논쟁을 잠재울 수 있다고 생각한다. 둘째, 업무범위를 설정하여야 한다. 크게 소송 관련 업무와 경찰 보조적 업무로 구별하여 우리나라 현실에 맞도록 구체적 업무 유형을 제시하여야 하며, 구체적 금지 행위 또한 관계 법령에 명시하여야 한다. 셋째, 관리·감독의 명확화이다. 관리 감독기관의 명확화를 통하여 부처간의 갈등과 민간조사원에 대한 체계적이고 구체적인 감독이 이루어져야 하고, 민간조사업의 합리적인 관리 감독으로 인한 불법행위를 방지할 수 있어야 한다. 넷째, 교육훈련의 체계화이다. 민간조사원의 교육과정을 철저하게 관리하여야 한다. 제대로 된 교육을 실시함으로 불법행위의 발생을 사전에 예방할 수 있다. 민간조사업은 고객의 의뢰를 받아 조사활동을 하는 분야로서 민간조사업을 조기에 정착시키고 법률서비스의 질적 향상을 위해 필요성이 제시된다. 다섯째, 전문인력 및 교육기관 양성이다. 전문교육기관의 정립을 통해 질 높은 교육을 실시하고 재교육의 기회를 강화하여 전문 인력을 양성하는데 노력을 기울여야 한다. 여섯째, 권한과 한계 정립이다. 민간조사원에 대한 규정이 마련되고 이에 대한 한계를 명시하여야 한다. 이러한 연구 결과를 중심으로 외국의 사례를 비추어보아 급하게 도입하기 보다는 우리나라의 현황에 맞는 민간조사제도의 과제와 도입방안을 긍정적으로 검토하여 현 실정에 적합한 민간조사제도가 도입되어 안정화 될 수 있도록 입법화와 경비업법, 관련 법률의 빠른 시일 내에 이루어져야 할 것이다. 또한, 관련학회 및 전문가들의 회의와 자료의 논의를 통해서 입법화 되어야지만 민간조사제도의 부정적인 측면을 줄일 수 있을 것이라고 사료된다.
현대 우리사회는 디지털, 지식, 전문, 정보화로 계속 발전되고 있으며 매년 강력한 범죄가 증가하고 있다. 그렇게 때문에 현재의 경찰 및 공권인력만으로는 국민의 신변의 안전을 보호하는 것에 있어 한계점을 보여주고 있으며, 주위의 가족이나 지인의 실종, 사기, 미아 등 개인적 법익 또는 사생활침해 사건에 있어서도 공권력의 치안서비스를 기대하기 힘든 실정이다. 민간조사업은 개인의 인권 및 신변보호와 범죄로부터 안전한 경비 서비스를 제공받기 위해서 여러 선진국에서는 우리보다 먼저 민간조사제도가 도입되었는데 이 같은 업무를 우리는 심부름센터와 같은 서비스업에서 이루어지고 있어 아직 준비 되지 않은 법안과 전문화 되지 않고 부도덕적 불법행위 실태로 인하여 치안·경비 서비스를 원하는 국민들이 많은 불편과 불안 속에서 지내왔다. 우리나라도 여러분야에서 민간조사제도에 대한 수요가 증가추세로 국내에서 활동하는 외국계 회사, 다양한 민간조사 회사들의 많은 활동이 행하여지고 있지만 지금의 우리나라 제도에서는 ‘탐정’ 및 유사 용어의 사용과 업무가 불법화 되어 있는 상황이다. 그리하여 민간경비 산업의 영역확대와 보안환경의 변화는 국민으로 하여금 기존의 민간경비 서비스의 많이 이용하며 새로운 분야의 서비스를 기대하게 되었으므로 선진국의 민간조사제도가 우리나라의 현황에 맞는 제도로 도입 되어야 한다고 사료된다. 따라서 이러한 쟁점을 감안하여 선진 외국의 민간조사제도와 기존의 입법안 그리고 선행연구를 검토해 본 결과 우리나라 실정에 적합하도록 다음과 같이 민간조사제도 도입방안을 제시하고자 한다. 첫째, 경비업법을 개정하여 민간조사제도를 도입하여야 한다. 경비업법에 민간조사를 추가하여 개정할 시 그 관리·감독 기관은 자동적으로 경찰청이 되며, 소관부처 선정에 대한 소모적 논쟁을 잠재울 수 있다고 생각한다. 둘째, 업무범위를 설정하여야 한다. 크게 소송 관련 업무와 경찰 보조적 업무로 구별하여 우리나라 현실에 맞도록 구체적 업무 유형을 제시하여야 하며, 구체적 금지 행위 또한 관계 법령에 명시하여야 한다. 셋째, 관리·감독의 명확화이다. 관리 감독기관의 명확화를 통하여 부처간의 갈등과 민간조사원에 대한 체계적이고 구체적인 감독이 이루어져야 하고, 민간조사업의 합리적인 관리 감독으로 인한 불법행위를 방지할 수 있어야 한다. 넷째, 교육훈련의 체계화이다. 민간조사원의 교육과정을 철저하게 관리하여야 한다. 제대로 된 교육을 실시함으로 불법행위의 발생을 사전에 예방할 수 있다. 민간조사업은 고객의 의뢰를 받아 조사활동을 하는 분야로서 민간조사업을 조기에 정착시키고 법률서비스의 질적 향상을 위해 필요성이 제시된다. 다섯째, 전문인력 및 교육기관 양성이다. 전문교육기관의 정립을 통해 질 높은 교육을 실시하고 재교육의 기회를 강화하여 전문 인력을 양성하는데 노력을 기울여야 한다. 여섯째, 권한과 한계 정립이다. 민간조사원에 대한 규정이 마련되고 이에 대한 한계를 명시하여야 한다. 이러한 연구 결과를 중심으로 외국의 사례를 비추어보아 급하게 도입하기 보다는 우리나라의 현황에 맞는 민간조사제도의 과제와 도입방안을 긍정적으로 검토하여 현 실정에 적합한 민간조사제도가 도입되어 안정화 될 수 있도록 입법화와 경비업법, 관련 법률의 빠른 시일 내에 이루어져야 할 것이다. 또한, 관련학회 및 전문가들의 회의와 자료의 논의를 통해서 입법화 되어야지만 민간조사제도의 부정적인 측면을 줄일 수 있을 것이라고 사료된다.
