본 연구의 목적은 스포츠 의류 브랜드 이미지가 청소년들의 구매 후 행동에 미치는 영향을 알아보고 브랜드 이미지와 구매 후 행동이 어떠한 상관성과 영향력이 있는지 규명함으로써 스포츠의류 브랜드 관련 기업의 마케팅 자료 수립 시 기초 자료를 제공하는데 목적이 있고 이를 위하여 경기도 소재 중, 고등학교 학생 510명을 대상으로 설문지 조사 분석을 실시한 결과 다음과 같은 결론을 얻었다. 첫째, 선호브랜드는 나이키, 아디다스의 순이고 고등학생이 나이키, 중학생의 경우 노스 페이스를 선호한다. 구매에 영향을 주는 요인은 친구와 가족의 순이고 중학교 1학년의 경우 가족의 영향을 많이 받고 고등학교 2학년 이상의 경우에는 친구의 영향을 많이 받는다. 구매 시 중요 고려요인은 디자인, 가격, 기능 순이고 남자가 여자보다 가격과 기능을 중요시 하고 여자는 남자보다 디자인의 요소를 중요시 한다. 제품의 광고를 접하는 요인은 TV와 인터넷의 순이고 중학생의 경우 TV, 고등학생의 경우 인터넷이 높았다. 소득별로는 소득이 낮은 경우에 TV가 높고 소득이 500만원 이상인 경우 인터넷이 높았다. 연간소비비용의 차이는 소득이 높은 경우에 연간 소비비용이 높고 소득이 낮은 경우에 상대적으로 연간 소비비용이 낮았다. 상품구매 방법은 매장에서 직접구매, 인터넷 구매 순이고 여자는 매장에서 직접구매의 비율이 높고 남자의 경우 홈쇼핑, ...
본 연구의 목적은 스포츠 의류 브랜드 이미지가 청소년들의 구매 후 행동에 미치는 영향을 알아보고 브랜드 이미지와 구매 후 행동이 어떠한 상관성과 영향력이 있는지 규명함으로써 스포츠의류 브랜드 관련 기업의 마케팅 자료 수립 시 기초 자료를 제공하는데 목적이 있고 이를 위하여 경기도 소재 중, 고등학교 학생 510명을 대상으로 설문지 조사 분석을 실시한 결과 다음과 같은 결론을 얻었다. 첫째, 선호브랜드는 나이키, 아디다스의 순이고 고등학생이 나이키, 중학생의 경우 노스 페이스를 선호한다. 구매에 영향을 주는 요인은 친구와 가족의 순이고 중학교 1학년의 경우 가족의 영향을 많이 받고 고등학교 2학년 이상의 경우에는 친구의 영향을 많이 받는다. 구매 시 중요 고려요인은 디자인, 가격, 기능 순이고 남자가 여자보다 가격과 기능을 중요시 하고 여자는 남자보다 디자인의 요소를 중요시 한다. 제품의 광고를 접하는 요인은 TV와 인터넷의 순이고 중학생의 경우 TV, 고등학생의 경우 인터넷이 높았다. 소득별로는 소득이 낮은 경우에 TV가 높고 소득이 500만원 이상인 경우 인터넷이 높았다. 연간소비비용의 차이는 소득이 높은 경우에 연간 소비비용이 높고 소득이 낮은 경우에 상대적으로 연간 소비비용이 낮았다. 상품구매 방법은 매장에서 직접구매, 인터넷 구매 순이고 여자는 매장에서 직접구매의 비율이 높고 남자의 경우 홈쇼핑, 공동구매, 기타의 비율이 여자보다 높았다. 상품구매 회수는 년 1∼3회가 가장 높고 6개월에 2∼3회, 3개월에 2∼3회의 순이다. 둘째, 브랜드 이미지 인식의 차이는 성별의 경우 여자가 남자보다 친숙성의 이미지에 대한 인식이 높고 연령별로는 차별성의 경우 저학년이 고학년보다 높은 인식을 보였다. 소득 수준 별로는 소득이 낮은 150만원 미만의 경우 친숙성 이미지의 인식이 낮았고 차별성의 경우 200만원 이상에서 높은 인식도를 보인 반면 200만원 미만의 경우에는 낮은 인식도를 보였다. 셋째, 인구통계학적 특성별 구매 만족도 차이에서는 연령별에서 고등학교 1학년이 높은 구매 만족도를 보였고 중학교 3학년의 경우 상대적으로 볼 때 구매 만족도가 낮았다. 넷째, 인구통계학적 특성별 재 구매 의도 차이에서는 성별에서 여자가 남자보다 높은 재 구매 의도를 보였고 소득 수준 별로는 200∼300만원의 경우에 재 구매 의도가 높았고 150만원 미만의 경우에는 재 구매 의도가 낮았다. 다섯째, 스포츠 의류 브랜드 이미지 하위 요인 중 기능성과 친숙성 이미지가 구매 만족도에 영향을 주었고 재 구매 의도에는 기능성, 친숙성, 차별성의 요인이 영향을 주었다. 이러한 연구 결과를 토대로 스포츠의류 브랜드 관련 기업은 마케팅 계획 수립 시 브랜드 이미지의 기능성, 친숙성, 차별성의 이미지를 부각시키도록 기획하는 것이 필요하겠고 소비자들이 쉽게 제품에 접근 할 수 있도록 브랜드 이미지의 향상방안을 강구해야 하겠다.