Korean crimes become ferocious, bigger, integrated and age-lowered every year in the process of transforming into knowledge and information based specialized society. Accordingly present police and public security man power isn't enough to meet the safety demand of the nation. Especially in the case...
Korean crimes become ferocious, bigger, integrated and age-lowered every year in the process of transforming into knowledge and information based specialized society. Accordingly present police and public security man power isn't enough to meet the safety demand of the nation. Especially in the cases of infringement of personal interests like deception or disappearance of family or relatives, we can hardly expect public peace service. Private investigation service is a crime and protect the people's rights to receive from foreign services to secure peace in the system a long time ago, a private investigation service system to take advantage of Korea, but such business centers such as errand service sector performed in the ethics lack sincerity, the system is insufficient due to brutality and illegal activity which causes a lot of inconvenience to the people that need and damage to the depths. South Korea also already have a lot of demand from the private sector and the increasing trend in the domestic and foreign companies active in a variety of activities name of the company's investigation is underway, but legalization incumbent in the 'detective', and similar tasks, and even illegal use of the term during the survey. The private security industry in the changing social environment and expanding areas of the public service to their existing private security services to the new areas, as well as increased demand expectations. The current situation in the private system is more investigation can be thought of as no more than a foreign system. Therefore, I'd like to introduce methods of private investigation adjusted to South Korean culture, considering the current situation of our country including the past system. First, the national eligibility criteria and qualifications of the operating system, a clear test of the reliability and value of the evidence presented and the qualifications needed. Second, the education system through a private investigator to organize training courses to be thoroughly professional management staff and workers of emission qualities should be improved to prevent illegal activities. Thirdly, a clear system of administrative supervision. Managing Director of the Agency clarify conflicts between ministries and private investigator anger throughout the coach must be made systematic and concrete. Fourth, the establishment of related organizations through the company's management and private investigator volunteered for the steady improvement of the educational qualifications that must be made. Since the private investigating requires customers' requests, we got to increase the quality of its legal service. Fifth, the importance of managing postmortem. For the management of post-establish educational institutions and retraining opportunities, and to strengthen the mountains. Crane, Tube cooperation system should be built so that it can complement the mutual cooperation. Sixth, there's a need to set authority and limits. we should specify the the clear regulations. Based on these research results, the introduction of private business shall positively take a look at the country's prospects for a reasonable situation to settle down to the introduction of a private investigation and related legalize the maintenance of law must be made quickly. In the process, we should be careful to reduce the problems caused by the hasty systemize fault of the people, public opinion and the advice of a group of experts, civic groups and academia to discuss the convergence of the related experts and government officials to reduce the effects of the system should be implemented and legalize will be able to.
Korean crimes become ferocious, bigger, integrated and age-lowered every year in the process of transforming into knowledge and information based specialized society. Accordingly present police and public security man power isn't enough to meet the safety demand of the nation. Especially in the cases of infringement of personal interests like deception or disappearance of family or relatives, we can hardly expect public peace service. Private investigation service is a crime and protect the people's rights to receive from foreign services to secure peace in the system a long time ago, a private investigation service system to take advantage of Korea, but such business centers such as errand service sector performed in the ethics lack sincerity, the system is insufficient due to brutality and illegal activity which causes a lot of inconvenience to the people that need and damage to the depths. South Korea also already have a lot of demand from the private sector and the increasing trend in the domestic and foreign companies active in a variety of activities name of the company's investigation is underway, but legalization incumbent in the 'detective', and similar tasks, and even illegal use of the term during the survey. The private security industry in the changing social environment and expanding areas of the public service to their existing private security services to the new areas, as well as increased demand expectations. The current situation in the private system is more investigation can be thought of as no more than a foreign system. Therefore, I'd like to introduce methods of private investigation adjusted to South Korean culture, considering the current situation of our country including the past system. First, the national eligibility criteria and qualifications of the operating system, a clear test of the reliability and value of the evidence presented and the qualifications needed. Second, the education system through a private investigator to organize training courses to be thoroughly professional management staff and workers of emission qualities should be improved to prevent illegal activities. Thirdly, a clear system of administrative supervision. Managing Director of the Agency clarify conflicts between ministries and private investigator anger throughout the coach must be made systematic and concrete. Fourth, the establishment of related organizations through the company's management and private investigator volunteered for the steady improvement of the educational qualifications that must be made. Since the private investigating requires customers' requests, we got to increase the quality of its legal service. Fifth, the importance of managing postmortem. For the management of post-establish educational institutions and retraining opportunities, and to strengthen the mountains. Crane, Tube cooperation system should be built so that it can complement the mutual cooperation. Sixth, there's a need to set authority and limits. we should specify the the clear regulations. Based on these research results, the introduction of private business shall positively take a look at the country's prospects for a reasonable situation to settle down to the introduction of a private investigation and related legalize the maintenance of law must be made quickly. In the process, we should be careful to reduce the problems caused by the hasty systemize fault of the people, public opinion and the advice of a group of experts, civic groups and academia to discuss the convergence of the related experts and government officials to reduce the effects of the system should be implemented and legalize will be able to.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.