본 연구의 목적은 스포츠 의류 브랜드 이미지가 청소년들의 구매 후 행동에 미치는 영향을 알아보고 브랜드 이미지와 구매 후 행동이 어떠한 상관성과 영향력이 있는지 규명함으로써 스포츠의류 브랜드 관련 기업의 마케팅 자료 수립 시 기초 자료를 제공하는데 목적이 있고 이를 위하여 경기도 소재 중, 고등학교 학생 510명을 대상으로 설문지 조사 분석을 실시한 결과 다음과 같은 결론을 얻었다. 첫째, 선호브랜드는 나이키, 아디다스의 순이고 고등학생이 나이키, 중학생의 경우 노스 페이스를 선호한다. 구매에 영향을 주는 요인은 친구와 가족의 순이고 중학교 1학년의 경우 가족의 영향을 많이 받고 고등학교 2학년 이상의 경우에는 친구의 영향을 많이 받는다. 구매 시 중요 고려요인은 디자인, 가격, 기능 순이고 남자가 여자보다 가격과 기능을 중요시 하고 여자는 남자보다 디자인의 요소를 중요시 한다. 제품의 광고를 접하는 요인은 TV와 인터넷의 순이고 중학생의 경우 TV, 고등학생의 경우 인터넷이 높았다. 소득별로는 소득이 낮은 경우에 TV가 높고 소득이 500만원 이상인 경우 인터넷이 높았다. 연간소비비용의 차이는 소득이 높은 경우에 연간 소비비용이 높고 소득이 낮은 경우에 상대적으로 연간 소비비용이 낮았다. 상품구매 방법은 매장에서 직접구매, 인터넷 구매 순이고 여자는 매장에서 직접구매의 비율이 높고 남자의 경우 홈쇼핑, 공동구매, 기타의 비율이 여자보다 높았다. 상품구매 회수는 년 1∼3회가 가장 높고 6개월에 2∼3회, 3개월에 2∼3회의 순이다. 둘째, 브랜드 이미지 인식의 차이는 성별의 경우 여자가 남자보다 친숙성의 이미지에 대한 인식이 높고 연령별로는 차별성의 경우 저학년이 고학년보다 높은 인식을 보였다. 소득 수준 별로는 소득이 낮은 150만원 미만의 경우 친숙성 이미지의 인식이 낮았고 차별성의 경우 200만원 이상에서 높은 인식도를 보인 반면 200만원 미만의 경우에는 낮은 인식도를 보였다. 셋째, 인구통계학적 특성별 구매 만족도 차이에서는 연령별에서 고등학교 1학년이 높은 구매 만족도를 보였고 중학교 3학년의 경우 상대적으로 볼 때 구매 만족도가 낮았다. 넷째, 인구통계학적 특성별 재 구매 의도 차이에서는 성별에서 여자가 남자보다 높은 재 구매 의도를 보였고 소득 수준 별로는 200∼300만원의 경우에 재 구매 의도가 높았고 150만원 미만의 경우에는 재 구매 의도가 낮았다. 다섯째, 스포츠 의류 브랜드 이미지 하위 요인 중 기능성과 친숙성 이미지가 구매 만족도에 영향을 주었고 재 구매 의도에는 기능성, 친숙성, 차별성의 요인이 영향을 주었다. 이러한 연구 결과를 토대로 스포츠의류 브랜드 관련 기업은 마케팅 계획 수립 시 브랜드 이미지의 기능성, 친숙성, 차별성의 이미지를 부각시키도록 기획하는 것이 필요하겠고 소비자들이 쉽게 제품에 접근 할 수 있도록 브랜드 이미지의 향상방안을 강구해야 하겠다.
The purpose of this study sports clothing brand image on the Purchasing Behavior of Youth examined the effects of brand image and Purchasing Behavior and influence any matter by investigating the existence of sports clothing brand for the establishment of related companies marketing materials intend...
The purpose of this study sports clothing brand image on the Purchasing Behavior of Youth examined the effects of brand image and Purchasing Behavior and influence any matter by investigating the existence of sports clothing brand for the establishment of related companies marketing materials intended to provide basic data to this end, in Gyeonggi-do, and middle and high school student survey of 510 patients conducted by analysis of the results were as follows. First, the preferred brands are the Nike and the Adidas. High school students preferred the Nike and middle school students preferred the North Face. Factors that influence purchasing are friends and family. Grade middle school, getting a lot of families affected, if at least a junior in high school is highly dependent on friends. Factors considered important at the time of purchase are design, price, features, price. And men are more focus on price, function than women. Women are more focus on design than men. 1 ranking tangent factor product ads, 2 ranking Internet TV. In the case of middle school student, TV was the highest, and in the case of high school student, the Internet was the highest. In case income is low for income, TV was high, and the Internet was high in case income is more than 5 million wons. Difference of year consumption expense is expensive year consumption expense in case income is expensive, and year consumption expense was low relatively in case income is low. Goods purchase method was the highest direction purchase at counter, and next appeared by Internet purchase. In the case of a woman in the store to buy direct a high proportion of home shopping for men, co-purchasing, the percentage of women was higher than any other. Number of items purchased most of the year 1-3 innings 2-3 times higher at 6 months and 3 months were two to three circuits. Second, the gender difference in perception of brand image in females than males familiar with the case of thermal images is high awareness of age discrimination in the province recognized if the lower grades were higher than Higher Grade. By income level, lower income is less than 1.5 million won lower familiarity discrimination in the image when you want to gain recognition in more than 2 million won, while showing a high degree of recognition in the case of less than 2,000,000 won recognition was low. Third, demographic differences in satisfaction by attribute buying in the first grade of high school age showed a higher purchase satisfaction 3rd grade middle school, buying relatively less satisfaction. Fourth, demographic differences by characteristics Repurchase higher in females than males in the sex Repurchase By income level showed in the case of 200 to 3,000,000 won 1,500,000 won re-purchase intention was higher than was the case of repurchase intentions . Fifth, sports clothing brand image functionality and familiarity of the factors affecting satisfaction in purchasing the image gave a functional re-purchase intention, familiarity and differentiation factors influenced the province. Have to consider elevation plan of brand image so that when class brand connection enterprise of sports establishes marketing plan, will need that plan to emboss image of ability, familiarity, distinction of brand image and consumers can approach to product easily on the basis of these study finding.
The purpose of this study sports clothing brand image on the Purchasing Behavior of Youth examined the effects of brand image and Purchasing Behavior and influence any matter by investigating the existence of sports clothing brand for the establishment of related companies marketing materials intended to provide basic data to this end, in Gyeonggi-do, and middle and high school student survey of 510 patients conducted by analysis of the results were as follows. First, the preferred brands are the Nike and the Adidas. High school students preferred the Nike and middle school students preferred the North Face. Factors that influence purchasing are friends and family. Grade middle school, getting a lot of families affected, if at least a junior in high school is highly dependent on friends. Factors considered important at the time of purchase are design, price, features, price. And men are more focus on price, function than women. Women are more focus on design than men. 1 ranking tangent factor product ads, 2 ranking Internet TV. In the case of middle school student, TV was the highest, and in the case of high school student, the Internet was the highest. In case income is low for income, TV was high, and the Internet was high in case income is more than 5 million wons. Difference of year consumption expense is expensive year consumption expense in case income is expensive, and year consumption expense was low relatively in case income is low. Goods purchase method was the highest direction purchase at counter, and next appeared by Internet purchase. In the case of a woman in the store to buy direct a high proportion of home shopping for men, co-purchasing, the percentage of women was higher than any other. Number of items purchased most of the year 1-3 innings 2-3 times higher at 6 months and 3 months were two to three circuits. Second, the gender difference in perception of brand image in females than males familiar with the case of thermal images is high awareness of age discrimination in the province recognized if the lower grades were higher than Higher Grade. By income level, lower income is less than 1.5 million won lower familiarity discrimination in the image when you want to gain recognition in more than 2 million won, while showing a high degree of recognition in the case of less than 2,000,000 won recognition was low. Third, demographic differences in satisfaction by attribute buying in the first grade of high school age showed a higher purchase satisfaction 3rd grade middle school, buying relatively less satisfaction. Fourth, demographic differences by characteristics Repurchase higher in females than males in the sex Repurchase By income level showed in the case of 200 to 3,000,000 won 1,500,000 won re-purchase intention was higher than was the case of repurchase intentions . Fifth, sports clothing brand image functionality and familiarity of the factors affecting satisfaction in purchasing the image gave a functional re-purchase intention, familiarity and differentiation factors influenced the province. Have to consider elevation plan of brand image so that when class brand connection enterprise of sports establishes marketing plan, will need that plan to emboss image of ability, familiarity, distinction of brand image and consumers can approach to product easily on the basis of these study finding.
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